فایل ورد کامل تحقیق خبرگزاریها و وب سایتهای خبری و نقش های متفاوت رسانه ها و نظریه های مرتبط با اثرات وسائل ارتباط جمعی ۸۱ صفحه در word
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق خبرگزاریها و وب سایتهای خبری و نقش های متفاوت رسانه ها و نظریه های مرتبط با اثرات وسائل ارتباط جمعی ۸۱ صفحه در word دارای ۸۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق خبرگزاریها و وب سایتهای خبری و نقش های متفاوت رسانه ها و نظریه های مرتبط با اثرات وسائل ارتباط جمعی ۸۱ صفحه در word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق خبرگزاریها و وب سایتهای خبری و نقش های متفاوت رسانه ها و نظریه های مرتبط با اثرات وسائل ارتباط جمعی ۸۱ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق خبرگزاریها و وب سایتهای خبری و نقش های متفاوت رسانه ها و نظریه های مرتبط با اثرات وسائل ارتباط جمعی ۸۱ صفحه در word :
بخشی از فهرست مطالب فایل ورد کامل تحقیق خبرگزاریها و وب سایتهای خبری و نقش های متفاوت رسانه ها و نظریه های مرتبط با اثرات وسائل ارتباط جمعی ۸۱ صفحه در word
مقدمه
۲-۱نظریه های مرتبط با اثرات وسائل ارتباط جمعی
۲-۲ دیپلماسی رسانه ای
۲-۳خبرگزاریها و وب سایتهای خبری
۲-۳-۱دسته بندی خبرگزاریها
۲-۳-۲خبرگزاریها در ایران
۲-۳- ۳ تبلیغات، اطلاع رسانی و ارتباط خبرگزاریها و حاکمیت
۲-۴نقش های متفاوت رسانه ها
۲-۴-۱کدام رسانه ، کدام توسعه
۲-۴-۲رسانه حکومت و حفظ ارزشهای مطلوب
۲-۵ پیدایش خبرگزاری ها
۲-۵-۱ایران
۲-۵-۲ طرز کار خبرگزاری ها
۲-۵-۳آژانس خبری
۲-۵-۴نظام بین المللی نوین برای اطلاعات و ارتباطات
۲-۵-۵تکنولوژی های نوین اطلاعاتی و خبرگزاری ها
۲-۵-۶خصوصی سازی تولید اطلاعات و اخبار
۲-۵-۷ اشکال قانونی مالکیت سازمان های خبری
۲-۵-۸ جمع بندی مباحث خبرگزاریها
۲-۶وب سایت های خبری
۲-۷ پیشینه
۲-۷-۱ مطالعات مرتبط با روابط رسانهها و حکومتها
۲-۷-۲مطالعات درخصوص نقش خبرگزاریها
۲-۷-۳ مطالعات مرتبط با تاثیرگذاری خبرگزاری ها
منابع و مآخذ
بخشی از منابع و مراجع فایل ورد کامل تحقیق خبرگزاریها و وب سایتهای خبری و نقش های متفاوت رسانه ها و نظریه های مرتبط با اثرات وسائل ارتباط جمعی ۸۱ صفحه در word
سورین،ورنروتانکارد،جیمز (۱۳۸۱) نظریههایارتباطات،ترجمهعلیرضادهقان،تهران : انتشارات دانشگاهتهران چاپ سوم
مک براید، شن (۱۳۷۵)یک جهان چندین صدا(ارتباطات در جامعه امروز و فردا).ترجمه ایرج پاد، تهران سروش
مــککوایل،دنیس(۱۳۸۲) درآمدیبرنظریهارتباطات جمعــی. ترجمهپرویزاجلی، تهران: مرکز مطالعاتوتحقیقاترسانهها
شکرخواه، یونس (۱۳۸۱) واژه نامه ارتباطات. تهران : سروش
کاستلز،مانوئل (۱۳۸۹) عصر اطلاعات: اقتصاد جامعه و فرهنگ قدرت هویت. جلد دوم، ترجمه حسن چاوشیان. تهران: طرح نو، چاپ ششم
کاظم پور، سیدمحمد (۱۳۸۳) چارچوبهای مفهومی و پژوهشی برای مطالعه سیاست خارجی.تهران: انتشارات وزارت امور خارجه
دروین ، برندا و دیگران (۱۳۷۸) بازنگری در ارتباطات ، مسایل مربوط به نگاره ها . ترجمه محمود صدری ،تهران : مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها
مهرداد، هرمز(۱۳۸۰) مقدمهای بر:نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی.تهران: فاران، چاپ اول
Howard H.fredrich. (1993) Golbal communication&inter – national relation. University of colifornia – Irvine. Wads worth,p
Barrett , Oliver Boyd(2001) Final Report of the Workshop on News Agencies in the Era of the Internet. Amman Jordan, 28-
Donald L. Ferguson, Jim Patten and Bradley Wilson (2001) journalism today. national textbook company, p
Nicholson(1963) Diplomacy. London, Oxford University
مقدمه
اهمیت و جایگاه خبرگزاریها در دنیای رسانهها بر هیچکس پوشیده نیست. مواد اولیه برای بسیاری از روزنامهها و کانالهای تلویزیونی توسط خبرگزاریها فراهم میشود. مانند هر حوزه رقابتی دیگر حیات، قدرت، جایگاه، اقتصاد و تأثیرگذاری بخش خصوصی در اینجا هم ارتباطی تنگاتنگ و متأثر از سیاستها و تصمیمگیریهای دولتی دارد. از سوی دیگر با حضور چشمگیر وبسایتهای خبری در عرصه تولید و توزیع خبر و امکان نسبتا قابل دسترس راهاندازی آن برای بسیاری از افراد حقیقی، رابطه وجودی آنها با دستگاه حاکمیتی میتواند در تبیین آینده آنها یاریگر باشد
شناخت و معرفی دقیق اثرات وجود، حضور و کارکردهای آنها برای دولت و مجموعه حاکمیتی داخلی میتواند ما را به این مهم رهنمون کند که دولت و دستگاه حاکمیتی در تعامل با خبرگزاریها چه نگاهی را باید دنبال کند و تصمیمگیریها در این حوزه چه اهدافی را دنبال کنند. از سویی شناخت و معرفی فرصتهایی که حضور خبرگزاریها و وبسایتهای داخلی غیردولتی میتواند بهوجود بیاورند و یا چالشها و تهدیدهایی که در پی فعالیت آنها ممکن است برای مجموعه حاکم سیاسی بروز کند در تعریف و یا بازتعریف سیاستهای خبرگزاریها و وبسایتها میتواند مثمرثمر باشد
۲-۱نظریه های مرتبط با اثرات وسائل ارتباط جمعی
«کری» دربارهروند شــکل گیری نظریههاراجع بهتأثیرات رســانهها مــی گوید: می توان چنین اســتدل کرد کــهعمده ترین دلیل تغییردیدگاههادرباره نظریات تأثیررســانههــا ازقوی بهتأثیر محدودوبازگشت مجددبهنظریات بسیارقوی،را می توان دگرگونی های جهان اجتماعی طی این دورهها به حساب آورد (مککوائل،۱۳۸۲: ۳۶۰-۳۵۸)
در زیر به صورت خصه به ارائه مطالبى در مورد هر یک از این دوران مىپردازیم
مرحله اول: نظریه تأثیر قدرتمند رسانه ها
این مرحلهازاوایل قرن بیســتم شــروع وتا ســال ۱۹۳۰ ادامهداشــت. دراین دوران رســانهها بهطورقابل محظه ای توســعه یافته بودند.دراین فاصله بهرســانه ها، بخاطرقــدرت خارق العادهایکهدر شــکل دادن بهعقاید، تغییررفتاراجتماعی ورفتاری داشــتند، اعتبارفراوانی داده شــده بود (مهرداد،۱۵۶:۱۳۸۰). همچنین این نظریه پیشبینی می کرد که همه مخاطبان که در معرضآن قرار میگیرند، اثرات قوی و کم وبیشیکسان دارند. این دیدگاه تحت تاثیرقدرتی است کهتبلیغات درجنگ جهانی اول پیدا کرد (سورین و تانکارد، ۳۸۷:۱۳۸۱)
اســتفاده ازرسانهها توســط دولتهای دیکتاتوروهمچنین رژیم انقبی روسیه در اروپا همگی بر نظریه قدرت رسانه ها، مهرتأیید می زدند (مهرداد،۱۵۶:۱۳۸۰)
مرحله دوم: الگوی تأثیرات محدود[۱]
