پاورپوینت کامل اجلاس مقدماتی کنگره بین المللی مصلح موعود (عج) با حضور اندیشمندان شیعی ۵۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل اجلاس مقدماتی کنگره بین المللی مصلح موعود (عج) با حضور اندیشمندان شیعی ۵۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اجلاس مقدماتی کنگره بین المللی مصلح موعود (عج) با حضور اندیشمندان شیعی ۵۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل اجلاس مقدماتی کنگره بین المللی مصلح موعود (عج) با حضور اندیشمندان شیعی ۵۷ اسلاید در PowerPoint :
بخش خبر افق حوزه ـ اجلاس مقدماتی کنگره بین المللی مصلح موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف روز سه شنبه ۲۲ مهرماه برابر با ۱۷ شعبان المعظم با حضور شخصیت ها و اندیشمندان داخلی و خارجی در سالن اجتماعات مدرسه عالی امام خمینی قدس سره قم برگزار گردید.
در ابتدای این همایش باشکوه که به همت مؤسسه فرهنگی انتظار نور وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مرکز جهانی علوم اسلامی، سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج کشور، صداوسیمای جمهوری اسلامی و مؤسسه آل البیت علیهم السلام برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم حجهالاسلام والمسلمین ربانی خراسانی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، طی سخنانی کوتاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه عید سعید نیمه شعبان، تشریف فرمایی علما و فرهیختگان داخلی و خارجی به این اجلاس را خیرمقدم گفت.
سپس حجهالاسلام والمسلمین اسکندری مدیر مؤسسه انتظار نور و دبیر این همایش، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در جهت برپایی آن ارائه نمود.
سخنرانی آیهالله آصفی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام برنامه بعدی همایش بود که به زبان عربی ایراد شد. ایشان در سخنان خود به بررسی انتظار در ادیان مختلف پرداختند و با اشاره به این که حالت انتظار در همه ادیان ابراهیمی به صورت عمومی وجود دارد و در مذاهب و فرق اسلامی هم به نحو بیشتری موجود است، تصریح کردند: در نزد شیعه امامیه این انتظار عمق و تمرکز بیشتری در فرزند امام حسن عسکری علیه السلام که حضرت مهدی آل محمد صلی الله علیه وآله وسلم است پیدا می کند و آثار این نوع بینش را هم در فرهنگ شیعه می بینیم.
آیهالله آصفی افزودند: دعای ندبه نمادی از انواع انتظار در فرهنگ شیعه است و انتظار بدین معنا ضرورتی از ضروریات زندگی محسوب می شود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان ساختند: انسان بدون انتظار به حالت یأس و ناامیدی و بن بست روحی و فکری خواهد رسید، انسانی هم که به راه بن بست برسد خسته و مأیوس می شود و به تهی فکری موجود در بعضی مکاتب می رسد. اما به عکس، حالت انتظار به انسان امید می بخشد و امید دائماً مساوی با مقاومت و پشتکار است.
ایشان تأکید نمودند: انتظار امام علیه السلام مرتبط به عمل ماست و به واقعیت اعمال ما بسته است. ما منکر آن چه از علامات ظهور که در روایات وارد شده است نمی شویم اما اشتباه آن است که جوانانمان را تنها وادار به جست وجوی علوم در کتاب ها کنیم. در حالی که آن ها باید علائم ظهور را در متن جامعه اسلامی، در امر به معروف و در بین مردم، در کلاس های درس، روش ها، اسلوب و اهداف و بالاخره در مناهج تربیتی خانواده ها جست وجو کنند، آن گاه است که می فهمیم فرج نزدیک شده است.
آیهالله آصفی یادآور شدند: این ما هستیم که ظهور امام را نزدیک می کنیم، اگر امر به معروف و نهی از منکر نماییم و این ما خواهیم بود که ظهور امام را به تأخیر خواهیم انداخت، اگر صرفاً تماشاگر وضع موجود بوده و دست بسته بایستیم.
گزارش خبرنگار افق حوزه می افزاید، سخنرانی کوتاه آیهالله شیخ باقر شریف القرشی از علما برجسته عراق برنامه بعدی این همایش بود.
ایشان در سخنان کوتاه خود خاطرنشان کردند: ایمان به ظهور حضرت منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف، ایمان به ایجاد یک نهضت علمی فراگیر با رویکرد علوم فضایی، پزشکی و اجتماعی خواهد بود.
علامه قرشی تأکید نمودند: هرچه بشریت اکنون در هر علمی پیشرفت نماید، تازه اول راه است. چنان چه فرمود: و ما اوتیتم من العلم الا قلیلاً.
آیهالله قرشی در ادامه بیانات خود با اشاره به رهبری کم نظیر امام راحل در انقلاب اسلامی ایران، آن امام فقید را معجزه قرن بیستم ذکر نموده و حرکت روشنگر ایشان را ستودند.
سخنران همایش در پایان شمه ای از ثمرات و آثار ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را برشمرده و با طرح سؤالاتی درباره آن حضرت، پاسخی اجمالی ارائه نمودند.
برپایه همین گزارش، در ادامه همایش، آیهالله جوادی آملی به ایراد سخن پرداختند.
