پاورپوینت کامل مدرسه علمیه ای با بیش از دو قرن قدمت در کاشان ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مدرسه علمیه ای با بیش از دو قرن قدمت در کاشان ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدرسه علمیه ای با بیش از دو قرن قدمت در کاشان ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مدرسه علمیه ای با بیش از دو قرن قدمت در کاشان ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint :
۵
مدرسه علمیه امام خمینی(ره) (سلطانیه) کاشان، با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال شاهد حضور شخصیت های دینی تراز اولی هم چون مرحوم ملااحمد نراقی در تدریس و تربیت طلاب بوده است.
حجهالاسلام عرب، معاون آموزشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در گفت و گو با مرکز خبر حوزه به بیان تاریخچه و فعالیت های مدرسه پرداخت.
وی با اشاره به ساخت این مدرسه علمیه در سال ۱۲۲۹ هجری قمری، می گوید: فتحعلی شاه قاجار، با توجه به ایمان دینی مردم، دستور ساخت این مدرسه علمیه را داده و آن را در اختیار ملااحمد نراقی، بزرگ ترین شخصیت علمی و مرجع شیعیان ایران در آن زمان گذاشت.
حجهالاسلام عرب، به وقف نامه ملااحمد نراقی در خصوص مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، که در آن زمان به مدرسه سلطانیه معروف بوده است، اشاره کرده و می گوید: در این وقف نامه آمده است: اگر طلبه ای در سال نخست، موفقیت تحصیلی نداشته باشد، بر مسئولان مدرسه واجب است از ادامه تحصیل آن طلبه در مدرسه جلوگیری نمایند و محترمانه عذر وی را بخواهند.
وی با بیان این که مدرسه در بازار کاشان بنا شده، می افزاید: قدما همواره بر این باور بودند که حوزه های علمیه و روحانیون باید در میان مردم باشند و طلاب و روحانیون را از مردم جدا نمی دانستند؛ لذا بین مردم، به ویژه بازاریان، با طلاب مدرسه تعامل خوب و سازنده ای وجود داشته است.
حجهالاسلام عرب با اشاره به تحصیل و تدریس شیخ اعظم انصاری در این مدرسه می گوید: به رغم نقش مؤثر این مدرسه در تربیت عالمان دینی، متأسفانه در زمان حکومت شاهنشاهی در ایران، مدرسه علمیه سلطانیه از کارکرد آموزش دینی خارج شده و به مکانی برای خوش گذرانی حکام و مسئولان آن زمان تبدیل می شود.
وی مساحت مدرسه علمیه را دو هزار متر مربع اعلام کرده و می گوید: مرحوم حضرت آیهاللّه العظمی بروجردی، آیهاللّه صبوری را برای سامان دهی مدارس علمیه به کاشان اعزام کردند.
ایشان با مشقت و زحمات بسیار زیاد توانست مجددا مدرسه علمیه سلطانیه را برای ترویج علوم دینی آماده نماید.
معاون آموزشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، با بیان این که پس از پیروزی انقلاب، مدرسه به نام حضرت امام مزین شد، می گوید: میزان موقوفات مدرسه علمیه امام خمینی(ره) از زمان تأسیس تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ رقبه بوده که اگر مسئولان به مسئولیتشان در قبال این مدرسه عمل می کردند، قطعا این مدرسه می توانست شهریه طلاب نیمی از کشور را تأمین کند.
حجهالاسلام عرب با بیان این که میزان دریافتی از مغازه های وقف شده در طول سال، مبلغی بسیار ناچیز است، می افزاید: این مدرسه در اختیار اوقاف بوده که به دلیل عدم توانایی، بسیاری از زمین های موقوفه را در اختیار ارگان ها و نهادهای دولتی با دریافت اندک مبلغی قرار می دهد.
وی با بیان این که موقوفات مدارس باید احیا شود، می گوید: اوقاف هفت نفر را به عنوان هیئت امنای مدرسه معرفی کرده و سپس این هیئت با هماهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، یک نفر را به عنوان مدیر انتخاب نموده اند.
معاون آموزش مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در بیان شرایط کنونی مدرسه، می گوید: در سال تحصیلی جدید، علاوه بر ۸۰ طلبه پایه های دوم تا ششم، ۵۰ طلبه جدیدالورود نیز پذیرش خواهیم کرد. ۱۳ استاد، تدریس دروس سطح دو را برعهده دارند.
