پاورپوینت کامل خبر ویژه ;پاسخ آیت الله سبحانی به ادعای اهانت آمیز سلمان العوده ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل خبر ویژه ;پاسخ آیت الله سبحانی به ادعای اهانت آمیز سلمان العوده ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل خبر ویژه ;پاسخ آیت الله سبحانی به ادعای اهانت آمیز سلمان العوده ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل خبر ویژه ;پاسخ آیت الله سبحانی به ادعای اهانت آمیز سلمان العوده ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint :

۴۴

روزنامه الجزیره درعربستان در شماره ۱۲۷۹۹، مقاله ای از دکتر سلمان العوده به نام
عید سعید فطر منتشر نمود که در آن ، این جمله ها آمده بود: عیدهای ملت های کافر،
مربوط به امور دنیوی آنهاست ، مثلا روزی که دولتی پدید می آید، یا دولتی سقوط
می کند، یا حاکمی منصوب می گردد یا پادشاهی تاجگذاری می کند، و گاهی مربوط به فصول
سال است ، مانند اول بهار و نظیر آن . یهود نیز برای خود اعیادی دارند و مسیحیان
نیز اعیادی دارند، و یکی از اعیاد آنان ، عید روز پنجشنبه ای است که در آن ،
مائده ای از آسمان برای عیسی مسیح و حواریین او فرود آمده است ، و همچنین دیگر
عیدها و شیعیان نیز اعیادی دارند، مانند عید غدیر که فکر می کنند! پیامبر (ص )
علی (ع ) را در آن روز برای خلافت نصب فرمود.

سلمان بن فهدالعوده از وهابیان متعصب دیرینه است که اخیراً از مواضع تند خود توبه
کرده و رویکرد ملایمی به خود گرفته و در مقالات و خطبه های خود تکفیر و خشونت را
نکوهش کرده است ، و چنین وانمود کرده است که از این به بعد به ترویج خشونت
نمی پردازد و به وحدت کلمه کمک خواهد کرد، ولی متأسفانه در این مقاله ، عهد را
شکسته و پیمان را نادیده گرفته است و به مواضع پیشین خود بازگشته و به مفهوم العوده
که نام فامیل او است ، تحقق بخشیده است . نظر او را به چند نکته جلب می کنیم :

۱. او می گوید: ملت های کافر، روزهایی را عید می گیرند، مانند تأسیس دولت یا سقوط
آن ، ایشان با این جمله ، به اکثریت ملت و دولت عربستان اهانت کرده و آنان را کافر
شمرده است ، زیرا همین دولت و ملت سال ۱۴۱۹ قمری را به عنوان یکصدمین سالگرد تاسیس
دولت سعودی جشن گرفتند و از همه جای جهان ، شخصیت ها را به ریاض دعوت کردند و به
این دولت تبریک گفتند. آیا ملک فهد که در رأس این دعوت بود و مشایخ و علمایی که در
آن مراسم حضور داشتند، همه کافر بودند؟

۲. می گوید: یکی از اعیاد مسیحیان ، عید پنجشنبه آخر سال است که در آن مائده آسمانی
بر مسیح و حواریان نازل شده است . بسیار جای تأسف است که در ام القری ، و مرکز نزول
وحی الهی ، عید گرفتن چنین روزی عید کافران شمرده می شود، در حالی که قرآن ، این
عید را نتیجه دعا و درخواست حضرت مسیح از خداوند بزرگ می داند و می فرماید: قال
عیسی بن مریم اللهم ربّنا انزل علینا مائده من السماء تکون عیداً لاولنا و آخرنا و
آیه منک وارزقنا و انت خیر الرازقین ، مائده / ۱۱۴. عیسی فرزند مریم گفت :
بارالها! پروردگارا! از آسمان خوانی برای ما فرود آورد تا عیدی برای اول و آخر ما
باشد و نشانه ای از جانب تو، و ما را روزی ده که تو بهترین روزی دهندگانی .

