فایل ورد کامل پیشینه تحقیق سبک رهبری ، بهداشت روانی و نظریه های مرتبط با آن ۶۰ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پیشینه تحقیق سبک رهبری ، بهداشت روانی و نظریه های مرتبط با آن ۶۰ صفحه در word دارای ۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل پیشینه تحقیق سبک رهبری ، بهداشت روانی و نظریه های مرتبط با آن ۶۰ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پیشینه تحقیق سبک رهبری ، بهداشت روانی و نظریه های مرتبط با آن ۶۰ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پیشینه تحقیق سبک رهبری ، بهداشت روانی و نظریه های مرتبط با آن ۶۰ صفحه در word :

بخشی از فهرست مطالب فایل ورد کامل پیشینه تحقیق سبک رهبری ، بهداشت روانی و نظریه های مرتبط با آن ۶۰ صفحه در word

۱-۱ مقدمه:    
بخش اول :سبک رهبری    
تعریف عملیاتی :    
تعریف مفهومی:    
نظریه های رهبری:    
الف) تئوریهای شخصیتی :    
ب)تئوریهای رفتاری:    
۱-  مطالعات رهبری دردانشگاه آیووا:    
۲-تحقیقات دانشگاه اوهایو:    
۳-تحقیقات دانشگاه میشیگان:    
۴-شبکه مدیریت:    
۵- تحقیقات اسکاندیناوی:    
ج)تئوریهای اقتضایی:    
د)دیدگاه های جدیدرهبری :    
تحلیلی برنظریه های رهبری:    
رهبری درمدیریت:    
تفاوت مدیریت ورهبری :    
مؤلفه ها:    
۱-سبک رهبری تحولگرا:    
۲-سبک رهبری مراوده ای(تعاملی):    
۳-سبک رهبری آزادگرا:    
رهبری در مدیریت اسلامی:    
بخش دوم:بهداشت روانی    
تعریف عملیاتی :    
تعریف مفهومی :    
نظریه ها:    
۱-نظریه پاولف:    
۲-نظریه مازلو:    
۳-نظریه اسکینر:    
۴-نظریه فروید:    
۵-نظریه یونگ:    
۶-نظریه موری:    
۷-نظریه آدلر:    
۸-نظریه فروم:    
۹-نظریه اریکسون:    
۱۰-نظریه هری استاک سالیوان:    
۱۱-نظریه گوردون آلپورت:    
۱۲-نظریه جورج کلی:    
۱۳-نظریه آلبرت الیس:    
۱۴-الگوی پزشکی وروان پزشکی:    
۱۵- الگوی رفتارگرایی:    
۱۶-الگوی انسان گرایی:    
تاریخچه بهداشت روانی :    
عوامل مؤثردراختلال بهداشت روانی:    
پیشگیری ازبیماری های روانی :    
مؤلفه ها    
۱-فرسودگی شغلی:    
۲-اضطراب واسترس :    
۳-وضعیت آب وهوا:    
بهداشت روانی ازدیدگاه اسلام :    
نشانه های سلامت روانی ازمنظرقرآن :    
بخش سوم:پیشینه    
تحقیقات داخلی:    
تحقیقات خارجی:    
منابع فارسی    
منابع غیر فارسی:    

بخشی از منابع و مراجع فایل ورد کامل پیشینه تحقیق سبک رهبری ، بهداشت روانی و نظریه های مرتبط با آن ۶۰ صفحه در word

–آذر نییاد(۱۳۹۰)بررسی رابطه ی بین سبکهای مدیریت مدیران بارضایت شغلی وسلامت روانی معلمان مدارس شهربوکان درسال تحصیلی ۹۰-۱۳۸۹(پایان نامه کارشناسی ارشد)،دانشگاه یزد

– تونکه نژاد،ماندنی(۲۰۰۶)،  مقایسه دو سبک رهبری خدمتگزار و تحول گرا،  ماهنامه تدبیر- سال هفدهم      شماره ۱۷۴

-اسدی،حسین (۱۳۷۸بررسی متغیرهای اثرگذاربرسبک رهبری مدیران درادارات کل دولتی استان فارس(پایان نامه کارشناسی ارشد)،دانشگاه شیراز

