پاورپوینت کامل رشد دوره کودکی ۳۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل رشد دوره کودکی ۳۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل رشد دوره کودکی ۳۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل رشد دوره کودکی ۳۵ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل رشد دوره کودکی ۳۵ اسلاید در PowerPoint
پاورپوینت کامل رشد دوره کودکی ۳۵ اسلاید در PowerPoint، یکی از مباحث مطرح در علم روانشناسی رشد بوده که به بررسی وضعیت رشدی کودک در ابعاد مختلف آن میپردازد. کودکی، در سادهترین بیان و به عنوان یک گستره سنی متمایز از دورههای دیگر زندگی، به دورهای که از تولد تا نوجوانی ادامه دارد اطلاق میگردد. نیازهای آموزشی برای مشخص کردن چرخههای آموزشی به دورههای پیدرپی کودکی اول، دوم و سوم متوسل شدهاند. کودکی به سه دوره کوچکتر تقسیم میشود: کودکی نخست (از تولد تا حدود دو سالگی)، کودکی میانه (از دو سالگی تا شش سالگی) و کودکی پایانی (از شش سالگی تا دوازده سالگی).
فهرست مندرجات
۱ – کودکی نخست
۱.۱ – ویژگیهای ذهنی
۱.۲ – رشد عاطفی و اجتماعی
۱.۳ – احساس امنیت
۱.۴ – ارتباط با بزرگسالان
۲ – کودکی میانه
۲.۱ – رشد حرکتی
۲.۲ – رشد شناختی (ذهنی)
۲.۳ – رشد گویایی
۲.۴ – رشد اجتماعی
۲.۵ – رشد استقلال و اعتماد به نفس
۲.۶ – رشد عاطفی
۳ – کودکی پایانی
۳.۱ – تحول شناختی
۳.۲ – تحول اجتماعی
۴ – پانویس
۵ – منبع
کودکی نخست
کودکی نخست به بخشی از کودکی اطلاق میگردد که از تولد تا زبان باز کردن ادامه دارد و به اعتبار فقدان ظرفیت استفاده مؤثر از گفتار، این دوره را میتوان دوره پیشکلامی و به دلیل شکلگیری ساختهای ایجادکننده امکان فهمیدن و فهماندن بدون استفاده از گفتار بنابر سازه دریافت و واکنش بر اساس تجهیزات حسی – حرکتی، دوره حسی – حرکتی نامید.
پس از پشت سر گذاردن موقعیت درونرحمی، نوزاد که وابستگی کامل را تجربه کرده حالا به عنوان یک پایان و در عین حال یک شروع پا به جهان میگذارد.
نمو حرکتی نوزاد کاملا وابسته به نشو و نمو یافتگی مغز و اعصاب مرکزی اوست. نمو حرکتی کودک زمانی به انجام میرسد که کودک به سطح نشو و نمای لازم برای تحقق پارهای از فعالیتها رسیده باشد. کودکانی که در محیطهای نامساعد پرورش مییابند ممکن است تا حدی تاخیر حرکتی از خود نشان دهند و در این صورت عوامل محیطی، نقش بارزی در تسریع و تاخیر تحول بر عهده دارد.
در کودکی اول، ابتدا باید به خاطر بسپاریم که ظهور توانایی گرفتن، ایستادن، راه رفتن، از یک هوش عملی ابتدایی سود جستن، بروز نخستین نشانههای گفتار و تجلی اولین ارتباطهای عاطفی، در حکم جهتگیریهای مشخص یک انسان در راه تحول قلمداد میشوند.
[۱] منصور، محمود، روانشناسی ژنتیک، ص۱۷۰-۱۶۸، تهران، سمت، ۱۳۷۸، چاپ اول.
ویژگیهای ذهنی
از دید پیاژه، این دوره نقطه شروع فعالیتهای فکری در نخستین مرحله رشد کودک است که به وسیله اعمال حسی و حرکتی مشخص میشود.
کودک از طریق فعالیتهای حسی و حرکتی محیط را شناسایی میکند ولی هنوز قادر به تصور و تفکر نیست. در این مرحله هوش کاملا عملی است ولی همین اعمال، اساس فعالیتهای ذهنی بعدی را تشکیل میدهد.
رشد عاطفی و اجتماعی
حالات عاطفی کودک، ابتدا به احساس آسایش و عدم آسایش محدود میشود. از زمانی که کودک دریابد که وجود مادر برای ارضای نیازهایش ضروری است، اولین زمینههای آگاهی از عوامل اجتماعی شکل میگیرد. در سه چهار ماهگی، هیجانهای خوشایند کودک به صورت شادی، خنده و صداهای مخصوص در مقابل محرکهای مطبوع دیده میشود.
یک کودک طبیعی سه تا شش ماهه در مقابل چهره مادر یا افراد غریبه لبخند میزند. در هشت ماهگی چهرهاش با دیدن افراد غریبه تغییر میکند و در اواخر سال اول زندگی، پاسخ عاطفی ترس، گاه به صورت اضطراب کلی و گاه به صورت وحشت از غریبه، ترس از جدا شدن از مادر به وضوح دیده میشود که به تدریج از بین میرود.
احساس امنیت
اهمیت مادر برای کودک، صرفا در رفع نیازهای اساسی او خلاصه نمیشود، بلکه همه احساس امنیت کودک وابسته به وجود مادر است. اولین احساس رضایت خاطر در نتیجه مکیدن حاصل میشود. شیر دادن مادر، پیوند عمیق بین مادر و کودک به وجود میآورد و موجب رضایت خاطر مادر و احساس امنیت خاطر کودک میشود.
ارتباط با بزرگسالان
ارتباط کودک با بزرگسالان و چگونگی آن از مهمترین عوامل رشد کودک میباشد. او با شروع رشد و کسب تجارب ادراکی محیطی، شروع به شناخت افراد در محیط میکند. این شناخت از حدود سه یا چهار ماهگی حاصل میشود. اولین کسی که کودک با او ارتباط برقرار میکند مادر است. پس از پایان سال اول، کمتر به دستکاری اشیا میپردازد و بیشتر به مشاهده و نامیدن و اشاره کردن تمایل دارد. سال دوم زندگی از نظر رشد اجتماعی اهمیت بسیار دارد. از یک طرف تواناییهایی به دست آورده که دوست دارد آنها را به مرحله اجرا بگذارد و از طرف دیگر نیاز او به بزرگسالان هنوز قابل توجه است. کودک در این سنین ضمن احساس امنیت و آرامش در محیط، باید بتواند به راحتی احساسات و تمایلات خود را نشان دهد تا تدریجا استقلال و اتکای به نفس در او رشد کند.
[۲] جمعی از مولفان، روانشناسی رشد، ص۲۲۸-۲۳۰، تهران، سمت، ۱۳۷۰، چاپ اول.
کودکی میانه
از دو تا شش سالگی را باید سالهای شکلگیری کودک نامید، یعنی قدم گذاردن در راهی که با طی کردن هر بخش از آن یک گام به بزرگسالی نزدیکتر میشود. حرکات کودک میانه، دیگر ناشیانه نیست و مرتبا از تمایز یافتگی بیشتری برخوردار میشود و به تدریج میدان تجربه و فهم او گسترده میشود. در این سطح جنبههای مختلف تحول، اعم از رشد حرکتی، رشد شناختی و… به درهم تنیدگی خود ادامه میدهند تا از هر کودکی یک موجود منحصر به فرد بسازند.
مراحل رشد کودکی میا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 