فایل ورد کامل فرصت طلبی خریدار در مبادلات بین بنگاهی ۴۷ صفحه در word


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل فرصت طلبی خریدار در مبادلات بین بنگاهی ۴۷ صفحه در word دارای ۴۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل فرصت طلبی خریدار در مبادلات بین بنگاهی ۴۷ صفحه در word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل فرصت طلبی خریدار در مبادلات بین بنگاهی ۴۷ صفحه در word،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل فرصت طلبی خریدار در مبادلات بین بنگاهی ۴۷ صفحه در word :

چکیده

یک پدیده قابل اهمیت در روابط بین خریدار و فروشنده، فرصت طلبی است . به ازای اثرات منفی شناخته شده از رفتار های فرصت طلبانه در روابط خریدار و فروشنده ، شرایطی که در آن یک متخصص حرفه ای تامین کننده درگیر عمل فرصت طلبی می گردد، نامشخص است. با ترکیب نظریه ها از رشته های مختلف، یک مدل جامع آزمون کننده از عوامل روابط خاص خریدار و فروشنده، عوامل محیطی، عوامل تفاوت فردی ، و عوامل موقعیتی که به احتمال زیاد بر تصمیم خریدار برای استفاده از تاکتیک های فرصت طلبی تاثیر می گذارند، به دست آمده است. نتایج نشان می دهند که چگونه این نظریه های مختلف ترکیب می شوند تا به توضیح جامعی از رفتار خریدار که در ادبیات موضوعی قبل وجود داشته است، بپردازند. با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری یک نمونه از ۳۲۸ معامله خرید ، عوامل به دست آمده تاثیرگذار بر فرصت طلبی خریدار شامل قدرت، ارزش های اخلاقی شرکت های بزرگ ، صداقت ، فرصت طلبی رهبر ، جهل عمدی ، و ابزار مورد انتظار ذهنی می باشند. این مطالعه همچنین پشتیبانی تجربی برای تمایز بین دو نوع از فرصت طلبی قوی و ضعیف را فراهم می نماید. این تحقیق با اشاره به مفاهیمی در زمینه تئوری و عمل ، محدودیت ها، و زمینه های لازم برای تحقیقات آینده به نتیجه گیری پرداخته و پایان می یابد.

واژگان کلیدی: فرصت طلبی، خرید، رابطه خریدار و فروشنده، اصول اخلاقی، اخلاق کسب و کار

۱.

مقدمه

در طول دهه گذشته ، امواج تخلفات مالی، حباب تکنولوژی دوران ” dot.com ” و بعد از آن حباب مسکن در ایالات متحده آمریکا همراه با بحران بانکی اخیر جهانی، سبب توجه به نقش نتایج عملکرد غیر مالی شرکت ها شده است. محققان در حال حاضر به این سوال می پردازند که آیا بازده اقتصادی و تعهدات قانونی، تنها نتایج موجود هستند و یا اینکه آیا شرکت دارای وظایف فرعی برای حفاظت از محیط زیست ، رعایت حقوق بشر ، کار ایمن، رفتار اخلاقی ، و پشتیبانی تنوع می باشد یا خیر. نگرانی جمعی برای این وظایف فرعی اغلب تحت عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) شناخته می شود، و در زمینه مبادلات بین بنگاهی ( B2B ) به عنوان مسئولیت اجتماعی خرید و تدارکات ( PSR )، مورد اشاره قرار گرفته است ( کارتر ، ۲۰۰۴). CSR به تازگی توجه علمی گسترده ای را در همه جا ( Vlachos ، Theotokis ، و Panagopoulos ، ۲۰۱۰ ) و در میان رشته های دانشگاهی به دلایل خوبی، به دست آورده است. CSR سبب بهبود عملکرد مالی(Peloza ، ۲۰۰۶ ون Beurden و Gssling 2008 Allouche و لاروش ، ۲۰۰۶ )، ارزش نام تجاری ( ملو و Galan ، ۲۰۱۱ ) ، ارزش شرکت ( جو و Harjoto ، ۲۰۱۱ ) ، شهرت و اعتبار (چیو ، یانگ، و ژن PAI ، ۲۰۱۰ ) ، عملکرد نام تجاری ( لای و همکاران، ۲۰۱۰) و وفاداری مصرف کننده ( مارین ، رویز ، و روبیو ، ۲۰۰۹ ) در شرکت های بزرگ می گردد.

از میان ابعاد مختلف CSR، بعد اخلاق حداقل توجه را دریافت کرده است و مانند یک فرزند خوانده در زمینه پژوهش CSR به عاریت باقی مانده است. این امر به ویژه به عملکرد تدارکات با توجه به تاثیر آن بر مقدار قابل توجهی از درآمد شرکت، تا ۷۰، وابسته است. (هارت، Reinecke، و Spiller، ۲۰۰۷) عجیب است که با وجود ریسک مالی بالا و اجرای تحقیقات روزافزون در زمینه CSR، ما هنوز به طور کامل درک نکرده ایم که چرا افراد انتخاب های غیر اخلاقی (Gephart، هریسون، و Trevino، ۲۰۱۰) را در یک رابطه بین بنگاهی، انجام می دهند.

