فایل ورد کامل تحقیق مفاهیم آمار و تخمین های بیزینی ۳۳ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق مفاهیم آمار و تخمین های بیزینی ۳۳ صفحه در word دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق مفاهیم آمار و تخمین های بیزینی ۳۳ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق مفاهیم آمار و تخمین های بیزینی ۳۳ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق مفاهیم آمار و تخمین های بیزینی ۳۳ صفحه در word :
این مقاله با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد
موضوع : فایل ورد کامل تحقیق مفاهیم آمار و تخمین های بیزینی ۳۳ صفحه در word
قبل از دو دهه اخیر پیشبینیهای اقتصادی بوسیله مدلهای ساختاری انجام میگرفت که اکثراً منتج شده از نظریات کنیز بودند از آنجائیکه در آن دوره این مدلها نتوانستند حوادث مهم اقتصادی را پیشبینی نمائید بنابراین روش برداریهای خود رگرسیونی توسعه پیدا کردند از جمله انتقاداتی که به این روش وارد میشود اینست که این روش به تخمین بیش از حد مبتلا میباشد برای رفع این مشکل یک مدل بیزینی توسط لیترمن و همکارانش توسعه پیدا کرد که در آن اعتقادات پیشین در مورد متغیرها همراه با دادهها ترکیب و یک چارچوب بیزینی را برای پیشبینی کنندگان فراهم میآورد از آنجاییکه این روش از اطلاعات قبلی در مورد متغیرها استفاده میکند این امر به ساختن پیشبینیهای بیشتر اقتصادی و کمتر هنری کمک میکند در این فصل ابتدا مفاهیم آمار و تخمینهای بیزینی بیان میشود سپس روش VAR و کاربردهای آن تشریح میگردد و در قسمت پایانی به تشریح روش BVAR میپردازیم
ارتباط بین علوم اقتصاد و آمار
با تمرکز به مسئله کمیابی در علم اقتصاد این علم به میزان زیادی به مسئله تصمیمگیری مربوط میباشد همچنانکه میدانیم سوخت ماشین تصمیم اطلاعات میباشد بنابراین روشهایی برای فراهمآوردن اطلاعات آماری و ارتباط آن با علم اقتصاد که منجر به تصمیمگیری بهینه میشود توسعه پیدا کردهاند که در چارچوب دو روش نظریه کلاسیک نمونهگیری و روش بیزینی در علم آمار مورد مطالعه قرار میگیرند در ذیل به شرح مختصری از این روشها پرداخته میشود
روش کلاسیک نمونهگیری
استنتاج آماری با استفاده از روش کلاسیک با استفاده از ویژگیهای زیر مشخص میشود تخمینها و روشهای آزمون بر حسب ویژگیهای موجود در نمونه آماری ارزیابی میشوند احتمال یک حادثه برحسب حد فراوانی نسبی آن حادثه تعریف میشود هیچ شرطی برای ورد مشاهدات غیر نمونهای nonsample و اطلاعات زیان loss information وجود ندارد
هنگامی که تخمین پارامترها با استفاده از روش کلاسیک انجام میشود یک تخمین زننده بدون تورش با مینیمم واریانس مطلوب محقق میباشد زیرا بطور متوسط این تخمین زنندهها به پارامترهای حقیقی نسبت به تخمین زنندههای بدون تورش دیگر نزدیکتر هستند در این روش تخمین فاصلهای و آزمون فرضیه بر حسب ویژگیهای بزرگ نمونهای نمونههای مورد مطالعه ارائه میشود همچنین در روش کلاسیک از آنجایکه پارامترها در نمونههای تکراری ثابت فرض میشوند توزیع احتمال برای پارامترها تعیین نمیشود
روش بیزین در چارچوب بیزینی احتمال بر حسب یک درجه از اعتقادات تعریف میشود هر چند که ویژگیهای تخمین زنندهها و آزمونهایی که بر روی نمونه آماری انجام میگیرید نیز مورد مطالعه قرار میگیرید اما پایه اصلی برای استنتاج و انتخاب تخمین زنندهها نمیباشند در این روش احتمال یک حادثه بر حسب اعتقادات شخص در مورد اینکه این حادثه تا چه اندازه محتمل است که ظاهر شود انجام میگیرید این اعتقادات ممکن است به اطلاعات کمی و یا کیفی وابسته باشند اما لزوماً به فراوانی نسبی حادثه در یک نمونه بزرگ از آزمایشهای فرضی آتی وابسته نمیباشد بنابراین در آمار بنزینی احتمال یک مفهوم ذهنی Subjective و اشخاص مختلف ممکن است احتمال متفاوتی از یک حادثه را ارائه دهند همچنین ویژگی اصلی در تحلیلهای بیزینی اینست که عدم اطمینان درباره مقدار یک پارامتر ناشناخته برحسب توزیع احتمال بیان میشود در این روش پارامترها بصورت متغیرهای تصادفی مورد مطالعه قرار میگیرند و بدین صورت که نتایج متفاوت از یک آزمایش مصداقهای متفاوتی از یک پارامتر بیان میکند مورد ملاحظه قرار نمی گیرند بنابراین توزیع احتمال ذهنی بر روی یک پارامتر برحسب آگاهی شخصی درباره آن پارامتر میباشد این آگاهی ممکن است قبل از مشاهده اطلاعات موجود در نمونه وجود داشته باشد که تابع توزیع این آگاهی شخصی توزیع پیشین نام دارد همچنین تابع توزیعی که از ترکیب تابع توزیع پیشین و اطلاعات نمونه حاصل میشود تابع توزیع پسین نام دارد یک نکته مهم در اینجا اینست که توزیع پسین حاصله میتواند به عنوان یک توزیع پیشین مورد استفاده قرار گیرد زمانی که با اطلاعات نمونهای دیگر در آینده مواجهه میشویم روشی که توزیع پیشین را با اطلاعات نمونه برای تشکیل توزیع پسین ترکیب میکند قضیه بیز نام دارد
مفاهیم آمار و تخمینهای بیزینی
فایل ورد کامل تحقیق مفاهیم آمار و تخمین های بیزینی ۳۳ صفحه در word
فهرست مطالبمقدمه
ارتباط بین علوم اقتصاد و آمار
روش کلاسیک نمونهگیری
روش بیزین
طریقه بدست آوردن تابع توزیع پسین
تخمین نقطهای
تابع زیان درجه دوم
تابع زیان خطای مطلق
تخمین بیزین ضرایب رگرسیون خطی
تخمین بنزین در رگرسیون مرکب
سرچشمه مدل سازی VAR
فرآیند خود رگرسیون برداری تعریف تصریح تخمین
علیت گرنجر
محدودیتهای مدل UVAR
از مدلهای ساختاری تا مدلهای BVAR
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 