پاورپوینت کامل نقش آفرینی حوزه در پارک علم و فناوری ۳۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل نقش آفرینی حوزه در پارک علم و فناوری ۳۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نقش آفرینی حوزه در پارک علم و فناوری ۳۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل نقش آفرینی حوزه در پارک علم و فناوری ۳۸ اسلاید در PowerPoint :
نشست ظرفیتشناسی علم اصول در علوم انسانی برگزار شد
نشست ظرفیتشناسی علم اصول با سخنرانی رئیس جامعت المصطفی، در سالن جلسات مجمع عالی حکمت اسلامی، برگزار شد. به گزارش مرکز خبر و اطلاعرسانی جامعت المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در این نشست با اشاره به ظرفیتهای علم اصول در علوم انسانی، گفت: از علم اصول، بهعنوان دانشی که متکفل روششناسی فقه در حوزه علوم اسلامی و انسانی است، بحث میشود.
رئیس جامعت المصطفی با بیان اینکه میان علوم انسانی- اجتماعی و معارف اسلامی و وحیانی مناسباتی برقرار است، اظهار داشت: مناسبات موجود بر اساس روابط متقابل بین آنهاست.
وی با اشاره به مناسبات و تأثیرات متقابل علوم انسانی و علوم وحیانی، خاطرنشان کرد: یکی از خدماتی که معارف وحیانی میتواند به علوم انسانی و اجتماعی ارائه دهد، در حیطه مباحث اساسی و کلی است، معارف وحیانی مشتمل بر گزارههایی است که میتواند در علوم انسانی اثرگذار باشد.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی ارائه سوژه و موضوعات به علوم انسانی- اجتماعی را یکی دیگر از خدمات معارف وحیانی دانست و تصریح کرد: میتوان بسیاری از مسایل و مباحث مطرح در متون دینی را بهعنوان سوژه به علوم انسانی سپرد تا مورد بررسی قرار گیرد.
وی تأثیر در اهداف و جهتگیریهای علوم انسانی را یکی دیگر از خدمات معارف وحیانی برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی نگاه دینی، اسلامی و معارف وحیانی در فضای علوم انسانی همچون؛ اقتصاد، جامعهشناسی، روانشناسی و… حاکم گردد؛ این علوم به سمت خاصی هدایت خواهد شد.
رئیس جامعت المصطفی افزود: گزارههای علوم اجتماعی را میتوان با گزارههای دینی سنجید؛ دین با تمام ملاحظات، میتواند ناظر به علوم انسانی و نظریات آن گردد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این که نگاههای وحیانی در روششناسی علوم انسانی نیز تأثیرگذار است، اظهار داشت: علوم وحیانی میتواند نکاتی را مطرح کند که در متدولوژی تحقیق اثرگذار باشد.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه حوزه علوم انسانی و اجتماعی نیز تأثیراتی بر روی معارف و علوم اسلامی دارد، یادآور شد: علوم انسانی، همانند سایر علوم و دانشهای بشری میتواند سؤالات جدید و پرسشهای نو را فراروی علوم اسلامی و وحیانی قرار دهد. رئیس جامعت المصطفی افزود: علوم اجتماعی میتواند، منشاء ورود در عرصه متون و منابع دینی با نگاهی نو و جدید شده و استنطاق ما را قویتر کند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: علوم انسانی میتواند، بر اساس طرح موضوعات جدید، در طبقهبندی و تأسیس ابواب جدید در حوزههای کلامی و فقهی تاثیرگذار باشد.
وی تصریح کرد: مباحث روابط میان فردی از مباحث مهم اجتماعی اسلام است؛ منابع و متون ما با همان متد اجتهادی، میتواند بسیاری از مفاهیم مهم دین را استخراج و عرضه نماید.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به توسعه ابواب فقهی، با الگوگیری از تحولات علوم انسانی، اظهار داشت: انباشت موضوعات و شکلگیری یک رشته در حوزه علوم انسانی، میتواند ما را به سمت پایهریزی ابواب نو در فقه منتقل نماید. وی تأکید کرد: باید فقه در ابوابی که متأثر از پرسشهای جدید و رشتههای علوم انسانی است، وارد شود؛ علوم انسانی میتواند در کارشناسی و تطبیق موضوعات و زمینهسازی برای پیداشدن عناوین ثانوی و قواعد عامه در حوزههای فقهی مؤثر باشد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خدمات علوم انسانی در حوزه پیادهسازی دین، یادآور شد: میتوان از علوم انسانی و نظریات موجود در آن برای پیادهسازی دین در بسیاری از موارد استفاده نمود.
رئیس جامعت المصطفی ادامه داد: باید گفت؛ علوم انسانی به شکلی غیر مستقیم در متدولوژی و روششناسی اثر میگذارد؛ متدولوژی ما، باید بر اساس توسعه در حوزه معارفی، فقهی و یا اخلاقی توسعه یافته و در آن تحول ایجاد شود.
وی در رابطه با نحوه ارتباط علوم انسانی با علم اصول فقه به عنوان منطق استکشاف گزارههای فقهی، خاطرنشان کرد: در اثر این مناسبات مجموعهای از معارف توصیفی و تجویزی تولید میشود، این معارف ناظر به حوزه علوم انسانی هستند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که باید پیوندی بین علوم انسانی و گزارههای آن، با معارف وحیانی برقرار شود، خاطرنشان کرد: باید نقش و تأثیر علم اصول در معارفی که ناظر به حوزه علوم اسلامی است را پیدا کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی تصریح کرد: گزارههای مجموعه علوم انسانی به دلیل تقسیمبندی به علوم پایه و کاربردی، مشتمل بر گزارههای توصیفی و تجویزی است؛ گزارههایی که در حوزه علوم انسانی و اجتماعی تولید میشود، میتواند در حوزه توصیفیات با حوزه معارف وحیانی و توصیفیات دین نسبتی را برقرار نماید.
نقشآفرینی حوزه در پارک علم و فناوری
امروزه بشریت برای بقا و تکامل در محیط پیچیده و پرمخاطره، علاوه بر توسعه دانش و علوم بنیادی، نیازمند کاربردی سازی علوم میباشد؛ البته تحقق این مسئله در حوزه علوم انسانی، با علوم پایه و فنی و مهندسی تفاوت ماهوی دارد که این تفاوت را میتوان در چهار حوزه «موضوع، غایت، روش و مدیریت» مورد واکاوی قرار داد. کاربردیسازی، تجاریسازی و اسلامیسازی علوم انسانی در جامعه اسلامی ایرانی که بر پایه مبانی اسلامی پایهریزی شده، تنها از مسیر قرآن کریم و احادیث و روایات امکانپذیر است و در این بین نمیتوان از نقش بارز و تاثیرگذار حوزههای علمیه چشمپوشی کرد.
مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی، همان نهاد مفقودهای است که مأموریت آن کاربردیسازی، تجاریسازی و اسلامیسازی ایدهها در حوزه علوم انسانی اسلامی در راستای منافع مادی و معنوی بشر میباشد. با راهاندازی این مرکز در پارک علم و فناوری قم و در کنار حوزه علمیه، تلاش میشود تا از طریق عملیاتینمودن و تجاریسازی علوم انسانی اسلامی، علاوه بر دستیابی به اهداف ترسیم شده و ارائه الگویی کارآمد د
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 