پاورپوینت کامل تحالف ۲۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل تحالف ۲۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تحالف ۲۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل تحالف ۲۲ اسلاید در PowerPoint :
یمین
مقالات مرتبط: یمین (مفرداتقرآن)، یمین (لغاتقرآن)، یمن (مفرداتنهجالبلاغه)، قسم (مقالات مرتبط).
دیگر کاربردها: قسم (ابهامزدایی)، یمین (ابهامزدایی).
یَمین به معنی قَسم و سوگند است که در جمیع ابواب منازعات و در کتاب قضاء و شهادات و هم چنین در کتاب أیمان در مورد کسی که چیزی را بواسطه قسم خوردن بر خود واجب یا حرام میکند از آن بحث میشود.
فهرست مندرجات
۱ – معانی یمین
۱.۱ – معنی لغوی
۱.۲ – معنی اصطلاحی
۱.۳ – ارتباط بین معنای لغوی و اصطلاحی
۲ – شرایط قسم خورنده
۳ – انواع یمین
۳.۱ – حکم انواع یمین
۴ – شرایط انعقاد قسم
۵ – حکم تکلیفی یمین
۶ – موارد یمین
۷ – پانویس
۸ – منبع
۱ – معانی یمین
۱.۱ – معنی لغوی
یمین در لغت به معنای سوگند است
[۱] لویس معلوف، المنجد، ج ۲، ص ۲۲۴۷، مترجم: محمد بندریگی، ناشر: ایران، چاپ سوم ۱۳۸۰
و از آن به قَسَم و حِلف «پیمانهای رایج عربهای جاهلی» نیز تعبیر می شود.
۱.۲ – معنی اصطلاحی
در اصطلاح فقهی قسم خوردن به ذات خدا یا اسماء خاص خداوند است مثل والله بالله.
[۲] شهید ثانی، الروضه البهیه، ج ۳، ص ۴۸.
ذات خدا یعنی بدون اینکه قسم به اسمی از اسماء خدا باشد عباراتی میآورد که دلالت بر ذات خدا میکند مثل والذی نفسی بیده: قسم به آن کسی که جانم در دست اوست.
۱.۳ – ارتباط بین معنای لغوی و اصطلاحی
یمین در اصطلاح به همان معنی بکار رفته است که در لغت بکار رفته است اگر چه معنای لغوی اعمّ است زیرا شامل هر سوگندی میشود در حالی که در معنای اصطلاحی هر سوگند خوردنی صحیح نیست مثلا کسی قسم بخورد کار حرامی را انجام دهد قسمش واقع نمیشود و مخالفت با آن کفاره ندارد. بنابراین بین این دو معنا عموم و خصوص مطلق است.
۲ – شرایط قسم خورنده
قسم خورنده شرایطی دارد که بدون آنها قسم منعقد نمیشود که عبارتند از: بلوغ، عقل، اختیار، قصد و عدم منع حاکم شرع از تصرف قسم خورنده در اموالش بخاطر سفه – ورشکستگی. بنابراین قسم بچّه، دیوانه، مجنون ادواری در حال جنونش، قسم آدم مجبور و بی هوش و شخص غضبناک که غضبش شدید باشد و قصد را از او سلب کند منعقد نمیشود و هم چنین قسم آدمی که ممنوع التصرف از مالش است منعقد نمیشود.
امام خمینی در تحریرالوسیله بعد از بیان شرایط مذکور، در ادامه میفرماید: «قسم فرزند با منع پدر و قسم زوجه با منع شوهر منعقد نمیشود، مگر اینکه محلوف علیه فعل واجب یا ترک حرام باشد و منع متوجه به محلوف علیه باشد و اما اگر منع متوجه به قسم باشد، بعید نیست که منعقد نشود. و اگر در غیر آن قسم بخورند، پدر یا همسر حق دارند که یمین را حل (نقض) نمایند و اثر آن از بین میرود، پس حرمت مخالفت و کفّارهای بر آن نیست. و آیا اذن و رضایت آنها در انعقاد قسم آنها شرط است که اگر بر قسم آنها مطلع هم نباشند یا درصورتیکه آن را بدانند ولی حلّ ننمایند؛ اصلاً منعقد نشود یا اینکه اذن آنها شرط نمیباشد، بلکه منع آنها مانع انعقاد قسم و حلّ آنها رافع استمرار آن میباشد، تا اینکه در دو صورت مذکور صحیح بوده و منعقد شود؟ دو قول است که اولی آنها خالی از رجحان نیست؛ پس در این صورت بعید نیست که بدون اذن آنها منعقد نشود، حتی اگر قسم در فعل واجب یا ترک حرام باشد، لیکن احتیاط خصوصاً در این دو مورد ترک نشود.»
[۳] موسوعه الامام الخمینی، ج۲۳، تحریرالوسیله، ج۲، ص۱۲۲، کتاب الایمان و النذور، ا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 