پاورپوینت کامل همایش بزرگداشت «ناصر کبیر» ۵۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل همایش بزرگداشت «ناصر کبیر» ۵۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل همایش بزرگداشت «ناصر کبیر» ۵۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل همایش بزرگداشت «ناصر کبیر» ۵۵ اسلاید در PowerPoint :

با پیام آیهالله‌العظمی جوادی آملی و حضور میهمانان خارجی برگزار شد

پاورپوینت کامل همایش بزرگداشت «ناصر کبیر» ۵۵ اسلاید در PowerPoint

همایش بزرگداشت ناصر کبیر با حضور میهمانان داخلی و خارجی در شهرستان محمودآباد از توابع استان مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، همایش بین‌المللی بزرگداشت عالم ربانی و فقیه صمدانی، حسن‌بن علی، معروف به ناصر‌ کبیر اندیشمند بزرگ شیعه و از نوادگان امام زین‌العابدین(ع)، اول بهمن با حضور میهمانان داخلی و خارجی، و با عنوان هم‌اندیشی صاحب‌نظران پیرامون تبیین و ترویج نهج‌البلاغه و صحیفه‌ سجادیه برگزار شد. در ابتدای این همایش بین‌المللی، پیام تصویری آیهالله‌العظمی جوادی آملی پخش شد. این مرجع تقلید در بخشی از پیام تصویری خود به همایش ناصر کبیر، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان همایش، بیان داشته‌اند: حسن‌بن‌علی، معروف به ناصر کبیر، از بزرگواران دودمان طه و یس و از نوادگان زین‌العابدین علی‌بن‌الحسین صلوات‌الله‌و‌سلامه‌علیه است.

ناصر کبیر وقتی به طبرستان آمد، مهم‌ترین کار او احیای معارف قرآن و عترت بود. اگر حکومتی داشت و اگر قدرتی داشت و اگر مدیریت و تدبیری داشت، در خدمت معارف قرآن و عترت بود. سعی بلیغ این بزرگوار این بود که معارف کلیدی قرآن را به‌خوبی تفسیر کند، ره‎آورد عقلی و علمی اهل‌بیت(ع) را خوب تبیین کند و انسان را به مقام والای خلافت الهی برساند، چون هدف انسان همان «قرب الی‌الله» است. جریان خلافت و مانند آن، وسیله این «قرب الی‌الله» یا لازمه این «قرب الی‌الله» است.

