فایل ورد کامل سیستم انباری داری شرکت زمزم ۸۸ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل سیستم انباری داری شرکت زمزم ۸۸ صفحه در word دارای ۸۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل سیستم انباری داری شرکت زمزم ۸۸ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل سیستم انباری داری شرکت زمزم ۸۸ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل سیستم انباری داری شرکت زمزم ۸۸ صفحه در word :

موضوع : فایل ورد کامل سیستم انباری داری شرکت زمزم ۸۸ صفحه در word

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد

هدف از استقرار یک سیستم انبا ر:
هدف از این روش اجرایی مشخص ساختن روش وچگونگی ورود و خروج مواد- قطعات فنی- ملزومات ومحصول از انبارها- نگهداری- کنترل وحفظ آنها از هر گونه آسیب یاخرابی تا هنگام تحویل آنها به استفاده کنندگان میباشد.
مجموعه انبار در یک شرکت یا یک موسسه بدین شکل است که یکسری لوازمات یا مواد که در آن شرکت مورد نیاز می باشد در آن انبار جمع آوری نموده و مورد استفاده قرار می دهد .
فرم های مورد نیاز در انبا ر:
فرم ها بدین گونه است که خارج از انبار یکسری اقلام موردنیا زآن انبار به صورت در خواست می آید که به آن فرم در خواست انبار می گویند. فرم های دیگری همچون فرم رسید کالا یا ورودی- فرم های انتقال یا خروجی – دفتر کالا یا کاردکس- حواله انبار- رسید حواله انبار می باشد.
انبار داری فوری اجناس وکالاهایی که بدون انبار شدن یعنی به مجرد خرید به مصرف می رسند.
غالباًاتفاق می افتد که قسمت های مختلف شرکت،اجناس و مواد موردنیاز خود را به عللی از قبیل کم مصرف بودن یا مصرف اتفاقی داشتن آن،یا عدم لزوم نگهداری موجودی در انبار یا به خاطر نبودن جا وامثال این گونه موارد نتوانند از انبار تحویل گیرند . زیرا این گونه اقلام بلافاصله بعد از خرید به مصرف می رسند .
مثل بعضی از اثاثه یا ابزار کم مصرف ،میز یا یک قطعه یدکی از یک دارا یی ثا بت که د رانبار موجود نیست ومصرف آن ضرورت فوری دارد . در این حالت واحد متقاضی اول برگ درخواست کالااز انبار را صادر کرده و انبار بلافاصله به علت نداشتن موجودی اقلام اقدام به صدور برگ درخواست خرید کالا می کند .
پس از آن که کالای مورد نیاز خریداری شد، انباردار، رسید انبار صادر کرده و بلافاصله همان جنس را بر مبنا یبرگ درخواست متقاضی که قبل از خرید ارائه داده است تحویل متقاضی می دهد.لکن چون این کالا در انبار ذخیره ای نداردو لزومی نیز به وجود آن در انبار دیده نمی شود.لذا از ثبت آن در کارت انبار وکارت حسابداری انبارها خودداری می شود و فقط فاکتور فروشنده همراه رسید انبار و برگ درخواست خرید کالا و حواله انبار (برای تعیین سرفصل حساب)به حسابداری ارسال می گردد تا نسبت به تسویه حسا ب یا پرداخت بهای کالای خریداری شده و منظور نمودن آن در حساب ها اقدام لازم را به عمل آید.لذا در این جا لزومی به قیمت گذاری در رسید و حواله انبار به صورت یکی از روشهای قیمت گذاری کالا که مورد عمل شرکت است ، نمی باشد وبهای آن بر اساس همان فاکتور فروشنده و هزینه های مربوطه تعیین می گردد وبه بدهکار حساب تولید یا ساخت یا تعمیر یا دارایی ثابت و… در مرکز هزینه مربوطه وبستانکار فروشنده یا با نک یا صندوق یا تنخواه گردان و غیره منظور می شود.
رسید انبار مستقیم(اقلام غیر انباری)
باید اضافه شود در بعضی از شرکت ها فرم های مستقلی جدا از رسید و حواله انباری که در فوق بدان اشاره گردیدتحت عنوان رسید انبار مستقیم (اقلام غیر انباری ) طراحی و چاپ واستفاده می نمایند.در واقع رسید وحواله انبار اقلامی است که خریداری شده ولی بدون اینکه وارد انبار شود مستقیماً برای مصرف به واحد درخواست کننده تحویل داده می شود. لذا در این صورت واحد درخواست کننده مسئولیت تحویل گرفتن ومصرف اقلام را به عهده دارد و انباردار با تائید وامضای آن حق نظارت در عملیات آن را به عهده می گیرد.در هر صورت انباردار در این موقع مسئول کنترل و تطبیق کالای خریداری و تحویل شده با برگ درخواست خرید کالا می باشد که پس از تائید و درج تاریخ وشماره رسید انبار مستقیم اقدام به توزیع نسخه های آن به واحد های ذیربط می نماید .