-حبیبی تبار،زینب.حسن زاده،حسین.خائف الهی،احمدعلی ومتقی،پیمان(۱۳۹۰)مقاله:تبین مدل تاثیرگذاری ویژگیهای شخصیتی کارکنان برتعهدسازمانی آنهاباتوجه به نقش سبکهای رهبری،پژوهش های مدیریت،شماره یازدهم

-اکبری،خاتون.حسن زاده،رمضان ونیازآذری،کیومرث(۱۳۸۹)مقاله:بررسی تاثیرسبک رهبری تحولگراورهبری مراوده ای بروجدان کاری دبیران،فصلنامه تازه های روان شناسی صنعتی/سازمانی،شماره۲

-الهام، غلامرضا(۱۳۷۹)،بررسی رابطه سبکهای رهبری مدیران مدارس ابتدایی وراهنمایی شهرستان اندیمشک ورابطه آن بامیزان رشدحرفه ای معلمان باسطوح شغلی وحرفه ای متفاوت،(پایان نامه ارشد)،دانشگاه تربیت معلم

-باغانی،مریم ودهقان نیشابوری(۱۳۹۱)مقاله:تاثیراضطراب معلمان برکیفیت تدریس،فصلنامه راهبردهای آموزش، دوره دوم،شماره ۱

اسدی نوقابی،احمد علی و امیری،شیدا و حاجی آقایی،سعید(۱۳۸۴)، روان پرستاری(بهداشت روان۱)، تهران،نشر و تبلیغ بشری(با همکاری نشر تحفه)

-بوالهری،جعفر(۱۳۷۳)بهداشت روان،نشربشری

-بهرامی،احسان هادی(۱۳۸۱)مقاله:بهداشت روانی درقرن بیست ویکم وچالشهای پیش رو،مجله روانشناسی وعلوم تربیتی،دانشگاه تهران،سال سی ودوم،شماره۱

-ابراهیمی، امراله. برنامش، علیرضا. موسوی، غفور. مولوی،حسین و یعقوبی، محمد(۱۳۸۶).ویژگیهای پرسشنامه سلامت عمومی ۲۸سوالی، تحقیقات علوم رفتاری، دوره پنجم،شماره۱

-حسینی،سیدابوالقاسم(۱۳۷۴)اصول کلی بهداشت روان دراسلام،نشربشری

۱-۱ مقدمه

دراین مقاله شامل سه بخش می باشد..دربخش اول سبک رهبری رابه وسیله دیدگاه های مختلف رهبری موردبررسی قرارمی دهیم،ودربخش دوم علاوه برنظریه های موجودبه علل به وجودآورنده وپیشگیری ازآنهاپرداخته می شود.درادامه دربخش سوم پیشینه پژوهش که شامل پژوهش های صورت گرفته درداخل وخارج ازکشورمی باشدراموردبررسی قرارمی دهیم

بخش اول :سبک رهبری

مدیریت درحقیقت هماهنگی منابع مادی وانسانی به منظوردستیابی به اهداف سازمانی به طریقی است که موردقبول جامعه باشد(لامبرت وناگینت[۱]،۱۹۹۹).رهبری به عنوان یکی ازوظایف مهم مدیران علم وهنرنفوذدرافرادبه منظوردستیابی به اهداف می باشد،سبک رهبری یا مدیریت تعیین کننده جو،فرهنگ و راهبردهای حاکم برسازمان است.سبک رهبری مجموعه ای ازنگرشها،صفات ومهارتهای مدیران است که برپایه چهارعامل نظام ارزشها،اعتمادبه کارمندان،تمایلات رهبری واحساس امنیت درموقعیتهای مبهم می گیرد(مصدق راد،۱۳۸۱).سبک رهبری مدیران بیانگرچگونگی تعامل آنها باکارکنان تحت سرپرستی می باشد(پارا،[۲]۲۰۰۰)

تعریف عملیاتی

نمره ای است که مدیران ازپرسشنامه رهبری چندعاملی (MLQ)به دست می آورند

تعریف مفهومی

رهبری:فرایندنفوذبرزیردستان به منظوررسیدن به اهداف ،به ویژه دروضعیت های مختلف رهبری(دوبرین وهمکاران[۳]،۱۹۸۹)

