پاورپوینت کامل حوزه علمیه عهده دار تداوم مسئولیت پیامبر)ص(و ائمه(ع) است ۳۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل حوزه علمیه عهده دار تداوم مسئولیت پیامبر)ص(و ائمه(ع) است ۳۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل حوزه علمیه عهده دار تداوم مسئولیت پیامبر)ص(و ائمه(ع) است ۳۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل حوزه علمیه عهده دار تداوم مسئولیت پیامبر)ص(و ائمه(ع) است ۳۴ اسلاید در PowerPoint :

حجت ‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال با اشاره به این‌که حوزه علمیه عهده‌دار تداوم رسالت پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و ائمه معصومین علیهم‌السلام است، تأکید کرد: پژوهش با حوزه عجین شده است. به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیر حوزه علمیه استان قم، سه‌شنبه ۲۸ آذر به مناسبت هفته پژوهش در نشستی با اصحاب رسانه، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت ‌الله مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: حوزه علمیه در همه اعصار نسبت به آشنایی جوامع بشری به معارف حقه اسلام ناب و تشیع احساس مسئولیت داشته است و علمای ربانی دین هرگز نسبت به آن‌چه که پیرامون دین اتفاق می‌افتد، بی‌تفاوت نبوده‌اند.

وی با اشاره به تلاش‌های علمی بزرگانی هم‌چون آیت ‌الله‌العظمی بروجردی و شهید مطهری، ادامه داد: مرحوم آیت الله‌العظمی بروجردی با احساس مسئولیت در رابطه با ترویج دین اسلام، شهید آیت ‌الله بهشتی را به آلمان اعزام کردند تا به تبلیغ، گسترش و صیانت از اسلام بپردازند.

وی، نقش ولی‌فقیه و مراجع تقلید را در حوزه‌های علمیه کلیدی دانست و با اشاره به پژوهش در حوزه، اظهارداشت: در آیه نفر، مأموریت اصلی حوزه و طلاب که همانا تفقه در دین می‌باشد، ذکر شده است؛ بنابراین طلاب بعد از ورود به علوم پایه حوزه، مسایل کلیدی دروس را فراگرفته و در مراحل عمومی که از سال سوم آغاز می‌شود، عملاً وارد عرصه پژوهش می‌شوند.

وی، سطح دو حوزه را اوج ورود طلاب به عرصه پژوهش ذکر کرد و ادامه داد: طلبه‌ای که بعد از سطح یک، وارد سطوح بالاتر می‌شود، کار‌های علمی خود را با مبانی پژوهشی انجام می‌دهد. مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با بیان این‌که حذف پژوهش، حذف سطوح علمی به‌شمار می‌رود، تأکید کرد: عجین شدن تئوری‌های علمی با پژوهش از ویژگی‌های سطوح عالی حوزه محسوب می‌شود، چرا که اجتهاد، ایجاد قدرت در طلبه برای تجزیه و تحلیل آموخته‌های علمی است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال ادامه داد: جایگاه پژوهش در حوزه یک جایگاه جدی و عجین شده با همه مراحل آموزشی است که بعد از پیروزی انقلاب در مسیر شکوفایی هرچه بیشتر قدم گذاشته است. مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه با بیان این‌که قبل از انقلاب در مجموعه حوزه علمیه قم تنها مکتب اسلام منتشر می‌شد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۱۵۰ نشریه و مجله علمی تخصصی حول محور دین منتشر می‌شود که نیمی از آن، محصول حوزه علمیه و مراکز حوزوی در قم است. مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به برنامه‌های پژوهشی مدارس علمیه، ابراز داشت: در خصوص مدارس موفق علمی پژوهش‌محور نیز اگر قبل از انقلاب مدرسه شهید قدوسی به چشم می‌خورد، امروز مدارس زیادی با همان الگو و هدف و با شتاب بیشتری مسیر موفقیت را در پیش گرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به بازدید اعضای شورای عالی حوزه از مدارس علمیه موفق قم، گفت: بازدیدهای اعضای شورای عالی حوزه از مدارس موفق، نشان می‌دهد که پژوهش، جزء کلیدی‌‌ترین برنامه‌هاست؛ به‌طوری که علاوه بر تشکیل کانون‌های علمی، نزدیک به ۱۰۰ نشریه علمی تخصصی در همین مدارس منتشر می‌شود. حجت ‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال در ادامه با اشاره به عملکرد معاونت پژوهش ستاد مرکزی حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: معاونت پژوهش در ستاد حوزه‌های علمیه، سیاست‌های کلان پژوهشی را ارائه و معاونت‌های پژوهش در مدیریت‌های استانی، در راستای عملیاتی‌سازی این سیاست‌ها و طرح‌ها حرکت می‌کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به دستاوردهای وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: امیدواریم که دین خود را به شهیدان مفتح و مطهری که حقیقتاً کار ارزشمندی در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه انجام دادند، ادا کنیم. مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و مراکز آموزش عالی می‌بایست با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، وحدت عملی را اجرایی کنند و با اهتمام به مقوله پژوهش که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مراجع عظام است، از کیان دین اسلام و ارش‌های انقلاب صیانت کنند.

در ادامه این نشست، حجت ‌الاسلام والمسلمین رفیعی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این معاونت را ارائه کرد.

وی با اشاره به محصولات پژوهشی حوزه علمیه استان قم گفت: از ابتدای سال‌جاری، بیش از ۱۲۰۰ اثر پژوهشی از سوی طلاب ارائه شده که برخی از این آثار در قالب کتاب منتشر شده‌اند. حجت ‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: بیش از ۴۰نشریه دارای رتبه علمی به‌صورت فصلنامه و یا دو فصلنامه در حوزه علمیه قم و مراکز وابسته به آن منتشر می‌شود.

بهره‌مندی از تئوری‌های علمی بدون پژوهش نافرجام است

حجت ‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال در آیین افتتاح دوره‌های کارگاهی آموزش پژوهش در واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان قم که ۲۹ آذر در مدرسه علمیه امام مهدی موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برگزار شد، با تأکید بر ضرورت آغاز یک کار عظیم آموزش پژوهش‌محور در حوزه علمیه استان قم، خاطرنشان کرد: اساس بهره‌مندی از تئوری‌های علمی ما در حوزه علمیه بدون پژوهش و تحقیق نافرجام است. وی افزود: وقتی قرآن منبع استخراج احکام شریعت است، چنان‌چه کسی قرآن را به رأی خود بیان کند، از محدوده اسلام خارج شده است. پس فهم این قرآن و کلام خدا نیاز به برنامه‌ریزی و

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.