پاورپوینت کامل هیچ تازیانه ای بدتر از فقر فرهنگی نیست ۳۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل هیچ تازیانه ای بدتر از فقر فرهنگی نیست ۳۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل هیچ تازیانه ای بدتر از فقر فرهنگی نیست ۳۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل هیچ تازیانه ای بدتر از فقر فرهنگی نیست ۳۲ اسلاید در PowerPoint :

نهمین همایش فرهنگی سالانه «کوثر» با همت مرکز فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و حضور جمع کثیری از دانشجویان سراسر کشور در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام، در فضایی آکنده از معنویت و صمیمیت برگزار شد.

در این اردوی ۲۰ روزه برادران و خواهران دانشجو ضمن زیارت کوی دوست و برگزاری مراسم معنوی ادعیه کمیل، توسل و ندبه و هم چنین بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی مشهد مقدس، با شرکت در جلسات سخنرانی از بیانات، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه بهره مند گردیدند.

برپایه این گزارش، یکی از مهم ترین برنامه های این اردو، حضور و سخنرانی حضرت آیهالله جوادی آملی در جمع دانشجویان شرکت کننده بود که با استقبال فراوان روبرو شد. معظم له ضمن ایراد بیانات ارزشمندی به سؤالات متعدد دانشجویان در زمینه های مختلف پاسخ گفتند.

آیهالله جوادی آملی در ابتدای بیانات خود ضمن قدردانی از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و آرزوی توفیق برای دست اندرکاران برپایی این اردوی معنوی، با بهره گیری از آیه شریفه لقد خلقنا الانسان فی کبد اظهار داشتند: خداوند متعال سوگند یاد کرده که انسان همواره در رنج و دشواری است و جهان جای آسایش نیست، اما رنج فرق دارد، توانگران در رنج خاص خودشان هستند و تهیدستان نیز در رنج مخصوص خود می باشند. بنابراین هیچ خیال نشود آن که توانگر و متنعم است در رنج نیست. بلکه او هم گرفتار کار دیگری است و بین حفظ موجود و طلب مفقود در رنج است، سعی و تلاش او این است که چگونه آن چه را دارد حفظ کند و آن چه را ندارد با حرص به دست آورد، لذا بین آن حرص و این حفظ بر خود فشار می آورد و باید با قرص های آرام بخش بخوابد.

ایشان در ادامه افزودند: جهان بر اساس عدل و داد و نظم الهی آفریده شده و نباید توقع داشت کسی که عمرش را در تحصیل علم صرف می کند و به کمالات علمی و معنوی می رسد و حیثیت او در دنیا حفظ می شود و او را همراه خود می برد، در عین حال مسایل مادی او هم تأمین باشد، زیرا آن که عمری را تلاش و کوشش می کند برای این که به مال برسد، چیزی غیر از مال ندارد و بعد هم آن را می گذارد و با دست تهی می رود، اما کسی که در حوزه یا دانشگاه، علمی را فراهم می کند و این علم را دل مایه خود قرار می دهد و با دست پر از دنیا سفر می کند، عین عدل است گرچه منابع مالی او تأمین نباشد.

معظم له با تأکید بر لزوم فراهم کردن امکانات اولیه برای تحصیل و اشتغال دانشجویان خاطرنشان کردند: از ائمه اطهار علیه السلام مخصوصاً وجود مبارک امام حسن مجتبی علیه السلام این وصیت به ما رسیده است برای این که به کمال نزدیک تر شوید و در دنیا نیز بهتر زندگی کنید در مسایل مادی پایین تر از خود را ببینید تا احساس آرامش کنید و در مسایل علمی و معنوی، بالاتر از خود را ببینید تا مغرور نشوید و بر سعی و کوشش تان افزوده شود، زیرا بسیاری از افراد هستند که وضع مالی شان از ما بدتر و ضعیف تر است و بسیاری نیز هستند که در مسایل علمی و تهذیب نفس از ما بالاترند. بنابراین اگر کسی در مسایل مادی و دنیایی پایین تر از خود را ببیند و در مسایل معنوی بالاتر از خود را هیچ گاه احساس یأس یا غرور نمی کند.

آیهالله جوادی آملی برای نجات از این دو آسیب، اساتید و دانشجویان را علاوه بر توصیه های ائمه اطهار علیهم السلام، به مطالعه شرح حال علما سفارش نمودند و افزودند: مطالعه شرح حال علما گذشته، علاوه بر صبغه تاریخی، درس اخلاق نیز هست که این بزرگواران با تحمل چه سختی هایی توانسته اند به این مقامات برسند، غالب کسانی که به مقام علمی بار یافته اند و محقق و مصنف و مؤلف یا مدرس و استاد شده اند رنج بی شمار علمی داشته اند و این، اختصاص به حوزه اسلامی یا ایران ندارد. بلکه اگر شرح حال علمای ادیان دیگر و اندیشوران کشورهای دیگر را هم بخوانید همین گونه است، بنابراین علم به آسانی به دست نمی آید و اگر خدای نکرده این توفیق نصیب شما نمی شد و تفکرتان، تفکر دانش و علم نبود، هم تازیانه فقر اقتصادی بدن را مصدوم می کرد و هم فقر فرهنگی.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود تصریح کردند: پاورپوینت کامل هیچ تازیانه ای بدتر از فقر فرهنگی نیست ۳۲ اسلاید در PowerPoint؛ بنابراین اگر کسی توفیق تحصیل در فضای دانشگاه را پیدا کرد و با کتاب و معلم و تدریس مأنوس شد، می تواند مشکلات اقتصادی را تحمل کند و خود را نجات دهد و نباید طلب کار باشد. البته بر جامعه و دولتمردان لازم است که در همه این امور تلاش و کوشش کنند آن امکانات اولیه را برای کسانی که در فضای علمی نفس می کشند فراهم کنند.

آیهالله جوادی آملی در ادامه به رسالت خطیر حوزه و دانشگاه اشاره نموده و اظهار داشتند: مردم در جامعه چهار دسته اند، عده ای حوزوی اند و عده ای دانشگاهی، در این میان گروهی پیرو حوزویانند و گروهی پیرو دانشگاهیان، که اگر حوزیان و دانشگاهیان با هم متحد باشند و گذشته از مسایل علمی، فضایل اخلاقی را فراهم کنند، دو قشر دیگر تأمین می شوند.

معظم له با اشاره به وج

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.