جرج تری[۴]: رهبری به عنوان عمل اثرگذاربرافرادنام می برد که موجب ایجادشوق وعلاقه درآنان برای تحقق اهداف گروهی می گردد

استونرووانکل[۵]  : رهبری به عنوان یکی ازوظایف مدیر،فرایندتاثیرگذاری وهدایت فعالیتهای مربوط به کار اعضای گروه هایمی باشد

تنن بام[۶]:رهبری به عنوان تاثیرگذاری بین افراداست که درشرایطی اعمال می شودکه به وسیله فراگرد ارتباط به سوی تحقق هدف یاهدفهای خاصی معطوف گردد

رابینز[۷]:رهبری عبات است ازتوانایی دراعمال نفوذیااثرگذاردن بریک گروه درجهت تامین هدفها

رهبرکسی است که واجدبهترین شناخت نسبت به هنجارهایی باشدکه درگروه بیشترین ارزش رادارد(هومانز[۸] ،۱۹۵۰). رهبرشخصی است که مؤثرترین تغییررادرعملکردگروه پدید می آورد(کاتل[۹]،۱۹۵۱)

سبک رهبری:الگوی نسبتاپایدار رفتاررهبرکه اغلب ازجانب اوبه کارگرفته می شود(دوبرین وهمکاران،۱۹۸۹ هرسی وبلانچارد،۱۹۹۳).پژوهندگان دانشگاه ایالتی اوهایوسبک رهبری رااینگونه تعریف کرده اند:سبک یارفتار رهبری عبارت است ازتکنیکهای مورداستفاده جهت اعمال نفوذوجهت دادن فعالیت دیگران

نظریه های رهبری

تئوری های رهبری بسیارپرحجم می باشد وبرای آنکه فرددچارسردرگمی نشود آنهارادسته بندی کرده اند. تئوری های رادرچهاردسته طبقه بندی کرده اند:الف)تئوریهای شخصیتی  ب)تئوریها ی رفتاری ج)تئوریهای

اقتضایی د)دیدگاه های جدید رهبری. هرکدام ازاین دسته ها دارای زیرمجموعه هایی می باشند که درذیل آنها رابه اختصارتوضیح می دهیم

الف) تئوریهای شخصیتی

یاتئوری خصوصیات فردی رهبر،دراین گروه ازنظریات برای رهبرخصوصیاتی ذاتی ذکرمی گردد.براساس این نظریات رهبران ابرمردانی هستندکه به علت ویژگیهایی که موهبت الهی است شایسته رهبری گردیده اند.بدین منظورتحقیقات اندیشمندان جهت مشخص کردن ویژگیهایی بودکه رهبران دارند،ولی نتایج مؤثردیگری هم دراین میان به دست آمد. دراین نظریه همان بحث ذاتی بودن رهبری مطرح است.نظریه پردازان این نظریه به دنبال این بودندکه برخی ازخصوصیاتی راشناسایی کنندکه هرکس آن راداشته باشدرهبراست .مطالعات درباره ویژگیهای رهبران موفق بعدازپنجاه سال نشان دادکه نمی توان مجموعه ای از صفات رامشخص کردکه چنانچه فردی آنهاراداشته باشدبتوانیم آنهارارهبربنامیم.امامعتقدبودندافرادی که در موقعیت رهبری قرارمی گیرندکه ویژگیهای زیرراداشته باشند: ۱-جاه طلبی ۲-میل به رهبری ۳-صداقت ودرستی ۴-عتمادبه نفس ۵-داشتن دانش واطلاعات مربوطه

ب)تئوریهای رفتاری

چون پژوهشگران درپژوهشهایی که درزمینه ویژگیهای شخصیتی انجام شدنتوانستندراه به جایی برند،درصدد برآمدندتارفتارهای برخی ازرهبران معروف راموردبررسی قراردهند.این دیدگاه اشاره داردکه برای شناخت رهبران بایدرفتارآنهارامطالعه کرد.مجموعه مطالعات دراین زمینه به طرح دوسبک رهبری آمرانه (وظیفه مدار) وانسان گرا(رابطه مدار)منجرشد.این دیدگاه معتقداست که رفتاررهبرتاحدی تابع ساخت فرهنگی محیط است

