فایل ورد کامل الگوی طراحی درس بر اساس الگوی آشور تدریس بحث سنگ ها ۱۴ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل الگوی طراحی درس بر اساس الگوی آشور تدریس بحث سنگ ها ۱۴ صفحه در word دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل الگوی طراحی درس بر اساس الگوی آشور تدریس بحث سنگ ها ۱۴ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل الگوی طراحی درس بر اساس الگوی آشور تدریس بحث سنگ ها ۱۴ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل الگوی طراحی درس بر اساس الگوی آشور تدریس بحث سنگ ها ۱۴ صفحه در word :
موضوع : فایل ورد کامل الگوی طراحی درس بر اساس الگوی آشور تدریس بحث سنگ ها ۱۴ صفحه در word
توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد
معرفی مدل ASSURE””
این مدل توسط های نیچ ، مالندا و راسل در سال ۱۹۹۹ تهیه شد که چگونگی هدایت ، راهنمایی و تسهیل فرایند یادگیری فراگیران درآن مدّ نظر قرار گرفته است . الگوی اشور نوعی راهنمای عملی برای طراحی و اجرای آموزش است که می توان آن را برای تدریس موضوعات عمومی و تخصصی به کار گرفت. طراحان الگوی اشور معتقدند، با استفاده از الگوی مذکور می توان از اثر بخشی آموزش اطمینان حاصل کرد. معلمان برای بهبود کار خود فعالیت های متنوعی انجام می دهند .برای مثال، بسیاری از آنان می کوشند با مطالعه ی منابع علمی، دانش و معلومات خود را افزایش دهند یا دانسته های خود را روزآمد سازند. افزون بر این، بسیاری می کوشند تا توانایی های خود را در زمینه ی آموزش و تدریس ارتقا دهند. آشنایی با انواع الگوهای طراحی آموزشی و بهره گیری از آن ها در فرایند آموزش و تدریس، می تواند معلمان را به عناصری مؤثر در نظام آموزشی تبدیل کند. الگو اشور یکی از الگوهایی است که معلمان را قادر می سازد فعالیت های آموزشی خود را به گونه ای مؤثر طرح ریزی کنند.
الگوی ASSURE ( آشور ) ازسرواژه هایی تشکیل شده است که مراحل این الگو را تشکیل میدهد وآن عبارت است از:
۱. تجزیه وتحلیل ویژگیهای فراگیر
۲. تعیین اهداف
۳. انتخاب رسانه ها و مواد
۴. کاربرد رسانه ها و مواد
۵. مشارکت فراگیر
۶. ارزشیابی و تجدید نظر
میتواند در محیطهای واقعی یا مجازی مورد استفاده قرار گیرد .
یک چهار چوب مناسب طراحی را که با تغییرات مداوم تکنولوژی درمحیط های یاددهی ویادگیری رخ می دهد را فراهم سازد.
طراحی تدریس سنگ ها با استفاده از الگوی
۱) تجزیه و تحلیل فراگیران : ( Analyze Learner Characteristics )
الف ) ویژگی های عمومی
فراگیران دانش آموزان کلاس اول ابتدایی دبستان دخترانه مهدیه منطقه ۲ نیشابور می باشند که بین ۷ تا ۸ سال سن دارند . آنها از نظر اقتصادی و اجتماعی در طبقه متوسط رو به بالا رشد کرده اند و تفاوت فرهنگی زیادی ندارند ولی از نظر میزان یادگیری وعلاقه به درس درسطوح مختلف می باشند .
اغلب آنان در فعالیتهای تعاملی با تمرکز وعلاقه کار می کنند .
از نظر ضریب هوشی طبیعی بوده و اکثریت آنان در جستجوی پاسخ صحیح دارای سبک تکانشی بوده وفقط تعداد معدودی از دانش آموزان دارای سبک تاملی هستند.
اکثریت دانش آموزان در خواندن ودرک مطلب مشکلی ندارند بجز چند نفر که با ارائه کتابهای مورد علاقه آنان ( ازکتابخانه کلاسی ) در تقویت این امر تلاش می شود.
اکثر دانش آموزان در برقراری ارتباط باهم مشکلی ندارند بجز ۱ نفر که گوشه گیر هست وسعی می شود با دادن مسئولیتهای مختلف به آن نسبت به مشارکت آن درامور کلاس زمینه های لازم فراهم گردد.
کلاس از نظر فضا باتوجه به تعداد دانش آموزان (۳۵ نفر ) محدود نبوده ولذا امکان تغییرچینش صندلی ها باتوجه به نوع تدریس در هر زنگ وجود دارد و از نظر نور مناسب می باشد . مؤقعیّت کلاس از نظر سر وصدا ومزاحمتهای کلاسی در شرایط مطلوب می باشد .
ب ) ویژگیهای ورودی خاص ( مهارتهای ورودی) :
همه فراگیران با خصوصیات کلی سنگها از نظر شکل ، اندازه ، ورنگ آشنایی دارند وبطور کلی می دانند که سنگها در کجا ها یافت می شوند امّا در مورد شناخت انواع سنگ از نظر ارزش و نوع استفاده در موارد متنوع وچگونگی به وجود آمدن سنگ ریزه ها حتی طبقه بندی سنگها از لحاظ خصوصیات ظاهری واستفاده از آنها احتیاج به آموزش وراهنمایی وهدایت دارند .
برای تدریس این مبحث ابتدا برای اطلاع از میزان آگاهی دانش آموزان ( پیش نیاز این درس) آزمون تشخیصی به عمل می آید چنانچه دانش آموزی اطلاعاتش در مورد این درس کافی نبود با اطلاعات تکمیلی وبحث در گروه ، اورا به سطح مورد نظر خواهیم رساند .
سؤالات آزمون تشخیصی این درس به قرار زیر می تواند باشد :
• سنگ در کجا یافت می شود؟
• آیا تاکنون از نزدیک به سنگها نگاه کرده وآنها را لمس نموده اید ؟
• آیا می توانید چند تفاوت یا شباهت بین سنگ ها را نام ببرید ؟
برای تعیین سطح اطلاعات دانش آموزان از مطالبی که در این مبحث قرار است تدریس شود یک پیش آزمون نیز خواهیم گرفت . در صورت داشتن سطح اطلاعات در حد آموزش این مبحث سعی خواهیم نمود با فعالیتهای اضافی به وسعت و عمق یادگیری و آگاهی دانش آموزان کمک نماییم.فایل ورد کامل الگوی طراحی درس بر اساس الگوی آشور تدریس بحث سنگ ها ۱۴ صفحه در word
فهرست مطالب
الگوی طراحی درس بر اساس الگوی آشورتدریس سنگ ها ۲
معرفی مدل ASSURE”” 4
۱) تجزیه و تحلیل فراگیران : ( Analyze Learner Characteristics ) 5
سوالات پیش آزمون : ۶
سبک های یادگیری : ۶
۲) تعیین اهداف : ( State Objectives) 7
۳) انتخاب رسانه ها و مواد (Select Media And Materials) 8
۴) کاربرد رسانه ها ومواد (Utilize Media And Materials) 8
۵) مشارکت فراگیران (Require Learner Participation) 9
جمع بندی و نتیجه گیری ۱۱
منابع: ۱۱
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 