تشریح فعالیت های معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه
سامان دهی امور خدماتی و رفاهی طلاب، اساتید و فضلای حوزه، اعم از شهریه، اسکان، معاضدت قضایی، مشمولین، بیمه و بازنشستگی، امور نخبگان و دانش آموختگان، تربیت بدنی و … متناسب با حفظ شأن آنان از مأموریت های اصلی مدیران ارشد حوزه محسوب می شود که باید با برنامه ریزی مدون و استفاده از تمامی ظرفیت ها، مورد توجه جدی قرار گیرد.
حجهالاسلام والمسلمین محمود ملک دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، به عنوان متولی اصلی این امر، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار مرکز خبر حوزه، بخشی از فعالیت ها و برنامه های حال و آینده این معاونت را تشریح کرد.
متن کامل این گفت وگو در ذیل می آید:
– به طور خلاصه، ضرورت شکل گیری و مأموریت های معاونت امور طلاب و دانش آموختگان را بیان بفرمایید؟
با انتصاب آیهاللّه مقتدایی به عنوان مدیر حوزه های علمیه، پیشنهاد تأسیس یک معاونت جدید به نام امور طلاب و دانش آموختگان به شورای عالی حوزه علمیه داده شد، تا امور و خدماتی که توسط دفاتر زیرمجموعه مدیر ارائه می شد و یا اموری که بلاتکلیف بود، سامان دهی شود؛ پس از موافقت شورای عالی با تأسیس این معاونت، سامان دهی کلیه امور خدماتی و رفاهی، ایجاد ارتباط و تعامل با نهاد ها و سازمان ها به منظور فراهم آوردن شرایط مناسب جهت ارائه خدمات بهینه و تأمین رفاه حوزویان، تعیین شاخص ها و معیارهای لازم در زمینه خدمات رسانی مطلوب به عموم حوزویان، سامان دهی دانش آموختگان از طریق شناسایی، طبقه بندی و معرفی آنان به دیگر سازمان ها جهت تصدی مشاغل و نظارت بر عملکرد آنان، ارتباط با بیوت مراجع عظام تقلید مدظلهم و علمای بلاد، با هدف سامان دهی ارائه خدمات به حوزویان به صورت محلی و منطقه ای، نظارت دقیق بر فرآیند خدمات رسانی به طلاب و روحانیون و نیز طراحی، تدوین و پیشنهاد برنامه های خدماتی و رفاهی متناسب با شأن حوزه و اجرای آن در کل کشور، از مأموریت های اصلی این معاونت به شمار می رود.
از بدو تأسیس این معاونت، ساختار سازمانی آن تعریف شد و طرح آن در شورای معاونین به تصویب رسید و برای تصویب نهایی به شورای عالی ارسال گردید.
– این معاونت از چه بخش هایی تشکیل شده است؟
در ساختار این معاونت، ۳ اداره کل »امور طلاب«، »دانش آموختگان« و »خدماتی و رفاهی« دیده شده، که هر کدام از آنها با شرح وظایف مشخص، به چند اداره تقسیم می شوند.
اداره کل امور طلاب شامل: امور شهریه، اسکان، مشمولین، حقوقی، تربیت بدنی، بسیج طلاب و ایثارگران می باشد و اداره کل دانش آموختگان هم دارای ادارات شناسایی، نیازسنجی، برنامه ریزی آموزش ها و مهارت های کاربردی و نظارت و پشتیبانی است؛ اداره کل امور خدماتی و رفاهی نیز شامل: اداره های خدمات دهی عموم طلاب و روحانیون، اداره امور خدمات رفاهی ویژه نخبگان، اساتید و ممتازان حوزه، اداره بیمه و صندوق قرض الحسنه، اداره امور مسکن و تعاونی ها و اداره امور خانواده ها می باشد که برخی از این ادارات، هم اکنون راه اندازی شده و مشغول فعالیت هستند. در کنار این اداره ها، شورای برنامه ریزی تشکیل داده ایم تا با اتقان بیشتری به اجرای برنامه های مورد نظر بپردازیم. این شورا تاکنون پیشنهادهای خوبی ارائه داده است.
هم چنین این معاونت برای همکاری و تعامل با نهادها، ارگان ها و ادارات دیگر، جلسات متعددی با آنان در قم و شهرستان ها برگزار کرده است.