 ۱-  مطالعات رهبری دردانشگاه آیووا

این مطالعات دراواخردهه ۱۹۳۰زیرنظرکرت لوین[۱۰] انجام گرفت مطالعه برای تشخیص تأثیرسه نوع سبک رهبری برالگوی رفتاراعتراض آمیزپسربچه هادریک باشگاه تفریحی طراحی شده بود.بدین منظورگروه های مختلفی ازپسران تشکیل شدوهرگروه پس ازچندهفته تحت یکی ازسبکهای رهبری قرارداده شد تاهمه گروه های سبک های مختلف استبدادی ،دموکراتیکوعدم مداخله راتجربه نماید

۱-سبک رهبری استبدادی:رهبردرباره پروژه های گروهی ازطریق تعیین وتفویض وظایف هرعضوتصمیم می گیردوهیچ مشارکتی رادرفرایندتصمیم گیری نمی پذیرد

۲-سبک رهبری عدم مداخله یاآزادی مطلق:رهبرهیچ دخالتی نمی کند.رفتاراعضارانه تاییدمی کندونه تکذیب می کند.بنابراین کنترلی برفعالیتهای گروه وجودنداردوانضباط چندانی هم به چشم نمی خورد

پژوهشگران به دقت رفتار رامشاهده ویاداشت کردند.نتیجه ای به شرح زیربه دست آمد

-رهبری دموکراتیک تقریبابه اتفاق آرابرآزادی مطلق وآمرانه ترجیح داده شد.همین طورآزادی مطلق رابرسبک آمرانه برترمی دانستند

-ابرازخشونت به طورمکرردرگروه های تحت رهبری آزادی مطلق وآمرانه مشاهده گردید.درحالی که بروز برخورددرگروه تحترهبری دموکراتیک به مراتب کمتروقابل گذشت بود

-درشماری ازگروه های تحت رهبری آمرانه به جای پرخاشگری،بسیارخونسرد،بی حال وبی عاطفه گشتند.در واقع معلوم شدکه رهبری استبدادی دوتاثیرجداگانه ایجادمی کنند:۱-افرادرابسیارپرخاشگروستیزه جو ۲-ویا بی احساس،مطیع وانفعالی بارمی آورد

 ۲-تحقیقات دانشگاه اوهایو

ازنخستین سالهای دهه۱۹۴۰،تحقیقات بسیارجامعی برروی تئوریهای رفتاری دردانشگاه ایالتی اوهایو امریکا آغازشد.هدف ازاین تحقیقات شناسایی ابعادمستقل رهبربود.نخست هزاران بعدموردمطالعه قرارگرفت وسرانجام آنهابااستفاده ازپرسشنامه توضیح رفتاررهبر(LBDQ)دردهه۱۹۴۰دراین دانشگاه شروع شدتوانستنددوبعداساسی رفتاررهبری رااندازه گیری می کنند

۱-ساخت دهی(ابتکارعمل):شامل هرگونه رفتاررهبری است که روابط بین رهبروزیردستان راترسیم کرده ودر عین حال الگوهای معینی ازسازمان،کانالهای ارتباطی وروشهاطرزعمل راایجادمی کند.یک رهبربایددرجهت تامین هدفهای موردنظر نقشهایی راکه بایدخودوزیردستانش ایفاکنندبه خوبی تعیین وارائه کندکه شامل تعیین رفتارهایی است که درجهت سازمان دهی کارها،تعیین روابط سازمانی وهدفهاصورت می گیرد.اوانتظارداردکه کارکنان،استانداردهای مشخضی رارعایت کنندواصرارداردکه کارهادرست طبق جدول زمان بندی شده صورت گیردوبرضرب الاجل تاکید می کند

[۱] -Lambert&Nagent-

[۲] -Pera-

[۳] -Doobrin  et al

[۴] -Jorj Terri

[۵] -Stonero and Wankel

[۶] -Tann Bam

[۷]-Rabenz

[۸] -Homanz

[۹]-Katell

[۱۰] -Kert Lovin

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.