فایل ورد کامل تحقیق فرهنگ سازمانی و عوامل موثر بر آن و کارآفرینی و ویژگی های آن و ارزیابی عملکرد مدیران ۶۲ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق فرهنگ سازمانی و عوامل موثر بر آن و کارآفرینی و ویژگی های آن و ارزیابی عملکرد مدیران ۶۲ صفحه در word دارای ۶۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق فرهنگ سازمانی و عوامل موثر بر آن و کارآفرینی و ویژگی های آن و ارزیابی عملکرد مدیران ۶۲ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق فرهنگ سازمانی و عوامل موثر بر آن و کارآفرینی و ویژگی های آن و ارزیابی عملکرد مدیران ۶۲ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق فرهنگ سازمانی و عوامل موثر بر آن و کارآفرینی و ویژگی های آن و ارزیابی عملکرد مدیران ۶۲ صفحه در word :

بخشی از فهرست مطالب فایل ورد کامل تحقیق فرهنگ سازمانی و عوامل موثر بر آن و کارآفرینی و ویژگی های آن و ارزیابی عملکرد مدیران ۶۲ صفحه در word

مقدمه    
۱۲ فرهنگ سازمانی    
۱۱۲ تعریف فرهنگ سازمانی    
۲۱۲ عوامل موثر در فرهنگ سازمانی    
۳۱۲ فرهنگ سازمانی و رفتار سازمانی    
۴۱۲ فرهنگ سازمانی و توسعه منابع انسانی    
۵۱۲ مدیریت فرهنگ سازمانی    
۲۲ کارآفرینی    
۱۲۲ درآمدی بر کارآفرینی    
۲۲۲ ویژگیهای کارآفرینان    
۳۲۲ کارآفرینی در دنیای معاصر    
۴۲۲ انواع کارآفرینی    
۵۲۲ فرهنگ کارآفرینی مبتنی بر ارزش‌های سازمان بین‌المللی کار    
۶۲۲ برنامه‌های آموزش کارآفرینی از دیدگاه سازمان بین‌المللی کار    
۳۲ عملکرد    
۱۳۲ درآمدی بر عملکرد    
۲۳۲ ارزشیابی عملکرد    
۳۳۲ ارزیابی عملکرد مدیران    
۴۳۲ ملاک‌های عملکرد مدیران    
۴۲ پیشینه    
۱۴۲ پیشینه تحقیق‌های داخل کشور    
۲۴۲ پیشینه تحقیق‌های خارج از کشور    
منابع    

بخشی از منابع و مراجع فایل ورد کامل تحقیق فرهنگ سازمانی و عوامل موثر بر آن و کارآفرینی و ویژگی های آن و ارزیابی عملکرد مدیران ۶۲ صفحه در word

کریم‌زاده؛ منصور، (۱۳۷۹)، بررسی ارتباط بین شیوه‌­های تصمیم‌گیری مدیران با عملکرد آنها، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان

طباطبایی؛ شهناز، (۱۳۸۲)، بررسی ارتباط بین عزت نفس، کارآفرینی، سلامت عمومی و عملکرد مدیران زن وزارت کار و تأمین اجتماعی، طرح پژوهشی با نظارت واحد پژوهشی وزارت کار

کبیری؛ کامران، (۱۳۷۵)، شیوه‌­های نوین مدیریت در مراکز آموزشی، انتشارات مهرشهر

کاشفی، مونا، (۱۳۸۰)، بررسی رابطه جوسازمانی با عملکرد دبیران متوسطه دولتی منطقه ۱۴ شهر تهران، پایان‌نامه کارشنای ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، به راهنمایی خلیلی شورنی، سیاوش

کیاکجوری، داود، دیلمی، هدا، ۱۳۹۱، مطالعه تئوریکی تجربی نقش نوآوری در کارآفرینی سازمانی، کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار­های دانش بنیان

رابینز؛ استیفن‌پی، (۱۳۷۶)، رفتار سازمانی، ترجمه علی پارساییان و سیدمحمد اعرابی، چاپ اول، دفتر پژوهش‌­های بازرگانی، تهران

گودرزی، محمود، فراهانی، ابوالفضل، طباطبایی، محمد حسن ۱۳۹۰، بررسی رابطه بین نوآوری و کارآفرینی در فدراسیون­های موفق، مطالعات مدیریت ورزشی شماره ۱۲، صص۱۳۶-۱۲۷

