پاورپوینت کامل چشمه زلال؛ اتصال به نور ۵۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل چشمه زلال؛ اتصال به نور ۵۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل چشمه زلال؛ اتصال به نور ۵۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل چشمه زلال؛ اتصال به نور ۵۴ اسلاید در PowerPoint :
اشاره
نوشتار پیش رو، درباره قطب عالم وجود و واسطه غیب و شهود، حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و با محوریت تشرف و تقرب به محضر آن سرّ عظیم الهی است که از بیانات گهربار حجت الاسلام و المسلمین، حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله استخراج شده و طی چند عنوان به دوستداران و دل باختگان حضرتش ارائه و تقدیم می شود.
امکان تشرف
درباره دلایل امکان تشرف به محضر حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف بحث های زیادی مطرح شده است؛ اما به طور خلاصه می توان گفت:
الف. ملاقات با حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف بنا بر گزارش مؤمنان صادق اتفاق افتاده است و این اتفاق، خود بهترینِ دلیل برای امکان وقوع آن است.
وقتی به حالات بعضی مؤمنان و مراتب ایمان آن ها نگاه می کنیم، می بینیم افراد دل سوخته ای وجود داشته و دارند که تنها آرزویشان تشرف به محضر حضرت بقیه الله – روحی له الفداء – است. علاوه بر آن، بعضی علمای زاهد بزرگ و راه رفته هستند که اشتیاق وصف ناپذیری به شرف ملاقات با آن حضرت داشته و دارند. وقتی از چنین افراد پاک و مهذبی – که در آنان، ذره ای نادرستی و خلاف شرع دیده نمی شود؛ چه رسد به دروغ گفتن و با دین خدا بازی کردن – مشرف شدن به محضر حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف شنیده می شود، در صدق آن نمی توان تردید کرد؛ به ویژه آنکه گزارش تشرف به محضر حضرت، در طول تاریخ غیبت، به چند نفر محدود نمی شود؛ بلکه بزرگان بسیاری چنین گزارشی به ما داده اند.
یکی از این بزرگان، مرحوم رضی الدین سید بن طاووس است که مراتب عالی علم، تقوا و بزرگواری ایشان بر اهل اطلاع پوشیده نیست و از برجسته ترین علمای عامل زاهد به شمار می رود. از این عالم بزرگوار، علاوه بر برخی گزارش های تشرف، مطلبی بالاتر نقل شده و آن، اینکه به فرزندش سید محمد می فرماید:
فرد مؤمنی که مورد وثوق من است، پیوسته از خداوند می خواسته او را خدمت گزار حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دهند و خداوند دعای او را مستجاب کرد. در پی آن، حضرت برای او پیغام فرستادند که درخواست تو پذیرفته شد. با اندکی صبر به این سمت نائل خواهی شد.
پس باب تشرف به محضر آن امام غایب تا این حد باز است.
ب. دلیل دیگر، برخی دعاها است که در آن، توفیق دیدار آن حضرت، از خدا خواسته شده است.[۱]
تشرف حقیقی
مسأله مهمی که باید به آن بسیار توجه کرد این است که نقل تشرف – چه به نحو خواب، چه مکاشفه و چه بیداری – باید از اتقان و صحت لازم برخوردار باشد و با دلایل و قرائن و قواعد قطعی، حقیقی بودن تشرف محرز شود که البته این امر در توان عموم مردم نیست و عالمان راه رفته و راه یافته هستند که می توانند طبق قواعد قطعی، حقیقی بودن تشرف را تشخیص دهند. توضیح اینکه:
مشکلی که مردم ما زیاد دچار آن می شوند این است که گاهی امر مشتبه می شود؛ فردی را در خواب می بینند و آن فرد چیزی می فرماید. پس از خواب یا حتی در خواب به این نتیجه می رسد که آن فرد، امام زمان یا یکی دیگر از معصومان علیهم السلام است. در صورتی که خواب صادق، علایم و مشخصاتی دارد و در کمال خواب بیننده، اثراتی می گذارد؛ لذا گاهی شخص، خواب خود را نقل می کند و معلوم می شود که خواب صحیحی نیست و تأثیر قوه خیالی در آن زیاد است.
باید دانست که موجودات مجرد – چه شیاطین و چه ملائکه – برای مردم تجلی و ظهور زیادی دارند؛ از جمله شیاطین در خواب شخص – چه مؤمن و چه غیر مؤمن – نفوذ و تجلی می کنند. کانال ورود و نفوذ آن ها هم خیال است که از مهم ترین کانال ها و مجراهای نفوذ شیطان در آدمی است؛ لذا تا انسان مؤمن نتواند خیال خود را کنترل کند و آن را در اختیار گرفته، از شر شیاطین حفظ کند، نه خواب هایش، نه مکاشفاتش و نه حتی مشاهداتش کاملاً حقیقی و یقینی نخواهد بود؛ بلکه سره و ناسره آن، باید توسط یک انسان بصیر و عالم، تفکیک شود.