ایــن نظریهزمانی پدید آمد کهمحققان درباب تأثیرات قدرتمند مرحلهاول بهتردید افتاده بودند و شواهدی برای تأیید آن پیدا نکردند. این جریان از سالهای پایانی جنگ جهانی دوم(۱۹۳۰) شروع شــد وتاآغازدهههفتاد(۱۹۶۰) ادامهپیدا کرد. جریانهاى اجتماعی وفرهنگی نقشاساســی را درشــکل دادن بهعقاید، نظریات، نگرشهاورفتارهای تحت بررسی بازی می کنند درعین حال برنوع انتخاب، توجه به رسانه ها و عکس العمل مخاطبان نسبت به آنها اثرمی گذارند. همچنین معلوم شدکه کسب اطعات، بدون تغییردرنگرش، می تواند اتفاق بیفتد همچنین تغییرنگرش بدون تغییردررفتار (ویندال و دیگران،۳۲۸:۱۳۷۶)
مرحله سوم: بازگشت به نظریه رسانه های قدرتمند ( از دهه ۱۹۶۰ به بعد)
دانشــمندان با مشاهدهآثاراجتماعی مهم رســانهها، حاضربهپذیرشنظریه «حداقل تأثیر» نشدند. یکی ازعوامل مهم رد این نظریهوبازگشــت بهنظریهرســانههای قدرتمنــد، پیدایشتلویزیون، به عنوان رســانهاینوین،دردهههای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بود کهازرســانههایقبلیجذابتروپرتأثیرتربه نظرمی رسید و در این مرحله هم تأثیرات بالفعل و هم تأثیرات بالقوه در نظر گرفته میشود.الگوی اثرات قدرتمند را اولین بارالیزابت نوئل نئـومان درمقـاله خودبهنام «بازگشــت بهمفهوم رسانههای قدرتمند» ارائه کرد. (۱۹۷۳) نظریهمارپیچ سکوت او، با نظریهتأثیرات قـدرتـمند رسـانهها مطـابقـت می کند (ســورین و تانکارد، ۴۰۵:۱۳۸۱)
خصــه اینکهدرمرحله اول عوامــل محتوایی درایجادتأثیرات برتری داشــتند. درمرحلهدوم، ویژگیهای فردی مهمترقلمدادمی شــدند و ســومین مرحله طبق نظراسپ،عوامل محتوایی وفردی با هم ترکیب شــدند. مرحلهاول رسانههارا قدرت مطلق قدرت تلقی می کردند و در مرحله سوم مجددا آنها را قدرتمند دانستند. نظریهها یارویکردهای پژوهشــی متعددی که طی حدودنیم قرن پژوهشدرموردارتباط جمعی ارائه شــده اند بهپاســخهایمتفاوتی برایپرسشبهاندازه اثرهایارتباطجمعی فراهم کردهاند
نظریه برجسته سازی [۱]
فرضیه اساسی نظریه برجسته سازی آن است که رسانهها به ما میگویند چه چیزی مهم است. در برجسته سازی، رسانهها به ما نمیگویند که دربارهی یک موضوع چه فکری میکنیم بلکه تنها برتری و اولویت وابسته به مقدار و نوع پوشش موضوع را ارائه میکنند
برجسته سازی، خلق آگاهی عمومی و جلب توجه عامه به موضوعات مطلوب رسانهها است. دو فرض اساسی بیشتر تحقیقات در زمینه کارکرد برجسته سازی رسانهها را تحت پوشش قرار می دهد
۱-روزنامهها و رسانهها حقایق را منعکس نمیکنند بلکه حقایق را سانسور میکنند و شکل میدهند
۲-تمرکز رسانهها بر موضوعات محدود سبب میشود عامه مردم نیز همان موضوعات را مهم بپندارند
برجسته سازی بر محتوای پیامهای رسانه اثر میگذارد. عوامل درون سازمانی و برون سازمانی نه تنها به گزینش محتوای رسانه میپردازد بلکه توانایی تغییر ادراک افراد و سازماندهی و شکل دهی به افکار مخاطبان خود از طریق دستکاری محتوای پیام را دارند که این همان کارکرد برجسته سازی ارتباط جمعی است
[۱].Agenda setting theory
[۱]. Limited efect theory
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 