فایل ورد کامل تحقیق استانداردهای ساخت‌وساز و وظایف سازمان‌های متولی بحران و نقش آن‌ها در بحران ۶۸ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق استانداردهای ساخت‌وساز و وظایف سازمان‌های متولی بحران و نقش آن‌ها در بحران ۶۸ صفحه در word دارای ۶۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق استانداردهای ساخت‌وساز و وظایف سازمان‌های متولی بحران و نقش آن‌ها در بحران ۶۸ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق استانداردهای ساخت‌وساز و وظایف سازمان‌های متولی بحران و نقش آن‌ها در بحران ۶۸ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق استانداردهای ساخت‌وساز و وظایف سازمان‌های متولی بحران و نقش آن‌ها در بحران ۶۸ صفحه در word :

بخشی از فهرست مطالب فایل ورد کامل تحقیق استانداردهای ساخت‌وساز و وظایف سازمان‌های متولی بحران و نقش آن‌ها در بحران ۶۸ صفحه در word

۱-۱-مقدمه
۱-۲-تعاریف و مفاهیم
۱-۲-۱-ارزیابی
۱-۲-۲-برنامه‌ریزی
۱-۲-۳-بحران
۱-۲-۴-انواع بحران
۱-۲-۵-انواع بحران به لحاظ منشأ و خاستگاه حادثه
۱-۲-۶-سطوح بحران
۱-۲-۷-مدیریت بحران
۱-۲-۸-تعریف بحران و مدیریت بحران
۱-۲-۹-اهداف مدیریت بحران
۱-۲-۱۰-مراحل مدیریت بحران
۱-۲-۱۱-ویژگیهای مدیریت بحران
۱-۲-۱۲-سطوح مختلف مدیریت بحران
۱-۲-۱۳-سازمان‌های متولی بحران
۱-۲-۱۴-تعریف و تحلیل آسیب‌پذیری
۱-۲-۱۵-مشخصات زمین
۱-۲-۱۶-تعریف ساختمان
۱-۲-۱۷-نوع مصالح
۱-۲-۱۸-خواص فیزیکی مصالح ساختمانی
۱-۲-۱۹-تعریف و مفهوم پی
۱-۲-۲۰-اسکلت ساختمان
۱-۲-۲۱-تیر و ستون و انواع آن
۱-۲-۲۲-دیوار
۱-۲-۲۳-تعریف سقف و انواع آن
۱-۲-۲۴-سقف در ساختمان‌های فلزی
۱-۲-۲۵-سقف در ساختمان‌های صنعتی
۱-۲-۲۶-نما
۱-۲-۲۷-تعریف و مفهوم پله
۱-۲-۲۸-درها
۱-۲-۲۹-ارتفاع و تعداد طبقات
۱-۲-۳۰-عمر بنا
۱-۲-۳۱-کیفیت بنا
۱-۲-۳۲-عرض معابر مجاور
۱-۲-۳۳-سیستم های گرمایشی
۱-۲-۳۴-انواع ساختمان از لحاظ مصالح مصرفی
۱-۲-۳۵-طبقه‌بندی مصالح
۲-۱- ۳۶-  ویژگیهای بنا – سازه
۱-۲-۳۶-انواع ساختمان‌ها
۱-۲-۳۷-سیستم های مقاوم در برابر نیروهای جانبی ساختمان
۱-۲-۳۸-انواع ساختمان
۱-۲-۳۹-تحصیلات
۱-۳-دیدگاه‌ها و مبانی نظری
۱-۴-مصالح اسکلت و دیوار
۱-۴-۱-سقف
۱-۴-۲-نمای ساختمان
۱-۴-۳-محدودیت ارتفاع ساختمان و طبقات آن
۱-۴-۴-وضعیت ارتباطی و دسترسی
۱-۴-۵-عرض معابر
۱-۴-۶-عرض معابر مجاور
۱-۴-۷-۲-۲-  ۸-  درجه محصوریت
۱-۴-۸-سرانه فضا برای هر نفر
۱-۴-۹-اصول کلی برای طرح سازه‌های مقاوم در برابر زلزله
۱-۴-۱۰-دسته‌بندی ساختمان‌ها از نظر ترافیک (ترافیک جمعیت)
۱-۴-۱۱-گروه‌بندی ساختمان‌ها بر حسب شکل
۱-۴-۱۲-تقسیم‌بندی ساختمان‌ها به لحاظ اهمیت
۱-۴-۱۳-دیدگاه‌ها و الگوهای واکنش در برابر مدیریت بحران
۱-۴-۱۴-نظریات مکاتب مختلف در رابطه با مدیریت بحران
۱-۴-۱۵-دیدگاه‌های مدیریت بحران
۱-۴-۱۶-رویکردهای مدیریت بحران
۱-۴-۱۷-تجارب برنامه‌ریزی و مدیریت بحران در کشورهای مختلف جهان و ایران
۱-۵-روش‌ها و تکنیک ها
۱-۵-۱-معرفی تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)
۱-۵-۲-روش تحلیل SWOT
۱-۵-۳-شاخص پراکندگی در اطراف مرکز میانه
۱-۶-پیشینه پژوهش
۱-۷-منابع ومآخذ