البته مسیحیان ، هرچند از نظر قرآن ، امت کافر هستند، ولی این سبب نمی شود همه
اعمال آنان ، حتی عیدی را که حضرت عیسی بن مریم برای آنان تا روز قیامت به رسمیت
شناخته است ، انکار کنیم .

۳. او، عید غدیر را در ردیف عیدهای کافران شمرده و عملاً یک چهارم مسلمانان را که
شیعیان باشند، کافر خوانده است . با این کار، عهد و پیمان خود را شکسته است . فرض
کنید عید غدیر، عید اسلامی نبوده و بدعتی بیش نباشد، ولی آیا با یک بدعت گروهی از
دایره اسلام خارج شده و از امت های کافر به شمار می آیند؟!

اصولا ارزان ترین و رایج ترین کلمه در میان وهابیان ، اتهام شرک و کفر و بدعت و
خروج از دین است . تو گویی ملاک شرک و توحید و کفر و ایمان در دست آنان است که خود
را موحد و مومن و دیگران را مشرک و کافر بخوانند. وی اگر از تاریخچه غدیر آگاه بود،
و از گفتار پیامبر در آن روز، اطلاع صحیحی داشت ، شاید این جمله را نمی گفت . حدیث
غدیر را ۱۲۰ صحابی و ۸۴ تابعی و ۳۶۰ عالم سنی نقل کرده اند و خداوند، در آن روز
برای علی بن ابی طالب (ع ) مقام و منصبی را عطا فرمود که سرانجام پیامبر به یاران
خود فرمودند: همگی برخیزید و با علی به عنوان امیر مؤمنان سلام بگویید و بیعت کنید.
فرمودند: سلّموا علّی علی بامره المؤمنین .

حتی در میان صحابه پیامبر(ص )، شیخین ، علی (ع ) را با این جمله مورد خطاب قرار
دادند: بخ ّ بخ ّ لک یا اباالحسن لقد اصبحت مولای و مولای کل مؤمن و مومنه. مبارک
باد! ای اباالحسن تو سرور من و سرور هر مرد و زن با ایمان شده ای !

تبریک گویی صحابه را در آن روز، شصت تن از علمای اهل سنت ، نقل کرده اند. و امام
صادق (ع ) از پدران و نیاکان خود نقل کرده است که رسول خدا(ص ) فرمود: روز غدیر از
بهترین اعیاد امت من است ، و آن روزی است که خدا به من فرمان داد تا برادرم علی را
به عنوان پیشوای امت نصب کنم تا پس از من به وسیله او رهبری شوند و آن روزی است که
خدا دین خود را تکمیل کرد و نعمت خود را بر امت من به پایان رساند و اسلام را به
عنوان یک دین برای آنان برگزید.

شایسته گفتار است که طارق بن شهاب از اهل کتاب ، به عمر بن خطاب گفت : اگر آیه
الیوم اکملت لکم دینکم برای ما نازل می شد، روز نزول آن را عید می گرفتیم . وی
این سخن را گفت و عمربن خطاب و کسانی که در آن مجلس بودند به او اعتراض نکردند.

خوشبختانه در هر روزگاری که فشار اموی ها و عباسی ها از بین می رفت ، امت اسلامی ،
آن روز را عید می گرفتند و در لابه لای تاریخ ، به این مطلب ، اشاراتی هست :

۱. ابن خلکان در ترجمه المستعلی ابن المستنصر عباسی می گوید: روز عید غدیر خم روز
هیجدهم ذی الحجه از سال ۴۸۷ مردم با او بیعت کردند.

۲. او در ترجمه المستنصر باللّه می گوید: وی در شب پنجشنبه ، در هیجدهم ذی الحجه
سال ۴۸۷ درگذشت ، آنگاه اضافه می کند: و آن همان شب عید غدیر خم است .

۳. مسعودی پس از ذکر حدیث غدیر می نویسد: فرزندان علی و شیعیان این روز را بزرگ
می شمارند.