– ابتدا در مورد عمره طلاب و برنامه هایی که در این رابطه دارید، توضیحاتی بفرمایید؟
یکی از کارهای این معاونت، سامان دهی عمره طلاب بود که ۵ هزار سهمیه به طلاب اختصاص داده شده بود و سامان دهی آن وقت زیادی را به خود اختصاص داد و با برنامه ریزی های صورت گرفته، طلاب سراسر کشور از ۱۲ استان به عمره اعزام شدند؛ البته اولویت را به استان های محروم دادیم و ثبت نام از طریق اینترنت صورت گرفت. با معاونت آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری هماهنگی انجام شد تا از روحانیونی که به عمره مشرف می شوند، به عنوان روحانی کاروان در سفرهای زیارتی عتبات عالیات و حج و نیز از پژوهشگران حوزوی در برنامه های پژوهشی استفاده کند.
امسال همایشی برای طلاب عمره گزار برگزار کردیم که حدود ۸۰۰ روحانی در آن حضور داشتند و از قم شش کاروان راه اندازی شد که اولین کاروان در دوم تیرماه به مکه اعزام گردید و تا ۱۴ مرداد اعزام ها ادامه داشت.
– طلاب تمایل زیادی دارند که به این سفر معنوی مشرف شوند. با توجه به تعداد طلاب در سراسر کشور، آیا به نظر شما این سهمیه کفایت می کند؟ قصد ندارید آن را افزایش دهید؟
با توجه به تعداد طلبه ها، قطعاً سهمیه اختصاص داده شده کم است و ما افزایش آن را از بعثه مقام معظم رهبری و آیهاللّه ری شهری درخواست کرده ایم، اما بر اساس معذوراتی که آنها دارند، فعلا نتوانستند آن را افزایش دهند؛ هر چند سهمیه امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده و انشاء اللّه برای سال های آینده، تلاش خواهیم کرد تا سهمیه بیشتری به طلاب اختصاص داده شود.
– در این زمینه چه تسهیلاتی برای طلاب قائل شده اید و نحوه انتخاب آنها برای اعزام به چه صورتی است؟
پیشنهاد ما به بعثه مقام معظم رهبری این بود، هم چنان که برای دانشجویان تسهیلات وام قائل شده اند، برای طلاب هم اختصاص دهند که با پی گیری و موافقت بعثه، بانک ملت به عنوان بانک عامل انتخاب شد، اما در اجرا نتوانستند به موقع با بانک به توافق برسند و در نهایت، منجر به تصویب مصوبه هیئت مدیره بانک شد و بناست مبلغ ۶۰۰ هزار تومان وام به طلاب اختصاص داده شود، تاکنون۹۰ درصد این مسئله حل شده است و به زودی اجرایی خواهد شد.
– در مورد نحوه انتخاب طلاب و سهمیه استان ها چگونه عمل می کنید؟
برای عمره، سهمیه ها را به دو دسته تقسیم کردیم؛ ابتدا از طریق ثبت نام عمومی که بر اساس تعداد طلاب هر استان، سهمیه ای اختصاص یافت؛ هر چند در قم دو برابر ظرفیت ثبت نام کردند و ما فقط ۷۲۰ نفر سهمیه داشتیم که مجبور شدیم قرعه کشی کنیم، اما در استان های دیگر قرعه کشی انجام نشد، چون ثبت نام کنندگان یا به تعداد سهمیه بودند یا به حد نصاب نرسیدند. سهمیه ای هم به بعضی از مراکز و نهادهای حوزوی مانند مبلغان نمونه، پژوهشگران، اساتید سطوح عالی، اساتید و مدیران مدارس علمیه قم و شهرستان ها اختصاص پیدا کرد.
– بعضی از فعالیت ها در حوزه دچار پراکندگی است؛ از جمله بحث عمره. برای انسجام بخشی به آن، تحت مدیریت واحد، اقدامی کرده اید یا نه؟
بله، در سال های قبل این پراکندگی ها وجود داشت. امسال یکی از فشارهای کاری ما همین متمرکز کردن بحث عمره بود که وقت زیادی را از ما گرفت. از جاهای مختلفی پی گیر بودند که سهمیه ای به آنان اختصاص پیدا کند، ولی ما ایستادگی کردیم و سهمیه را به افراد هدف دادیم و با این سامان دهی تا حدودی عدالت رعایت شد؛ مثلاً در سال های گذشته به روحانیون طرح هجرتی و مستقر کمتر توجه می شد، اما در سال جاری برای آنان سهمیه عمره قرار دادیم.