شرح کلی فرم:
فرم رسید انبار مستقیم ،زمانی استفاده می شود که کالا به عللی قابل تحویل به انبار نبوده و مستقیماًبه محل کار یا محل قسمت مصرف کننده تحویل شود .زیرا کالای مورد نظر از نظر مصرف کننده بلافاصله پس از تحویل مورد استفاده قرار می گیرد و دلیلی برای انبار کردن آن وجود ندارد .فرم رسید انبار در واقع حکم رسید و حواله انبار را بازی می کند زیرا بلافاصله پس از صدور رسید انبار مستقیم کالای تحویل شده به قسمت متقاضی و اعلام دریافت کالا از سوی آن قسمت ، مصرف اقلام توسط آن واحد به شمار می رود که در آن صورت فرم رسید انبار مستقیم را می توان به عنوان حواله انبار مستقیم کالای مورد نظر هم تلقی نمود . فرم رسید انبار مستقیم را می توان در ابعاد وشکلهای مختلف طراحی و چاپ نمود.
طرز تنظیم وتوزیع نسخه های فرم
طرز تنظیم فرم
این فرم توسط انبار تنظیم می شود .زیرا قسمت مصرف کننده در این هنگام نقش انبار را به عهده دارد وکالا را تحویل می گیرد و مسئولیت تحویل و مصرف رادارد . انباردار با تائید وامضاءرسید انبار مستقیم در واقع حق نظارت در عملیا ت را ایفا می کند .به همین دلیل فرم توسط انباردار به عنوان صورتجلسه تحویل وتحول کالا ونظارت بر آن تنظیم می شود . پس از این که سر فرم وستونهای عمودی مربوط به قسمت انبار توسط انباردارتکمیل ونوشته شد ، فرد تنظیم کننده فرم اقدام به امضای چهار نسخه فرم نموده سپس هر چهار نسخه را پس از تحویل کالا به واحد متقاضی می دهد .هر چهار نسخه توسط تحویل گیرنده وتحویل دهنده امضاء وبرای تائید نهایی به امضای مدیر انبارها می رسد .پس از تکمیل امضاءها ،فرم ها به شرح زیر توزیع می گردد.
توزیع نسخه های فرم
همان گونه که توضیح داده شد فرم رسید انبار مستقیم در چهار نسخه تهیه و امضاء می شود و به ترتیب زیر توزیع می گردد.
نسخه اول
حسابداری صنعتی – برای تعیین قیمت وصدور سند حسابداری و منظور نمودن به بدهکار حساب واحد مصرف کننده .
نسخه دوم
حسابدار مالی – برای بایگانی به طور پیاپی و تسویه حساب با فروشنده کالا ویا مامور خرید.
نسخه سوم
انبار- برای پشت شماره نمودن فرم در انبار.
نسخه چهارم
بازرگانی – به عنوان رسید تحویل کالا وبا یگانی آن .
فرم های انبارداری و غیر انبارداری
به غیر از فرم هایی که در مراحل مختلف انبارداری اعم از برگ درخواست کالا از انبار ، رسید موقت انبار ، رسید انبار قطعی ، فرم حواله انبار ، فرم های دیگری در مراحل انبارداری رایج است که بنا به ضرورت در هر شرکت طراحی وچاپ و اجرا می شود. فرم ها ی دیگری وجود دارد که بین انبار وسایر قسمت ها می تواند وجود داشته باشد مانند فرم هایی از قبیل :
الف- برگشت کالا از قسمت ها به انبار
ب- گزارش تولید
ج- رسید انبار کالا
د- کارت انبار (کاردکس)
برگشت کالا از قسمت ها به انبار
شرح کلی فرم
زمانی این فرم مورد استفاده قرار می گیرد که واحدی نتواند تمام اجنا س وکالای در خواستی و یا دریافتی را به علتی مورد استفاده قرار می دهد . برای اینکه جنس یا کالای باقی مانده در واحد مربوطه باقی نماند و ضایع وناقص نشود و از نظر جا نیز واحد مزبور را اشغال نکند باید به انبار برگردانده شود.
