فایل ورد کامل فرهنگ و رفتار اجتماعی آذربایجان ۲۵ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل فرهنگ و رفتار اجتماعی آذربایجان ۲۵ صفحه در word دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل فرهنگ و رفتار اجتماعی آذربایجان ۲۵ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل فرهنگ و رفتار اجتماعی آذربایجان ۲۵ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل فرهنگ و رفتار اجتماعی آذربایجان ۲۵ صفحه در word :
موضوع : فایل ورد کامل فرهنگ و رفتار اجتماعی آذربایجان ۲۵ صفحه در word
توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد
مقدمه
فرهنگ یکی از متکثرترین تعاریفی است که بشر ابداع نموده است؟ همان گونه که فرهنگ های بشری از گوناگونی بسیاری برخوردارند، تعریف فرهنگ نیز دارای تعابیر متکثر و مختلفی است. اما در سالهای اخیر تعاریفی که بتواند علاوه بر آگاهی از پیشینه فرهنگ، ماهیت یابی های جدیدی را که فرهنگ در دوره های اخیر یافته است، در نظر گیرد، زیاد نیستند.
فرهنگ به جملگی علایق، سلایق، سنن، آداب و رسوم، مناسک، نقشها، باورها و رفتارها، هنجارها، ارزشها، احساسات، دانش و فنون مردم اطلاق می شود. فرهنگ تمامی دنیای دور و بر ما را در ذهنمان تعریف می کند؛ به آنها شکل می بخشد، طبقه بندی شان می کند و معنایشان می بخشد. فرهنگ در حقیقت بخش انسان ساخته محیط است، حال آن، چه ذهنی باشد و چه عینی، فرهنگ است که تعیین می کند اعضای آن فرهنگ رابطه شان را با محیط، ماوراء طبیعه و مردم درون و بیرون فرهنگ شان چگونه تنظیم کنند. ما جهان را کمتر آن گونه که هست، و بیشتر آن طور که ما هستیم، درک میکنیم، چرا که فرهنگ است که تعیین می کند ما چگونه اطلاعات دریافتی از محیط، روش تفسیر و روش مورد استفاده آنها را درک کرده و به کار بریم. به بیانی دیگر، فرهنگ است که واقعیت را برایمان می سازد، آن، هم ظرف و هم مظروف اندیشه تا رفتار ماست.
فرهنگ را باید شیوه با هم زیستن در دنیایی دانست که انسانها یک سوی آن قرار دارند. فرهنگها از فصول مشترکی برخوردار هستند همان گونه که تمایزاتی با یکدیگر دارند. فصول مشترک فرهنگ های مختلف که به اصیل ترین و انسانی ترین وجوه فرهنگ مربوط می شود، فرهنگ جهانی را میسازد. مخاطبان چنین فرهنگی نیز جهانی خواهند بود و آن به بخش بزرگی از نیازها و تقاضاهای فرهنگی موجود در مردم و جوامع مختلف پاسخ خواهد گفت. اکنون در سطوح جهان، تلاش های مستمر و بعضاً سازمان یافته ای برای تأکید بر این وجود مشترک و انسانی فرهنگ انجام می شود و سازمان یونسکو آن را یکی از اصلی ترین وظایف خود به حساب میآورد.
اما آن به معنای نادیده گرفتن فرهنگهای بومی و گوناگونی های زیست بومی آن نیست. فرهنگهای بومی بدون این که حذف شوند، میتوانند در روح تکثر فرهنگی نقشی بزرگ ایفا کنند واکنون سازمانهای انسان دوستانه جهانی، از جمله یونسکو حفظ و تقویت فرهنگهای بومی و زیست بومهای آن را از مسؤولیتهای خود میدانند. منظور از زیست بوم، شرایط فیزیکی و محلی، جغرافیایی، آب و هوا و تمامی گیاهان و جانوران یک اقلیم است که از عوامل مهم و تعیین کننده فرهنگ یک منطقه یا جامعه است و فرهنگ هر ناحیه و جامعه از بستر تعامل انسان با آن بر می خیزد۵. اما رابطه فرهنگ و زیست بوم یک طرفه نیست و در فرهنگهایی پویا، همان گونه که زیست بوم، فرهنگ انسانی را می آفریند، فرهنگ شکل گرفته در بستر آن نیز خود خالق شرایط جدید بر زیست بوم می گردد که در آن شکل گرفته است و تعامل آنها مداوم ادامه خواهد داشت. همین نکته است که مطالعات فرهنگهای محلی و جوامع منطقهای را ضروری میسازد.