– آیا امکان دارد نیروهای فرهنگی مورد نیاز بعثه مقام معظم رهبری، از طریق طلابی که به عمره مشرف می شوند، تأمین شود؟
بله، امکان دارد؛ انشاء اللّه از طریق بعثه مقام معظم رهبری پی گیری خواهیم کرد تا روحانیون کاروان های سوریه، عتبات عالیات و حج از میان این کاروان ها تأمین شود.
– در مورد تخصیص تسهیلات فرهنگی به طلاب، مانند بن کارت و … چه کاری انجام داده اید؟
بن کارت طلاب در گذشته وضع نابسامانی داشت. با پالایشی که انجام دادیم، ۶۲هزار طلبه دارای شرایط، شناسایی شدند که اخیراً از طریق وزارت ارشاد این بن کارت ها شارژ شده اند. هم چنین حوزه های اصفهان و خراسان هم در گذشته بن کارت نگرفته بودند که برای آنان هم اقدام شد که به زودی دریافت می کنند.
– طلابی که موفق به ثبت نام نشده اند و یا کارت آنان مفقود شده است، چطور می توانند پی گیری نمایند؟
کسانی که کارت دریافت نکرده و یا آن را گم کرده بودند، با فراخوان، از طریق اینترنت ثبت نام کردند؛ ثبت نام کنندگان ۱۲هزار طلبه هستند و اکنون این آمار در حال پالایش می باشد تا در آینده بن کارت در اختیار آنان قرار گیرد.
– آیا امکان افزایش مبلغ بن کارت وجود دارد؟
افزایش مبلغ آن در اختیار حوزه نیست، بلکه در دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مبلغ را آنان تعیین می کنند و به علت عدم پیش بینی در بودجه حوزه برای بن کارت، وزارت ارشاد یک طرفه شارژ می کند، که امیدواریم در سال دوبار شارژ شود.
– شهرک مهدیه در بحث اسکان طلاب و مدیریت آن دچار مشکلاتی است، چه اقداماتی در این رابطه انجام داده اید؟
در رابطه با شهرک مهدیه، برای اسکان، آیین نامه جدیدی نوشتیم که در حال ارسال به شورای عالی حوزه می باشد و در آن، امتیازات تغییر داده شده و روند کار سریع تر انجام می گیرد. در حال حاضر هیئت مدیره شهرک، مدیر جدیدی برای شهرک انتخاب کردند و امیدواریم با مدیریت جدید، تحول خوبی ایجاد شود. برای اسکان طلاب در این شهرک، ثبت نام به صورت اینترنتی انجام شد و حدود ۳ هزار طلبه ثبت نام کردند که با احتساب امتیازات در نظر گرفته شده، مطابق با آیین نامه مصوب شورای عالی حوزه، ۳۰۰ نفر شرایط اسکان را پیدا کردند و فرآیند اسکان این عزیزان در حال انجام است.
– برای ساخت و ساز و توسعه این شهرک چه برنامه ای دارید؟
با سرعت بخشیدن به ساخت و ساز در شهر ک مهدیه، می توانیم نیاز طلاب را در این زمینه پاسخ گو باشیم و بنا شد با هماهنگی مرکز خدمات حوزه و با مشورت شورای عالی، طرح جدید و جامعی برای مسکن طلاب ارائه شود، چون جمع شدن طلاب در یک شهرک مانند پردیسان، آفت هایی دارد، زیرا آنان با مردم ارتباط کمتری خواهند داشت و یا اگر در قم صاحبخانه شوند، هجرتشان به شهرستان ها مشکل خواهد بود؛ لذا با ساخت خانه های سازمانی، بخشی از مشکلات مسکن طلاب حل می شود. گرچه راه کار یکسانی برای این مسئله نمی توان ارائه داد، بلکه باید در این زمینه، طرح ها و راه کارهای مختلفی مورد بررسی قرار گیرد.
– برای تخلیه به موقع منازل مسکونی، چه تدبیری اندیشیده اید؟
برای این مسئله دو راه کار داریم؛ افراد جدیدی که می فرستیم، شرایط آنان را احراز می کنیم و راه کار شرعی و قانونی تخلیه واحد مسکونی را در نظر می گیریم. برای کسانی هم که از سابق در آنجا ساکن هستند، بر اساس مصوبه هیئت اسکان، اخطار قانونی برای تخلیه به آنها داده شده است و از ساکنان محترم هم می خواهیم با رعایت مسایل شرعی و قانونی، زمینه را برای بهره برداری بیشتر طلاب فراهم کنند.