لذا در این صورت جنس یا کالای اضافی را به همراه این فرم به انبار مسترد می کنند . به فرم مزبور فرم برگشت کالا به انبار هم گفته می شود .فرم برگشت کالا از قسمت ها به انبار در ابعاد وشکلهای مختلف در هر شرکتی بنا به ضرورت طراحی وچاپ و مورد استفاده قرار می گیرد .
قسمت امضاءها
در این قسمت امضای سرپرست قسمت تحویل دهنده برای پاسخگویی به علل برگشت وامضای تحویل دهنده برای رفع مسئولیت در مورد تحویل کالا از هر نظر ،امضای تحویل دهنده یا انباردار به عنوان رسید کالای برگشتی به انبار- مدیر انبا رها به عنوان مسئول انبارها امضاهای کاردکس وحسابداری انبارها به منظور ثبت در کارتهای مربوط به آنها وجلوگیری از تکرار یا فراموش شدن آن است.
طرز تنظیم وتوزیع نسخه های فرم
طرز تنظیم فرم
فرم در قسمت برگشت دهنده کالا در شش نسخه تنظیم می شود . بدین ترتیب که سرپرست قسمت از روی اجناس وکالای اضافی با ذکر علت برگشت که با گذاشتن علامت ضربدر در مقابل هر یک از کلمات مازاد نیاز، معیوب بودن ، اشتباه درخواست و یاتغییر برنامه و ثبت نوع ومشخصات وواحد ومقدار برگشتی ،فرم را تنظیم می کند وپس از امضاء آن را به انبار مربوطه می فرستد. انباردار در بالای فرم شماره وتاریخ آن را تعیین کرده سپس نام وکد انبار خود را در محل مخصوص فرم ثبت می کند . سپس در قسمت ستون های کد و مقدار سالم ومعیوب بودن اجناس را در ستون های مربوط به نظر انباردار درج کرده از تحویل دهنده کالا واجناس امضاءگرفته وخود نیز آن را امضاء می کند . سپس فرم مذکور را به امضای مدیر انبارها می رساند و فرم را آماده تفکیک وتوزیع نسخه های آن می کند .توزیع نسخه های فرم
فرم در شش نسخه پس از تکمیل از قسمت انبار به شرح زیر توزیع می گردد:
نسخه اول
مخصوص حسابداری مالی برای منظور نمودن به حساب انبار(پس از تعیین قیمت توسط حسابداری انبارها).
نسخه دوم
مخصوص کاردکس انبار برای ثبت در کارت اجناس مربوطه (در ستون صادره با قلم قرمز یا داخل پرانتز ویا در ستون بدهکار مشخص می گردد.)
نسخه سوم
مخصوص حسابداری انبارها که پس از قیمت گذاری آن را در کارت کالای مربوطه (در ستون صادره با قلم قرمز یا داخل پرانتز و یا در ستون بدهکار مشخص و درج می گردد.)
نسخه چهارم
برای حسابداری صنعتی که از حسا ب هزینه های منظور شده مربوط به آن قسمت کسر وبه حساب موجودی انبار برگشت دهد.
نسخه پنجم
برای انبار به عنوان رسید انبار کالای برگشت شده و جای دادن اجناس وکالای برگشتی در قفسه ها
نسخه ششم
مخصوص قسمت برگشت دهنده به عنوان رسید کالای برگشتی به انبار .
گزارش تولید
شرح کلی فرم
این فرم با توجه به اهمیتی که عملیات تولید در یک شرکت تولیدی دارد باید به صورت منظم و صحیح وبدون گذشتن از نکته ای به طور فراموش نشدنی تنظیم گردد. در اینجا با وجود سادگی فرم شرح مختصری از آن داده می شود . ولی باید توجه داشت که هر شرکت با توجه به نوع محصول یا محصولات ، وضعیت،عملیات،وسعت و حجم تولید خود فرم گزارش تولید را در ابعاد واشکال مختلف مورد استفاده قرار می دهند .فرم گزارش تولید شامل سه قسمت است.
