پاورپوینت کامل عرفای حقیقی ما، اول مجتهد بودند و بعد عارف شدند. ۳۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل عرفای حقیقی ما، اول مجتهد بودند و بعد عارف شدند. ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل عرفای حقیقی ما، اول مجتهد بودند و بعد عارف شدند. ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل عرفای حقیقی ما، اول مجتهد بودند و بعد عارف شدند. ۳۱ اسلاید در PowerPoint :

حجهالاسلام فاطمی نیا در کنگره تجلیل از مقام آیهالله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی رحمهالله علیه پاورپوینت کامل عرفای حقیقی ما، اول مجتهد بودند و بعد عارف شدند. ۳۱ اسلاید در PowerPoint

دومین کنگره از سلسله همایش های «با افلا کیان خاک نشین» در تجلیل از مقام آیهالله حاج میرزا جوادآقا ملکی تبریزی رحمهالله علیه روز شنبه ۲۳آذرماه در دانشگاه تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که تعداد کثیری از اساتید، دانشجویان و طلاب حضور داشتند، آقای دکتر رضا اعوانی، رئیس انجمن فلسفه و حکمت، پیرامون عرفان عملی براساس کتاب« المراقبات» به تفضیل سخن گفت و اظهار داشت: مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی یکی از مفاخر دانش و فرهنگ اسلامی و از اولیای بزرگ الهی است که قدر ایشان مجهول مانده است، به همین لحاظ از دانشجویان عزیزی که زمینه برگزاری این همایش را فراهم آوردند تا گوشه ای از عظمت های عرفانی این شخصیت بزرگوار بازگو شود تشکر می کنم.

آقای دکتر اعوانی در تجلیل از کتاب المراقبات اثر مرحوم میرزا جواد آقا ملکی، تصریح کرد: کتاب «مراقبه سنه» یکی از کتاب های بسیار مهمی است که در تاریخ اسلام در این باب نوشته شده است و در آن آیات و روایات درباب مراقبه مورد بحث قرار گرفته و مزیت این کتاب آن است که مراقبت نفس در طول سال و چگونه آن در هر زمانی و مکانی پرداخته است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: در تاریخ اسلام و مخصوصاً مذهب تشیع، کتاب های زیادی در زمینه دعا نوشته شده است، ولی غیر از کتب ادعیه معصومین علیهم السلام اگر کتاب مراقبه را با سایر کتب مشابه مقایسه کنیم، مزیت های خاصی دارد و برای ما یک تقویم مقدس زمانی را ترسیم می کند، مثلا به اعمال آغاز سال اسلامی که ماه محرم است پرداخته و فضیلت زمان ها و مکان ها را ذکر کرده است. این کتب تمام اوقات شریفه ای که باید انسان در آن جا به ذکر دعایی که باید بخواند را تعقیب کرده است.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از مزیت های مراقبه که در کتاب های مشابه دیده نمی شود آن است انسان را با روح و حقیقت دعا و شرایط معنوی آن آشنا می کند به گونه ای که انسان خود را در محضر خدا احساس می نماید.

آقای دکتر اعوانی پیرامون خصائص و کمالات این اثر ماندگار گفت: ادعیه در این کتاب به صورت تفضیلی نیامده و بیشتر بر شرائط قلبی و روحانی دعا که باعث تقرب و انس بنده با خدا می شود و انسان را به وصال حق برساند و موجب تحقق حقیقت ولایت که همان تقرب به حق است، شود.

ایشان افزود: یادآوری مسایل و رذائل اخلاقی از قبیل حسد، بخل، سمعه و ریا که اجابت دعا را در خود حبس می کند در ضمن بیان ادعیه از جمله خصوصیات کتاب مراقبه سنه است که با خواندن آن است، متخلق به اخلاق الهی می شود.

دکتر اعوانی در پایان خاطر نشان ساخت که مرحوم میرزا جواد آقا ملکی رحمهالله علیه فرقی عقل و شرع نمی گذاشت بلکه عقل را در جهت شرع می دانست، چنان چه از شیعه و سنی روایت شده که از حضرا علی علیه السلام سئوال کردند. هل عندکم من اهل البیت شیء من القرآن، قال: لا والله، الایکون فهمها فی القرآن؛ فرمودند: اگر منظورت فهم قرآن باشد، پیش ماست.

در ادامه این مراسم باشکوه، حجهالاسلام والمسلمین دکتر شیخ السلام، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران به ایراد سخن پرداخت و ضمن قدردانی از حضور شکوهمند اساتید و دانشجویان در مراسم تجلیل از شخصیت عارف عظیم الشان حاج میرزا جوادآقا ملکی تبریزی، اظهار داشت: دین مقدس اسلام تنها مکتبی است که در دنیا صبغه عبادی و الهی به علو داده است و با این که حتی در مذاهب الهی، دنیای علم با دنی ایمان جدای از یکدیگرند، اما اسلام به دانش صبغه دینی داده و علم آموزی را نه تنها بلکه بالاترین عبادت ها معرفی کرده است، تا جایی که امام صادق علیه السلام می فرماید: خوش درام بر سر پیروانم تازیانه بزنم برای این که دین شناس باشند. ایشان در ادامه افزود: عالمی در دستگاه دیانت ارجمند است که دانش را با دین و علم را با ایمان و آگاهی را با رضایت های معنوی درآمیزد و نهایتاً در دو ساحت نظر و عمل الگو باشد. حجهالاسلام والمسلمین شیخ السلام اضافه کرد: اگر تاریخ تحول عرفان، حکمت و فلسفه را در میان اسلام بررسی کنیم، می بینیم با این که هر کدام از این رشته ها و شاخه ها معارف جانب داری جدای از یکدیگر دارند، اما عالم ربانی در منطق و حیانی و ولایی کسی است که نظر را با عمل، علم را با ایمان و آگاهی را با مجاهده و ریاضیت های شبانه روزی درآمیخته باشد.

وی گفت: گرچه ما در تاریخ، در باب علم، دانشمندان بزرگی داریم که همه مورد احترام هستند و یا عالمان قدرتمندی داریم که با خلوص و اخلاص راه خدا را طی کرده اند و با سادگی و بساطت ذهن به مراحلی از کمال رسیده اند، اما آن انسان کامل که می تواند آیینه دیانت و نمونه شریعت باشد و بتوان آن را به جامعه بشری نشان داد و دو شرط اساسی دا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.