معظم له با بهره گیری از آیات قرآن و روایاتی از اهل بیت علیهم السلام پیرامون مهدویت و آینده بشر اظهار داشتند: این موضوع از یک سو به هستی شناسی و جهان بینی الهی وابسته است و از سوی دیگر به انسان شناسی، آن که برای مبدأ آغازی قائل نیست و براساس ان هی الا حیاتنا الدنیا نموت و نحیی (مؤمنون/۳۷) فکر می کند، یا بر محور و ما یهلکنا الا الدهر می اندیشد، نه درباره عالم، اصول بیّن یا مبیّنی دارد و نه درباره انجام جهان اصول معقول و مقبولی ارائه می کند.
آیهالله جوادی آملی افزودند: آن هایی که معرفت شناسی شان در مدار حس و تجربه خلاصه می شود، در اولین پله شناختند، و بعد از این دیوار پسِ ده، معرفت شناسی ریاضی است و بعد از آن دیوار شهر، معرفت شناسی حکمی و کلامی است و بعد از آن معرفت شناسی عرفانی و شهودی است تا برسیم به سلطان علوم و معارف که وحی انبیا و اولیا می باشد.
ایشان بهترین منبع تبیین مهدویت و آینده بشر را رجوع به کلام جهان آفرین و انسان ساز دانسته و تصریح کردند: اگر کسی به حرم امن وحی بار نیافت نه درباره جهان حرفی برای گفتن دارد و نه درباره انسان، بهترین منبع تببین مهدویت و آینده بشر رجوع به کلام جهان آفرین و انسان ساز است ذات اقدس اله در این وحی آسمانی آیاتی را درباره تکوین و تشریع جهان و انسان ارائه کرد. در بخش تکوین آن چه به مبدأ جهان برمی گردد فعلاً از قلمرو بحث بیرون است، اما آن چه به آینده جهان برمی گردد، انسان است و آن چه در اختیار انسان است، زمین و آن چه روی زمین حرکت می کند میراث ما است که به ما برمی گردد و این، جریان معاد را تبیین می کند.
انا نحن نرث الارض و من علیها همه این ها به ذات اقدس اله برمی گردند و در صحنه قیامت آن عدل الهی ظهور می کند و هرکسی به جایگاه خاص خود راه پیدا می کند که عده ای بر اساس وامتازوالیوم ایها المجرمون گرفتار آن وادی سوزانند و عده ای هم وارثان فردوس می باشند که یرثون الفردوس.
آیهالله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با استفاده از آیه شریفه ان الارض لله یورثها من یشاء به اهمیت مسأله پایان بشریت و کسانی که بر روی زمین زمام داری می کنند و وارثان زمینند اشاره نمودند و اظهار داشتند: هرکسی در ارث سهم ندارد، تنها چیزی که در ارث سهم تعیین کننده دارد پیوند با مورث است و آن کسی که با مورث و مورث پیوند دارد از او ارث می برد، گرچه ممکن است ذات اقدس اله چیزی را به عنوان آزمون به او عطاء کند، اما یرثها من یشاء نیست بلکه یعطیها من یشاء است و آن جا که سخن از اعطا و ایتاء است بر و فاجر در آن سهیمند.
ایشان افزودند: تنها پیوندی که قرآن بین انسان و خالق انسان قائل است، پیوند خلافت است و اگر کسی خلیفهالله باشد با مستخلف عنه در پیوند و ارتباط است و اگر قرآن کریم برای انسان آزادی قائل است به پاس کرامت اوست که فرمود: لقد کرمنا بنی آدم، و انسانی کریم است که خلیفه الله باشد، انسانی خلیفهالله است که حرف مستخلف عنه را بزند نه هوای خود را.
اگر کسی به بهانه خلافت کنار سفره کرامت الهی بنشیند و حرف خود را بزند و بخواهند قانون شرق و یا اصول غرب را پیاده کند غاصب است و چنین کسی کریم نیست و گرفتار خذوه فغلوه ثم الجهیم صلوه است نه آزاد و رها، تنها اصحاب یمین آزاد هستند، کل نفس بما کسبت رهینه الا اصحاب الیمین و اگر کسی خلیفهالله شد با مورث و مورّث در ارتباط است وقتی با او در ارتباط بود ارث می برد، وقتی از او ارث برد مالک و وارث زمین می شود. بعد حرف و مرام و دین او را پیاده می کند.
آیهالله جوادی آملی با بهره گیری از آیه، الذین ان مکنّاهم فی الارض اقاموا الصلوه و آتواالزکاه و آمروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبه الامور (حج/۴۱) خاطرنشان کردند: این یک مطلب تأسیسی نیست بلکه تحلیلی است زیرا خلیفهالله حرف مستخلف عنه را می زند و کتاب مورث را پیاده می کند و بی جهت نیست که وجود مقدس امیرمؤمنان علیه السلام، نقطه عطف تاریخ را فقط به دست وجود مبارک مهدی منتظر عجل الله تعالی فرجه الشریف می داند، گرچه بعضی فلان حادثه را نقطه عطف می دانند، اما آن یک عطفی از زاویه کوچک جهان وسیع است و تنها نقطه عطف در پرچم فداکاری حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است که یعطف الهوای علی الهدی اذ عطف الهدی علی الهوی، یعطف الرأی علی القرآن اذ عطف القرآن علی الرأی، این عطف عالمی است و تا عطف عالمی نشود نقطه عطفی در کل جهان پدید نخواهد شد و مسأله خلافت و وراثت جلوه نمی کند.
معظم له در ادامه بیانات خود افزودند: خدای حکیم مشیت او حکیمان
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 