پاورپوینت کامل نشانه شناسی ژانر جنگی (قسمت دوم) ۳۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل نشانه شناسی ژانر جنگی (قسمت دوم) ۳۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نشانه شناسی ژانر جنگی (قسمت دوم) ۳۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل نشانه شناسی ژانر جنگی (قسمت دوم) ۳۵ اسلاید در PowerPoint :

۲۸

mehdief971@yahoo.com

مقدمه

مطابق آن چه در قسمت اول گذشت هدف این نوشتار بررسی و شناخت نشانه های نمادین در فیلم های سینمای جنگ ایران است. در قسمت پیشین به بیان مقدمه و تبیین مسأله پرداخته شد. در این قسمت متناسب با منطق متدولوژیک طرح های تحقیق می بایست به تبیین چهارچوب نظری و روشی پرداخته شود. قبل از ورود به بحث لازم است تا بحثی اجمالی راجع به نسبت میان چهارچوب تئوریک و متدولوژیک مطرح شود. علت ضرورت طرح چنین بحثی آن است که آیا برای وضوح بخشیدن و روشن کردن مسأله ی تحقیق محقق می تواند از هر روشی به دل خواه خود استفاده کند؟ و یا این که برای شناسایی برخی موضوعات به تناسب ابعاد وجودشناسانه باید از متد خاصی استفاده کرد؟

در یک تقسیم بندی کلی می توان روش های تحقیق را به دو دسته ی کلی تقسیم کرد: کمی و کیفی. محقق با اتخاذ روش های کمی به دنبال آن است تا روابطی که بین موضوعات و مقولات مختلف است را به کمیت تبدیل کند. بنابراین محقق در طول فرآیند تحقیق با یک سری اعداد سروکار خواهد داشت. وی می تواند نقطه ای را به عنوان جای گاهی مشخص روی محور اعداد برای آن تناسب تقلیل یافته به کمیت تعیین نماید.

در تحقیق هایی که به شناسایی موضوعات انسانی و پدیده های فرهنگی می پردازند یا باید به مطالعه ی تمامی نمونه ها و مصادیق موضوع مورد مطالعه پرداخت و یا دست به انتخاب زد. روشن است که تمام شماری کل نمونه ها و بررسی تمامی مصادیقِ موضوعِ تحقیق هزینه و زمان زیادی را می طلبد. برای تسهیل این امر شیوه ی نمونه گیری تصادفی به منظور آن مطرح می شود تا بتوان با انتخاب نمونه های نمایا به تعمیم نتایج به دست آمده به کل جمعیت آماری پرداخت. تبدیل رابطه ی میان مقولات به عدد در روش کمی به محقق یاری می رساند تا بتواند هم تغییری های این مقولات را به روش ریاضیاتی محاسبه کند و نتیجه را با درصد خطای مشخصی (که هرگز صفر نخواهد بود) به کل جمعیت آماری تعمیم دهد. در مقابل، محقق با اتخاذ روش های کیفی به دنبال چنین تعمیمی نیست. ازاین رو برای تحلیل رابطه ی میان موضوعات تحقیق هیچ گاه لزوماً آن ها را به نوعی حیثیت کمی تقلیل نمی دهد. هم چنین برای انتخاب نمونه های تحقیق، منطق خاصی را دنبال خواهد کرد. اقتضای چنین منطقی آن است که محقق تا جایی به شناسایی و بررسی نمونه های تحقیق دست می زند که به نوعی اشباع دست یابد. اشباع در این جا به معنای تکراری شدن یافته های تحقیق است. تا جایی که محقق بیابد که در صورت ادامه ی تحقیق نتیجه ی به دست آمده از نمونه های قبلی در سایر نمونه ها هم تکرار خواهد شد. بنابراین در این جا به لحاظ منطقی محقق نمی تواند در نتیجه گیری میان موضوع و محمول رابطه ای با ضرورت و کلیت و قطعیت برقرار سازد.

در حال حاضر عموماً از تلفیق روش های کمی و کیفی استفاده می شود. در به ترین حالت روش های کمی گستره ی وسیعی از تناسبات موضوعی را برای محقق نمایان می کنند. مثل آن که به شهر از بلندای کوهی نگریسته شود. اما روش های کیفی بیش تر در پی کشف ابعاد ناشناخته ی موضوعات به طور خاص و رسوخ به درون آن هایند. (خصوصاً در جایی که با موضوعات انسانی روبه روایم که دارای ذهن و آگاهی می باشند.) مثل هنگامی که شما از بالای کوهی توسط دوربین چشمی به بررسی ابعاد نادیده و مجهول یک نقطه ی خاص از شهر می پردازید. متناسب با موضوع این مقاله در بررسی فیلم های سینمای جنگ در ایران نیز می توان از هر دو روش کمی و کیفی استفاده کرد. اما از آن جا که نویسنده در این مقال به دنبال دست یابی به نتیجه ای قابل تعمیم در مورد فیلم های سینمای جنگ ایران نیست، منطق نمونه گیری متناسب با روش کیفی مورد نظر خواهد بود که البته با توجه به محدودیت های ناگزیر انتشار در نشریه در زمره ی تحقیق های کیفی ناقص به حساب می آید. زیرا محقق نمی تواند برای رسیدن به نتیجه، برای خود نوعی اشباع در نمونه گیری فیلم های جنگی را حاصل کند. در به ترین حالت آن چه در این نوشتار میسر است، ارآیه ی نوعی طرح تحقیق کیفی است.

مروری بر چارچوب نظری

برای ارایه ی قالب تئوریک در حوزه ی سینما باید مطلب را از چند مقدمه ی بعید شروع کرد تا به اصل نزاع برسیم. فیلم به مثابه ی اثری انسانی، فرآورده ی ذهنی بشر است. به این معنا که انتخاب نماها و تلفیق آن ها با یک دیگر توسط کارگردان، شکل بندی یک سکانس و چینش نماهای مختلف آن را میسر می سازد. فیلم را ازاین رو می توان با متن نوشتاری در حوزه ی ادبیات مقایسه کرد. انتخاب واژه ها و کلمات وضع شده ی نمادین توسط نویسنده به شکل گیری یک نوشتار یا قطعه ی ادبی منجر خواهد شد. نحوه ی انتخاب و کیفیت تنسیق واژه ها کنار یک دیگر به ذهنیت مؤلف بازمی گردد. در سینما نیز چنین است. تمام قطع ها، اندازه ی نماها، لوکیشن، میزانسن و نحوه ی دکوپاژ در فیلم از فیلتر ذهن مؤلف (کارگردان) عبور می کند و نهایتاً مجموعه ای از نماها را با ترکیبی خاص بر پرده ی سینما به تصویر می کشد. پس از این مقدمه می توانیم به بحث اصلی نزدیک تر شویم. آیا ذهن مؤلف هنگام نگارش و تنظیم متن (چه در حوزه ی ادبیات و چه در حوزه ی سینما) از ساختار پیشینی نظم یافته ای برخوردار است؟ و یا این که مخاطبین متناسب با تجربه ی زیسته ی خویش در زنده گی فردی به درک و تجربه ی شخصی از سینما دست می یابند؟ متناسب با روی کرد ابتدایی آن چه به عنوان متن نهایی شکل می گیرد، مجموعه ای از نشانه هاست که مبتنی بر ساختار و شالوده ی منظمی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.