– مدت زمان قانونی اسکان در شهرک مهدیه چند سال است؟
شکل قانونی اسکان در شهرک مهدیه، یک ساله است، اما بعد از یک سال، تا ۵ سال با رعایت موارد قانونی، قابل تمدید می باشد. لازم است این نکته را عرض کنم بعضی ها اعتراض دارند که چرا پس از یک سال از ثبت نام، هنوز موفق به اسکان نشده ایم، در حالی که افراد دیگری زودتر از ما اسکان پیدا کرده اند. باید بگویم که سهمیه شهرک مهدیه، تنها مختص حوزه نیست، چون طبق مصوبه شورای عالی، ائمه جمعه و یا سایر روحانیون استان ها می توانند در آنجا منازلی احداث کنند و اختیار انتخاب طلاب برای اسکان، ضمن دارا بودن شرایط، با خود آنهاست. تاکنون چند استان این کار را انجام داده اند و طلبه ای که از سوی آنان معرفی می گردد، بدون نوبت اسکان داده می شود. ما تلاش می کنیم با رعایت مصوبات شورای عالی، افراد غیر واجد شرایط در شهرک ساکن نشوند.
– یکی از مباحثی که طلاب همواره از آن گلایه دارند، بحث شهریه است. برای سامان دهی آن، چه اقدامی کرده اید؟
برای سامان بخشیدن به شهریه، طرح جامعی را تهیه و خدمت مراجع عظام تقلید دادیم. آنها ایراداتی داشتند که اصلاح شد. در این طرح تمام نگرانی های مراجع معظم در نظر گرفته شده و با اجرای آن ، نارضایتی طلاب هم برطرف می شود.
– چه مواردی را در این طرح دیده اید؟
در این طرح، اختیار پرداخت شهریه، مبلغ و تعداد طلاب در اختیار دفاتر مراجع عظام است و مرکز مدیریت، هیچ دخالتی در پرداخت و میزان آن ندارد و فقط کارهای اجرایی آن را به عهده دارد. در این طرح، نگرانی های مراجع بزرگوار برطرف شده و در صورت تأیید نهایی توسط مراجع عظام، مشکلات پرداخت شهریه حل خواهد شد.
– زمان اجرایی شدن طرح و نحوه پرداخت به چه صورتی است؟
ما نمی توانیم برای آن زمان تعیین کنیم، منتظر جواب مثبت مراجع عظام هستیم، پرداخت آن نیز از طریق بانک خواهد بود.
– آیا برای افزایش شهریه و کمک هزینه اجاره مسکن، طلاب اقدامی کرده اید؟
پرداخت مبلغ شهریه به عهده مرکز مدیریت نیست؛ مرکز تنها طلاب را به دفاتر شهریه معرفی می کند؛ لذا اقدامات مرکز مدیریت حوزه، فقط در قالب پیشنهاد است.
– برخی اوقات دیده شده که به راحتی شهریه طلاب قطع می شود، چرا این کار صورت می گیرد؟
از جمله مشکلاتی که برای طلاب به وجود می آمد و زندگی آنان را با مشکل مواجه می کرد، قطع شهریه بود که برای منضبط کردن فرد، در اولین گام، شهریه اش را قطع می کردند. ما گفتیم قطع شهریه باید، آخرین اقدام باشد، نه اولین اقدام که امیدواریم از این جهت هم نگرانی طلاب و روحانیون کمتر شود.
– آیا برنامه ای برای تسهیل روند امور شهریه طلاب و متمرکز نمودن آن دارید، به گونه ای که نیاز به استعلامات متعدد نباشد؟
بحث شهریه یک مشکل اساسی برای ما در حوزه است. یکی از جهاتی که در بین طلاب ایجاد نارضایتی کرده، همین مسئله است. این قسمت، از اولویت خاصی برخوردار بود که هم بتوانیم جلوی قطع غیرموجه شهریه را بگیریم و هم مراحل اداری آن را تسهیل کنیم، چون طلبه درآمدی جز شهریه ندارد و آن هم کفاف یک سوم هزینه های زندگی اش را نمی دهد.
