پاورپوینت کامل ساخت صد مسجد در مناطق محروم توسط روحانیون مهاجر ۷۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل ساخت صد مسجد در مناطق محروم توسط روحانیون مهاجر ۷۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۷۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ساخت صد مسجد در مناطق محروم توسط روحانیون مهاجر ۷۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل ساخت صد مسجد در مناطق محروم توسط روحانیون مهاجر ۷۰ اسلاید در PowerPoint :

مدیر اجرایی هجرت بلندمدت اعلام کرد

اجرای طرح هجرت بلندمدت روحانیون، به اقصی نقاط کشور، تحقق یکی از آرزوهای دیرینه دل سوزان فرهنگی کشور بود که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدبیر مدیران محترم حوهز، جامه عمل پوشید. با عنایت به ابعاد گسترده توفیقات این طرح مبارک، در گفت وگوی صمیمی با حجه الاسلام والمسلمین نبوی، مدیر اجرایی این طرح و معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه با هم، نیم نگاهی به گذشته، حال، آیندده هجرت سفیران فرهنگی حوزه به نقاط مختلف کشور خواهیم داشت.

طرح هجرت بلندمدت در یک نگاه

افق حوزه: انگیزه هایی را که سبب ارائه و اجرای طرح هجرت شد بیان فرمایید؟

در گذشته به صورت طبیعی افرادی که در نجف درس می خواندند، بعد از این که تا حدی از مراتب علمی را کسب می کردند تا بتوانند پاسخ گوی نیازهای جامعه خودشان باشند، برمی گشتند در مناطق مورد نیاز و کار تبلیغی می کردند. قبل از انقلاب یک رویکردی در حوزه علمیه نجف به وجود آمد و آن کم توجهی به مسئله هجرت بود. بعد از انقلاب در بخشی از نیروهای حوزه علمیه قم نیز همان حالت رسوخ کرد.

عده زیادی از آقایان در حالی که فضائل و توانمندی های خوبی دارند ولی از آن توان ها استفاده نمی شود. در حوزه علمیه قم زندگی می کنند، فعالیت علمی هم دارند ولی حضورشان در بیرون از حوزه علمیه بسیار مؤثرتر از درون حوزه است. تا به حال زمینه سازی های مناسب انجام نشده بود که این هجرت انجام صورت گیرد تا این که مقام معظم رهبری، سفری به قم داشتند و اصلاً نام آن سفر را سفر هجرت گذاشتند. آقا آمدند و خیلی هم تأکید کردند بر این که علما بروند حوزه های علمیه شهرستان ها را فعال کنند، در شهرهای مختلف حضور داشته باشند و به نیازمندی های مردم از جهت تبلیغ دین توجه داشته باشند.

بعد از سفر مقام معظم رهبری همایشی هم برگزار شد، به نام همایش هجرت و بحث هایی در زمینه های مختلف انجام گردید تا این که بعضی ها طرح هرجت را دنبال کردند.

مدیر محترم حوزه، نامه ای را به مقام معظم رهبری نوشتند و علل مختلف عدم توجه به طلاب و فضلا به هجرت یا عدم هجرت آنان از حوزه علمیه قم را بیان کردند. یکی از علت ها مسئله بودجه بود، لذا مقام معظم رهبری به طرح هجرت بودجه ای اختصاص دادند.

بعد از عنایت ایشان، شورای سیاست گذاری به وجود آمد و مدیر حوزه علمیه قم و مسئول دفتر تبلیغات، رئیس سازمان تبلیغات، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه از اعضای این شورا شدند، و کار به سازمان تبلیغات منطقه ۲ کشوری واگذار شد، آن ها هم تلاش هایی کردند، و بالاخره در جلساتی که شورای سیاست گذاری داشت، به این نتیجه رسیدند که طرح را به ما واگذار کنند که در معاونتن تبلیغ این کار دنبال شود تا شکل و بافت حوزوی بیشتری داشته باشد.

تاکنون یک سال و سه ماه از شروع این طرح می گذرد، ما کار را شروع کردیم، کار سختی هم هست، یعنی جذب طلبه های فاضل و زحمت کش حوزه و اعزام آن ها برای تبلیغ. ولی توجه خود حوزویان به نیازهای درونی در زمینه تبلیغ و سرگردانی نسل جوان از سویی و تبلیغات گسترده دشمنان علیه انقلاب و معیارها و ارزش های دینی از سوی دیگر، زمینه ساز روحی در بین حوزویان بود برای این که هجرت کنند. ما هم به لطف خدا به عنوان سازمانی که بایستی بستر سازی برای اعزام نماید، این کار را انجام دادیم و الحمدلله تا به حال نزدیک به ۹۷۰ مبلغ روحانی همراه با خانواده اعزام شدند و در حال حاضر در نقاط مختلف کشور به امر مهم تبلیغ مشغول اند.

