فایل ورد کامل تأثیر مدیریت استراتژیک بر فروش شرکتهای بازرگانی ۳۸ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تأثیر مدیریت استراتژیک بر فروش شرکتهای بازرگانی ۳۸ صفحه در word دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل تأثیر مدیریت استراتژیک بر فروش شرکتهای بازرگانی ۳۸ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تأثیر مدیریت استراتژیک بر فروش شرکتهای بازرگانی ۳۸ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تأثیر مدیریت استراتژیک بر فروش شرکتهای بازرگانی ۳۸ صفحه در word :

مقدمه

امروزه مسائل سازمانی با بکارگیری راه حل های گذشته قابل حل نیستند. پیش بینی وقایع نیز مشکلات فراروی آینده را برطرف نکرده است. لذا باید به گونه دیگر اندیشید و به تعبیر سهراب سپهری” جور دیگر باید دید”. دیدن متفاوت چیزی جز نگاه و توجه بیشتر به موضوعاتی چون خلاقیت، نوآوری، هنر، عشق، زیبایی، طبیعت و ارزش های انسانی نیست. نگاهی به روند تاریخی رشد و توسع جوامع، مبین این واقعیت است که جوامع توسعه یافته تحول گرا نیز بوده اند زیرا اساس توسعه نوآوری است و هرچه دامنه نوآوری گسترده تر باشد، زمینه برای توسعه اقتصادی اجتماعی فراهم می شود و به تعبیر دیگر پرواضح است محور اصلی تمام تحولات مهم، نوآوری و خلاقیت است. مدیریت امروزه جهان که در آن توجه به نوآوری و خلاقیت در همه امور سازمانی، در تولید-تکنولوژی – تحقیق و توسعه – فروش و بازاریابی و … محور تمام فعالیت هاست، نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال هرچه در گذر زمان این تغییر و تحولات از سرعت بیشتری برخوردار شده است، فرصت های جدیدتری فراهم آورده است که این فرصت ها با تهدید نیز همراهند. شناخت فرصتها و استفاده درست از آن ها به ایجاد فرصت های جدیدتر منجر خواهد شد. بنابراین فرآیند توسعه اقتصادی در واقع شناخت فرصت های اقتصادی، استفاده مطلوب از این فرصت ها و ایجاد فرصت های جدیدتر است. در سطح خرد، شرکت در مرکز این فعالیت های شرکت ها نقش فعالی در فرآیند توسعه اقتصادی دارند. مدیرانی که محور حرکت این شرکت ها هستند باعث افزایش بازدهی و پویایی شرکت را حوجب می شوند و پویایی شرکت ها به نوبه خود زمینه ساز رشد و توسعه کشورها می شود. وقتی فرآیند تحولات اقتصادی و پیشرفت ژاپن را مدنظر قرار می دهیم، تأثیر شگرف کارآفرینی را بر اقتصاد ژاپن می بینیم که موسس شرکت هایی چون سونی، پاناسونیک، میتسوبیشی، هوندا، مزدا،تویوتا و … بوده اند، شرکت های که پس از جنگ جهانی دوم نه تنها به توسعه یافتگی کشور کمک فراوانی کردند بلکه با ایجاد اشتغال مولد و تکثیر صنایع مرتبط پایین دستی و بالا دستی اقتصاد آن کشور را به سمت یک اقتصاد پیشرفته سوق دادند. بنابراین پیوسته این سوال مطرح است که چرا یک کشور پیشرفت می کند، در حالی که کشوری مشابه علی رغم برخورداری از شرایط بهتر از نظر منابع اولیه و امکانات بهره وری دارای شرایط بهتری بوده، عقب می ماند. چه عواملی در شرایط مشابه باعث پیشرفت و موفقیت بعضی از کشورها یا گروها می شود و یا موجب عقب ماندگی و عملکرد ناصحیح می شود.