– برای رفع نارضایتی طلاب در خصوص شهریه، چه راه کارهای اجرایی را در نظر دارید؟
خط قرمز ما در بحث شهریه، نارضایتی طلبه ها است؛ گرچه اصل پرداخت شهریه در دست ما نیست. گاهی اوقات ما طلبه ها را به دفاتر شهریه معرفی می کنیم، اما شهریه وصل نمی شود و یا گاهی هم شهریه از سوی خود دفاتر قطع می شود که طلبه ها خیال می کنند، مرکز مدیریت آن را قطع کرده است. الحمداللّه دفاتر مراجع عظام به مرکز مدیریت حوزه اعتماد کرده اند و گفته اند: طلبه را از نظر درسی و پایه تحصیلی تأیید کنید، ما نیز شهریه آنان را پرداخت خواهیم کرد.
– گویا بناست کارت شناسایی ویژه طلاب را صادر کنید، این کارت چه قابلیت های دارد؟
مجوز صدور کارت شناسایی ویژه طلاب را از مدیر محترم حوزه گرفته ایم و در شورای معاونان نیز تصویب شده است؛ چون معاونت های مختلفی با این کارت درگیر هستند، حدود شش جلسه با نمایندگان معاونان مرکز مدیریت داشته ایم، تا کارتی که برای طلاب صادر می شود، در بخش های مختلف کاربرد داشته باشد و به عنوان کارت شناسایی، شهریه، مشمولین )معافیت تحصیلی(، سطح تحصیلی و معمم یا غیرمعمم بودن طلبه محسوب شود. با پیشرفت علمی که در بحث الکترونیک به وجود آمده، این قابل حل است که یک کارت نشان گر همه این امور باشد. ما بررسی کردیم که اگر همه بخش ها ی حوزه جداگانه کارت صادر کنند، یک طلبه باید ۲۵ کارت همراه خود داشته باشد؛ لذا با صدور این کارت دیگر نیازی به کارت های متعدد نخواهد بود.
– الان صدور کارت در چه مرحله ای است و چه زمانی اجرایی می شود؟
۷۵ درصد این کار انجام شده و انشا ء اللّه بقیه کار به زودی عملیاتی خواهد شد.
– ظاهراً به نوعی این کارت، یک بانک اطلاعاتی فردی طلاب است. آیا با دفاتر شهریه رایزنی شده که کارت شهریه در قالب این کارت الکترونیکی قرار بگیرد؟
اگر طرح جامع شهریه که ارائه داده ایم، اجرا شود، شهریه همه دفاتر با این کارت قابل پرداخت است؛ حتی با مرکز خدمات حوزه نیز جلساتی داشتیم، تا قابلیت کارت مرکز خدمات هم در این کارت تعبیه شود و همه کدها یکی شود.
– اعتبار این کارت تا چه مقطعی خواهد بود؟
تا زمانی که طلبه معمم نشود، این کارت عوض نخواهد شد، ولی اگر طلبه کارت را با عکس معمم اخذ کرد، دیگر نمی تواند غیرمعمم باشد و در این صورت با او برخورد قانونی خواهد شد.
– طلاب برای مراجعه به بعضی از بخش های غیرحوزوی مانند راهنمایی و رانندگی، نیاز به ارائه کارت معافیت تحصیلی دارند؛ آیا این کارت از حیث حقوقی، اعتبار لازم را برای ارائه خدمات دولتی دارد یا نه؟
ما دیدیم کارت معافیت تحصیلی فعلی، برای جاهای دیگر هیچ اعتباری ندارد، طبق صحبت هایی که با نیروی انتظامی انجام شد، آنها موافقت کردند که کارت شناسایی جدید، در راهنمایی و رانندگی و دفاتر اسناد و یا جاهای دیگر اعتبار داشته باشد و فقط برای خروج از کشور، که شرایط خاص خودش را دارد، نیاز به استعلام از مرکز مدیریت حوزه خواهد بود.
– ضریب امنیتی این کارت چه میزان است؟
از نظر امنیتی، همه تمهیدات اندیشیده شده و غیرقابل جعل خواهد بود.
– برای رفع مشکلاتی که در صدور کارت معافیت تحصیلی وجود دارد. چه برنامه ای دارید؟
در مباحث مربوط به مشمولین مشکلی که وجود داشت، همه استان ها متفرق بودند و متمرکز عمل نمی کردند؛ ما بنا داریم که با متمرکز کردن آن، کارت واحدی برای همه صادر شود و طبقه بندی صورت بگیرد که طلاب پایه اول تا چهارم مدت تمدید مشخصی داشته باشند؛ پایه چهارم ت
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 