پاورپوینت کامل رهبری گروه ۳۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل رهبری گروه ۳۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل رهبری گروه ۳۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل رهبری گروه ۳۶ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل رهبری گروه ۳۶ اسلاید در PowerPoint

پاورپوینت کامل رهبری گروه ۳۶ اسلاید در PowerPoint، یکی از مباحث مطرح در روان‌شناسی صنعتی و سازمانی بوده و به معنای یک فرایند استفاده از نفوذ بدون اجبار، به منظور هدایت و هماهنگ کردن فعالیت‌های اعضای گروه در جهت تحقق هدف‌ها است. لازمه اعمال رهبری، اثرگذاری بر فعالیت‌های یک فرد یا گروه است تا تلاش‌های آنان برای دستیابی به یک هدف در یک موقعیت خاص، به نتیجه دلخواه برسد. در این مقاله بعد از بررسی معنای رهبری و تفاوت آن با مدیریت به مهارت‌های رهبری اثر بخش اشاره می‌کنیم و در پایان به انواع رهبران و نقش رهبر در تشکیل گروه‌های منسجم می‌پردازیم.

فهرست مندرجات

۱ – مقدمه
۲ – تعریف
۳ – تفاوت مدیریت و رهبری
۴ – رفتار و مهارت‌های رهبران اثربخش
۴.۱ – صلاحیت فنی
۴.۲ – بینش نسبت به مردم و موقعیت‌ها
۴.۳ – استواری در شرایط سخت
۴.۴ – جبران سریع شکست‌ها
۵ – انواع رهبران
۶ – نقش رهبر در تشکیل گروه‌های منسجم
۶.۱ – ارائه مثال و نمونه درست
۶.۲ – واگذاری کار کامل
۶.۳ – تشویق به همکاری
۷ – پانویس
۸ – منبع

مقدمه

اگر ماهیت شغل شما چنان است که سرپرستی چند نفر را به عهده دارید یا مسئولیت شما در حد اداره یک سازمان است، به ناچار باید رهبری دیگران را بر عهده بگیرید و فعالیت‌های آنان را در جهت دستیابی به هدف‌های از پیش تعیین‌شده، هماهنگ سازید.
لازمه انجام بعضی از مشاغل حرفه‌ای و فنی نیز آن است که بر دیگران نفوذ داشته باشیم. مهمترین موضوع مورد توجه روان‌شناسی تجارت، روان‌شناسی در کار، سازمان و مدیریت و روان‌شناسی صنعتی – سازمانی، پدیده رهبری است. یکی از دلایل این توجه آن است که مشخص گردیده، رهبری اثربخش، مهمترین قوای محرکه سازمان‌ها در جهان پیچیده و پر رقابت اقتصادی امروز است.
برای حفظ و ادامه حیات سازمان‌ها، لازم است از پایین‌ترین سطوح رهبری تا بالاترین سطح مدیریت، به دانش و هنر رهبری و هدایت دیگران مجهز باشند. دلیل اهمیت رهبری را می‌توان از تعریف آن استنباط کرد.

[۱] ساعتچی، محمود، روان‌شناسی بهره‌وری، ص۵۶، تهران، ویرایش، ۱۳۷۷، چاپ دوم.

تعریف

رهبری به عنوان یک فرایند، عبارت است از استفاده از نفوذ بدون اجبار، به منظور هدایت و هماهنگ کردن فعالیت‌های اعضای گروه در جهت تحقق هدف‌ها. رهبری به عنوان یک صفت، عبارت است از مجموعه‌ای از ویژگی‌ها که به آنهایی که تصور می‌شود قادر به استفاده موفقیت‌آمیز از این نفوذ می‌باشند، نسبت داده می‌شود.

[۲] گریفین، مورهد، رفتار سازمانی، ص۳۷۵، مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، تهران، مروارید، ۱۳۸۶، چاپ دوازدهم.