افق حوزه: نیاز مناطق محروم به روحانیون را چگونه ارزیابی می کنید؟

مناطق محروم نیازمند به روحانی، خیلی زیاد است. آمار دقیقی از روستاهایی که فاقد روحانی هستند در دست نداریم، ولی به عنوان مثال در فاریاب کهنوج جایی که ۲۰۰ روستا وجود دارد ما تنها یک روحانی داریم و قبل از این که ما این روحانی را اعزام کنیم، هیچ روحانی در کل آن مناطق وجود نداشت. اطراف مشکین شهر الی ماشاءالله روستا وجود دارد که بسیاری از این ها فاقد روحانی است. در خود شهرها ما مواجهیم با این که به دلیل کمبود روحانی و علاقه زیاد مردم به برگزاری نماز جماعت، افراد شخصی نماز جماعت می خوانند.

فرقه های انحرافی که در کشور وجود دارد، به دلیل عدم وجود روحانیون فاضل در آن نقاط به طور جدی برای انحراف شیعیان فعالیت می کنند. طبق آماری که ما درایم آن ها نتوانسته اند موفق باشند و این به دلیل حقانیت شیعه است نه به خاطر تبلیغات خوب ما! مثلاً بهایی ها فعال شده اند، وهابی ها فعال اند، صوفیه فعال است، صوفیه خیلی جاها هم به اتحادهایی دست پیدا کرده اند و دارند کار می کنند.

حوزه علمیه اگر بخواهد به این نیازهای گسترده پاسخ بدهد، باید بیش از این جذب نیرو و نیز خروج نیرو داشته باشد، ایجاد برکه عظیمی که افراد بیایند و بیرون نروند، کار درستی نیست. ولی بر فرض همه نیروهای موجود در حوزه را هم اعزام بکنند، نیازهای تبلیغی، گسترده تر از این ها است. به همین جهت تا چند سال اگر بخواهیم همه نیازها را پاسخ بدهیم، بایستی جذب گسترده داشته باشیم و اعزام نماییم تا مناطق را تحت پوشش قرار بدهیم. وقتی به یک اعتدال رسیدیم، باید مقایسه ای داشته باشیم نرخ مرگ و میر و نرخ رشد جمعیت را حساب کنیم و به تناسب، نیرو جذب کنیم، ولی امروز فاصله ما با نیازها خیلی زیادتر از این حرف هاست و ظرفیت حوزه های علمی خیلی کم، برای مثال در اصفهان مدارس بزرگ اکثر حجره ها شب ها خاموش بود و همه در دست افرادی بود که هفته ای یک بار به مدت ده دقیقه می آمد حجره و می رفت! الآن همان مدرسه دو طبقه شده دو طبقه پر هم هست ولی پاسخ گوی نیازها نیست. ما اصلاً ساخت و ساز مدارس علمیه مان به تناسب نیازها خیلی کم است. زمانی جمعیت اصفهان یک سوم جمعیت فعلی بود، الآن همان حوزه ها فعال است در حالی که به تناسب نرخ جمعیت باید اضافه می شد، در خود قم هم این طور است گرچه این جا نسبت به شهرستان ها ساخت و ساز زیاد بوده ولی چقدر مدرسه علمیه پس از انقلاب ساخته شد آیا در حد گسترده و قوی فعال هست و آیا به تناسب نرخ رشد جمعیت با تعداد روحانی امید هست؟! در رابطه با مسجد هم همین طور است. چقدر فرهنگ ساخت مسجد در بین مردم ترویج می شود؟! قبل از انقلاب مردم به تناسب نیازها به این مسائل می رسیدند. غرض این که: فاصله ما تا تأمین نیازها خیلی زیاد است. الآن روحانیونی که بتوانند فقط نیازهای دانشگاه ها و نیاز آموزش و پرورش را فقط در حد چند سخنرانی تأمین کنند، چند نفر هستند؟!

از تهران گرفته تا شهرهای بزرگ، از این بابت محرومند چه رسد، به نقاط محرومی مثل سیستان و بلوچستان، اطراف زابل و ایرانشهر، بعضی از این نقاط را ما رفتیم از نزدیک دیدیم، به ندرت یک روحانی پیدا می کنید.