حضرت آیهالله جوادی آملی در ادامه این پیام تصریح کرده‌اند: وجود مبارک حسن‌بن‌علی معروف به ناصر کبیر که هم مفسر بود، هم متکلم بود، هم فقیه نامور بود و هم ادیب بود و هم بسیاری از مسایل اسلامی را از نظر گذرانده بود، همت اساسی‌ ایشان این بود که جریان توحید و امامت و عدل را بیش از هر چیزی شکوفا کند تا نه سخن از الحاد باشد، نه سخن از شرک باشد، نه سخن از شرک‌پنداری برخی از کوته‌نظران باشد و مانند آن. تفسیر کوتاهی که از اسمای حسنای الهی دارد نشانه آن بلوغ و رشد فکری این بزرگ‌ متکلم و فقیه امامیه است. معظم‌له در بخش دیگری از پیام خود، با اشاره به معنای مؤمن در آیات مبارکه قرآن کریم، به توصیف ناصر کبیر از مؤمن پرداختند و یادآور شدند: معنای ایمان آن‌طوری که حسن‌بن‌علی معروف به ناصر کبیر رضوان‌الله‌علیه بیان کردند، این است: مؤمن یعنی کسی‌که امنیت را تأمین می‌کند، ایمنی را تأمین می‌کند، یا خودش را در مأمن قرار می‌دهد، یا دیگران را در حصن و مأمن نگهداری می‌کند. خدا مؤمن است؛ یعنی دیگران را در حصار امن قرار می‌دهد، انسان مؤمن است، یعنی امنیت خود را فراهم می‌کند، ایمنی خود را فراهم می‌کند و خود را در حصن توحید قرار می‌دهد، خداوند پیروان خود را در حصن توحید و امن دعوت کرد و حفظ کرد که فرمود: «کلمه لا إله إلا‌الله حصنی» و اگر کسی این کلمه را بگوید و باور کند، وارد حصن من می‌شود. وقتی وارد حصن و قلعه و دژ شد، من دژبان این دژ هستم و او از عذاب الهی در امان است. پس خدا مؤمن است، یعنی امنیت‌بخش است، امنیت عطا می‌کند، ایمنی عطا می‌کند و مانند آن. انسان وارسته، مؤمن است، یعنی خود را ایمن می‌کند و در مأمن قرار می‌دهد؛ تنها مأمن، حصن الهی و دژ پروردگار است که «کلمه لا إله إلا‌الله حصنی»؛ این بیان لطیف جناب ناصر کبیر است و اگر خدای سبحان مهیمن است، قرآن هم مهیمن است، انسان هم باید بکوشد که مهیمن باشد؛ یعنی شاهد حقیقت‌های الهی از یک سو و شهید اعمال صالح و صائب باشد از سوی دیگر. مفسر عالی‌قدر قرآن کریم هم‌چنین به مجاهدات علمی ناصر کبیر در ابطال افکار اشاعره پرداختند و گفتند: وقتی جریان عدل را به‌خوبی تبیین می‌کند، روشن می‌شود که هرگونه توهم جبریت اشاعره را برطرف می‌کند. مستحضرید که بنی‌امیه مکتب جبر را به‌خوبی تبیین کردند، تا این‌که عده‌ای تمام مظالم اموی را به حساب قضا و قدر الهی بیاورند. مکتب جبر را آن‌ها تبیین کردند و بنی‌العباس هم همین را حمایت کردند و بسیاری از متفکران آزادمنش معتزله را در دوران عباسیه از بین بردند. چون این تفکر، تفکر باطلی بود و مطابق با عدل الهی نبود، در بسیاری از بحث‌های کلیدی حسن‌بن‌علی معروف به ناصر کبیر، برای ابطال جبر ادله‌ای اقامه کردند، برای اثبات عدل الهی و اثبات منزلت بین‌الجبر و‌التفویض شواهدی ارائه کردند. در ذیل آیه «و نقلب أفئدتهم» می‌فرماید مبادا کسی توهم جبر کند، در ضمن آیه «ختم‌الله علی قلوبهم» می‌فرماید مبادا کسی تفکر جبر داشته باشد؛ این ختم، ختم کیفری است آن تقلیب، تقلیب کیفری است؛ یعنی خدای سبحان همه راه‌های هدایت را به سوی این‌ها گشود، چه راه عقلی و چه راه نقلی؛ این گروه با سوء اختیار خودشان باطل‌گرا شدند، حق را رها کردند و باطل را پذیرفتند. صدق را رها کردند و کذب را پذیرفتند. خیر را رها کردند و شر را پذیرفتند. حسن را رها کردند و قبیح را پذیرفتند. محمود و ممدوح را رها کردند و مذموم را پذیرفتند.

