فایل ورد کامل مقاله آموزش بزرگسالان ۲۷ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله آموزش بزرگسالان ۲۷ صفحه در word دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله آموزش بزرگسالان ۲۷ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله آموزش بزرگسالان ۲۷ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله آموزش بزرگسالان ۲۷ صفحه در word :
موضوع : فایل ورد کامل مقاله آموزش بزرگسالان ۲۷ صفحه در word
توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد
مقدمه
مطالعه آموزش بزرگسالان مرتباً اهمیت بیشتری مییابد، زیرا آموزش حرفهای مربیان بزرگسالان در بریتانیای کبیر و دیگر کشورها جهان روندی رو به افزایش دارد؛ اما تعداد معدودی از کنتابهای موجود دانشجویان را با زمینهای گستردهتر از این موضوع آشنا میسازد.
تامین آموزش و پرورش برای بزرگسالان بدان سبب ضرورت دارد که انسانها و جامعه کنونی ما وضعیت خاصی دارد.
در جامعه ملاحظات متعددی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. از آن جمله میتوان به تغییرات سریع اجتماعی و فرهنگی، منسوخ شدن دانش فنی بدان دلیل است که اگر افراد با این دانش کار کنند، نمیتوانند پیشرفت نمایند. افزایش اوقات فراغت و افزایش عده کسانی که به سن کهنسالی میرسند و لزوم تلاش برای رسیدن به جامعهای مردمی اشاره کرد.
افزون بر اینکه انان نیاز اساسی به یادگیری دارد، مادام العمر در حال یادگیری است و تامین آموزش و پرورش در تمام طول حیات او وسیلهای برای ارضای این نیاز اساسی است.
آموزش بزرگسالان را نباید یک آموش تجملی برای معدودی انسان استثنائی دانست. همچنین نمیتوان آن را موضوعی تلقی کرد که فقط زمان کوتاهی از اوایل جوانی انسان را شامل میشود، بلکه باید آن را یک ضرورت همیشگی ملی و یک بخش ناگسستنی از تمدن انسان دانست و به همین امری همگانی و مادام العمر است (اسمیت، ۱۹۹۹).
کاملاً عادی است که بگوییم آموزش و پرورش نباید در هنگام فراغت از تحصیل انسان متوقف شود. عادی بودن این نکته در آن است که هدف سازمان مدرسه، اطمینان از ادامه یادگیری با سازماندهی تواناییهایی است که انسان را تضمین میکند. تمایل به یادگیری از خود زندگی و تبدیل شرایط زندگی به گونهای که همه مردم در فرآیند زیستن یاد هم بگیرند، ظریفترین دستاورد تعلیم و تربیت است (دیوئی، ۱۹۱۶).
وضعیت آموزش در آغاز قرن بیستم
۷۰% جمعیت بالای ۱۵سال جهان و ۹۰% جمعیت همین گروه سنی درکشورهای جهان سوم به آموزش و پرورش دسترسی نداشتند.
آغاز نیمه دوم قرن بیستم، ۴۴%جمعیت بالای۱۵سال در کل جهان و ۶۴% جمعیت همین گروه سنی در کشورهای جهان سوم هنوز به آموزش و پرورش دسترسی نداشتند.
درپایان قرن بیستم حدود کل جمعیت ۱۵ سال به بالا در کل جهان به آموزش و پرورش دسترسی نداشتند. بیشتر این جمعیت درکشورهای جهان سوم زندگی میکنند.
افزایش تقاضا برای آموزش
جدول ۱- درصد جمعیت بی سواد جهان
ضرورت ها
تدارک یک نظام آموزشی فراگیر برای:
بازماندگان از تحصیل.
علاقمندان به بازگشت مجدد به تحصیل درکلیه سطوح.
پایه گذاری جامعه در حال یادگیری.
برای این که یادگیری و آموزش مقدمه هر نوع فعالیت انسانی در عصر حاضر است و انسان در حال یادگیری و فرهیخته مهمترین عامل توسعه پایدارفرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.
حال این سوال مطرح می شود که این نظام آموزشی فراگیر و خارج ازچهارچوبهای سنتی و رسمی چه نوع نظامی میتواند باشد؟
پاسخ بسیاری از متخصصان در این رابطه این است که:
آموزش بزرگسالان
آموزش غیر رسمی
آموزش مداوم
آموزش مادام العمر
گستره برداشت ها
از یک برداشت ساده یعنی سواد آموزی به مفهوم سنتی یعنی داشتن سه مهارت اصلی (خواندن نوشتن و حساب کردن) تا یک برداشت پیچیده یعنی یادگیری و آموزش از گهواره تا گور (مادامالعمر)
تعریف آموزش بزرگسالان
تدارک آموزش مستمر و سازمان یافته برای افرادی که دیگر به مدرسه نمیروند با هدف ایجاد تغییر در اطلاعات، دانش، مهارت و… السینور اولین کنفرانس بین المللی آموزش بزرگسالان ۱۹۴۹).
تعریف مورد نظر ما
آموزش بزرگسالان فرایندی است:
مستمر و سازمان یافته برای تدارک جامعه درحال یادگیری تا افراد جامعه بتوانند در جهت تکامل وتعالی حرکت کنند و در سرنوشت جامعه خود از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مشارکت مؤثر داشته باشند (ابراهیم زاده ۱۳۸۰).
فایل ورد کامل مقاله آموزش بزرگسالان ۲۷ صفحه در word
فهرست مطالب
مقدمه ۱
وضعیت آموزش در آغاز قرن بیستم ۲
افزایش تقاضا برای آموزش ۲
گستره برداشت ها ۴
تعریف آموزش بزرگسالان ۴
تعریف مورد نظر ما ۴
آموزش غیر رسمی ۴
تعریف آموزش غیر رسمی ۵
ویژگیهای آموزش غیر رسمی ۵
آموزش مداوم ۶
تعریف آموزش مداوم ۶
آموزش مادام العمر (Life long Education) 6
سوادآموزی یا آموزش سواد ۷
برخی هدفهای ویژه آموزش بزرگسالان ۸
آموزش بزرگسالان ۹
مفاهیم بزرگسالی ۱۰
ویژگیهای روان شناختی بزرگسالان ۱۲
ظرفیت یادگیری بزرگسالان ۱۲
نقش انگیزه در یادگیری بزرگسالان ۱۳
انگیزه و تصور فرد از خود ۱۳
عوامل مؤثر در تصور فرد از خود ۱۳
تاثیر دوگانه اضطراب و هیجان در یادگیری ۱۴
عوامل فرهنگی و یادگیری بزرگسال ۱۴
توصیههای مهم ۱۴
روشهای آموزش بزرگسالان ۱۴
روش ها از دیدگاه اول ۱۵
مفاهیم بی سوادی ۱۵
روشهای آموزش بزرگسالان ۱۶
عوامل مؤثر در انتخاب روش ها ۱۷
انتخاب و به کارگیری روش ۱۷
روشهای مؤثر از جهت عملی ۱۷
نحوه یافتن روش مناسب یاددهی – یادگیری ۱۹
برنامه ریزی آموزش بزرگسالان ۱۹
برنامه ریزی آموزش بزرگسالان ۲۰
تفاوت برنامه ریزی آموزش بزرگسالان ۲۰
راهبردهای برنامه در آموزش بزرگسالان ۲۱
فلسفه آموزش بزرگسالان ۲۱
نتیجه گیری: ۲۳
منابع و مواخذ: ۲۴
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 