فایل ورد کامل مقاله نقش مدیریت تغییر در کارآفرینی ۱۶ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله نقش مدیریت تغییر در کارآفرینی ۱۶ صفحه در word دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله نقش مدیریت تغییر در کارآفرینی ۱۶ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله نقش مدیریت تغییر در کارآفرینی ۱۶ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله نقش مدیریت تغییر در کارآفرینی ۱۶ صفحه در word :

موضوع : فایل ورد کامل مقاله نقش مدیریت تغییر در کارآفرینی ۱۶ صفحه در word

توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

چکیده ‏
مدیریت تغییر عاملی حیاتی است که باید در هر کسب‌و‌کاری مورد استفاده قرار بگیرد تا بتواند در دنیای تجاری در حال ‏تغییر ادامه حیات دهد. مدیریت تغییر، فرآیندی است که از پیشرفتهای تکنولوژی، رقابت‌های جدید در دنیای اقتصاد و ‏تغییرات سریع در نظم جهانی ناشی می‌شود. برای تدوین بهینه این فرایند لازم است که کارآفرینان به تغییر و حمایت از ‏آن صد‌در‌صد معتقد باشند. تغییرات موفقیت‌آمیز در فعالیتهای کارآفرینانه نیازمند برقراری ارتباط بین دورنمای سازمان، ‏مدیریت و کارکنان با یکدیگر است. به این نکته باید توجه داشت که اگر کارآفرینان اهمیت مدیریت تغییر را نادیده بگیرند، ‏در کار خود موفق نخواهند شد.‏
تغییر فرآیندی است که آینده بوسیله آن زندگی ما را مورد تهاجم قرار می‌دهد.
آلوین تافلر
‏ مقدمه ‏
امروزه شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای کوچک در فضایی متلاطم و متغیر قرار گرفته‌اند و امواج سهمگین تغییر و تحول آنها را ‏با مخاطرات زیادی روبه‌رو کرده‌است. پذیرش واقعیت تغییر از سوی کارآفرینان به عنوان یک اصل بنیادی در زندگی شغلی ‏آنان اهمیت دارد و آنان باید با هوشیاری کامل، آینده‌نگری و رفتاری فعالانه نسبت به چالشهای آتی از فرصتهای ‏فراهم‌شده ناشی از تغییر و تحول بهره گیرند. ‏
بنابراین کارآفرینان، از یک طرف باید در برابر محیط متغیر سازگار و انعطاف‌پذیر باشند و از طرف دیگر باید توانایی تشخیص ‏مشکلات و بکارگیری برنامه‌های مدیریت تغییر را داشته باشند، زیرا سازمانها هرگز در حالت ایستا قرار ندارند و بطور ‏مداوم با عوامل خارجی در کنش و واکنش هستند.‏
مشکل دیگر این است که همه تغییرات مثبت و مطلوب نیستند و کارآفرینان باید بتوانند سازوکارهایی در نظر بگیرند تا از ‏تغییرات مفید به منظور افزایش کارایی، اثر‌بخشی و بهینه‌سازی بهره‌گیری کنند، تغییرات مضر را از خود دفع و با مدیریت ‏اثربخش خود تهدیدها را به فرصت تبدیل نمایند. باید به این نکته توجه داشت که این فرایندها باید به طور مستمر انجام ‏پذیرد.
به همین دلیل، امروزه مدیریت تغییر و تحول به مهارتی مهم تبدیل شده که همه کارآفرینان باید از آن برخوردار باشند ‏چراکه امروزه تغییر و پیامدهای آن به ویژگی اصلی زندگی کاری آنها تبدیل شده‌است.‏
‎ نقش استراتژیک تغییر
در گذشته، ثبات و پایداری به صورت هنجار درآمده بود، تغییر به شکل تدریجی صورت می‌گرفت و مدیران ترجیح ‏می‌دادند که بصورت یکنواخت فعالیتهای روزانه خود را انجام دهند؛ در حالیکه بعد از دهه۱۹۹۰، تغییر به جزء لاینفک نظم ‏طبیعی در صحنه جهانی تبدیل شده‌‌است. امروزه تغییرات سازمانی به صورت سریع و برق‌آسا شکل می‌گیرد به همین ‏دلیل سازمانهای امروزی باید همواره خود را با تغییراتی که در محیط و اطرافشان رخ می‌دهد، وفق دهند. یک سازمان ‏نباید هر چند وقت یک‌بار، نسبت به تغییر اقدام کند بلکه باید درک کندکه تغییر یک پدیده مداوم است و باید به صورت ‏پیوسته و منظم روی دهد. نقش راهبردی تغییر به این دلیل نیست که سازمان بخواهد بر رونق و موفقیت خود بیافزاید ‏بلکه به این دلیل است که در دنیای پر رقابت امروزی، بقای آن در گرو داشتن چنین رویه‌هایی خواهد بود. محیط‌های ‏پیرامونی سازمانها موجب می‌گردند که نیاز به تغییر همواره احساس شود. این امر از یک سو موجب تهدید سازمان و از ‏سوی دیگر بروز فرصتهای بیشتر می‌شود. ‏
‎ پنج مرحله دستیابی به تغییر ‏
برای اینکه یک تغییر بتواند به صورت موفقیت‌آمیزی صورت بگیرد، مراحل زیر باید به ترتیب طی شوند:‏
‏۱ – نظر یا عقیده: یعنی ارائه راه جدیدی برای انجام کارها. این نظر و ایده می‌تواند بصورت یک الگو، طرح و برنامه، ‏دستگاهی جدید، محصولی تازه و مواردی از این قبیل باشد. یک ایده یا نظر ممکن است از درون سازمان ارائه شود یا از ‏خارج به داخل سازمان رسوخ کند. در هر صورت ایده یا نظر باید به طور رسمی مورد قبول سازمان قرار گیرد.‏
‏۲ – نیاز: نیاز به تغییر، زمانی بوجود می‌آید که مدیران نسبت به عملکرد جاری ناراضی باشند. وجود چنین مسأله‌ای ‏باعث می‌شود که مدیران در پی روشهای جدید برآیند و در این میان از وجود روشهای تازه ارائه شده، آگاهی یابند. ‏بکارگیری روشهای جدید وضع کنونی سازمان را از حالت انجماد خارج می‌کند. ‏
نقش مدیریت تغییر در کارآفرینی
فایل ورد کامل مقاله نقش مدیریت تغییر در کارآفرینی ۱۶ صفحه در word
فهرست مطالب
عناوین صفحات
نقش مدیریت تغییر در کارآفرینی ۱
چکیده ‏ ۱
‏ مقدمه ‏ ۲
‎ نقش استراتژیک تغییر ۳
‎ پنج مرحله دستیابی به تغییر ‏ ۳
نقش مدیریت تغییر در فرایند کسب‌و‌کار ۵
عوامل و مدل‌های فرآیند تغییر در سازمان ‏ ۶
مدل فرآیند تغییر در سازمان ۷
پیامدهای شکست برنامه های تغییر ‏ ۸
اهمیت و ضرورت کارآفرینی در تغییر و تحول اجتماعی ۸
‏ نقش مدیریت تغییر در کارآفرینی ‏ ۹
نتیجه گیری ۱۰


  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.