پاورپوینت کامل ایقن ۱۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل ایقن ۱۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ایقن ۱۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل ایقن ۱۲ اسلاید در PowerPoint :
یقن (مفرداتنهجالبلاغه)
منبع: یقن (مفردات نهج البلاغه (جلد ۲))
مقالات مرتبط: یقن (مفرداتقرآن)، یقین (لغاتقرآن)، یقین.
یَقَن (به فتح یاء و قاف) و یَقْن (به فتح یاء و سکون قاف) از واژگان نهج البلاغه به معنای ثابت و واضح شدن است.
یَقَن به صورت متعدى بنفسه و متعدى با «باء» آمده است.
گویند: «یَقِنَ الامرَ و بالامر» یعنى به آن علم پیدا کرد و محقق دانست.
«یَقین» وصف است به معنى ثابت و واضح است.
«یَقَنه و أَیْقَنَه» هر دو به یک معنى هستند.
فهرست مندرجات
۱ – معنای یَقَن و یَقْن
۲ – کاربردها
۲.۱ – أَیْقَنَ – حکمت ۱۳۲ (اهل جود)
۲.۲ – تَیَقَّنْتُمْ – حکمت ۲۶۵ (عالم بیعمل)
۳ – پانویس
۴ – منبع
۱ – معنای یَقَن و یَقْن
یَقْن و یَقَن:
[۱] قرشی بنایی، علیاکبر، مفردات نهج البلاغه، ج۲، ص۱۱۷۲.
[۲] طریحی نجفی، فخرالدین، مجمع البحرین، ت-الحسینی، ج۶، ص۳۳۱.
(مثل عقل و شرف) به معنای ثابت و واضح شدن است.
«یَقِنَ الامرُ یقنا: ثبت و وضح»
[۳] شرتونی، سعید، اقرب الموارد فی فصح العربیه و الشوارد، ج۵، ص۸۸۶.
یقن به صورت متعدى بنفسه و متعدى با «باء» آمده است. گویند: «یَقِنَ الامرَ و بالامر» یعنى به آن علم پیدا کرد و محقق دانست.
[۴] شرتونی، سعید، اقرب الموارد فی فصح العربیه و الشوارد، ج۵، ص۸۸۶.
«یقین» وصف است به معناى ثابت و واضح است.
[۵] شرتونی، سعید، اقرب الموارد فی فصح العربیه و الشوارد، ج۵، ص۸۸۶.
راغب گوید: آن صفت علم است بالاتر از معرفت و درایت است.
[۶] راغب اصفهانی، حسین، المفردات فی غریب القرآن-دار القلم، ص۸۹۲.
در مصباح فیومی آمده: یقین علمى است که از استدلال حاصل شود لذا علم خدا را یقین نگویند.
[۷] فیومی، احمد بن محمد، المصباح المنیر فی غریب الشرح الکبیر للرافعی، ص۶۸۱.
«یَقَنه و اَیْقَنَه» هر دو به یک معنى هستند.
[۸] راغب اصفهانی، حسین، المفردات فی غریب القرآن-دار الق
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 