این قضیه در مکاشفات و مشاهدات هم جاری است؛ پس اگر مواردی را که درآن ها دروغ عمدی و شیادی در ادّعای رؤیت در کار است، کنار بگذاریم، باز هم موارد بسیاری است که نمی توان به حقیقی بودن رؤیت حضرت و تشرف به محضر ایشان اطمینان یافت و شاهد صدقی نیاز است، و این کار، از علمای راه رفته برمی آید.
برای نمونه، جریان حاج علی بغدادی که مرحوم حاج شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان نقل می کند، قابل توجه است. وقتی این تشرف را مرور می کنیم، حاصل آن، سفارش هایی است که همین سفارش ها را هم ائمه دیگر علیهم السلام به زبان های مختلف بیان کرده اند. نتیجه این تشرف، سوق دادن مردم به نافله و زیارت و دقت در انجام وظایف شرعی است. حاصل این تشرف، امور شخصی و مالی نبوده است که جامعه را دچار مشکل کند. و این نشانه هایی است که حقیقی بودن این تشرف را تأیید می کند.
سرّ الهی
سیره علمای بارز اخلاقی بر این بوده است که علاوه بر این که در قبول هر ماجرای تشرف، نهایت دقت و حساسیت را داشته اند، درباره خود نیز نهایت مراعات را انجام می داده اند. عموم تشرفاتی که از این بزرگان نقل شده، بعد از فوت شخص دیدارکننده به اطلاع ما رسیده و گزارش شده است.
بی تردید مسأله ملاقات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حقیقت دارد؛ ولی این جریان، آن قدر لطیف است و نیازمند نگهداری، مراقبت و مراعات می باشد که اگر کسی در طول زندگی خود – به اصطلاح – بر آن، مانور دهد و آن را متعدد نقل کند، آثارش را از دست می دهد. علت آن هم این است که ملاقات با آن حضرت با دیگر ملاقات ها تفاوت دارد.
آیت الله سید عبدالکریم کشمیری رحمه الله که از بزرگان و صاحب نظران در این حیطه بودند، قائل بودند که «امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، سرّ عظیم خدا است و ملاقات با آن حضرت هم سرّ است و باید سرّ بماند». ایشان می فرمودند: «حال ملاقات، حال خاص و فوق العاده ای است که در ضمن آن، ارتباطی سرّی با مرکز اسرار عالم برقرار می شود». همچنین می فرمود: «اگر کسی بر اثر گفتن ذکر یا خواندن دعایی حالی پیدا کند و آن حال را برای دیگران نقل کند، آن را از دست می دهد. شرف ملاقات با حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز چنین لطافتی دارد».
در مجموع، در اثر دیدار با آن حضرت، سرّی در وجود انسان احیا می شود که نباید خبر آن، به نفوس نامحرمان منتقل شود. اگر شخص در ایام حیاتش خلاف این قاعده عمل کرد، آن سرّ لطمه می خورد و ثمرات و مزایایی را که به واسطه آن سر، نصیبش شده است یا کم می شود یا آن را به کلی از دست می دهد؛ به همین سبب هر گاه برای بزرگان، دیداری رخ می داده و کسی مطلع می شده، سفارشی می کرده اند که هرگز در ایام حیاتشان آن را برای دیگران نقل نکنند تا دچار عوارض ناشی از این نقل نشوند.
خلاصه اینکه تا وقتی این سرّ؛ قابل انس، لذت الفت و بهره وری است که پنهان باشد. اگر خبر آن منتشر شد، دچار آفت می شود؛ چه برسد به آن که عده ای بخواهند مدعی شوند و با ذکر ادعای خود در مجالس و محافل، از این ماجرا نان بخورند.
زمانی در محضر حضرت آیت الله کشمیری از شخصی که تشرفی پیدا کرده بود و یک داستان بسیار طولانی را در آن تشرف گنجانده بودند صحبت شد. مرحوم آیت الله کشمیری فرمودند: «من به نظرم می رسد که این مکاشفه باشد، نه تشرف در عالم بیداری».
بیشتر قضایایی که اتفاق می افتاده، صحنه هایی بوده از مکاشفات قوی، و مکاشفات، گاهی آن قدر ظهور و تجلی دارند که برای خود شخص قابل تشخیص نیستند که آیا این قضیه در عالم خارج اتفاق افتاده یا قضیه ای بوده که خود شخص به صورت مکاشفه دیده است.
اسباب تقرّب به حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف
بحث درباره اسباب و مقدمات تقرب تشرف به محضر حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف را با دو مقدمه آغاز می کنیم:
۱. از برخی تشرف های ویژه که طی آن، افراد بزرگواری به محضر حضرت شرفیاب شده و بهره های بسیاری برده اند، معلوم می شود که تشرف به محضر آن بزرگوار، رزقی الهی است که از جانب خداوند عنایت می شود و خود خداوند هم آن را برنامه ریزی می نماید؛ یعنی اسباب و زمینه های تشرف یک عاشق دل سوخته را به گونه ای فراهم می کند که در عین این که حضرت، مشغول انجام وظایف و امور خویشند، آن شخص، سر راه حضرت قرار می گیرد.
علاوه بر آن، معمولاً به این گونه
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 