فایل ورد کامل مقاله کامل معماری موزه فرش ۱۶۰ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله کامل معماری موزه فرش ۱۶۰ صفحه در word دارای ۱۶۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله کامل معماری موزه فرش ۱۶۰ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله کامل معماری موزه فرش ۱۶۰ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله کامل معماری موزه فرش ۱۶۰ صفحه در word :

پایان نامه و پروپوزال طراحی موزه فرش با فرمت ورد و تنظیم شده در ۱۵۰ صفحه قابل پرینت و ویرایش

پیشگفتار

تردیدی نیست که هنر پرارج و قدمت طراحی و بافندگی قالی درایران آینه تمام نمای بخش اعظم ذوق و بینش هنری ایرانیان درطول تاریخ بوده است . امروزه نیک می دانیم که نخستین سرچشمه های هنر فرشبافی از دامان این مرز پرگهر جوشیده و دردامان تاریخ، سراسر گیتی را از جوباره های پر فیض خود سیراب نموده است .

قالی ایرانی به عنوان جلوه ای از بهشت پیوندی ناگسستنی با آداب ، رسوم ، فرهنگ و مذهب مردم این دیار داشته و دارد و در طول تاریخ همگام و همراه با تحولات فرهنگی و اجتماعی مردم این دیار بالیده و رشد کرده است .

باری … درکشاکش انتخاب موضوع پایان نامه به مقاله ای از استاد یگانه هنر قالیبافی ایران ، مرحوم رسام عرب زاده در فصلنامه هنر برخوردم ؛ سوگنامه ای که شرح مهجوری هنر قالیبافی ایران را زمزمه می کرد ؛ که قالی ، مادر تمامی هنرهای سنتی این دیار، با همه حکایت باروری وماندگاریش و حدیث والای عشق نهفته در تاروپودش اینچنین گمنام مانده است و مهجور. با مطالعه مقاله استاد موضوع فرش به عنوان محور اصلی رساله در ذهنم شکل گرفت و با نگاهی کنجکاوانه به بررسی راهکارهای ممکن جهت حفظ و ارتقاء این میراث ماندگار در قالب طراحی فضای معماری پرداختم.موزه فرشچیان در اصفهان – استامبول

فایل ورد کامل مقاله کامل معماری موزه فرش ۱۶۰ صفحه در word
فهرست مطالب :

