پاورپوینت کامل نقاشی سغدی حماسه‌ی تصویری در هنر خاور زمین ۱۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل نقاشی سغدی حماسه‌ی تصویری در هنر خاور زمین ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نقاشی سغدی حماسه‌ی تصویری در هنر خاور زمین ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل نقاشی سغدی حماسه‌ی تصویری در هنر خاور زمین ۱۸ اسلاید در PowerPoint :

۱
ساختار و گزارش محتوا۲
پانویس۳
منابع مقاله۴
وابسته‌ها

نقاشی سغدی حماسه‌ی تصویری در هنر خاور زمین مؤلفان گیتی آذرپی، آلکساندر بلنیتسکی، بوریس‌ مارشاک، مارک‌ درسدن، ترجمه محمد محمدی، دیوارنگاره‌های سغدی، فارغ از درون مایه و اثرپذیری‌های جزئی، بخشی از گستره‌ی نقاشی ایرانی به شمار می‌آید. این مجموعه دیوارنگاره از نظر شمار و فراوانی دیوارنگاری، درون مایه و اندازه‌ی آن‌ها در قلمرو فرهنگی – هنری ایران پیش از اسلام از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ به گونه‌ای که برای هنر و تمدن ایرانی از این نظر تنها با اهمیت پمپئی برای هنر و تمدن روم باستان سنجیدنی است. این دیوار نگاره‌ها بهترین گواه تاریخی بر آن هستند که مجموعه داستان‌های شاهنامه سال ها پیش تر از آن که در قالب کتابی به نام شاهنامه گرد هم آیند در جامعه‌ی ایرانی رواج داشته است.

ساختار و گزارش محتوا

دیوارنگاره‌های سغدی فارغ از درون مایه و اثرپذیری‌های جزئی بخشی از گستره‌ی نقاشی ایرانی به شمار می‌آید. این مجموعه دیوارنگاره از نظر شمار و فراوانی دیوارنگاری، درون مایه و اندازه‌ی آن‌ها در قلمرو فرهنگی – هنری ایران پیش از اسلام از اهمیت به سزایی برخوردار است، به گونه‌ای که برای هنر و تمدن ایرانی از این نظر تنها با اهمیت پمپئی برای هنر و تمدن روم باستان سنجیدنی است. این بی همتایی به سبب درون مایه‌های حماسی، عامیان، افسانه‌ای و نمایش زندگی هر روزه‌ی مردم فرودست یا نمایش بانوان می‌تواند باشد و از سوی دیگر به آن جهت است که این دیوارنگاره‌ها از آن طبقه یا گروهی خاص از جامعه نبوده است. چرا که هم در خانه‌های توانگران و هم تهیدستان یافت می‌شده و مخاطبان آن همگان بودند. این دیوارنگاره‌ها بهترین گواه تاریخی بر آن هستند که مجموه‌ی داستان‌های شاهنامه سال ها پیش تر از آن که در قالب کتابی به نام شاهنامه گرد هم آیند در جامعه‌ی ایرانی رواج داشته و در گونه‌های گوناگون هنری – ادبی نمودار می‌شدند و این امر بر اهمیت پژوهش در این زمینه می‌افزایید.

در این کتاب دو دیدگاه تا حدی ناهمگون ارائه شده است:

الف: در بخش یک دیدگاه پژوهشگران روسی هنر ایران ارائه شده که کاوش هایی در آسیای میانه و جمهوری‌های پیشین اتحاد جماهیر شوروی داشتند و تلاش عمده‌ی شان بر هویت سازی مستقل برای تاجیکان و آمیختن ایدئولوژی مارکس باورانه و سیاست با تاریخ هنر بوده است. از سوی دیگر شیوه‌ی پژوهش و تاریخ نگاری این گروه بیش تر بر باستان‌شناسی استوار بود و عمده‌ی این افراد باستان شناس بودند. نوشتارهای شان نیز تاریخ هنر از دید باستان‌شناسی آمیخته با دیدگاه‌های اشاره شده بود؛ این نگاه پس از فروپاشی شوروی نیز کنار گذاشته نشد و در نوشته‌های آنان که در قید حیات بودند، هم چنان دیده می‌شود. بخش یکم کتاب نمونه‌ای از این دست تحلیل هاست که با وجود مجموعه‌ی گسترده‌ای از یافته‌های مهم تاریخی و با

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.