ارنست هیلگارد و همکاران، به نقل از اسفندیار، سعادت (۱۳۷۵)، زمینه روان‌شناسی، انتشارات رشد

درگاهی، حسین، اسکندری، مهناز، شهام، گلسا، یهار و تابستان ۱۳۸۹، مقایسه فرهنگ سازمانی موجود و مطلوب از دیدگاه مدیران اجرایی در بیمارستان­های دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ( پیاورد سلامت ) دوره ۴ شماره ۱ و ۲ صص ۷۲-۸۷

Chatman, D. & Kaldoll, R. (1998), etal. (eds), A. . taxonomy of educational objectives: Hand book ll, The effective domain. New York: David McKay

JEE YOUNG SEONG (June 2011), The Effects of High Performance Work Systems Entrepreneurship and Organizational Culture on Organizational Performance , Seoul Journal of Business, Volume 17, Number 1, University of Iowa U. S. A

Magee, Kimberly, Ph. D. , (2002), The impact of organizational culture on the implementation of performance management, Georgia State University

مقدمه

با توجه به اینکه امروزه پیشرفت هر سازمانی به مدیریت آن سازمان بستگی دارد، می­توان اینگونه مطرح نمود که پیشرفت و ترقی در هر سازمان، مدیون سیستم مدیریتی آن سازمان می‌باشد. از مهمترین عواملی که نشان دهنده مدیریت صحیح بوده و می­تواند بازدهی سازمان را افزایش دهد، عملکرد مطلوب مدیریت است؛ که عمکرد نیز تحت تاثیر عوامل گوناگون از جمله فرهنگ سازمانی، سلامت سازمانی، کارآفرینی، شیوه‌­های تفکر مدیر و بسیاری از عوامل دیگر می‌باشد که هر کدام به تنهایی می­توانند اثرات مستقیمی را بر نحوه عملکرد مدیر اعمال نمایند. (یانگ[۱]، ۲۰۱۱)

به عبارتی دیگر، امروزه  سازمان‌­ها ومؤسسات مختلف، آموزش و توسعه منابع انسانی بخصوص مدیران را از حیاتی ترین وظایف خود در راه بهسازی ساختاری و سازمانی تلقی می‌کنند و با توجه به منابع قابل اهمیت آن، سرمایه‌گذاری‌­های بسیاری را در جهت افزایش عملکرد مدیران صورت می­دهند

از مهمترین عوامل موثر در بهره‌وری، همانگونه اشاره گردید، فرهنگ سازمانی است، «فرهنگ از سازه‌­هایی بشمار می­رود که به دلیل گستردگی طیف آن، تعاریف متفاوت و کثیری را به خود اختصاص داده است. روت بندیکت (۱۹۵۲) فرهنگ را «یک الگوی اندیشیدن و عمل کردن» تعریف نموده است و لوی استراس فرهنگ را «یک نظام نمادی مشترک می‌داند که آفریده ذهن انسان» می‌باشد. اتوکلاین برگ یکی از نظریه پردازان برجست­های است که بر توانایی‌­های اکتسابی تاکید داشته و فرهنگ را مجموعه عادات و توانایی‌­های اکتسابی بشر تعریف می‌نماید. (به نقل ازکیا، ۲۰۱۳)

فرهنگ سازمانی، سیستمی است متشکل از ارزش‌­ها و عقایدی که در تعامل متقابل با نیروی انسانی، ساختار سازمانی، سیستم کنترل و همچنین هنجار­های رفتاری بوده که در سازمان بنا نهاده می­شود (کیا، ۲۰۱۳)

بنابراین، فرهنگ سازمانی اهمیت ویژ­های را در راهبرد یک سازمان و عملکرد مطلوب در جهت پیشبرد اهدافش ایفا می‌نماید. بگون­های که بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که اهداف سازمان بر محور فرهنگ آن استوار است و اقدامات موثر در استای ارتقای رفتار شغلی، بدون تغییر فرهنگ سازمان و جایگزینی فرهنگی موثر واقع نمی­شود. ازسویی دیگر، کارآفرینی نیز یکی از عوامل موثر بر عملکرد بوده و به عنوان نیروی هدایت کننده برای بنیان‌گذاری ایده‌­های تجاری، بسیج نیرو­های انسانی، منابع مالی و فیزیکی، ایجاد و توسعه بنگاه‌­های تجاری و اشتغال‌زایی است. در تمامی کشورها، پهنه وسیعی ازمشاغل به وسیله بنگاه­های کوچک و متوسط در بخش خصوصی (مشتمل بر شرکت‌­های تعاونی) ایجاد شده است. اینگونه تجارت‌­ها یا کسب و کار­ها به طور معناداری به ایجاد مشاغل کمک می‌کند (دفتر بین‌المللی کار، ۲۰۰۴)

