پاورپوینت کامل ابعاد شخصیت آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبایی رحمه الله ۳۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل ابعاد شخصیت آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبایی رحمه الله ۳۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ابعاد شخصیت آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبایی رحمه الله ۳۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل ابعاد شخصیت آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبایی رحمه الله ۳۸ اسلاید در PowerPoint :
آیت الله جوادی آملی در دیدار هیأت علمی و برگزارکننده کنگره بزرگداشت عالم عارف، مرحوم آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی در بنیاد بینالمللی علوم وحیانی اسراء، با اشاره به آیه شریف «الّذی احسن کل شیء خلقه»، آفرینش این جهان را بر اساس نظام احسن بیان کرد و درباره مقام شامخ آیت الله قاضی رحمه الله گفت:
مرحوم آقای قاضی سید عارفان، تربیتشده عملی این سنخ است. فرق عارف و متخلق، این است که او سعی میکند بهشت برود، [اما] اینکه یقیناً بهشتی است، میگوید: «من باید بهشت را ببینم». خطبه نورانی حضرت امیر علیه السلام در اوصاف متقیان به همین مطلب اشاره دارد که فرمودند: «فَهُمْ وَ الْجَنَّهُ کمَنْ قَدْ رَآهَا». در غالب خطبههای دیگر، حضرت میخواهند افراد را بپرورانند که اینها اهل بهشت بشوند؛ اما در خطبه متقین، طوری سخن میگویند که اینها بهشت را ببینند. اینکه فرمودند: «فَهُمْ وَ الْجَنَّهُ کمَنْ قَدْ رَآهَا فَهُمْ فِیهَا مُنَعَّمُونَ»، در واقع آیه مبارک «کلاَّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْیقین * لَتَرَوُنَّ الْجَحیمَ» را عملی میکنند. مرحوم آقای قاضی، جزو کسانی بود که سعی میکرد بهشت و جهنم را ببیند…؛ بحثهای اخلاقی بحثهای تزکیه نفس است؛ ولی مسأله عرفان، جهاد اکبر است.
علامه جوادی آملی-حفظه الله- تصریح کرد:
چون ما دستمان به آن قله نمیرسد، جهاد اوسط را به زبان ما گفتند: جهاد اکبر. آنکه وجود مبارک پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: «جهاد اکبر»، این «اکبر» نسبی است، نه نفسی؛ برای اینکه انسان، یک جهاد اصغر دارد که با آهن و اینها میجنگد، یک جهاد اوسط هم دارد که در دعای کمیل آمده است «و سلاحه البکاء» آنجا جای آه است. ما چون در این محدوده کار میکنیم، خیال میکنیم جهاد اکبر، این است. حضرت هم به زبان ما فرمودند: جهاد اکبر، این است.
ایشان افزود: از این بالاتر، تلاش و کوشش بین عقل و قلب و بین حکمت و عرفان است. حکیم میکوشد که ثابت کند بهشت و جهنم هست؛ عارف میگوید که یقیناً هست؛ ولی باید برای دیدن آن کوشید.
این مفسر گرانسنگ افزود: این، از غرر روایات ماست که مرحوم کلینی رضواناللهعلیه در جلد دوم کافی نقل میکند: «أفْضَلُ النَّاسِ مَنْ عَشِقَ الْعِبَادَهَ فَعَانَقَهَا وَ أحَبَّهَا بِقَلْبِهِ وَ بَاشَرَهَا بِجَسَدِهِ». برخیها نماز میخوانند «خوفاً من النار» یا «شوقاً إلی الجنه»؛ ولی طبق این روایت، فاضلترین مردم، کسی است که عاشق نماز باشد و با نماز معانقه کند. این است راه مرحوم آیت الله قاضی و امثال ایشان. واقعاً صلاه یک حقیقت است؛ در قبر میآید و حافظ انسان است از هر فشار. آقای قاضی و امثال ایشان نماز را میبینند و با آن معانقه میکنند.