بخشی از منابع و مراجع فایل ورد کامل تحقیق استانداردهای ساخت‌وساز و وظایف سازمان‌های متولی بحران و نقش آن‌ها در بحران ۶۸ صفحه در word

– هنرفر، لطف‌الله(۱۳۷۶)، تصویری از اصفهان  پیش از اسلام، میراث جاویدان، شماره ۱۹و۲۰

– هیئت‌وزیران (۱۳۸۸)،  طرح جامع امداد و نجات کشور، شماره۱۸۵۶۴۵/ ت ۴۰۷۹۲ ک

– محمدی سوادکوهی، خدیجه (۱۳۹۰)، بررسی وضعیت واحدهای مسکونی شهر ساری به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت بحران، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، گروه جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشگاه اصفهان، اصفهان

– محمدی، جمال(۱۳۷۸)، تحلیل فضایی(مکان‌یابی) مراکز خدمات شهری (نمونه موردی:مکان‌یابی سیستم های توزیع زنجیره‌ای خرده‌فروشی در شهر اصفهان)، پایان‌نامه دکتری تخصصی، گروه جغرافیا، دانشگاه اصفهان، اصفهان

– محمود زاده، امیر، پیراسته، سعید (۱۳۸۸ )، آشنایی با مفاهیم مدیریت بحران، انتشارات علم آفرین

– معصومی اشکوری، سید حسن، (۱۳۷۰)، اصول و مبانی برنامه‌ریزی منطقه‌ای، سازمان برنامه و بودجه  استان گیلان

– معین، محمد (۱۳۶۲)، فرهنگ فارسی،جلد اول. انتشارات امیرکبیر

– شایسته، محمود رضا، قاسمی، منصور(۱۳۸۳)، اصفهان بهشتی کوچک اما زمینی، انتشارات نقش خورشید، اصفهان

– شفقی، سیروس(۱۳۸۱)، جغرافیای اصفهان، ویرایش دوم،، چاپ اول، انتشارات دانشگاه اصفهان

– شکیب، همزه و علی مقدسی موسوی ( ۱۳۸۵ )، مدیریت بحران در پایتخت، مجموعه مقالات دومین سمینار ساخت‌وساز در پایتخت، ۱ تا ۳ خرداد، دانشگاه تهران

– شکیب، همزه، مقدسی موسوی، علی،(۱۳۸۵)، مدیریت بحران در پایتخت، مجموعه مقالات دومین سمینار ساخت‌وساز در پایتخت، ۱تا ۳خرداد، دانشگاه تهران

– شهیدی، سعید (۱۳۷۳)، اصول طراحی ساختمان‌های اداری و بانک‌ها، چاپ اول

– غازی، ایران(۱۳۷۷)، برنامه‌ریزی ناحیه‌ای، جزوه درس کارشناسی ارشد، دانشگاه اصفهان، اصفهان

– فرزام شاد، مصطفی (۱۳۸۵)، مبانی نظری معماری در پدافند غیرعامل، مؤسسه انتشاراتی جهان جام جم، تهران

– دهقان نژاد، فاطمه(۱۳۸۶)، بافت قدیم نصف جهان، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، چاپ اول، اصفهان

-Nateghi –A,Fariborz,(2001), Earthquake scenario For the megacity of Tehran,Disaster Prevention & Management,Vol.10,No .2,MCB university . ISSN 0965-

– Nudell,Mayer(1988):The Hand Book for Effective Emergency and crisis Management, Lexington Books, USA

– Rangelova, F.(2003)“ Earthquake and blast shock loading on masonry veneer structures ”, ۵th Asia-Pacific Conference on Shock & impact loads on Structures, Changsha, Hunan, China, November, 323-

– Roberts, Jonathan, (1988), Dicision – Making during international crisis, London: Mac Millan, press LTD

-Shirley C. Raines ,(2012), Crisis management plan

-Sipahi Seyhan and Mehpare Timor(2010),The analytic hierarchy Process and analytic network process : an overview of applications, Management Decision, Vol: 48,No:5,pp:775-