۴. ثعالبی پس از ذکر شب غدیر می گوید: این همان شبی است که در روز آن ، رسول
خدا(ص ) در غدیر خم بر روی جهازهای شتر سخنرانی کرد.

در هر حال ، در روز غدیر به اتفاق امت ، حادثه مهمی اتفاق افتاده ، زیرا پیامبر
خدا(ص ) در آن روز کاروان های حج را متوقف نمود و سخنان تاریخی خود را بیان کرد.
آیا تجدید این خاطره که به امر خدا انجام گرفته است ، عین توحید است یا شرک ، و حفظ
سنت است یا محو سنت؟! کسی نمی گوید که در روز غدیر باید فطره داد یا نماز عید را
خواند، هر چه هست ، یک نوع اظهار شادمانی برای این مقام و موقعیتی است که به یکی از
بزرگ ترین یاران پیامبر اعطا شد. به راستی باید گفت : اصولاً هیچ نوع معیاری برای
خطیبان حرمین شریفین و نویسندگان این دو منطقه وجود ندارد و نباید هم باشد، زیرا از
دم ، خمار دلارهای نفتی هستند و فکر می کنند در پیشگاه خدا حسابی نخواهند داشت !
وسیعلمون من اصحاب الصراط السوی و من اهتدی .

ساخت دارالشفاء در کربلا

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت : از سوی خیرین استان اردبیل
دارالشفاء در کربلای معلی احداث می شود. صادق علویان صدر افزود: این مرکز با مساعدت
مالی خیرین و اعزام کارگران و مهندسان اردبیلی احداث می شود و سعی داریم در آن تمام
خدمات بهداشتی و درمانی برای زائران ارائه شود. وی با اشاره به اعزام دو کاروان
برای بازسازی و مرمت حرمین شریفین در عراق تصریح کرد: این گروه ۱۰ نفره شامل
جوشکار، در و پنجره ساز و آلماتورکار هستند که در مدت اقامت خود، حرمین ائمه هدی را
بازسازی و مرمت خواهند کرد. علویان صدر در ادامه از اعزام این کاروان ها در آینده
نزدیک خبر داد و افزود: اعزام این کاروان ها به شهرهای کربلا و سامرا خواهد بود و
علاقه مندان می توانند در این کاروان ها برای اعزام ثبت نام کنند.

علویان صدر با بیان اینکه دارالشفاء در کنار حرم امام حسین (ع ) احداث می شود اظهار
داشت : بنای این ساختمان مختص استان اردبیل است و مردم علاقه مند و خیر استان جهت
مشارکت در این طرح می توانند کمک های نقدی خود را به حساب ۸۵۸۵ بانک ملی واریز
نمایند. وی پیش بینی کرد احداث این مرکز درمانی و بهداشتی بیش از ۵ میلیارد تومان
هزینه دربر داشته باشد.

بانک اقتصاد نوین ایرانی در کربلا شعبه دایر می کند

معاون امور نظارت بانک اقتصاد نوین گفت : برای ارائه خدمات بانکی به زائران عتبات
عالیات ، شعبه بانک اقتصاد نوین در شهر کربلا در عراق دایر می شود. مرتضی شهید زاده
افزود: نخستین شعبه بانک اقتصاد نوین در پایتخت عراق دایر شده و دومین شعبه نیز ظرف
دو هفته آینده در کربلا راه اندازی می شود. وی همچنین از اخذ مجوز از بانک مرکزی
عراق برای تأسیس شعبه در نجف ، سلیمانیه ، اربیل و بصره خبرداد و گفت : با تأسیس
شعب این بانک در عراق مسافران و زائران ایرانی در سفر به عراق از حمل وجه نقد
بی نیاز می شوند.