اخیراً در ادبیات بازاریابی کار ویژه فروش در سطح استراتژیک سازمان دیده شده، از یک عنصر صرفا عملیاتی فاصله گرفته و به عنصری استراتژیک ارتقا یافته است. اما استراتژی فروش چیست و چگونه در ارتباط با محیط خارج و داخل سازمان بر عملکرد فروش تأثیر میگذارد؟ هدف این پژوهش شناسایی تأثیر استراتژی فروش و بازاریابی بر عملکرد فروش و بررسی اثرات تعدیل کننده محیط درونی و بیرونی و پیش زمینه استراتژی فروش است.

برای سالهای متمادی، نظریه پردازان و نویسندگان بازاریابی و سازمان تلاشهای بسیار زیادی در جهت درک ماهیت و فرایند تدوین و اجرای استراتژی در سطوح بنگاه، کسب وکار و بازریابی انجام دادند. به ویژه درباره ی سطح بازاریابی، پیشرفت های تئوریک و تجربی درک ما را از ماهیت استراتژی های آمیخته بازاریابی مانند تبلیغات و قیمت گذاری ارتقاء داده ند. اما هنوز توافق کمی در مورد این که واقعا استراتژی فروش چیست و چگونه باید توسعه و پرورش یابد، وجود دارد. با مرور ادبیات نظری پراکنده و کم در این زمینه دو دیدگاه نسبت به استراتژی فروش وجود دارد: ۱. استراتژی فروش در سطح فردی و ۲. استراتژی فروش در سطح شرکت

گرچه پژوهش هایی که در ارتباط با دیدگاه اول است، در ادبیات تجربی غالب هستند، پژوهشهای اخیر استراتژی فروش را از یک عنصر صرفا تاکتیکی در آمیخته ترویجی شرکت به سطح یک عنصر استراتژیک با تأثیراتی بر عملکرد شرکتها ارتقاء داده اند. واضح است تلاشهای انجام شده در جهت ارتقای درک پژوهشگران و افراد تجربی از اینکه استراتژی فروش چیست و چگونه بر عملکرد تأثیر میگذارد،کمک بسیار مهمی به غنی سازی ادبیات بازاریابی خواهد کرد. از جمله نوآوری های این پژوهش این است که ۱. استراتژی بازاریابی به منزله ی پیش زمینه استراتژی فروش نیز بررسی شده است و تأثیر آن هم بر استراتژی فروش و هم بر عملکرد فروش به طور مستقل سنجیده شده است، ۲. در این پژوهش عملکرد فروش به صورت کاملا جامع و از دو بعد مالی و غیر مالی بررسی شده است . در واقع با استفاده از معیارهای عینی و ذهنی، عملکرد فروش مورد سنجش قرار گرفته است، ۳. رابطه استراتژی فروش و عملکرد فروش در ارتباط با محیط داخل و خارج سازمان بررسی شده است.

همانطور که اشاره شد، چون از یکسو مطالعات تقریباً زیادی در مورد استراتژی بازاریابی و نتایج عملکردی آن انجام شده است و از سوی دیگر، مطالعات بسیار اندک و پراکنده ای در مورد استراتژی فروش انجام شده است، پژوهشگران سمت و سوی پژوهش خود را بیشتر به تبیین و توسعه استراتژی فروش متمایل کرده اند و تأثیر آن را بر عملکرد فروش شناسایی نموده اند. البته استراتژی بازاریابی و تأثیر های عملکردی آن نیز به منزله ی پیش زمینه استراتژی فروش بررسی شده است. بنابراین، مسئله ی اصلی در این پژوهش این است که استراتژی فروش چه تأثیری بر عملکرد فروش(مالی و غیر مالی) میگذارد و نقش متغیرهای تعدیل کننده و همچنین پیش زمینه آن (استراتژی بازاریابی) در این میان چیست.