براساس نظریه رابینز فرهنگ سازمانی بر مبنای شش بعد مطرح می­شود. این ابعاد تحت عنوان همکاری گروهی، خلاقیت و نوآوری، دقت کاری، بهره‌وری، انگیزه کاری و ارزشگذاری به کارمند تعریف می­شود. با بررسی دقیق وضعیت فرهنگ سازمانی در ابعاد شش گانه می­توان به شناخت دقیق فرهنگ سازمانی و کارآفرینی با عملکرد، راهبرد­های کاربردی را اتخاذ کرده و از این طریق بتوان عملکرد را افزایش داد و سازمان­ها و مراکز آموزشی به وسیله فرهنگ سازمانی حاکم و کارآفرینی کارکنان، عمکرد مدیران را با هداف مورد نظر هماهنگ سازند

۱۲ فرهنگ سازمانی

۱۱۲ تعریف فرهنگ سازمانی

بسیاری از صاحب‌نظران در این مورد اتفاق نظر دارند که مقصود از فرهنگ سازمانی سیستمی از استنباط مشترک است که از آن نسبت به یک سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می­شوند. یک سیستم که اعضای آن دارای استنباط مشترک از آن هستند، از مجموع­های ویژگی‌­های اصلی تشکیل شده است که سازمان به آن­ها ارج می‌نهد و برای آن­ها ارزش قائل است. تحقیقاتی که به تازگی انجام شده توانسته است هفت ویژگی اصلی را برشمرد که در مجموع فرهنگ سازمانی را تشکیل می­دهند. آن­ها عبارتند از

۱ـ خلاقیت و خطرپذیری: میزانی که افراد تشویق می­شوند تا خلاق، نوآور و خطرپذیر گردند

۲ـ توجه به جزئیات: میزانی که انتظار می­رود کارکنان بتوانند مسائل را تجزیه و تحلیل کنند و به صورتی دقیق به امور بپردازند

۳ـ توجه به نتیجه: میزانی که مدیریت به نتیجه‌­ها یا ره‌آورد­ها توجه می‌کنند، نه به روش‌­ها و
فرایند­هایی که باید برای دستیابی به این نتیجه‌­ها بکار برد

۴ـ توجه به افراد: میزانی که مدیریت به کارکنان اجازه می­دهد در تصمیم‌گیری‌­ها مشارکت کنند و میزانی که مدیریت برای اثرات نتیجه‌­های تصمیم‌‌گیری بر افراد توجه می‌کنند

۵ـ تشکیل تیم: میزانی که مدیریت کار­ها را به گون­های تنظیم می‌کند که به وسیله تیم (نه به وسیله افراد انجام شود)

۶ـ تحول: میزانی که افراد دارای روح پرخاشگری، تحول یا حتی جسارت هستند (و نه افراد ساده اندیش و احتمالاً بی‌تفاوت)

۷ـ ثبات یا پایداری: میزانی که سازمان در فعالیت‌­های خود به حفظ وضع موجود (و نه رشد) تاکید و توجه می‌کنند

هر یک از این ویژگی‌­ها بر روی طیفی قرار می‌گیرند که دامنه آن از بسیار کم تا بسیار زیاد کشیده‌ می­شود. بنابراین، اگر فرهنگ سازمانی را از زاویه این هفت ویژگی مورد توجه قرار داده، می­توان به پدید­های به نام فرهنگ سازمانی دست یافت (ریلی‌چتمن و کالدول[۲]، ۱۹۹۸)

فرهنگ سازمانی به شیو­های اطلاق می­شود که اعضای سازمان درباره ویژ‌گی‌­های آن می‌اندیشند (و نه این که آیا آن­ها را دوست دارند یا دوست ندارند) یعنی یک واژه توصیفی است. این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا با «رضایت شغلی» متفاوت است ولی به صورت دقیق می­تواند در رضایت شغلی یا عملکرد شغلی موثر واقع گردد