یکی از اشکال رفتار غیر اخلاقی در میان شرکت ها معمولا تحت عنوان فرصت طلبی در ادبیات موضوعی بازاریابی و زنجیره عرضه، مورد اشاره قرار می گیرد. ( هاوکینز ، شرکت Wittmann ، و Beyerlein ، ۲۰۰۸) فرصت طلبی معمولا به عنوان رفتاری توصیف می شود که به دنبال منافع شخصی همراه با مکر و حیله است.( ویلیامسون ۱۹۷۵) رفتارهای مشخصه عبارتند از دزدی، تقلب، نقض قرارداد ، تحریف اطلاعات ، مبهم و گنگ ساختن مسائل ، معاملات هدفمند گیج کننده، ایجاد تهدید و وعده های دروغین، برش گوشه ها ، پوشش بخش های بالا و خارج از دسترس، پنهان کردن یا تغییر دادن صفات و تنظیمات ، خودداری از بروز اطلاعات ( Wathne و Heide ، ۲۰۰۰) ، فریب، و بد نمایش دادن (اندرسون، ۱۹۸۸). با این حال، دانشمندان در مورد اینکه فرصت طلبی ، لزوما تحقیر آمیز است تردید دارند.(هاوکینز و همکاران، ۲۰۰۸ ؛ JAP ، رابرتسون ، Rindfleisch ، و همیلتون، ۲۰۱۳) برخی از محققان رفتارهایی را شناسایی کرده اند که ، در حالی که به دنبال کسب خود منفعتی می باشند، هیچ گونه مکر و حیله ای را در بر نمی گیرند. ( Gassenheimer ، Baucus ، و Baucus ، ۱۹۹۶؛ Gundlach ، Achrol ، و منتزر ، ۱۹۹۵؛ Ploetner ، ۲۰۰۸؛ وانگ ، ۲۰۰۲). به عنوان مثال، Sarkees (2011) به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه فرصت طلبی تکنولوژیکی در رابطه مثبت با عملکرد شرکت است. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق مشاهدات تجربی در زمینه بررسی فرصت طلبی، این سازه را همراه با مکر توصیف کرده اند، بنابراین، پژوهش ما نیز این معنا را تصویب می کند.

فرصت طلبی، هنجارهای رابطه ای مانند تجانس هدف (Lajeune و Yakova، ۲۰۰۵) اعتماد، تعهد، همکاری، و رضایت (جوشی و بیخ و بن، ۱۹۹۹، مورگان و هانت، ۱۹۹۴) را که سبب بهبود عملکرد شرکت می گردند، به شکل منفی تحت تاثیر قرار می دهد. (کری، لاوسون، و KRAUSE، ۲۰۱۰ Carr به و پیرسون، ۱۹۹۹ ، Gassenheimer و همکاران، ۱۹۹۶؛ Nya، ویپل، و لینچ، ۲۰۱۰؛ Villena، Revilla ، و چوی، ۲۰۱۱). علاوه بر این، فرصت طلبی به طور مستقیم و منفی بر عملکرد تاثیر گذاشته (Crosno و Dahlstrom، ۲۰۰۸؛ Rindfleisch و Heide، ۱۹۹۷؛ یانگ و وانگ، ۲۰۱۳)، و سبب افزایش هزینه های معاملاتی از طریق اقدامات انجام شده برای کنترل فرصت طلبی می گردد.(Harmandcioglu، ۲۰۰۹) اغلب، فرصت طلبی باعث زوال و پایان دادن به یک رابطه مبادله ای قبل از فرارسیدن موعد مقرر برای پایان، می شود. (Tidstrom و Ahman، ۲۰۰۶) این امر یک نگرانی مهم برای دانشمندان بازاریابی در زمان حاضر است. (Palmatier، هوستون، Dant، و Grewal، ۲۰۱۳) در واقع، حتی ادراک فرصت طلبی می تواند سود را کاهش دهد. (Nunlee، ۲۰۰۵)

با وجود پتانسیل برای تاثیرگذاری منفی، تئوری بازی ها نشان می دهد که بازیگران زمانی رفتارهای فرصت طلبانه خواهند داشت که منافع کوتاه مدت حاصل از فرصت طلبی بیش از دستاوردهای طولانی مدت ناشی از پرهیز کردن از آن باشد. با توجه به استفاده مداوم از تاکتیک های فرصت طلبی (لیو، سو، لی، و لیو، ۲۰۱۰؛ Mitrega و Zolkiewsky، ۲۰۱۲، رابرتسون و Rymon، ۲۰۰۱) و اثرات منفی چنین فرصت طلبی هایی بر روابط خریدار و فروشنده و عملکرد شرکت، سوال تحقیق ما به شرح زیر پدید آمده است:

تحت چه شرایطی خریداران، شرکت کردن در تاکتیک های فرصت طلبی را با شرکای مبادلاتی خود انتخاب می کنند؟

در حالی که ادبیات موضوعی گسترده ای سوابق پیشین فرصت طلبی را نمایان می کنند، تحقیقات بسیار کمی پیچیدگی آن را، به طور خاص از نظر واحد تجزیه و تحلیل و اعتبار سازه (Nair ، ناراسیمان، و Bendoly، ۲۰۱۱) مورد بررسی قرار داده اند.

جهت مشاهده فایل pdf این پروژه اینجا کلیک نمائید

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.