اعلام آمادگی مجدد ایران برای بازسازی سامرا

معاون فرهنگی و امور بین الملل ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت : ایران مجدداً در
زمینه بازسازی سامرا اعلام آمادگی می کند و تمام هزینه های بازسازی را هم پرداخت
خواهد کرد. علی میرانوری افزود: قرار بود یونسکو و کشورهای اروپایی از ماه مبارک
رمضان کار بازسازی سامرا را آغاز کنند ولی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.
معاون فرهنگی و امور بین الملل ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: به محض اینکه
دولت عراق امنیت ما را در منطقه فراهم کند، کار بازسازی حرمین عسکریین را آغاز
خواهیم کرد. به گفته میرانوری ، اگر دولت عراق اجازه بازسازی دهد، گروه های مهندسان
ایرانی وارد عراق شده و بعد از ارزیابی وضعیت موجود فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی تأکید کرد: ایران تمامی هزینه های بازسازی سامرا را پرداخت می کند. معاون فرهنگی
و امور بین الملل ستاد بازسازی عتبات عالیات از ساخت ضریح حرمین عسکریین در ایران
خبر داد و گفت : زمان اتمام ساخت این ضریح هنوز مشخص نیست . وی افزود: هزینه نهایی
ساخت این ضریح حدود ۳ میلیارد تومان برآورد شده که توسط خیرین ایرانی تأمین خواهد
شد. میرانوری در پایان خاطرنشان کرد: این ضریح پس از ساخت در ایران به صورت قطعات
مجزا به کشور عراق منتقل می شود.

کوفه میزبان نشست بررسی طرح های توسعه حرم امام علی (ع )

نشست بررسی طرح های توسعه حرم امام علی (ع ) با حضور جمعی از مسئولان و مهندسان
عراقی ، نوزدهم آبان ماه در شهر کوفه برگزارشد. محور اصلی بحث و گفت وگو در این
نشست که با حضور عبدالرزاق العیسی ، رئیس دانشگاه کوفه و جمعی از کارشناسان و
متخصصان عمران برگزار شد، بررسی طرح های توسعه حرم امام علی (ع ) و بازسازی اماکن
مقدس در شهرهای نجف و کوفه بود. تکمیل صحن فاطمه زهرا(س ) در محوطه حرم امام
علی (ع ) و احداث مراکز درمانی و خدمات رسانی به زائران شهر نجف ، از جمله طرح های
توسعه حرم امام علی (ع ) عنوان شده است . یادآوری می شود ساخت دو بازار بزرگ سنتی
نیز در این طرح پیش بینی شده است .

اتمام بازسازی گنبد حرم جوادالائمه (ع ) تا عید غدیر

معاون فرهنگی و امور بین الملل ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام ساخت گنبد حرم
جواد الائمه (ع ) توسط ایران در عراق خبر داد و گفت : کار بازسازی این گنبد در عید
غدیر به پایان می رسد. علی میرانوری افزود: خشت های طلای گنبد حرم جوادالائمه (ع )
در زمان صدام تماماً جمع آوری شده است و ایران این گنبد را برای نخستین بار بازسازی
کرده است . به گفته میرانوری ، کار به اتمام رسیده و عید غدیر این پروژه افتتاح و
آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور بین الملل ستاد بازسازی عتبات عالیات زمان اجرای پروژه را ۱/۵
سال عنوان کرد و گفت : ایران برای بازسازی آن بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه کرده
است . به گفته میرانوری ، برای بازسازی این گنبد برای نخستین بار ۳۲ متر کاشی معرق
مورد استفاده قرار گرفته است . معاون فرهنگی و امور بین الملل ستاد بازسازی عتبات
عالیات با اشاره به اینکه پروژه طلاکاری گنبد حرم جوادالائمه (ع ) یکی از بزرگ ترین
پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات است ، خاطرنشان کرد: مساحت این گنبد، حدود ۴۰۰
متر مربع است و برای بازسازی این گنبد حدود ۱۰۰ کیلوگرم طلا مصرف شده و کاشی کاری
ساقه این گنبد توسط هنرمندان ایرانی انجام شده است .

