فایل ورد کامل تحقیق درمورد فطری بودن اعتقاد به وجود امام عج


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق درمورد فطری بودن اعتقاد به وجود امام عج دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق درمورد فطری بودن اعتقاد به وجود امام عج  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق درمورد فطری بودن اعتقاد به وجود امام عج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق درمورد فطری بودن اعتقاد به وجود امام عج :

با دانلود تحقیق در مورد فطری بودن اعتقاد به وجود امام (عج) در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فطری بودن اعتقاد به وجود امام (عج) را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فطری بودن اعتقاد به وجود امام (عج) ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فطری بودن اعتقاد به وجود امام (عج)

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:۱۰۳ صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول: فطری بودن اعتقاد به وجود و ظهور مصلح کل برای آینده بشریت

گفتار اول: تعریف فطرت و جایگاه معلومات فطری در معلومات انسانی

۱-۱. فطرت در لغت.

اهل لغت در باب فطرت، عموماً آن را معرفتی دانسته اند که خداوند در نهاد وجود انسان قرار داده است.

مؤلف لسان العرب در بابا کلمه فطرت می نویسد «فطرت معرفتی است که خداوند در خلائق آفریده است و آیه شریفه به آن اشاره می نماید «فطره الله التی فطراناس علیها، لاتبدیل بخلق الله.»[۱]

صاحب کتاب اقراب الموارد نیز فطرت را خلقتی می داند که مولود در رحم مادر بر آن آفریده می شود. هم چنین استعداد . آمادگی برای قبول دین ازجمله معانی مذکور در این کتاب لغت برای فطرت هستند[۲]. در کتاب قاموس المحیط و تاج العروس تیز همین معانی تکرار گردیده است[۳]

۲-۱- جایگاه معلومات فطری در میان معلومات انسانی

حس، عقل، فطرت و وحی از ابزارهایی هستند که خداوند جهت ادراک، دریافت و شناخت در آدمی یا برای او به ودیعت نهاده است. بدینجهت ادراکات و معارف انسان از خداوند، جهان، انسان را می توان به معلومات حسی، عقلی، فطری و وحیانی تقسیم نمود. معلومات حسی ادراکات هستند که بوسیله حواس پنجگانه انسانی از پدیده های مادی درک می گردند و معلومات عقلی ادراکاتی هستند که بوسیله عقل به عنوان قوه و نیروی مدرک کلیات درک می گردند قانون علیتن، وجوب وجود، امتناع، اجتماع نقیضین و امتناع اجتماعی ضدین، ارجمله معلومات و ادراک عقلی بشمار می آیند.


[۱] – ابن منطور لسان العرب، دار احیاء التراث العربی، بیروت، ۱۴۰۸، ج ۱۰، ص ۲۸۶.

[۲] – سعیدالنحوری الشرتونی، اقرب الموارد، منثورات مکتبه آیت الله مرعشی نجفی، قم، ۱۴۰۳ ق، ج ۱۰، ص ۹۹۳.

[۳] – سید محمد مرتضی الحسینی الذبیدی، تاج العروس، دارالجلیل، ۱۳۹۴ ق، ج ۱۳، ص ۳۲۹ و مجیدالدین الفریزوز آبادی، القاموس المحیط، دارالمعرفه، بیروت، ج ۲، ص ۱۱۰.


  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.