محل امضاءهای فرم
این فرم را تنظیم کننده ، سرپرست قسمت تولیدی و مسئول کنترل کیفیت(برای استانداردبودن محصول تولیدی) و مدیر تولید امضاءخواهند کرد. باید توجه داشت که اگر یک شرکتتولیدی در سه شیفت تولیدی (هر شیفت ۸ ساعت در نظر گرفته می شود.) محصولاتی را تولید نماید معمول این است که مدیر تولیدمجموع تولید سه شیفت را در یک فرم گزارش تولید روزانه خود گزارش می نماید. حا ل چنا نچه یک یا دو شیفت تولید بنا به دلایلی مثلاً خاموشی برق ،خرابی وتعمیر دستگاه ،نبودن مواد مورد لزوم و غیره عملیات تولیدی نداشته باشد وفقط شیفت (مثلاًشیفت سوم) تولید در یک روز داشته باشد در محل سر فرم در قسمت شیفت تولید فقط عنوان شیفت سوم را قید می نماید. در غیر این صورت در گزارشهای روزانهتولید خود می تواند بنویسد مثلاً شیفت اول ودوم ویا اول وسوم و یا دوم وسوم و یا شیفت های اول ودوم وسوم.در هر حال گزارشهای تولید هر شیفت طی گزارش جداگانه ای از سرپرست های تولید در هر شیفت در اختیار مدیر تولید قرار داده می شود و مدیر تولید گزارش شیفت های مختلف را با یکد یگر ادغام ئیک گزارش واحدی تحت عنوان گزارش روزانه تولید را ارائه می دهد.
طرز تنظیم وتوزیع نسخه های آن
طرز تنظیم فرم
معمولاً فرم در کارخانه توسط یکی از کارمندان حسابداری صنعتی که مسئول آمار است در چهار نسخه تنظیم شده سپس به امضای افراد ذیربط می رسد(در این مورد باید دقت شود که مقادیر ضایع شده و معیوب مورد تا ئید مسئولان امضاءها واقع شود.) البته با توجه به قسمت های مختلف یک شرکت ممکن است مسئول آمار از دفتر مهندسی صنایع کارخانه ،قسمت تولید یا واحد انبار ویا فروش و یا واحد آمار واطلاعات تعیین شود.(انتخاب فرد مورد نظر با توجه به چا رت سازمانی ومسئولیت و کنترل هر یک از واحد های فوق الذکر قابل تغییر است.) در هر حا ل از هر قسمت که مسئول تنظیم گزارش تولید روزانه تعیین گردد فرقی نخواهد داشت زیرا شخص تنظیم کننده فرم می بایست محل تنظیم کننده در فرم را امضاءنماید.

فایل ورد کامل سیستم انباری داری شرکت زمزم ۸۸ صفحه در word
فهرست مطالب

فصل اول:
هدف استقرار سیستم انبار ۱
فرم های مورد نیاز در انبار۱
رسید انبار مستقیم ۲
فرم های انبارداری ۵
بازگشت کالا ازقسمت ها انبار۵
گزارش تولید ۸
رسید انبارکالا ۱۰
فرم های غیر انبار داری ۱۲
برگ سفارش فروش ۱۲
برگ فروش ۱۵
حواله انبار کالا ۱۹
کارت حسابداری انبار ۲۱
کنترل مورد نیاز هنگام دریافت کالا از فروشنده۲۵
مجوزهای مورد نیاز برای دریافت کالااز انبار۲۶
مشخصات مکان لازم برای نگهداری کالا۲۶
مشخصات کارت انبار ۲۶
شرایط محیطی انبار ۳۳
بازدید دوره ای از انبار ۳۳
ثبت اطلاعات در دفاتر مالی و مدارک انبار۳۳
کنترل مدارک انبار و مدارک حسابداری۳۴
برنامه ریزی و کنترل و ارزیابی موجودی ها۳۴
فصل دوم :
تاریخچه شرکت زمزم ۳۹
قسمت های مختلف شرکت۳۹
فرم های مورد نیاز در انبارشرکت زمزم۴۰
درخواست جنس از انبار ۴۱
رسیدانبار ۴۲
رسید انبار مستقیم ۴۵
حواله انبار ۴۶
کارت انبار ۴۷
استعلام بها ۴۸
برگ خروج کالا ۴۹
بارنامه فروش ۵۰
درخواست خرید کالا ۵۱
صورتحساب فروش کالا۵۲
فرم انتقال ۵۳
ترتیب فرم ها هنگام دریافت و خروج کالا۵۶
تعداد انبارهای لازم شرکت۵۷
انبارداری و ارزیابی موجودی کالا در شرکت زمزم۵۸
فصل سوم:
مقایسه و نتیجه گیری ۶۷
فصل چهارم:
پیوست ها ی فصل اول۷۲
پیوست های فصل دوم ۹۳


  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.