آذربایجانی ها حوزه علمیه نجف اشرف را بازسازی می کنند

امام جمعه تبریز از بازسازی حوزه علمیه نجف اشرف از سوی آذربایجانی ها خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین محسن شبستری ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، در دیدار
با هیأت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار امیدواری
کرد مردم مو›من و ولایت مدار آذربایجان شرقی افزون بر کمک به بازسازی و توسعه حرم
مطهر حضرت علی (ع )، در بازسازی حوزه علمیه نجف نیز سهیم شوند. وی در ادامه با
تقدیر از کمک های مالی مردم تبریز برای بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: حوزه علمیه
نجف اشرف دارای جایگاه ارزشمندی در جهان اسلام است چراکه علمای تعلیم یافته این
مرکز علوم اسلامی باعث افتخار حوزه های علمیه جهان تشیع اند.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام عبدالحمید بنابی ، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات
استان ، با ارائه گزارشی از روند بازسازی حرم حضرت علی (ع ) از کمک ۱۸ میلیارد
ریالی مردم این استان به بازسازی عتبات عالیات خبر داد. در حاشیه این نشست نیز حسن
هدایی ، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان شرقی ، با بیان اینکه
این ستاد از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است ، افزود: از زمان تأسیس مبلغی حدود
هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از مردم استان جمع آوری شده و برای بازسازی ، مرمت و
تکمیل طرح های در دست اجرای شهرهای نجف و کربلا فرستاده شده است . وی عملیات
بازسازی اماکن مقدس شامل بازسازی حسینیه صحن ، سبک سازی سقف حرم مطهر حضرت علی (ع )
و رواق های اطراف آن و بازسازی نمای خارجی حرم آن حضرت را از جمله طرح های در دست
بازسازی دانست . جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در ادامه ، بازسازی ۱۲۰
سرویس بهداشتی در جوار حرم مطهر حضرت امیر(ع ) و مرمت مقبره شیخ حرّ عاملی را از
دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد اعلام کرد.

میزان مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات

اکبر نوجوان در چهارمین همایش منطقه ای ستادهای عتبات عالیات در شهرکرد گفت : ملت
ایران از ۴ سال گذشته تاکنون ۶۳/۵ میلیارد تومان در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی
برای رفاه زائران و بازسازی عتبات عالیات پرداخت کرده است . وی اجرای ۳۰ هزار طرح
عمرانی در نجف اشرف کربلای معلی ، کاظمین و سامرا را از مهم ترین برنامه های اجرایی
این ستاد در عتبات عالیات بیان کرد. جانشین ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات
جداسازی شبکه آب رسانی حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع ) از شبکه آب رسانی شهری ، گسترش
صحن به میزان ۷۰ هزار متر مربع ، راه اندازی شبکه های برق فشارقوی در حرمین
شریفین ، گسترش ۱۱۰ هزارمترمربع فضای رفاهی در بین الحرمین برای زائران در کربلای
معلا، کاشی کاری و سنگ فرش ۱۱۰۰ متر مربع عتبات عالیات ، طلاکاری گنبد و
گل دسته های حرم امام جواد(ع ) در کاظمین و ساخت گنبد و گلدسته دو طفلان مسلم را از
جمله طرح های پایان یافته و در دست اجرا نام برد. نوجوان افزود: تاکنون همه
ضریح های ائمّه اطهار(ع ) با نمادهای هفت امامی ساخته شده است و با تدابیر کمیته
هنری مرکب از هنرمندان ضریح ساز و علمای حوزه علمیه قم تلاش می شود در تعویض
ضریح های جدید علاوه بر به کارگیری بهترین آلیاژهای تأیید شده در دانشگاه ها، همه
نمادها و علایم به کارگیری شده در این ضریح ها با مفاهیم شیعه ۱۲ امامی به دقت
رعایت شود. وی از راه اندازی دستگاه تاور کرن (نوع جدید جرثقیل ) برای حمل سازه های
بتونی و فلزی سنگین و حجیم از عصر گذشته در کربلای معلی خبر داد.

