پاورپوینت کامل پیام شیعه را به دنیا برسانیم ۳۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل پیام شیعه را به دنیا برسانیم ۳۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پیام شیعه را به دنیا برسانیم ۳۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل پیام شیعه را به دنیا برسانیم ۳۷ اسلاید در PowerPoint :

تأکید آیه اللّه العظمی سبحانی در اجلاسیه سطوح عالی و خارج حوزه

؟ دوازدهمین اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، روز پنج شنبه ۶ خرداد با سخنرانی حضرت آیهاللّه سبحانی و آیهاللّه مقتدایی مدیر حوزه های علمیه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد. استاد عالی قدر حوزه علمیه قم در این اجلاسیه تأکید کردند: تبلیغ در عرصه بین الملل به ابزار روز دنیا نیاز دارد تا از این طریق پژوهش ها و مقالات حوزه را به دنیا عرضه کنیم و پیام شیعه را به جهان برسانیم. به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیه اللّه سبحانی با تأکید بر ضرورت توجه حوزه به آموزش زبان های خارجی برای عرضه پیام شیعه به دنیا، گفتند: باید آموزش ادبیات عربی در حوزه مورد بازنگری قرار گیرد تا طلاب بیشتر به این زبان مسلط شوند و بتوانند عربی بنویسند و سخن بگویند. ایشان افزودند: حوزه علمیه از نظر محتوا و اساتید بسیار غنی است، اما به لحاظ این که علما، فضلا و روحانیون به زبان های بین المللی از جمله انگلیسی و عربی مسلط نیستند، آنطور که باید، نمی توانند با دیگران به بحث و مناظره نشسته و اشکال و سوال کنند. معظم له با اشاره به جایگاه استاد از دیدگاه اسلام، بیان داشتند: همان گونه که مادر، غذای جسمی خود را به فرزند تقدیم می کند، معلم نیز اندوخته های فکری خود را که نتیجه سال ها ممارست در عرصه علم است، خالصانه تقدیم شاگرد می کند و این امر بسیار ارزشمند است. رئیس موسسه تحقیقاتی امام صادق ظ با بیان این که شاگردان، فرزندان فکری و روحی اساتید هستند، به وظایف اساتید در قبال شاگردان اشاره کردند و اظهار داشتند: اساتیدی که در حوزه خدمت می کنند، با سایر مراکز فرق دارند، زیرا اساتید حوزه تنها به تفهیم درس به شاگرد مکلف نیستند، بلکه در مقام تعلیم و تربیت و اخلاق شاگردان نیز وظیفه مهمی دارند. حضرت آیه اللّه سبحانی با بیان این که حیات یک شاگرد در درس نیست، بلکه تربیت، مهم ترین بخش حیات اوست، گفتند: باید آموزش، توأم با اخلاق باشد و هم چنین استاد باید بر آموزش علمی شاگرد، اشراف عالی داشته باشد، زیرا صرف تدریس از استاد سلب مسئولیت نمی کند. اشراف استاد بر شاگرد، سیره علمای گذشته بوده که امروز این اشراف در حوزه به خاطر فراوانی شاگردان، کم رنگ شده است. معظم له با بیان این که قدرت فکری شاگرد، بدون اشراف استاد ممکن نیست، یادآور شدند: اگر قائلیم که حوزه علمیه باید جوابگوی مطالبات جهانی باشد، باید اساتید بر تحصیل شاگردان اشراف داشته باشند و آنان را از نظر فکری تغذیه کنند. برای اجرای این برنامه شورای عالی حوزه باید برنامه ریزی کند. استاد عالی قدر حوزه با بیان این که رابطه استاد و شاگرد باید رابطه پدر و فرزندی باشد، بیان داشتند: استاد باید همیشه در اختیار شاگرد باشد و در عین حال مقامش هم محفوظ بماند. حضرت آیه اللّه سبحانی با اشاره به دو شیوه تدریس در حوزه علمیه نجف و سامرا در گذشته، گفتند: روش حوزه نجف مثل روش فعلی قم بود که استاد می گفت و شاگرد می شنید و گاهی تقریر می نوشت و تحویل استاد می داد؛ در شیوه سامرایی مرحوم میرزای بزرگ، اول طرح مسئله می کرد تا استاد و شاگرد با مطالعه سر درس حاضر می شدند، هر کدام نظر خود را مطرح می کردند و استاد تحلیل می کرد و در نتیجه مسئله حل می شد؛ این سبک مجتهدپرور است. اگر بخواهیم در حوزه، مجتهد پرورش دهیم، باید شیوه سامرا را ادامه دهیم؛ مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حایری دست پرورده این حوزه بود و گاهی هم، خود این گونه تدریس می کرد؛ امام خمینی قدس سره نقل می کردند در درس مرحوم حاج شیخ، اشکال زیاد مطرح می شد و ایشان اجازه می دادند طلاب نظرات خود را بگویند، زیرا در این شیوه اساتید با طرح سؤال و مسئله، طلبه را مجبور به تحقیق و پژوهش و ارائه درس می کنند. ایشان ادامه دادند: باید در طلاب عزم، اراده و سخت کوشی را تقویت کنیم؛ زیرا مشکلات شخصیت ساز است.الان در جامعه راحت طلبی رایج شده که این بسیار بد است چون نمی گذارد انسان مشکلات را حل کند. در روانشناسی ثابت شده استعداد کودکان نازپرور شکوفا نمی شود، اما بچه ای که کار و تلاش می کند استعدادش شکوفا می شود. وقتی ما وارد حوزه شدیم، کتابخانه فیضیه ۹۰۰۰ کتاب داشت، بعد از نماز مغرب و عشا همه سریع به کتابخانه می رفتند که مبادا کتاب برای مطالعه پیدا نکنند! الآن با پایان ماه اردیبهشت احساس می شود درس ها خلوت شده و برخی طلاب به دلیل مسافرت، خستگی یا امتحان، سر درس حاضر نمی شوند! من به کسانی که در سال تحصیلی به سفر عمره می روند، می گویم احتیاطاً نمازتان را جمع بخوانید! فتوای بنده این است که در سفر غیرضروری در ایام تحصیل احتیاطاً نماز را جمع بخوانید! چون اثر وضعی دارد. معظم له به شیوه تدریس در حوزه اشاره کرده و خاطرنشان ساختند: حوزه نباید روش و شیوه تدریس سابق را از دست بدهد؛ بنابراین مطالعه قبل از تدریس، و بعد از تدرس مباحثه و وجود درس های ایام تعطیلی در حوزه بسیار ضروری است و اینها بزرگان کنونی حوزه را ساختند که امروز حوزه را اداره می کنند. استاد برای تدریس باید دوبار مطالعه کند یک بار برای این که خودش مطلب را بفهمد، بار دوم برای این که مطلب را بفهماند. رئیس مؤسسه تحقیقاتی امام صادق ظ، عزت نفس در طلبه را بسیار مهم عنوان کرده و یادآور شدند: این عزت نفس را استاد باید برای طلبه ایجاد کند تا خود را از مردم مستغنی دانسته و به خداوند تکیه کند. پرداخت شهریه ها و کمک ها باید به گونه ای باشد که به عزت نفس طلبه آسیب نزند. افراد فاقد نفس نمی توانند کارهای بزرگ انجام دهند. حضرت آیه اللّه سبحانی تصریح کردند: استاد باید الگوی اخلاقی طلبه باشد و رفتار او درس عملی باشد، و اگر این امر صورت بگیر

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.