فرهنگ سازمانی، سیستمی است متشکل از ارزش‌­ها (چه چیزی مهم است و چه چیزی مهم نیست) و عقاید (چطور افراد عمل می‌کنند و چطور عمل نمی‌کنند) که در تعامل متقابل با نیروی انسانی، ساختار سازمانی و سیستم کنترل بوده و در نتیجه هنجار­های رفتاری را در سازمان بنا می‌نهد (اصغری، ۲۰۱۲)

در تعاریف دیگری گفته شده، فرهنگ سازمانی عبارت است از ارزش‌­های غالبی که توسط اکثریت قریب به اتفاق اعضای سازمان پذیرفته و حمایت می­گردد و عامل انسجام اعضا و همنوایی درونی میان آن­ها است[۳] در این زمینه می­توان به نظریه برنارد تحت عنوان نامشخص نبودن فرهنگ سازمانی توجه کرد زیرا که چستر برنارد نیز در نوشته بسیار گرانب­های خود، به سازمان غیررسمی، یا آنچه امروز بخش پنهان و پوشیده کوه یخ سازمانی یا فرهنگ آن خوانده می­شود، به عنوان یک ضرورت برای عمل کامیاب سازمان رسمی اشاره کرده است (پورصادق، ۱۳۸۱)

انگلن[۴] (۲۰۱۳) فرهنگ سازمانی را راه قالب‌ریزی شده اندیشیدن، احساس کردن و پاسخ دادن از آن گونه می‌دانند که در یک سازمان یا پاره بخش‌­های آن وجود دارد. اورایلی[۵] (۱۹۸۹) فرهنگ سازمانی را یک نظام نظارت اجتماعی بالقوه می‌داند که در برابر نظام نظارت رسمی قرار دارد

فرهنگ سازمانی به عنوان ارزش‌­های غالب که بوسیله یک سازمان حمایت می­شود توصیف شده است، یا فلسف­های که خط‌مشی سازمان را به سمت کارکنان و مشتریان هدایت می‌کند، یا
ارزش‌­هایی که به کمک آن­ها کار­ها و امور روزمره سازمان انجام می‌پذیرد. یا مفروضات و باور­های بنیادی‌ که بین اعضاء سازمان مشترک می‌باشند. با نگاهی دقیق به این تعاریف پی می‌بریم که زمینه اصلی در فرهنگ سازمانی وجود سیستمی از معانی و مفاهیم مشترک در میان اعضاء سازمان است. در هر سازمانی الگو­هایی از باورها، سمبل‌ها، شعائر، داستان‌­ها و آداب و رسوم وجود دارند که به مرور زمان بوجود آمده‌اند. این الگو­ها باعث می­شود که در خصوص اینکه سازمان چیست و چگونه اعضاء باید رفتار خود را ابراز کنند، درک مشترک و یکسانی به وجود آید (الوانی و دانایی فرد، ۱۳۸۱)

بنابراین، می­توان عنوان نمود که فرهنگ به نماد­های مشترک در بین افراد خاص معطوف است که این گونه نماد­ها می­تواند معنی و مفهوم مشترکی داشته باشد و معرف اعمال درست یا نادرست بوده و هنجار­های رفتاری را مشخص می‌سازد. با توجه به تعریف فوق می­توان فرهنگ سازمانی را در قالب عبارت‌­های مشابه تعریف نمود که به نماد­های مشهود و غیرمشهود در یک سازمان معطوف بوده که معرف رفتار­های درست و نادرست کارمندان بوده و می­تواند بعنوان عنصر سازنده و شاید هدایت کننده رفتار­های کارکنان در نظر گرفته شود زیرا فرهنگ سازمانی معرف دقیقی از هنجار­های رفتاری در یک ساختار خاص است. این گونه فرهنگ‌­های سازمانی نه تنها در تعهد سازمانی بلکه در رضایتمندی شغلی و عملکرد کارمندان موثر بوده و می­تواند بعنوان مهم‌ترین عنصر در نظر گرفته شود

[۱] -Young

[۲] Reilly, Chatman, Celdwell

[۳] Shared Symbols

[۴] Engeen

[۵] Oriely

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.