این عالم فرزانه با اشاره به آیه «أنا ربکم الأعلی»، به وجود عرفانهای بدلی در همه زمانها و اعصار اشاره کرد و گفت:
وقتی توحید بدلی میسازند، در مراحل پایینتر [از توحید] هم ممکن است. بعد از جریان توحید، جریان نبوت مطرح است. آمار مدعیان نبوت کمتر از آمار انبیا نیست. بعد از نبوت میرسد به جریان امامت؛ یعنی اگر غدیر هست، بلافاصله سقیفه را در کنار آن ساختند. سپس نوبت روحانیت و علماست که در قبال علمای بزرگ که نایبان ائمه معصومین علیهم السلام هستند، مشایخ سوء و علمای دربار را ساختند. بخش پنجم هم افراد عادی که مؤمنند، در مقابلشان منافقان را ساختند. شما از مرحله اول تا پنجم میبینید بدلی هست؛ منتها کار دستاندرکاران کنگره باید این باشد که خبیث از طیب تمییز داده شود، نه اینکه حالا چون بدلی هست آدم نگران چیزهایی باشد. این راه دارد و خدا هم تأیید میکند.
حضرت آیت الله جوادی در ادامه گفت:
مرحوم علامه طباطبایی رضواناللهتعالیعلیه چند رساله نوشتند در همان شادآباد تبریز. بعد فرمودند: «این ایام که من آنجا بودم، ایام خسارت عمر من بود که بحبوحه حکومت پیشهوری و اینها بود»؛ با اینکه آن رسالهها خیلی عمیق است. بالأخره وقتی علامه وارد دریا شد و شاگردان فراوانی به حضورشان رسیدند و تفسیر ایشان نقد و بررسی گردید، شده المیزان. آن رسالهها را با اینکه ایشان میفرماید رسالههای متوسط است، چند رساله خیلی قوی است؛ مثل رسالههای «الانسان قبل الدنیا»، «الانسان فی الدنیا»، «الانسان بعد الدنیا» و «رساله الولایه». من فکر میکنم اینها تقریرات درس مرحوم حضرت آیت الله قاضی باشد؛ برای اینکه در نجف، این افکار نبود و بعید است که خود علامه طباطبایی رحمه الله بدون استاد، این حرفها را گفته باشد.
برخیها توفیق آثار مکتوب ندارند؛ ولی تربیت عالمان بزرگ، از توفیقات آنهاست. مرحوم آقای قاضی از همین قبیل بود. برخیها آثار مکتوب دارند؛ ولی خواص را نتوانستند تربیت کنند. برخیها هم جامع هستند. مرحوم آیت الله قاضی رضواناللهعلیه توحید عملی را به مردم نشان میداد. غالب این بزرگان از شاگردان ایشان مثل مرحوم آیت الله آقا شیخ محمدتقی آملی یا مرحوم آیت الله علیمحمد بروجردی، جزو اوتاد بودند. اینها برای اخلاق، آنجا جمع نمیشدند؛ چراکه خودشان معلم اخلاق بودند. اینها برای آن بخش سوم بخشهای عرفانی آنجا جمع میشدند.
آیت الله العظمی جوادی آملی -حفظه الله- در پایان خطاب به دستاندرکاران برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت الله سیدعلیآقا قاضی رحمه الله تأکید کرد:
خروجی این کنگره در سه بخش باشد؛ یکی برای توده مردم که آنها از علما باید استفاده کنند؛ دیگری برای اوسطشان که در بحثهای اخلاقی و تزکیه و اینها هستند، یکی هم برای آن اوحدی مردم که مسایل دقیق عرفانی را دارند. در هر سه بخش، باید مواظب باشید که «لیمیز الخبیث من الطیب» باشد. حرفهای کاذب و حرفهای انحرافی در عالم، کم نیست؛ مرزهای اینها را جدا بکنید.
همایش اساتید اخلاق حوزه های علمیه در قم
همایش اساتید اخلاق حوزه های علمیه با سخنرانی حضرات آیات مصباح یزدی و حایری شیرازی در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضر
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 