ایشان در ادامه با اشاره به دیدگاه ناصر کبیر در بحث شفاعت، عنوان داشتند: حسن‌بن‌علی معروف به ناصر کبیر به خدای سبحان عرض می‌کند، به وسیله پیغمبر(ص) و به رحمت بی‌کران تو من امیدوارم که مرا با پیغمبر محشور کنی در جریان مقام محمود، یعنی من در مقام محمود به جایی برسم که مشمول فیض و فوز خاص آن حضرت باشم و سهمی از شفاعت داشته باشم. معظم‌له در بخش پایانی پیام‌ تصویری خود به همایش ناصر کبیر، به بحث خلافت از نظر این اندیشمند شیعه پرداخته و گفتند: در جریان خلافت دو عنصر محوری لازم است که از نظر تیزبین حسن‌بن‌علی معروف به ناصر کبیر مخفی نمانده و آن حوزه خلافت این است که، اگر کسی نتواند آیت خوبی برای خدا باشد، اسماء و اوصاف الهی را خوب بشناسد و در خود پیاده کند، از این منظر نمی‌تواند «خلیفهالله» باشد؛ چون خلیفه باید یک پیوند ناگسستنی با «مستخلف‌عنه» داشته باشد و اگر نیازهای جامعه را نداند و قدرت برآوردن نیازهای اجتماعی را نداشته باشد، مشکل جامعه هم‌چنان می‌ماند. این شخص وسیله نیست، برای این‌که فرمود خلیفه آن است که در دو حوزه مقتدر باشد: یکی این‌که «مستخلف‌عنه» خود را به‌خوبی نشان بدهد؛ یعنی آیه، علامت و مظهر خوبی باشد تا ما «مستخلف‌عنه» را؛ یعنی «الله» را در آینه هویت او مشاهده کنیم و هم در قلمرو خلافت خود چیزی کم نگذاشته باشد. همه نیازهایی که جامعه بشری دارد او بتواند برآورده کند. بنابراین، خلیفه خدا طبق نظر جناب حسن‌بن‌علی معروف به ناصر کبیر، کسی است که، این دو عنصر محوری را کاملاً داشته باشد: یکی این‌که به‌خوبی بتواند آیت الهی باشد. دوم این‌که در قلمرو جهان بشریت آن‌چه نیازهای اوست، او بتواند برآورده کند.

ناصرالحق حکومت علوی را در ایران برپا کرد

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با اشاره به این‌که در قرن چهارم پدیده‌ای به نام حکومت شیعی در کل جهان به وقوع پیوست، گفت: این حکومت در شمال ایران توسط حسن المزید، رشید المزید و ناصر کبیر به نام حکومت علوی برپا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیه‌الله محمدعلی تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام هم درآیین اختتامیه همایش بین‌المللی ناصر کبیر، با تقدیر از برگزارکنندگان همایش افزود: نهضت‌های علوی از طبرستان، دیلمان و گیلان یکی پس از دیگری انجام گرفت.

آیهالله ‌تسخیری با بیان این‌که، تلاش‌های امام رضا(ع) در زمان خلافت عباسی نیز بسیار توانست در تبلیغ اسلام نقش حیاتی داشته باشد، عامل فراگیری فرهنگ شیعی در زمان ناصر کبیر را ضعف حکومت عباسی دانست و اظهار داشت: فعالیت ائمه(ع) در بین مسلمانان سبب شد تا فرهنگ شیعی در جهان اسلام به ثمر بنشیند. مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در پایان اضافه کرد: بر همه وظیفه است، تا عامل تحلیل رفتن حکومت شیعی در جهان را بررسی کنند و مطالعه بیشتری در این زمینه انجام شود.

هم‌چنین حجهالاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌المللی دفتر مقام معظم رهبری طی سخنانی در این همایش به جایگاه و شخصیت بالای ناصر کبیر در جهان اسلام پرداخت و این امامزاده بزرگوار را عالمی فقیه، متکلم، شجاع، مدیر و شخصیتی تمدن‌ساز دانست.

به گزارش ابنا، آیه‌الله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در استان مازنداران و امام‌جمعه ساری نیز یکی دیگر از سخنرانان همایش بین‌المللی ناصر کبیر بود که با اشاره به وجود ۱۳۲۲ امام‌زاده و بقاع متبرکه در استان مازندران، گفت: امام‌زادگان و از جمله ناصر کبیر به خاطر غنای تمدنی این خطه، به این منطقه می‌آمدند. از جمله فعالیت‌های ناصر کبیر این

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.