-Son Yu,C (2002), A GP-AHP method for solving group decisionmaking fuzzy AHP problems,Computer and Operations Research (29), pp: 1969-

-Bertrand,L & Hawarence,S( 1986), The human factor in high fire risk urban residential areas : A pilot study in new or leans Department of commerce, national fire prevention and control administration

۱-۱- مقدمه

در طلیعه قرن بیست و یکم، جهان شاهد بلایای عظیمی است که حوادث طبیعی و غیرطبیعی به وجود آورده  است (شایان فر،۱۳۹۱: ۴۴ ) . استقرار فلات ایران بر روی پهنه پر حادثه کره زمین،از جمله،کمربند زلزله آلپ هیمالیا، منطقه کوه زایی، برخورداری از اقلیم گرم و خشک، تنوع توپوگرافی و شرایط طبیعی ناهمگون و  همچنین تغییرات و تحولات اجتماعی و اقتصادی پر شتاب دهه‌های اخیر، نظیر شهرنشینی، دگرگونی در ساختار اقتصادی و تکنولوژیک و قرار گرفتن در دوران گذار اقتصادی، در مجموع شرایطی را به وجود آورده است که وقوع انواع بحران‌های محیطی و انسانی اجتناب‌ناپذیر است

پراکنش شهرها در نقاط آسیب‌پذیر، عدم رعایت قوانین و ضوابط فنی و مهندسی در دهه‌های گذشته،بافت کهنه و فرسوده اغلب شهرها، وجود ساختمان‌ها و ابنیه های کم دوام و وجود جریان‌های سیلابی در برخی شهرها، از جمله معضلات مهمی است که در صورت وقوع بحران‌هایی نظیر زلزله و سیل، دامنه آن را تشدید نموده و عمق و وسعت فاجعه را مضاعف تر نیز می‌کند(سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ۱۳۸۵: ۳)

با توجه به تمرکز زیاد جمعیت، فعالیت‌ها و سرمایه‌ها در شهرها و به ویژه کلان‌شهرها با  وقوع یکی از بحران‌های طبیعی و انسانی و بالأخص بحران‌های طبیعی تلفات جانی و مالی زیادی به بار خواهد آمد( آدم پور، ۱۳۸۷: ۴ )

شهر به عنوان یک ارگانیسم زنده دارای عناصر مختلف از جمله طبیعی و انسانی با عملکردهای متفاوت و در ارتباط متقابل باهم است. تا زمانی که این عناصر هر یک در راستای وظایف خود عمل کنند، این اکوسیستم زنده به بقا و پویایی خود ادامه می‌دهد.گاهی بر اثر سیر نظام طبیعی یا دخالت‌های بشر ممکن است عملکرد عناصر مختل شده و از شرایط طبیعی و متعادل خارج شوند و شرایطی ر ا به وجود آورند که ما آ ن ر ا به وقوع حوادث غیرمترقبه اعم از طبیعی و انسانی می‌شناسیم. این حوادث نتیجتاً به ایجاد شرایط بحرانی در منطقه و بروز مشکلات و مختل شدن روند عادی زندگی می‌انجامد(محمود زاده،۱۳۸۵: ۵)

لذا یکی از اساسی‌ترین اقدامات جهت کاهش تلفات ناشی از وقوع بحران‌ها ” مدیریت بحران” است. ساختمان‌های اداری خصوصاً اداراتی که مدیریت، سازمان‌دهی، امور نجات، انبارداری، اسکان و نگهداری آسیب دیدگان را به عهده‌دارند، در اثر آسیب دیدن علاوه براین که خود عملکردشان را به عنوان یک واحد با وظایف تعریف‌شده از دست خواهند داد در واقع نظام مدیریتی شهر نیز آسیب‌دیده و فلج خواهد شد و این خود باعث به تعویق افتادن عملیات عادی‌سازی پس از بحران شده و خسارات را دوچندان خواهد  کرد ( آدم پور، ۱۳۸۷: ۴ )

لذا می‌بایست دارای استانداردهای معماری و شهرسازی باشند تا در مواقع بروز خطرات و حوادث غیرمترقبه احتمال آسیب‌دیدگی آن‌ها کاهش یابد

در این نوشتار ابتدا واژه‌های کلیدی تعریف و مفهوم آن‌ها توضیح داده می‌شود سپس استانداردهای ساخت‌وساز و وظایف سازمان‌های متولی بحران و نقش آن‌ها در بحران اشاره می‌شود در ادامه نیز نظریات و دیدگاه‌های مختلف در رابطه با مدیریت بحران ارائه می‌گردد و در آخر نیز تکنیک ها و روش‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیان می‌شوند

۱-۲- تعاریف و مفاهیم

۱-۲-۱- ارزیابی[۱]