همایش منطقه ای ستاد بازسازی عتبات عالیات با حضور نمایندگان ستادهای بازسازی
استان های تهران ، چهارمحال و بختیاری ، خوزستان ، لرستان ، کهگیلویه و بویر احمد و
قم به مدت یک روز در شهر کرد برگزار شد.

هشتمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی با تجلیل از مصحح برجسته میراث مکتوب شیعه ،
زنده یاد استاد میرجلال الدین محدث ارموی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی ،
پژوهشگران این عرصه و اصحاب فرهنگ در کتابخانه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دکتر غلامعلی حداد عادل طی سخنانی با بیان این مطلب که بزرگداشت حامیان نسخ خطی سنت
نیکوی کتابخانه مجلس شورای اسلامی است ، خاطرنشان کرد: کتابخانه مجلس شورای اسلامی
امسال موفق به برپایی بزرگداشت برای بزرگی شده است که هیچ کس در انتخاب وی شک
نمی کند. انتخاب جلال الدین محدث ارموی بسیار مناسب است و شاید زودتر از این باید
بزرگداشت این شخصیت برگزار می شد. وی با اشاره به ویژه نامه پیام بهارستان که با
هدف معرفی این شخصیت انتشار یافته است ، از استادانی همچون شمس آل احمد، محمد
دبیرسیاقی ، احمد مهدوی دامغانی و میرهاشم محدث که در تهیه این ویژه نامه با
کتابخانه ، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی همکاری کرده اند سپاسگزاری کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود تأکید کرد: استاد محدث از بزرگان
دانشگاه بود که پایه ادبیات و دانش عربی خود را در حوزه علمیه مشهد به دست آورد،
ولی حوادث روزگار وی را از حوزه به سمت دانشگاه راند. در واقع ، محدث ، گامی در
حوزه و گامی در دانشگاه داشت . فرق محدث ارموی با دیگر کسانی که از حوزه به دانشگاه
آمدند این بود که برخلاف سایرین به مبانی ارزشی حوزه پشت نکرد و از حضورش در
دانشگاه و دست یابی به نسخه های خطی و آشنایی با دانشمندانی همچون علامه قزوینی و
مرحوم آشتیانی ، برای حفظ میراث مکتوب اسلامی شیعه بهره برد. دکتر حداد عادل یادآور
شد: محدث یک قلم در جهت خلاف اصول اسلام روی کاغذ نیاورد. عشق و ارادت وی به ائمه
اطهار(ع )، خصوصاً امام دوازدهم (عج )، حیرت انگیز و محرک اصلی وی در زندگی بوده
است .

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به نسخ خطی در قرن حاضر به اندازه کافی
نبوده است ولی در دو دهه اخیر این توجه گسترش یافته و نسخه های خطی فرهنگی سرمایه
ملی ما شده اند. دکتر حداد عادل با عنوان کردن این مطلب که تصحیح کتاب النقض محدث
در میان آثارش درخششی ویژه دارد، گفت : این اثر از جهات مختلف خواندنی است . النقض
کلامی جدی در دفاع از تشیع به شمار می رود که به قلم عبدالجلیل قزوینی رازی در
برابر شبهه های کتاب فضائح الروافض به زبانی ساده و قابل فهم و در عین حال همراه
با احتجاج های عمیق محتوایی و تاریخی به نگارش درآمده است . با طبع این اثر (با
مقابله و تصحیح سید جلال الدین حسینی ارموی مشهور به محدث ) به نثری روشن و دلپذیر
از میانه قرن ششم دست یافتیم که سرمایه ای بزرگ برای زبان و ادبیات فارسی است .
وی ، اشتمال کتاب النقض بر اسامی عده ای از رجال و علمای قرن ششم هجری همراه با
اسامی بلاد و محله های آن زمان را از دیگر نقاط قوت این کتاب دانست و تصریح کرد: با
توجه به ارزش اثر که از نظر ادبی ، عربی ، سیاسی ، اجتماعی ، شیوه تصحیح و …
بی نظیر است ، باید پایان نامه های کارشناسی ارشد متعدد درباره این کتاب نوشته شود.
دکتر حدادعادل با اشاره به اینکه کتابخانه مجلس شورای اسلامی در طول عمر ۳۰ ساله
خود، ۳۰ هزار نسخه خطی گرد آورده است ، پیشنهاد کرد نهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ
خطی به احترام شیخ عزیزالله عطاردی قوچانی برپا شود.