۱- طرح مسئله و اهمیت آن

۲- اهداف پژوهش

۴- روش تحقیق

حوزه دوم : شناخت

بخش اول : مطالعات پایه

فصل اول : شناخت فرش

۱- تاریخچه فرش

۱-۱- دیباچه

۱-۲- وجه تسمیه فرش ایرانی

۱-۳- کهن ترین نمونه قالی

۱-۴- فرش ایران درعصر ساسانیان

۱-۵- فرش ایران بعد ازاسلام

۱-۶- تسلط مغولان وفرش ایرانی

۱-۷- فرش ایران درعصر تیموریان

۱-۸- فرش ایران درعصر صفویه

۱-۹- تسلط افاغنه وفرش ایرانی

۱-۱۰-قاجاریان وفرش ایرانی

۱-۱۱-فرش ایران در دوران معاصر

۱-۱۱-۱- معرفی مراکز بافت فرشهای نفیس در ایران

۱-۱۱-۱-۱- مشهد

۱-۱۱-۱-۲- کاشان

۱-۱۱-۱-۳- اصفهان

۱-۱۱-۱-۴- کرمان

۱-۱۱-۱-۵- تبریز باکو

۱-۱۱-۱-۶- تهران

۲- گونه شناسی فرش

– گونه های فرش ایرانی

۲-۱- طبقه بندی فرش براساس سبک محلی

۲-۲- طبقه بندی فرش براساس شیوه بافت

۲-۳- طبقه بندی فرش براساس جنس

۲-۴- طبقه بندی فرش براساس شکل هندسی

۲-۵- طبقه بندی فرش براساس اندازه

۲-۶- طبقه بندی فرش براساس ممتاز بافی وامور تزئینی

۲-۷- طبقه بندی فرش براساس رنگ

۳- مرحله قبل از بافت فرش

۳-۱- مرحله قبل از بافت فرش

۳-۱-۱- طراحی نقش فرش

۳-۱-۲-کهن ترین نقش فرش ایرانی

۳-۱-۳-عناصر اصلی نقش فرش ایرانی

ترنج

لچک

حواشی

۳-۱-۴- نقش فرش ایرانی

۱- نقش شکسته

۲- نقش گردان

شناخت ابزار بافت قالی۱۱

۳-۲-۱- ابزار بافندگی ورفوگری

۳-۲-۲- دستگاههای قالی بافی ۱۲

۳-۲-۲-۱- اجزاء دار قالی

۳-۲-۲-۲- انواع دارقالی

۳-۲-۲-۳- دارهای افقی

۳-۲-۲-۴- دارهای عمودی

۳-۲- تهیه مواد ومصالح اولیه بافت فرش

۳-۳-۱- عناصر اولیه بافت فرش

۳-۳-۲- پشم

۳-۳-۲-۱- شستشوی پشم

۳-۳-۲-۲- شماره بندی پشم

۳-۳-۳- کرک

۳-۳-۴- پنبه

۳-۳-۵-ابریشم

۳-۳- عناصراصلی در بافت فرش

۳-۴-۱- تار

۳-۴-۲- پود

۳-۴-۳- خامه

۳-۴- رنگ ورنگرزی درفرش

۳-۵-۱- پیشینه تاریخی رنگرزی درهنرهای ایرانی

۳-۵-۲-رنگ های طبیعی

۳-۵-۳- دندانه دادن

دندانه گیاهی

دندانه اسیدی

دندانه فلزی

۳-۵-۴- بررسی چند نمونه از رنگ های طبیعی

۳-۵-۵- رنگ های شیمیایی

رنگهای جوهری

رنگهای دانه ای

۴- مرحله بافت فرش ۱۶

۴-۱- گره وانواع آن

گره ترکی (گره متقارن)

گره فارسی (گره نامتقارن)

گره جفتی (گره تقلبی)

گره کمانشی (بی گره بافی)

گره تک تاری

گره آویز

گره دورنگ

۴-۲- بررسی دوگره فارسی وترکی

۴-۳- رجشمار در فرش

۵- مرحله بعد از بافت فرش

۵-۱- تکمیل

۵-۲-شستشو

۵-۳- پرداخت

۵-۴- دارکشی

فصل دوم : بررسی نقوش پایه در فرش ( اسلیمی )

۱- دیباچه

۲- تاریخچه شکل گیری وتکوین اسلیمی

۳- تاریخچه شکل گیری نقوش اسلیمی در ایران

۴- نقوش اسلیمی از تولد تا بلوغ

۵- بررسی تجریدی ساختار اسلیمی

۶- انواع طرحهای اسلیمی

۶-۱- طرحهای اسلیمی

۶-۲- طرحهای ختائی

۶-۳- گلهای شاه عباسی

۶-۴- سبک شناسی طرحهای قالی (ویژگیهای طرحهای اصلی)

۷-۵-۱- طرح ابنیه وآثار اسلامی

۷-۵-۲- طرح شاه عباسی

۷-۵-۳- طرح اسلیمی

۷-۵-۴- طرح افشان

۷-۵-۵- طرح اقتباسی

۷-۵-۶- طرح نقشه بندی

۷-۵-۷- طرح بته ای

۷-۵-۸- طرح درختی

۷-۵-۹- طرح ترکمنی

۷-۵-۱۰- طرح شکارگاه

۷-۵-۱۱- طرح گلدانی

۷-۵-۱۲- طرح محرمات

۷-۵-۱۳- طرح ماهی درهم

۷-۵-۱۴- طرح محرابی

۷-۵-۱۵- طرح هندسی

۷-۵-۱۶- طرح ایلیاتی

۷-۵-۱۷- طرح تلفیقی

۷-اسلیمی وعرفان (وحدت معنوی هنرها)

۸- اسلیمی و فرهنگ

۹-اسلیمی و رنگ

۱۰- اسلیمی و همنوایی با موسیقی

۱۱-اسلیمی و شعر

۱۲-اسلیمی وهنرهای کتیبه نگاری وخوشنویسی درایران

پی نوشت فصل دوم

فصل سوم : مطالعات شناخت موزه

۱-شناخت مفهوم موزه

۱-۱-ریشه کاوی ومعنا شناسی واژه موزه

۱-۲-موزه در فرهنگ نامه ها

۲- تاریخچه موزه در ایران و جهان

۲-۱- تاریخچه موزه درجهان

۲-۱-۱-نهادینه شدن موزه هادرجهان

۲-۲-تاریخچه موزه درایران

۲-۲-۱-نهادینه شدن موزه درایران

موزه همایونی.

موزه ملی.

موزه دانشکده افسری.

موزه هنر و صنایع .

موزه مردم‌شناسی تهران.

موزه‌های بقاع متبرکه

تأسیس موزه ایران باستان

۳- انواع موزه ها

۳-۱- موزه های تاریخی

۱ موزه‌های اماکن باستانی

۲ موزه‌های انسان‌شناسی (مردم‌شناسی)

۳ خانه‌های تاریخی و مسکن شخصیتهای معروف فرهنگی، هنری و سیاسی تاریخچه علوم مختلف

۴تاریخچه علوم مختلف

۳-۲- موزه های هنری

۳-۳- موزه های علمی

۳-۴- موزه های فضای باز

۳-۵- کاخ موزه ها

۳-۶- موزه های علوم وتاریخ طبیعی

۳-۷- موزه های محلی یا منطقه ای.

پی نوشت فصل سوم

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.