لازمه اعمال رهبری، اثرگذاری بر فعالیت‌های یک فرد یا گروه است تا تلاش‌های آنان برای دستیابی به یک هدف در یک موقعیت خاص، به نتیجه دلخواه برسد.
اما، باید توجه داشت که فرد یا افراد را نمی‌توان با زور، اجبار، تهدید و نظایر آنان به تلاش در جهت دستیابی به هدف‌های، مورد نظر یک واحد یا سازمان، وادار ساخت. برای فهم پدیده رهبری، لازم است تفاوت مفاهیمی نظیر رهبری و مدیریت را بدانیم.

[۳] ساعتچی، محمود، روان‌شناسی بهره‌وری، ص۵۷، تهران، ویرایش، ۱۳۷۷، چاپ دوم.

تفاوت مدیریت و رهبری

مدیریت و رهبری اغلب دو مفهوم مترادف تصور می‌شوند، اما رهبری در اصل نسبت به مدیریت مفهوم وسیع‌تری دارد. مدیریت، نوع خاصی از رهبری محسوب می‌شود که در آن کسب هدف‌های سازمانی بر سایر هدف‌ها اولویت دارد.
در مقایسه رهبری و مدیریت موارد ذیل قابل ذکر است: رهبر با ایجاد تغییر سر و کار دارد، ولی مدیر برای برخورد با پیچیدگی‌هاست. رهبران، نگرشی شخصی و فعال نسبت به هدف‌ها دارند ولی مدیران، نگرش غیر شخصی دارند. رهبران می‌توانند هدف‌های گوناگونی داشته باشند، اما در مدیریت اولویت با هدف‌های سازمانی است.
رهبران به طرق ابتکاری و القایی با کارکنان مرتبط می‌شوند، اما مدیران با افراد از طریق نقشی که در توالی رخدادها یا فراگرد تصمیم‌گیری ایفا می‌کنند مرتبط می‌شوند.

[۴] رضائیان، علی، مدیریت رفتار سازمانی، تهران، سمت، ۱۳۸۰، چاپ دوم، ص۳۷۶.

لازمه مدیریت، انجام دادن فعالیت‌هایی در زمینه برنامه‌ریزی، سازمان دادن، کنترل کردن و هدایت کردن است. گاه به ابعادی از شغل یک مدیر، که جنبه رهبری ندارد، کار اجرایی و به ابعاد دیگر شغل او که لازمه انجام دادن آن، برقراری ارتباط با دیگران است، رهبری گفته می‌شود.
رهبر به عنوان نیرویی تلقی می‌شود که الهام‌بخش مردم است و نیروی لازم برای ایجاد تغییر را در آنان فراهم می‌آورد. بعضی از ابعاد رهبری یک مدیر انگیختن افراد برای انجام دادن بهتر وظایف شغلی، ایجاد ارتباط با آنان و حل تضادها یا تعارض‌هاست. برای اینکه یک سازمان بتواند به حیات اثربخش خود ادامه دهد، لازم است مدیریت موفق با رهبری اثر بخش توام باشد.

[۵] ساعتچی، محمود، روان‌شناسی بهره‌وری، ص۵۸، تهران، ویرایش، ۱۳۷۷، چاپ دوم.

رفتار و مهارت‌های رهبران اثربخش

برای اینکه رهبری ما در یک گروه کاری یا در گروه منسجم اثربخش باشد، لازم است، بعضی از ویژگی‌های شخصیتی را داشته باشیم، رفتار و اعمال ما درست باشد و همچنین، از مهارت‌های رفتاری خاصی نیز برخوردار باشیم. تعدادی از صفات و رفتارهای رهبران اثربخش شامل موارد زیر است:

صلاحیت فنی

رهبر اثربخش باید در زمینه‌های مربوط به شغل و حرفه خود، دانش و اطلاعات کافی داشته باشد.

بینش نسبت به مردم و موقعیت‌ها

رهبرانی که از بینش خوبی برخوردار هستند، معمولا، واگذاری مسئولیت‌ها به افراد را به درستی انجام می‌دهند، امکانات آموزشی مناسب‌تری را برای آنان فراهم می‌آورند، نسبت به اح

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.