افق حوزه: نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام و بزرگان حوزه راجع به این طرح چیست؟

در جلسه ای که در حضور جناب آقای محمدی گلپایگانی داشتیم آن وقتی که آمار ما به حدود ۵۴۰ نفر رسیده بود آقای محمدی گفتند: در یک جمله بگویم که آقا گل از گلشان شکفته شد و الآن هم همه بودجه این طرح را مقام معظم رهبری می دهند، ما بسیار ممنونیم از پشتیبانی ها و تأیید ایشان حتی اعضای دفتر رهبری و جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای مروی که انصافاً در رابطه با طرح، هر موقع مشکلی پیش امده کمک کردند، از مقام معظم رهبری که تمام دلگرمی های ما از جانب ایشان بوده واقعاً سپاس گزار هستیم اما چون اصل کار به فرماندهی ایشان بوده، طبیعی است وقتی کاری تحق پیدا می کند، ایشان تأیید می کند و پشتیبانی هم کردند و الآن هم پشتیبانی های مالی این طرح از دفتر آقاست، بعضی دیگر مراجع هم که ما خدمتشان رسیدیم و توضیح دادیم، کار را تأیید کردند و فکر نمی کنم هیچ کدام از مراجع عظام به این راضی باشند که عده ای در حوزه علمیه بمانند و یک زندگی بدون تبلیغ را بگذرانند. ما درخواست نکردیم، یک موردی را حجه الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری می گفتند که خدمت یکی از مراجع بزرگوار من توضیح دادم، ایشان گفتند که من تا به حال حضور شما را در حوزه خوب می دیدم و لازم، ولی واجب نمی دانستم ولی امروز مدیریت شما این گونه است.

افق حوزه: یکی از دغدغه های روحانیون، جهت هجرت، دور ماندن از تحصیل است. برای حل این مشکل چه چاره ای اندیشیده اید؟

من احساس می کنم یکی از عمده ترین مشکلات روحی کسانی که هجرت می کنند همین موضوع است، که می گویند: اگر ما برویم و مشغول تبلیغ بشویم از جهت علمی خسارت می بینیم و همین احساس خسارت علمی باعث می شود که عده ای هجرت نکنند، ما از همان اول کار، بخشی را آوردیم به نام آموزش و از کارهایی که انجام دادیم این بود که با مرکز خدمات حوزه های علمیه ارتباط برقرار کردیم. خیلی هم پیگیری شد آن ها هم بسیار همراهی خوبی با ما داشتند و هیئت مدیره بودجه ای تصویب کردند، برای این که کامپیوترهایی خریداری شود و در اختیار روحانیون مهاجر قرار بدهند و پولش را قسطی از آقایان بگیرند، الآ«ن رایانه تحویل شده و باز آمادگی هست. هر کدامشان بخواهند، درس های حوزه را در CD ضبط می کنیم و در اختیار آن ها قرار می دهیمع درس ها را می شنوند و در امتحانات شرکت می کنند، ما لوح فشرده رشته تخصصی تبلیغ را هم آماده کرده ایم، الآن دو لوح فشرده در همین رابطه تولید شده، این افراد می آیند در آزمون ورودی تربیت راهنما شرکت می کنند و پس از قبولی، انتخاب واحد می کنند و بعد به تناسب واحدها CD دریافت می کنند و در پایان هر سال امتحان می دهند تا از جهت علمی احساس خسارت و توقف نکنند، این یک نوع آموزش است که در نظر گرفته شده که مدرک حوزوی دارد و هم اعتبار علمی و استخدامی. بخش دیگری که در آموزش، در نظر گرفتیم این بود، افرادی که مشکلی سنی داشته باشند یا در آزمون ورودی قبول نشوند یا به دلایلی نخواهند از این رشته استفاده کنند، یک سری آموزش های الزامی برای آن ها در نظر گرفته شده در رابطه با آد اب معاشرت مبلغ، وظایف مبلغ، تاریخ اسلام، برخی از شبهاتی که امروز در جامعه وجود دارد و امثال آن، در قالب کتاب، نوار، مجله و از این قبیل. این ها را همراه سئوالاتی برایشان می فرستیم، این آموزش برای افرادی که در دوره شرکت نکرده اند الزامی است و پاسخ نامه ها را می فرستند و در تمدید حکمشان در سال بعد مؤثر است.

سومین نوع کار آموزشی، آموزش منطقه ای است، اگر در نقطه ای هستند که آسیب خاص فرهنگی وجود دارد و باید یک آموزش ویژه گذاشته شود آن جا دوره آموزشی می گذاریم و اساتید را می فرستیم که اطلاعاتشان را به روز کنند و آمادگی علمی بدهند تا در مقابل آسیب ها بایستند و افکار مردم را تصحیح بکنند.

افق حوزه: استقبال مردم از روحانیون اعزامی چگونه بوده است؟

ما چند نوع بازبینی و سرکشی به مبلغان را در طرحمان پیش بینی کرده ایم، یکی ای

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.