پاورپوینت کامل نیازسنجی پژوهش، لازمه دستیابی به آرمان های رهبری ۳۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل نیازسنجی پژوهش، لازمه دستیابی به آرمان های رهبری ۳۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نیازسنجی پژوهش، لازمه دستیابی به آرمان های رهبری ۳۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل نیازسنجی پژوهش، لازمه دستیابی به آرمان های رهبری ۳۲ اسلاید در PowerPoint :
مقام معظم رهبری
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو عنوان و دو مفهوم غلط و انحرافی به وسیله کسانی که هم با روحانیت بد بودند، هم با انقلاب دشمن بودند، در ذهنها مطرح شد. البته به این حرفها پاسخ داده شده است؛ هم قولاً، هم عملاً؛ اما «رگ رگ است این آب شیرین و آب شور». باید همیشه متوجه بود، همیشه بیدار بود. این دو مفهوم غلط و در واقع دو تهمت را دشمن به عنوان تاکتیک مطرح کرده است: یکی طرح مسئله حکومت آخوندی است. میگویند در ایران حکومت آخوندی، حکومت روحانی بر سر کار است. این را نوشتند، گفتند، ترویج کردند، تکرار کردند. دیگری طرح موضوع آخوند حکومتی است؛ تقسیم آخوند به حکومتی و غیر حکومتی. هدفشان از طرح این دو مفهوم انحرافی و غلط، این بود که اولاً نظام اسلامی را از پشتوانه عظیم فکری و نظری و استدلالی و علمی علمای دین محروم کنند؛ ثانیاً روحانیت مسئول را، روحانیت انقلابی را، روحانیت حاضر در صحنه را که در مقابل دشمنیها سینه سپر کرده است، به خیال خودشان منزوی کنند، بدنام کنند. یعنی آخوند یک نوعش حکومتی است، که این بد است، منفی است، ضد ارزش است؛ یک نوعش غیر حکومتی است، که این مثبت است، این منزه است.
نسبت روحانیت با نظام اسلامی، نسبت روشنی است. نسبت روحانیت و حوزههای علمیه با نظام اسلامی، نسبت حمایت و نصیحت است.
(دیدار طلاب و فضلای حوزه علمیه قم / ۲۹مهرماه۱۳۸۹)
نیازسنجی پژوهش، لازمه دستیابی بهآرمانهای رهبری
نیازسنجی پژوهشی حوزه؛ فعالیتها و برنامهها
بدون تردید امروزه جوامع توسعهیافته از رهگذر توجه جدی به امر پژوهش بر اساس نیازها، توانستهاند موفقیتهای قابل توجهی کسب نمایند که این امر، الگوی کشورهای در حال توسعه در فرآیند پیشرفت و فنآوری بهحساب میآید. شاید با دیدن و یا شنیدن عبارت «نیازسنجی پژوهش» این سؤال به ذهن مخاطب خطور کند که نیازسنجی براساس چه معیارهایی صورت میپذیرد و در فرآیند پژوهش چه تأثیری دارد؟
حجهالاسلام مازنی، مسئول اداره نیازسنجی پژوهشی معاونت پژوهش حوزههای علمیه در گفتوگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، فعالیتهای این اداره را تشریح کرد.
فرآیند نیازسنجی پژوهش
نیازسنجی پژوهشی که فرآیندی دشوار میباشد، با اولویتبندی نیازها آغاز و نهایتاً با تدارک مبنایی برای تخصیص منابع در دسترس، به عناوین پژوهشی ختم میشود؛ البته این امر بدون همکاری جدی و مشارکت مسئولانه کلیه سیاستگذاران، مدیران، مجریان، برنامهریزان و طراحان در کلیه مراحل به سرانجام نمیرسد، چرا که نیازسنجی یک مکانیزم مشارکتی است و بایستی عوامل یادشده، درعرصه سیاستگذاری، اجرا شوند و مدیریت طرحهای نیازسنجی جدی باشند.
سابقه هزارساله حوزه
سابقه حوزه، سابقهای دیرینه و بیش از هزار سال است که این به خودی خود یک پشتوانه قوی است. در مقابل، تشکیلات نوین حوزه، ساختار جوانی است که مدیریت اجرایی آن، تقریباً بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته است؛ لذا این امر نیازمند تلاشی مضاعف بوده و باید امر پژوهش را با توجه به تجربه و سابقه خود ارتقا دهیم.
نیازسنجی پژوهش لازمه دستیابی به آرمانهای رهبری
اگر ما بخواهیم به مقوله پژوهش توجه کرده و به پیشرفتی که مقام معظم رهبری تأکید داشتند، برسیم، باید به مقوله نیازسنجی در کارها توجه کنیم.
نیازسنجی پژوهشی نیز کار نوینی در دنیاست؛ به همین دلیل وقتی با پژوهشگران ارتباط برقرار میکنیم، میبینیم اصل مسئله نیازسنجی برای آنها تازگی دارد و به همین دلیل مسئولیت ما سنگینتر میشود.
پرهیز از پژوهشهای غیرضروری
برای سال آینده به دنبال این برنامه هستیم که با فرهنگسازی پژوهش در سطح نخبگان، پژوهشهای غیرضروری را انجام ندهیم. گفتمان غالب در میان دانشجویان و پژوهشگران علوم دینی باید مقوله نیازسنجی باشد؛ از این رو باید به گونهای عمل کنیم که اگر یک اثر پژوهشی تولید شد، نگویند این پژوهش نه با نیازهای جامعه همخوانی دارد و نه در اولویت بوده است.
نیازسنجی دانشهای حوزوی
از نیمه دوم سال ۸۶ با آغاز مأموریت نیازسنجی پژوهش، به دستاوردهای خوبی دست یافتیم؛ یکی از مهمترین کارهایی که انجام شد، نیازسنجی دانشهای حوزوی بود؛ در سال ۸۸ این کار با نیازسنجی دانش فقه آغاز گردید و امروزه ۹۰درصد کارها در این رابطه انجام شده است. یکی از مهمترین مراحل تحقق این امر، مرحله شاخصگذاری است که به کارگروه تخصصی متشکل از متخصصان دانش فقه و کارشناسان نیازسنجی مربوط میشود. در این کارگروه با مطالعه شاخصها میتوانیم مطالب را به یک جمعبندی و نتیجه برسانیم؛ البته این کار تنها در زمینه فقه نیست و در مرحله بعدی، کار جدی را شروع کردیم؛ تا از ظرفیت انجمنهای علمی حوزه برای اجراییکردن و ارتقای پروژههای نیازسنجی بهره ببریم. همچنین جلسه هماندیشی با مسئولین انجمنهای علمی حوزه با حضور معاون پژوهش حوزه داشتیم
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 