تحولات فرهنگی
فرهنگ ها مدام دستخوش تغییر هستند، آنها از درون یا بیرون در معرض تحول قرار می گیرند. گاه به وسیله فرایندهای خود جوش و درون زا، به خلاقیت و نو آوری دست زده و گاه از طریق تعامل فرهنگی از فرهنگهای دیگر اقتباس کرده و متأثر می شوند. تفاوتهای فرهنگی همیشه بوده و خواهند بود و بسیاری از وجوه این تفاوتها، بیش از این که از اختلافات برخیزد از گوناگونیها و تنوعات روح انسانی حکایت دارند که خود میتواند به موضوعی برای شناسایی بهتر انسانهای جوامع مختلف از یکدیگر تبدیل شده و تکامل آن را مقدور سازند. اما باید توجه داشت که فرهنگ ها با وجود برخورداری از تمام غنای انسانی و ارزشی، از خرافات و تعصبات و عادات ضد انسانی و ضد ارزشی نیز مبرا نیستند. از این رو ضروری است تا فرهنگ جهانی با زدودن خرافات و تعصبات ضد انسانی و ارزشی، بر گوناگونیها و خلاقیتهای خود جوش و زاینده فرهنگهای مختلف تأکید کرده و با بروز آزادانه خویش، جایگاهی برای هر فرهنگ بومی پدید آورد. به بیان دیگر فرهنگ جهانی از چنان جایگاهی برخوردار است که تعصبات و خرافات فرهنگهای بومی را زدوده و بر تنوعات موجود در فرهنگهای محلی و بومی تأکید ورزد و این به معنای تحقق فرآیندی است که تعامل فرهنگ جهانی و بومی را در بردارد و به آنها این امکان را می بخشد تا نقشی مکمل برای هم بازی کنند و هر چه بیشتر به یکدیگر غنا بخشند، بنابراین به نظر میرسد یکی از اولویتها را باید توجه همزمان به فرهنگ جهانی و فرهنگهای بومی تشکیل دهد.
فرهنگهایی با «ریشه های کاملاً متفاوت» و فرهنگهای «چند ریشهای» نمونههای بارزی از دستاوردهای حاصل از تعاملات بین فرهنگهای مختلف هستند که پیش از این سابقه نداشتهاند. حتی آنچه که فرهنگ غرب نامیده میشود، به شکلی مستقیم یا غیر مستقیم از آمیختگی مسالمت آمیز فرهنگها و تمدنهای مختلف هویت یافته و جهان را تحت تأثیر قرار میدهد. نبرد تمدنها نیز که پیش از این چندجانبه و چند قطبی بود، تنها به نبردی دوقطبی تقلیل یافته و در سایر ابعاد، بیشتر با تعامل (تأثیرات غیر آگاهانه و غیر محسوس) و تبادل (تأثیرات آگاهانه و محسوس) فرهنگی روبروهستیم تا تخاصم و تقابل فرهنگی.. بی حجابی زنان ترک
مهمترین رفتار اجتماعی و بارزترین مشخصه صفات ترکان، بیحجابی زنان ترک است. دکتر شیرین بیانی ، در کتاب زن در ایران عصر مغول مینویسد:
قبایل ترک مانند مغولها برای زن اهمیت فراوان و احترامی فوقالعاده قایل بودند. زن و مرد تقریباً از حقوق مادی و معنوی مساوی برخوردار بودند. زنان در کار خانواده، گردش چرخ اقتصادی، جنگ و امور گوناگون دیگر قبیله همراه همسران خود مشغول فعالیت میبودند. ثروت خاص خویش داشتهاند، به مقاماتی نایل میشدهاند، و در مواقع لزوم زمام امور قبیله و یا ایل را در دست میگرفتهاند.(ص ۱)
فایل ورد کامل فرهنگ و رفتار اجتماعی آذربایجان ۲۵ صفحه در word
فهرست مطالب
مقدمه ۱
تحولات فرهنگی ۳
حجاب و ارزشهای اجتماعی ۱۲
منابع ۱۹
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 