دکتر احمد جلالی ، رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی و معاون فرهنگی مجلس ، از دیگر
سخنرانان این گردهمایی بود. وی با یادآوری این مطلب که در سال های گذشته از میان
بزرگان حامی نسخ خطی از چهره هایی همچون عبدالله انوار، اکبر مهدوی ، عبدالحسین
حائری ، سید احمد حسینی اشکوری ، محمد تقی دانش پژوه و اصغر مهدوی تجلیل شده است ،
گفت : جلال الدین محدث ارموی ، به شهادت اهل فن ، در مقام نشر معارف و آثار شیعی و
اسلامی سرمشقی فاخر برای ما و آیندگان است . جلالی در بخشی از سخنان خود اظهار
داشت : کتابخانه های بزرگ کشور از جمله کتابخانه ملی ، کتابخانه مجلس شورای
اسلامی ، کتابخانه دانشگاه تهران ، کتابخانه آستان قدس رضوی (ع ) و کتابخانه
آیت الله مرعشی نجفی (ره ) برای خریداری آثار و نسخ خطی به منظور نگاهداری در این
کتابخانه ها به نام اهداکننده و خریدار آمادگی ویژه دارند.

عبدالحسین حائری ، مصحح و از رؤسای پیشین کتابخانه مجلس شورای اسلامی نیز در این
آیین از کتاب شناسی و النقض به عنوان دو کتاب برجسته محدث یاد کرد و در باب
ویژگی های این دو اثر سخنانی ایراد نمود.

محمد دبیرسیاقی ، مصحح و پژوهشگر، دیگر سخنران جلسه بود که با بیان مطالبی پیرامون
زندگی و آثار محدث ارموی ، گفت : ۵۳کتاب در ۷۲مجلد از این شخصیت بزرگ اسلامی به جا
مانده است .

سپس میرهاشم محدث ، فرزند جلال الدین ارموی ، ضمن سپاسگزاری از منتقدان و کاوشگران
آثار جلال الدین ارموی و یادآوری این نکته که این برنامه سومین بزرگداشت محدث پس از
مرگش محسوب می شود، اظهار داشت : تا چند سال پیش مصححان نه در میان دولتیان و نه در
میان مردم عادی پشتیبان نداشتند که نمونه بارز و گواه این مسئله را می توان در نوع
گزینش نویسندگان نمونه مشاهده کرد. وی با بیان خاطراتی از زندگی و شخصیت محدث و
اشاره به این نکته که این شخصیت بزرگ در سراسر عمر با برکت خود در هیچ نشریه ای
مقاله ننوشت و تنها در یک بزرگداشت (سیبویه ) شرکت کرد، از کتابخانه محدث ارموی در
قم به عنوان یک گنجینه برجای مانده از این شخصیت یاد کرد. کار ساختن یک مدرسه دینی
در افغانستان که در آن شیعیان و سنی ها، اعم از زن و مرد در یک مکان درس می خوانند،
به پایان رسیده و به زودی فعالیتش را آغاز خواهد کرد. این مدرسه را آیت الله شیخ
آصف محسنی ، رهبر یکی از احزاب جهادی پیشین ، در غرب شهر کابل در نزدیکی پارلمان
افغانستان ساخته است . به گفتهء آیت الله محسنی ، این مدرسه از پول باقی مانده
دوران جهاد و وجوه شرعی مردم ساخته شده است . او چهار سال پیش ب

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.