فایل ورد کامل تحقیق اصول نقاشی ایرانی ۲۶ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق اصول نقاشی ایرانی ۲۶ صفحه در word دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق اصول نقاشی ایرانی ۲۶ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق اصول نقاشی ایرانی ۲۶ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق اصول نقاشی ایرانی ۲۶ صفحه در word :

این مقاله بصورت Word و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : فایل ورد کامل تحقیق اصول نقاشی ایرانی ۲۶ صفحه در word

برای نگارگر سنتی ذهنیت اندیشگونگی و تفکر و درونگری همیشه شکل غالب را در هنر داشته است با پیروی کامل از مفهوم منفصل و گسسته از فضا نگارگر ایرانی توانست سطح دو بعدی مینیاتور را مبدل به تصویری از مراتب وجود سازد و موفق شد ببینده را از افق عادی و وجود مادی و وجدان روزانه خود به مرتبه ای عالی تر از وجود و آگاهی ارتقاء دهد و او را متوجه جهانی سازد مافوق این جهان جسمانی هنرمند برای القای فضای مورد نظر پیوسته از فراز به فرود از برون به درون از چپ به راست و از فضای ایستا به فضای پویا در حرکت و نوسان است و مطابق با نیاز تصویری ‌‌ عوامل متعددی را با یکدیگر تنظیم و هماهنگ نموده و دنیای ویژه خود را عینیت بخشیده است حرکت در نگارگری از سطحی است به سطح دیگر از افقی است به افق دیگر ولی نه به گونه ای که موجب انفصال کل تصویر و داستان گردد بلکه استفاده از خطوط سطوح و نقش ها به گونه ای تنظیم و هماهنگ گشته که فضایی منسجم از یک مضمون به دست می دهد از دیگر ویژگیهای قابل ملاحظه در نگارگری سنتی ایران پرداختن و به تصویر در آوردن عالم خیال و فضای مثالی است اصولاً نگارگر ایرانی از گذشته بسیار دور توجهی به بدیهیات نداشته است او همواره طبیعت را به صورتی که در عالم خیال تصور می کند به تصویر در می آورد نه آن گونه که می بینید و این به لحاظ عدم توانایی او نبوده بلکه به این جهت است که او مایل بوده است نه جهان ملموس بلکه دنیایی مثالی که فارغ از مسایل عادی زندگی است به تصویر کشد تیتوس بورکهارک در این زمینه می گوید کلاً مینیاتور ایرانی در پی آن نیست که جهان مادی را آن گونه که به حواس می آید با همه ناهماهنگی ها و زشتی ها و تصادفات نا مطبوع آن مجسم کند بعنوان مثال اسب در نگارگری یکی از افراد نوع خویش نیست بلکه اسب ممتاز عالم مثل است کوشش او در خلق و القای هر چه بیشتر زیبایی و تفهیم آن چیزی است که نقاش خود می اندیشد یا تصور می کند که بیننده اثر او آرزوی دیدار آن را دارد در نگارگری ایرانی دید متمرکز و نقطه عطف نقاشیهای غربی وجود ندارد و به جای آن سطوح خطوط رنگها و فضا بصورت منتشر تنظیم می شود و چشم در جای جای تصویر به حرکت در می آید در سنت نگارگری تیره گی بر فضای تصویر حاکم نبوده است حتی در مواردی که موضوع نگاره دال بر خبری از مرگ و فاجعه است با اعتقاد بر این اصل که روح انسان پس از مرگ به دنیای افضل عروج می کند فضا منیر و رنگ ها هر چند با توجه به موضوع به طیف خاکستری های رنگین نزدیک گشته اند دارای تلألو لازم اند هرگز در پی رعایت تناسبات طبیعی اندام نیست و به عوض کوشش دارد تا فضای تصویر را از نظر ترکیب بندی تناسب لازم بخشد بیننده با حضور کانونی و متمرکز انسان روبرو نیست و انسان جزء خردی از اجزای هماهنگ و موزون اثر است نقاشی ایرانی پیوند با ادبیات و کتاب آرایی دارد و نوعی روایتگری است موضوعهایی که برای نگارگری انتخاب گردیده اکثراً مربوط به داستانهای حماسی است و نبرد قهرمانان ایران باستان در شاهنامه و یا داستهای اخلاقی در کلیله و دمنه و خمسه نظامی و گلستان سعدی نگارگری ایرانی دارای حرکت است از افقی به افق دیگر بین فضای دو بعدی و سه بعدی لکن هیچگان این حرکت منجر به فضای سه بعدی محض نمی شود مفهوم نور به کلی تغییر می کند نور تابع قوانین طبیعت نیست به همین دلیل تقریباً سایه ای در آثار هنرمندان این سبک وجود ندارد یک نور گسترده و یکدست روی اشیاء وجود دارد نقاش ایرانی در سطح آثارش از نور به طور یکسان بهره می گیرد برخلاف نقاشان غربی که با توجه به جهت و تمرکز نور در بخشی از تابلو موضوع اصلی را مشخص می کنند در نقاشیهای ایرانی کل اثر از روشنی یکسانی برخورد داراست و همچنین نور در نگارگریهای ایرانی جلوه غیر زمینی می دهد و نقاشی را تبدیل به یک آئینه روشن می کند که در آن وقایع و ماجراهای عجیب مردم رنگها و مناظر یک وادی افسانه ای را که قبلاً وضع شده می بینیم بهره گیری از رنگهای درخشان و لطیف از ویژگیهای مهم نقاشی ایرانی است ساده کردن رنگ یکی دیگر از روشهایی است که هنرمند ایرانی در ساده گرایی هر چه بیشتر در آثارش به کار می بندد نقاش آگاهانه رنگهای درخشان سرد و گرم را به صورتی هماهنگ و موزون در سطح نقاشی پخش کرده است البته رنگ زمینه اکثراً از رنگهای پخته استفاده شده است رنگها زنده ترند در سطوح گسترده رنگ زنده وجود ندارد رنگهای خالص در سطوح کوچکتر و پرسوناژها کار می شود رنگهای شکسته در پس زمینه استفاده می شود یکی از ابتکارات هنرمند اسلامی ایرانی محدودیت رنگ در آثار هنرهای تجسمی می باشد پس از به کار بردن رنگ های متعدد در کنار هم پرهیز کرده و استفاده از چنگ رنگ محدود منتها در تن های مختلف را مورد توجه قرار داده اند به این ترتیب اثر خود را از تقلید بی چون و چرای حقیقت دورتر نموده و به طرف هنری انتزاعی که از تصورات ذهنی هنرمند نشأت گرفته سوق داده اند و در این راه تنها از رنگهای متضاد که سلب آرامش می نماید دوری جسته و استفاده از تعداد یا رنگ و تن های مختلف را ترجیح می داده که همین نکته باعث ایجاد آرامش در سر تا سر اثر شده و جهان موضوع و شکل را به هم نزدیک تر می سازد تا به غیر واقعی بودن فضای اثر تاکید بیشتر نماید در نگارگری سنتی به کار رفتن رنگهای جسمی و پوشاننده که به خلاف رنگهای روحی آبرنگ مانند دارای شخصیت و موجودیت ممتاز می باشند هنرمند را در راه تنظیم سطوح متعادل در کنار هم تا اندازه زیادی یاری می نماید

اصول نقاشی ایرانی

فایل ورد کامل تحقیق اصول نقاشی ایرانی ۲۶ صفحه در word
فهرست مطالب

اصول نقاشی ایرانی

نقش نور و رنگ در نگارگری ایرانی


  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.