از لحاظ مفهومی مدیریت استراتژیک با تحول در تئوری های مدیریت هم گامی دارد. مکاتب کلاسیک رفتاری و کمی مدیریت بر جنبه هایی از سازمان و عملکرد آن تأکید میکردند که توسط مدیریت قابل کنترل بود . مسایلی از قبیل برنامه ریزی تولید، رفتار زیردستان، بهبود محیط کار، نقش گروههای غیر رسمی در بازدهی کار، مدلهای کمی تصمیم گیری و غیره. لیکن هرگز فضای سیاسی جامعه، احساس افراد و نهادهای خارج از سازمان، مسأله اصلی آن ها نبود. چرا که محیط از ثباتی نسبی برخوردار بود و چنین نیازی هم احساس نمی شد. به تدریج با رشد مستمر اقتصادی، اوضاع قابل اطمینان محیطی از میان رفت و تغییرات و حوادث شتابنده ای در جهان اتفاق افتاد. لذا تغییرات و دگرگونی های سریع و پیچیده جامعه و تأثیر آن بر رشد و توسعه شرکتها موجب شد که مدیران توجه خود رابه محیط سازمان معطوف گردانند و مفاهیمی مانند سیستم، اقتصاد، برنامه ریزی بلند مدت، استراتژی و فرایند مدیریت استراتژیک مورد توجه صاحب نظران مدیریت قرار گیرد. این مفاهیم و نظریات پاسخ علم مدیریت به دگرگونی و تغییرات وسیع اقتصادی و اجتماعی بود. توجه به محیط، آگاهی از تأثیر متغیرهای محیطی و ارائه چشم اندازی از فعالیت آینده برای سازمان ها، لزوم آمادگی برای برخورد با تغییرات مداوم را توجیه می کند. وجود عدم قطعیتهای محیطی در مسایل سازمانی به لحاظ مبهم بودن و طبیعت احتمالی رخدادهای آتی و آمادگی سازمانها جهت تغییر، برخوردی متفاوت با تغییر، نوع تصمیمات، عوامل جدید مؤثر بر تصمیمگیری و قطعیت در مورد تغییرات آینده، توجه به استفاده از مدل مدیریت استراتژیک را افزون تر می کند.

فایل ورد کامل تأثیر مدیریت استراتژیک بر فروش شرکتهای بازرگانی ۳۸ صفحه در word
فهرست مطالب

مقدمه

تعاریف عملیاتی پژوهش

استراتژی

استراتژی فروش

مدیریت استراتژیک

فرضیا تحقیق

اهداف تحقیق

سؤالات ویژه تحقیق

اهمیت و ضرورت پژوهش

فصل دوم : پیشینه تحقیق

روند تکاملی مدیریت استراتژیک قبل از انقلاب صنعتی

فصل سوم : روش اجرای تحقیق

روش اجرای تحقیق

جامعه آماری

روش گردآوری اطلاعات

استفاده از منابع کتابخانه ای

استفاده از مقالات مرتبط

فصل چهارم : یافته های تحقیق

برنامه ریزی استراتژیک

گام ۱: تعیین مأموریت، دیدمان و اهداف

گام ۲: تحلیل فرصت ها و تهدیدهای خارجی

منابع و شایستگی های محوری

منابع

شایستگی های محوری

ترازیابیراههای مختلف شناخت محیطی بازار فروش در مدیریت استراتژیک

استراتژی های اصلی

استراتژی ثبات

استراتژی توسعه

استراتژی کاهش

استراتژی ترکیبی

انتخاب استراتژی

اجرای استراتژی

ماتریس ترکیب تولید گروه مشاوران بولتون

معیارهای استراتژی اثربخشی

هدفهای اشکار

خط ابتکار عمل

تمرکز

انعطاف پذیری

رهبری هماهنگ و متعهد

شگفت آفرینی

امنیت

فرآیند مدیریت استراتژیک

تحلیل وضعیت

تدوین استراتژی

اجرای استراتژی

ارزیابی استراتژی

مطالعات صورت گرفته در ایران

اثبات فرضیه ها

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری

منابع

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.