فایل ورد کامل مبانی و پیشینه تحقیق اثرات دستورالعمل های کانون توجهی روی اکتساب و یادگیری ضربه چیپ فوتبال در کودکان ۵۹ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مبانی و پیشینه تحقیق اثرات دستورالعمل های کانون توجهی روی اکتساب و یادگیری ضربه چیپ فوتبال در کودکان ۵۹ صفحه در word دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مبانی و پیشینه تحقیق اثرات دستورالعمل های کانون توجهی روی اکتساب و یادگیری ضربه چیپ فوتبال در کودکان ۵۹ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی و پیشینه تحقیق اثرات دستورالعمل های کانون توجهی روی اکتساب و یادگیری ضربه چیپ فوتبال در کودکان ۵۹ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی و پیشینه تحقیق اثرات دستورالعمل های کانون توجهی روی اکتساب و یادگیری ضربه چیپ فوتبال در کودکان ۵۹ صفحه در word :
مقدمه
به دنبال ارائه طرح تحقیق و بیان مسئله در فصل قبل، در این فصل به منظور بهرهگیری هر چه بهتر و بیشتر از ادبیات این تحقیق، مباحث در دو بخش تنظیم و ارائه میگردد.
بخش اول شامل مفاهیم اساسی و نظری تحقیق، همچون زمینه نظری موضوع تحقیق، توجه و فرضیههای مرتبط با آن و عوامل اثرگذار بر توجه میباشد. در بخش دوم مختصری از سوابق پژوهشی تحقیق در زمینههای بنیادی (آزمایشگاهی) و میدانی مرور میشود.
الف) زمینه نظری موضوع تحقیق
رفتار حرکتی: اصطلاح رفتار حرکتی در بسیاری از متون علمی مربوط به تربیت بدنی به طور گسترده بکار رفته است. مطالعه و بررسی رفتار حرکتی به عنوان یک موضوع اصلی، کوششی جهت تحول رشد و یادگیری حرکتی و درک هر چه بیشتر عوامل روانی در یادگیری و اجرای مهارتهای حرکتی میباشد(آزاد، احمد، ۱۳۷۵).
در واقع رفتار حرکتی شاخهای از علم تربیت بدنی است که شامل مباحث روان شناسی و حیطههای مربوط به آن می شود. رفتار حرکتی، مطالعه عملکرد و وضعیت قامت انسان است که در نتیجه فرآیندهای درونی انسجام یافتهای که به تغییرات نسبتاً ثابت در عملکرد منتهی میشود، ایجاد میگردد.
رفتار حرکتی را میتوان به دو رشته فرعی تقسیم نمود:
الف) کنترل حرکتی ب) یادگیری حرکتی
کنترل حرکتی به مطالعه وضعیت های قامت، عملکرد انسانی و فرآیندهای درونیای که آنها را هدایت میکند اطلاق میگردد و این به معنی وجود ساز و کارهایی است که مفاصل و عضلات را هدایت میکند.
همانطور که بعضی از محققان پیشنهاد کردند یادگیری را میتوان فرایند آشنایی با منابع خاصی (ویژهای) از اطلاعات دانست (وارد[۱]، هودگز، ویلیام، استراکز[۲]، ۲۰۰۴).
نظریه برنامه حرکتی
کارل لشلی[۳](۱۹۱۷) اولین فردی است که از اصطلاح واقعی برنامه حرکتی استفاده کرده است. او در ابتدا برنامه حرکتی را «قصد و نیت عمل» می دانست، اما بعدها آن را به صورت طرحوارههای تعمیم یافته[۴] عمل که توالی اعمال خاص را مشخص میکند توصیف کرد.
نظریههای متعددی در رابطه با برنامه حرکتی بیان شده است. اما در میان این نظریهها، برنامه حرکتی اشمیت از شهرت و اعتبار بیشتری برخوردارست. ریچارد اشمیت(۱۹۷۵) عنوان کرد: برنامه حرکتی، فرمانهای عضلانی ویژه نیست، بلکه بازنمائی یک طبقه از اعمال بر اساس حافظه است که هر طبقه، با ویژگیهای تغییرناپذیر مشخص شده است.
بعدها وی به خاطر محدودیتهای برنامه حرکتی به حرکات خاص یا زنجیرهای از حرکات، نظریه برنامه حرکتی تعمیم یافته را مطرح کرد. یک برنامه حرکتی تعمیم یافته به جای یک حرکت یا دستهای از حرکات خاص، یک طبقه از اعمال را کنترل میکند. او یک طبقه از اعمال مختلف را با یک سری ویژگیهای مشترک، اما منحصر به فرد تعریف کرد. به نظر اشمیت، این ویژگیها که آنها را ویژگیهای تغییرناپذیر(وجوه جوهری) نامید، هویت اصلی یک برنامه حرکتی تعمیم یافته است که آنچه را که در حافظه ذخیره شده شکل میدهد. از آنجائی که افراد برای تولید عملی خاص، باید نیازهای موقعیت اجرا را برآورد، باید برنامه را از حافظه فراخوانی کرده، سپس پارامترهای ویژه حرکت را به آن اضافه نماید
[۱] -Ward
[۲] -Sterkes
۱- Karl lashley
۱- Generalized schema
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 