پاورپوینت کامل تجلیل از علامه حسن زاده آملی در سومین همایش طبیب روحانی ۳۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل تجلیل از علامه حسن زاده آملی در سومین همایش طبیب روحانی ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تجلیل از علامه حسن زاده آملی در سومین همایش طبیب روحانی ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل تجلیل از علامه حسن زاده آملی در سومین همایش طبیب روحانی ۳۰ اسلاید در PowerPoint :

سومین همایش «طبیب روحانی» پنج‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ برای تقدیر از جایگاه علمی و معنوی علامه ذوالفنون آیهالله حسن‌زاده آملی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

رئیس قوه قضاییه در این همایش ضمن تجلیل از مقام علمی و معنوی علامه حسن‌زاده آملی گفت: ایشان از مفاخر روزگار و از چهره‌های برجسته جهان معاصر است که فارغ از همه تجملات و زیورآلات دنیایی و با کمال تواضع به حیات علمی پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیه‌الله صادق آملی لاریجانی افزود: حوزه‌های علمیه سالیان سال است که از کلاس‌های درس این عالم فرزانه کسب فیض می‌کند؛ هرچند که بنده کوچک‌تر از آن هستم که بخواهم مقام ایشان را توصیف کنم.

وی گفت: بنده وقتی به مجموعه آثار ایشان توجه می‌کنم، حیرت می‌کنم که غیر از عشق به خداوند در آثار ایشان چیزی یافت نمی‌شود و به واقع جای حیرت دارد که در تمام آثار ایشان توحید موج می‌زند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به این‌که علامه حسن‌زاده آملی فارغ از همه تجملات و زیورآلات دنیایی با کمال تواضع به حیات علمی ادامه داده است، اظهار داشت: آثار ایشان بدون کوچک‌ترین تعلق دنیوی به رشته تحریر درآمده است.

وی تصریح کرد: برای من نکته جالبی است که چه سرّی نهفته است که عالمان دینی ما خصوصاً علامه حسن‌زاده در آثارشان تفاوت فاحشی با سایر علمای جهان دارند؟ گویی آثار ایشان با حق و مقام حق‌‌تعالی گره خورده است.

آیهالله آملی لاریجانی به بیان ۴ معرفت برای کسب چنین درجه‌ای پرداخت و گفت: در معرفت اول، از منظر قرآن، دنیا محل زینت و مظهری از لهو و لعب است و زمانی که عالمان از این لهو و لعب دوری می‌کنند و به مظاهر دنیوی توجه نمی‌کنند، به درجه اول معرفت رسیدند.

وی افزود: بسیاری از حرکت‌های ما حرکت برای گذران زندگی، کسب مال، حب دنیا و تفاخر است و حتی علومی هم که ما یاد می‌گیریم که البته یادگیری آن لازم است، دنیوی بوده و گاهی همین علوم اسباب تفاخر می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نگاه امروز بشر درباره عقل و علم معرفت، عنوان کرد: عقل امروز تبدیل به یک عقل ابزاری شده است که یکی از ویژگی‌های دنیای مدرن، همین استفاده از عقل ابزاری است که البته این برخلاف تصور قرآن از عقل است، چراکه قرآن صاحبان عقل را اولوالالباب ذکر می‌کند؛ کسانی‌که دائماً مشغول ذکر خداوند هستند.

رئیس قوه قضاییه یادآور شد: شاید این عالمان، بهره‌ای از علوم دنیایی نبرده باشند و از نظر دانشمندان جایگاهی نداشته باشند، اما از نظر قرآن جایگاهی رفیع داشته و آن‌ها عاقل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع زهد اشاره کرد و گفت: زهد، انسان را به سمت ذکر خداوند می‌کشاند و زاهدان از تفاخر به دور بوده و مظاهر دنیایی آن‌ها را اسیر نکرده است.

آیهالله آملی لاریجانی در توضیح معرفت دوم اظهار داشت: بنیاد هستی بر حقیقتی استوار است که در همه عوالم، ظاهرش همان حقیقت حق‌تعالی است. از نگاه قرآن همه دنیا مظهری از حق تعالی است و عالمان دینی نگاهی خارج از نگاه دنیوی داشته و می‌دانند نوری که در زمین و آسمان تلألؤ دارد، نوری نیست مگر نور ذات حق‌تعالی.

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر انسان به این تلقی برسد و به این معنا مفتخر شود که همه‌چیز در گرو یک حقیقت به نام حق‌تعالی است، آن موقع مسیر حرکت انسان فرق می‌کند؛ مالکیت خداوند نه‌تنها یک مالکیت حقیقی است و از سلطنت اعتباری به‌دور است، بلکه یک سلطنت واقعی دارد و آن‌گاه که عالم دینی، تصویرش از دنیا این‌چنین باشد، این تصویر در آثار و حرکات او نیز نمود پیدا می‌کند.

آیهالله آملی لاریجانی در بیان معرفت سوم عنوان کرد: این معرفت حقیقت کمال قرب الی‌الله است، به این مفهوم که انسان به قرب الهی باید نزدیک شود و هدفی جز این ندارد. انسان اگر انتساب خودش را به خداوند این‌گونه تصویر کند که خداوند متعال از رگ گردن به او نزدیک‌تر است، آن‌گاه به‌جز خدا نمی‌بیند و به جز رضای او قدم بر نمی‌دارد.

رئیس قوه قضاییه در بیان معرفت چهارم، به مسیر طولانی انسان برای رسیدن به حق‌تعالی اشاره کرد و گفت: در این مسیر، عالمان علوم دینی به شرح صدری می‌رسند که آن‌ها را در رسیدن به خداوند کمک می‌کند، البته این شرح صدر علاماتی دارد، نظیر کاسته‌شدن از بار غرور افراد و اعتقاد راسخ به دار آخرت و هم‌چنین دستیابی به استعداد برای رفتن از این دنیا.

وی ادامه داد: انسان برای بقا آفریده شده و اگر به این حقیقت و هدف به‌طور واقعی اعتقاد پیدا کند، آن‌گاه دنیا برای او محل کسب توشه و کسب معرفت حق‌تعالی می‌شود.

آیهالله آملی لاریجانی در پایان سخنان خود، در خصوص مقام علامه حسن‌زاده آملی تصریح کرد: ایشان در تمامی آثارشان به

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.