فایل ورد کامل مبانی و پیشنه تحقیق ارائه مدل بومی اندازه گیری سطح بلوغ فناوری اطلاعات بانک با استفاده از روش پر ۹۴ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مبانی و پیشنه تحقیق ارائه مدل بومی اندازه گیری سطح بلوغ فناوری اطلاعات بانک با استفاده از روش پر ۹۴ صفحه در word دارای ۹۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مبانی و پیشنه تحقیق ارائه مدل بومی اندازه گیری سطح بلوغ فناوری اطلاعات بانک با استفاده از روش پر ۹۴ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی و پیشنه تحقیق ارائه مدل بومی اندازه گیری سطح بلوغ فناوری اطلاعات بانک با استفاده از روش پر ۹۴ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی و پیشنه تحقیق ارائه مدل بومی اندازه گیری سطح بلوغ فناوری اطلاعات بانک با استفاده از روش پر ۹۴ صفحه در word :
مقدمه
در محیط کاری پویا و اغلب آشفته کنونی، فنآوری اطلاعات به عنوان یک مزیت رقابتی بسیار موثر حاکم شده و سازمان ها تا حد زیادی به آن وابسته هستند. امروزه فنآوری اطلاعات یک بخش مهم و استراتژیک در توسعه کسب و کار و افزایش قدرت رقابتی بانکها می باشد. یکی از نیازهای اساسی هر سازمان شناسایی وضعیت موجود و میزان بلوغ سازمان و سیستمهای فنآوری اطلاعات آن می باشد. سازمانها نیازمند این هستند که بدانند در چه وضعیتی قرار دارند و قصد دارند به چه شرایطی دست یابند تا بدین وسیله الزامات بهبود و پیشرفت را شناسایی و در جهت پیاده سازی آن اقدام نمایند. نیاز اساسی هر سازمان، شناخت وضعیت سیستم های فنآوری اطلاعات آن سازمان و تصمیم گیری در رابطه با سطح مدیریت و کنترل آن و میزان رشد مورد نیاز به منظور گذر از حالت فعلی و دستیابی به اهداف تعیین شده سازمان می باشد. در این فصل به طور خلاصه به مرور ادبیات موضوعی موجود پرداخته می شود.
۲-۱. مبانی نظری
۲-۱-۱. تعریف بلوغ
مفهوم بلوغ[۱] در سایر حوزه های مدیریت به عنوان راهی برای ارزیابی “وضعیت کامل بودن، تمام بودن یا آماده بودن” و یا “میزان کامل بودن یا تمام بودن رشد یا توسعه” معرفی شده است. بلوغ به مفهوم “سنجه ای برای ارزیابی ظرفیت و قابلیت یک سازمان در ارتباط با یک امر discipline خاص” با معرفی مدل بلوغ قابلیت ها از سوی مؤسسه مهندسی نرم افزار دانشگاه کارنگی ملون مطرح شده و گسترش یافت (میشل و بروین[۲]، ۲۰۰۵). این مؤسسه بلوغ را این چنین تعریف نموده است: بلوغ را می توان سنجه ای برای اندازه گیری و ارزیابی میزان توانایی، قابلیت یا ظرفیت یک سازمان در ارتباط با یک امر خاص تعریف نمود (مؤسسه مهندسی نرم افزار[۳]، ۲۰۱۱).
۲-۱-۲. مدل بلوغ
مدل های بلوغ[۴] به شیوه مفهومی مراحل مختلف افزایش قابلیت های کمی یا کیفی یک عامل در حال بلوغ را نشان می دهد؛ با این هدف که پیشرفت آن را از نظر حوزه های تعریف شده مورد توجه ارزیابی نماید (درموت[۵]، ۲۰۱۱). مدل های بلوغ مدل های مفهومی ای هستند که مسیر تحول مطلوب، منطقی، طبیعی و قابل پیش بینی را به سمت بلوغ نشان می دهند. از مدل های بلوغ غالبا” در تلاش سازمان ها برای بهبود استفاده می شود و اساسا” این مدل ها در وهله اول با همین هدف شکل گرفته اند (بکر[۶] و همکاران،۲۰۱۰). دو برن و فریز [۷] (۲۰۰۵) می نویسند که به دلیل افزایش فشار بر سازمان ها برای کسب و یا حفظ مزیت رقابتی، یافتن راه هایی برای کاهش هزینه، بهبود کیفیت، کاهش زمان ارائه محصول به بازار[۸] و غیره اهمیت فزاینده پیدا کرده است. مدل های بلوغ بدین منظور طراحی شده اند تا سازمان ها را در این یاری مسیر یاری دهند. از این مدل ها به عنوان مبنایی برای ارزیابی و مقایسه بهبود حاصله و با هدف اتخاذ یک رویکرد آگاهانه برای افزایش قابلیت یک حوزه خاص در سازمان استفاده می شود. مدل های بلوغ طراحی شده اند تا بلوغ ( میزان پیچیدگی، رقابت پذیری، قابلیت) یک حوزه انتخاب شده را بر اساس تعدادی معیار خاص و معین بسنجند.
مدل های بلوغ، توسعه یک ماهیت را در طول زمان توصیف می کنند. به طور کلی، مدل های بلوغ دارای این خصوصیات هستند:
۱. توسعه یک ماهیت واحد به وسیله تعداد محدودی از سطوح بلوغ (معمولاً چهار تا شش سطح) توصیف می شود.
۲. برخی ملزومات خاص خصوصیات این سطوح را تشکیل می دهند که هر ماهیت باید در سطحی خاص به آن دست پیدا کند .
۳. سطوح به ترتیب و از سطح اولیه تا سطح پایانی مرتب شده اند (و آخرین مرحله سطح مطلوب بلوغ است).
[۱] Maturity
[۲]Michael and de Bruin
[۳]Software Engineering Institute
[۴] Maturity Model
[۵] Dermot
[۶] Becker
[۷] De Bruin and Freeze
[۸] Time to Market
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 