پاورپوینت کامل فرآیند برنامه ریزی درسی در مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین آقای فاضل مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) ۲۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل فرآیند برنامه ریزی درسی در مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین آقای فاضل مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فرآیند برنامه ریزی درسی در مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین آقای فاضل مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل فرآیند برنامه ریزی درسی در مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین آقای فاضل مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) ۲۹ اسلاید در PowerPoint :

۸

با تشکر از حضرتعالی برای فرصتی که در اختیار هفته نامه پگاه حوزه قرار دادید، در ابتدا به صورت مختصر برای معرفی مدرسه معصومیه مطالبی را بیان فرمایید:

باید به اختصار عرض کنم که مدرسه معصومیه و ساختمان های آن در زمینی به مساحت ۱۵هزار متر مربع بنا شده است. البته در گذشته زمین این مکان سه هزار متر مربع بود که قرار بود در دو سهم ساخته شود که پس از آمدن «آیت الله مسعودی» این طرح به هم خورد و در همان پانزده هزار متر باقی ماند. برای قسمت دوم زمین جناب آیت الله مسعودی نظرات دیگری دارند.

در هر صورت، اکنون پانزده هزار متر از آن ساخته شده که حدود هشتصد طلبه تحت برنامه در سطح یک در آن حضور دارند. هم چنین حدود صد و چند نفر از طلاب سطح دو نیز در این مکان ساکن هستند که در مجموع حدود هزار طلبه در این مدرسه از نظر آموزش سرویس داده می شوند.

البته در میان آنها طلبه های معیل هم هستند که اسکان آنها در بیرون مدرسه است. طلبه های مجرد هم در مدرسه در حجره های سه نفره ساکن هستند.

علاوه بر برنامه های مرکز مدیریت که برای طلاب برنامه ریزی شده است، برای ارتقای سطح علمی طلاب در مدرسه چه طرح ها و برنامه های خاصی در نظر گرفته اید؟

عوامل متعددی باید دست به دست هم بدهند تا خواسته ما برای ارتقای سطح علمی طلاب بر آورده شود و قهرا علتی به عنوان علّت تامّه وجود ندارد تا فقط همان جهت را مراعات کنیم و کارمان به نتیجه برسد، بلکه عواملی به عنوان علل ناقصه در کنار هم قرار می گیرند و روی هم رفته به صورت یک علت تأثیر گذار عمل می کنند تا ارتقای علمی خوبی در مورد طلبه ها داشته باشیم. به اعتقاد من، همین مقرراتی که در مرکز مدیریت تدوین شده است، اگر ما واقعا به آن عمل بکنیم، بهترین کمک به ما برای بالا بردن سطح علمی طلبه ها است، زیرا زمانی که آقایان نشستند و این مقررات را تدوین کردند، مصلحت حوزه را در نظر گرفتند و به نتایجی رسیده اند که به صورت قانون تدوین شده است.

یک قانون خوب به تنهایی نمی تواند مؤثر باشد؛ برای اینکه یک جامعه طلبگی خوب را داشته باشیم، علاوه بر اینکه قانون باید خوب باشد، مجریان هم باید قانون را خوب اجرا کنند. قرآن که قانون آسمانی و الهی است، اگر در جامعه پیاده نشود، ثمربخش نخواهد بود. پس وجود قانون خوب به تنهایی ثمربخش نیست و باید ضمانت اجرایی هم داشته باشد.

عامل مؤثر دیگر برای بالا بردن سطح علمی طلبه ها، انتخاب اساتید است، زیرا اگر استاد نتواند مطالب را به صورت درست برای طلبه ها تدریس کند، قهرا طلبه نیز از سطح علمی پایینی برخوردار خواهد بود.

از دیگر عوامل مؤثر برای ارتقای سطح علمی، کیفیت نظارت بر طلبه ها، از نظر مباحثه و مطالعه آنها است. ما هم اکنون برای هر پایه یک سرپرست پایه قرار داده ایم و اگر این حقیر که مدیر مدرسه هستم، نتوانم به همه طلبه ها سرکشی کنم، سرپرستِ پایه چون تعداد کمتری را تحت اشراف دارد و از نزدیک با طلبه ها محشور است، می تواند به صورت کامل بر مطالعات و مباحثات طلبه ها نظارت داشته باشد که آیا مباحثه دارند یا خیر و یا به صورت منظم در کلاس ها شرکت می کنند یا خیر؟ هم چنین بر فعالیت های جانبی و علمی طلبه های مدرسه نظارت می کنند.

طبق آمارهایی که از طریق مرکز مدیریت به ما ابلاغ شده است، مدرسه معصومیه از نظر تعداد ممتازین، نسبت به سایر مدارس در رتبه اول قرار دارد که در همین رابطه «آقای بهجت پور» طی تماس تلفنی، با بیان این موضوع به ما تبریک گفت.

با توجه به فرمایش حضرت عالی، انتخاب استاد یکی از عوامل مؤثر در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان این مدرسه است. آیا انتخاب استاد از جانب مرکز مدیریت صورت می گیرد یا این که شما اساتید مدرسه را خودتان انتخاب می کنید و اگر خودتان آن ها را انتخاب می نمایید، چه شرایطی را مدّنظر دارید؟ آیا طلاب برای انتخاب اساتید آزادی عمل و حق انتخاب دارند یا خیر؟

اساتیدی که ما از آن ها دعوت می کنیم، گاهی از امور اساتید مدیریت مدارس کمک گرفته می شود که آنها اساتیدی را به ما معرفی می کنند و گاهی نیز اساتید موجود، دوستان خودشان را معرفی می نمایند.

در هر صورت، یکی از معیارهای ما این است که اساتیدی را دعوت کنیم که در طول سال، بیشتر در امر تدریس ممحّض باشند هر چند تبلیغ رفتن برای روحانی یک وظیفه است، اما ما از اساتیدی استفاده می کنیم که بیشتر در تدریس ممحض هستند و این یک معیار برای ما است تا طلبه ها با نظم بهتری در کلاس ها شرکت کنند و نیازی به استاد جایگزین نباشد، چون جایگزینی یک استاد به ج

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.