از نظر لغوی واژه ارزیابی به معنی تعیین ارزش چیزی است . به گفته برخی از صاحب‌نظران، ارزیابی با دو واژه ارزشیابی و سنجش مترادف است و نمی‌توان بین این سه واژه تفاوت معنایی و مفهومی قائل شد . عده‌ای نیز این سه واژه را از یکدیگر تفکیک کرده و حیطه کاربرد آن را درجه‌بندی کرده‌اند . به عنوان مثال ابیلی ارزشیابی را جامع تر از ارزیابی می‌داند و حیطه کاربرد آن را وسیع تر از ارزیابی می‌شمارد، درحالی‌که سیف ارزشیابی را جامع تر از سنجش دانسته و سنجش را جزئی از ارزشیابی می‌داند . به نظر کیامنش ارزیابی به منظور ارزیابی عملکرد فراگیر یا فراگیران و ارزشیابی به منظور ارزشیابی برنامه، دوره، درس و یا مؤسسه به کار گرفته می‌شود (evalautoinedu.persianblog.ir/post/1) . عمل یافتن ارزش و بهای هر چیز، سنجش و بررسی حدود هر چیز و برآورد کردن ارزش آن (معین،۱۳۶۲: ۱۹۹). ارزیابی عمل یافتن ارزش هر چیز (دهخدا، ۱۳۲۸: ۱۸۱۴).کرونباخ «ارزیابی» را عبارت از: «گردآوری و استفاده از اطلاعات برای تصمیم‌گیری درباره برنامه‌های آموزشی» می‌داند. دکتر ماروین الکین در تعریف «ارزیابی» می‌نویسد: ارزیابی «فرا گرد تشخیص حیطه‌های تصمیم‌گیری مورد نظر و انتخاب نوع اطلاعات متناسب برای تصمیم‌گیری درباره انتخاب گزینه‌های تصمیم‌گیری» است (بولا،۱۳۶۲: ۹و۸)

۱-۲-۲-    برنامه‌ریزی[۲]

فرایند ذهنی و عملی مجموعه‌ای از تصمیم‌گیری‌های سنجیده‌ای است که بر اساس قیودات کمی،کیفی، زمانی و مکانی شیوه دخالت انسان را در موضوعی مشخص بیان می‌کند( رهنمایی و شاه حسینی، ۱۳۸۶: ۶). کوششی در جهت انتخاب بهترین برنامه‌ها در جهت رسیدن به هدف‌های مشخص است(شیعه، ۱۳۸۶: ۸۶).فرایند انتخاب راهبردی، کسب توانایی، پیش‌بینی آینده و انطباق با امور پیش‌بینی‌نشده است (Friend & Jessop,1969:7 )

یک جریان آگاهانه که به منظور دستیابی به اهداف معین و مشخص، انجام یک سلسله اقدامات و فعالیت‌های مرتبط به یکدیگر را در آینده پیش‌بینی می‌کند(معصومی اشکوری، ۱۳۷۰: ۴۶)

برنامه‌ریزی فرایندی است آینده‌نگر که به شدت تأثیرپذیر از گذشته و حال است، برنامه‌ریزی دانش‌های عملی و تکنولوژیک را با فعالیت‌های ساخت اجتماعی مرتبط می‌سازد(Friedman,1987:61)

۱-۲-۳-بحران[۳]

بحران از ریشه یونانی krisis به معنی تصمیم عاجل می‌آید( Larousse,2003: 386)

یک تغییراست که ممکن است ناگهانی واقع شود و منجر به مشکلات اضطراری شود.به هر حال بحران‌ها رویدادهای غیرقابل‌پیش‌بینی هستند (Efficiency unit vision and mission, 2009:1)

بحران موقعیتی است که افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها با آن مواجه گشته و با استفاده از رویه‌های مورد عمل معمول قادر به مقابله با آن نیستند. بروز استرس فراوان ناشی از تغییرات ناگهانی، در ذرات چنین موقعیت‌هایی نهفته است( Booth,1993: 86)

حوادثی که در اثر رخدادها و عملکردهای طبیعی و انسانی به طور ناگهانی به وجود می‌آید و خساراتی را به یک مجموعه یا جامعه انسانی تحمیل می‌کند و برطرف کردن آن نیاز به اقدامات و عملیات اضطراری و فوق‌العاده دارد، بحران نامیده می‌شود(شکیب و مقدسی، ۱۳۸۵: ۵۲). بحران، دور بی‌ثبات به خصوص دوره‌ای با مشکلات و خطرات شدید است(استاد سرائی، ۱۳۸۵: ۷)

۱Evaluation

[۲] planning

[۳] Crisis

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.