پاورپوینت کامل المتناسون ۱۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل المتناسون ۱۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل المتناسون ۱۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل المتناسون ۱۷ اسلاید در PowerPoint :
نسی (مفرداتنهجالبلاغه)
منبع: نسی (مفردات نهج البلاغه (جلد ۲))
مقالات مرتبط: نسی (مفرداتقرآن)، نسیان (لغاتقرآن)، نسیان.
نَسْی (به فتح نون و سکون سین) و نِسْیان (به کسر نون و سکون سین) از واژگان نهج البلاغه به معنای فراموشى است.
به معنای بىاعتنایى هم آمده است.
مواردى از آن در نهج البلاغه آمده است.
فهرست مندرجات
۱ – معنای نَسْی و نِسْیان
۲ – کاربردها
۲.۱ – حکمت ۱۲۱
۲.۲ – خطبه ۱۴۷
۲.۳ – خطبه ۱۷۶
۲.۴ – خطبه ۸۵
۳ – تعدادکاربردها
۴ – پانویس
۵ – منبع
۱ – معنای نَسْی و نِسْیان
نَسْی و نِسْیان:
[۱] قرشی بنایی، علیاکبر، مفردات نهج البلاغه، ج۲، ص۱۰۳۳.
[۲] طریحی نجفی، فخرالدین، مجمع البحرین، ت-الحسینی، ج۱، ص۴۱۴.
(مثل عقل) به معنای فراموشى است. به معنای بىاعتنایى هم آمده است.
راغب گوید: ترک از روى عمد و از روى غفلت را نسیان گویند.
[۳] راغب اصفهانی، حسین، المفردات فی غریب القرآن-دار القلم، ص۸۰۳.
۲ – کاربردها
به برخی از مواردی که در نهج البلاغه بهکار رفته است، اشاره میشود:
۲.۱ – حکمت ۱۲۱
چنانکه امام علی (صلواتاللهعلیه) فرموده: «وَ عَجِبْتُ لِمَنْ شَکَّ فِی اللهِ، وَ هُوَ یَرَى خَلْقَ اللهِ. وَ عَجِبْتُ لِمَنْ نَسِیَ الْمَوْتَ، و هُوَ یَرَى الْمَوْتَى»
[۴] سید رضی، محمد، نهج البلاغه، ت الحسون، ص۸۰۱، حکمت ۱۲۱.
[۵] عبده، محمد، نهج البلاغه – ط مطبعه الاستقامه، ج۳، ص۱۸۰، حکمت ۱۲۶.
[۶] صالح، صبحی، نهج البلاغه، ص۴۹۱، حکمت ۱۲۶.
(و تعجّب مىکنم از کسى که در خدا شک مىکند، در حالى که او خلق خدا را مىبیند، و تعجّب مىکنم از کسى که مرگ را فراموش مىکند با این که مردگان را مىبیند.)
[۷] مکارم شیرازی، ناصر، نهج البلاغه با ترجمه فارسی روان، ص۷۶۵، حکمت ۱۲۶.
[۸] بحرانی، ابن میثم، ترجمه و شرح نهج البلاغه، ج۵، ص۵۲۳.
(شرحهای حکمت:
[۹] بحرانی، ابن میثم، ترجمه و شرح نهج البلاغه، ج۵، ص۵۲۴.
[۱۰] مکارم شیرازی، ناصر، پیام امام امیر المومنین(ع)، ج۱۳، ص۵۲.
[۱۱] هاشمی خویی، حبیبالله، منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه، ج۲۱، ص۱۹۲.
[۱۲] ابن ابیالحدید، عبدالحمید، شرح نهج البلاغه، ج۱۸، ص۳۱۵.
)
۲.۲ – خطبه ۱۴۷
حضرت درباره زمان بعد از خود فرموده: «فَقَدْ نَبَذَ الْکِتَابَ حَمَلَتُهُ، وَ تَناساهُ حَفَظَتُهُ؛ فَالْکِتابُ یَوْمَئِذ وَ أَهْلُهُ مَنْفِیّانِ طَرِیَدانِ»
[۱۳] سید رضی، محمد، نهج البلاغه، ت الحسون، ص۳۱۴، خطبه ۱۴۷.
[۱۴] عبده، محمد، نهج البلاغه – ط مطبعه الاستقامه، ج۲، ص۴۱، خطبه ۱۴۳.
[۱۵] صالح، صبحی،، نهج البلاغه، ص۲۰۴، خطبه ۱۴۷.
على هذا معنى عبارت آن مىشود، «که حافظان کتاب خود را ناسى کت
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 