پاورپوینت کامل شهادت مظلومانه دکتر بهشتی ۴۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل شهادت مظلومانه دکتر بهشتی ۴۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل شهادت مظلومانه دکتر بهشتی ۴۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل شهادت مظلومانه دکتر بهشتی ۴۷ اسلاید در PowerPoint :

۴۱

اشاره/
هم حسینی، هم بهشتی

سید محمدمهدی موسوی

محله لومبان اصفهان، زادگاه فرزندی شد که هم «حسین» بود و هم «بهشتی». سید محمد،
چهار بهار، از عمرش گذشته بود که به مکتب­خانه رفت، اما خیلی زود رشد کرد و فقط ۱۲
سال داشت که دانش­آموز دبیرستان سعدی شد.

کم­کم شوق و اشتیاق مدرسه علمیه صدر، وجودش را گرفت. سید محمد در حالی که فقط ۱۴
سالش بود، شده بود طلبه علوم دینی. چهار سال که گذشت، سید تشنه علم، به دریای حوزه
قم پا نهاد اما درس کلاسیکش را هم از یاد نبرد.

سال ۱۳۲۷ شمسی دیپلم ادبی گرفت و درس سال ۱۳۳۰ هم در رشته فلسفه از دانشگاه تهران
لیسانس گرفت.

خودش را برای اعزام به خارج آماده می­کرد؛ یعنی می­خواست از بورس اعزام استفاده کند
که یک حادثه نظرش را عوض کرد. ازاین­رو ماند همین­جا و رفت سراغ آموزش و پرورش حالا
دیگر سید دبیر شده بود؛ یک روحانی که زبان انگلیسی تدریس می­کرد!

مدرسه دین­ودانش به سبک جدید برای دانش­آموزان قمی و مدرسه علمیه حقانی برای طلاب،
از طرح­هایی بودند که سید را به هدفش نزدیک می­کردند. تدریس و تأسیس مدرسه، مانع
تحصیلات وی نبود. سال ۳۹، او از پایان­نامه دکتری خود با عنوان «خدا در قرآن» در
رشته فلسفه دفاع کرد.

شروع مبارزات برای خیلی از شاگردان امام، فصل جدیدی در زندگی بود. سید هم که از
مهره­های اصلی به حساب می­آمد به فعالیت پرداخت اما از سال ۴۴ تا ۴۹ در ایران نبود،
چون در مرکز اسلامی هامبورگ مدیریت آنجا را بر عهده داشت.

بعد از بازگشت به میهن، دوباره رفت سراغ آموزش و پرورش؛ اما این بار به تألیف
کتاب­های دینی پرداخت. مبارزات که اوج گرفت و امام به فرانسه رفت، سید هم به پاریس
رفت و فرمان تشکیل شورای انقلاب را از امام گرفت.

انقلاب که پیروز شد، مجلس خبرگان قانون اساسی را با درایتی مثال­زدنی اداره کرد؛
دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بود و به فرمان امام، رییس دیوان عالی کشور شد. آخرین
برگ دفتر زندگانی­اش این بود که: «بهشتی مظلوم زیست؛ مظلوم مرد و خار چشم دشمنان
بود».[۳۴]

گفتار مجری

آشنایی با مهم­ترین دیدگاه های شهید بهشتی

شاخصه­های اصول گرایی از نگاه شهید بهشتی

مطالبی که در قسمت ذیل می­آید، اشاره به برخی از مهم­ترین شاخصه­های اصول گرایی
انقلابی از دیدگاه شهید بهشتی است که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۸۵ و
در جمع مسؤولان نظام مبنی بر تبیین شاخصه­های اصولگرایی در کشور تنظیم یافته است.
دیدگاه­های آن شهید بزرگوار از این جهت می­تواند دارای اهمیت باشد که بی هیچ تردیدی
ایشان به عنوان یک اصولگرا و اصلاح طلب واقعی، الگوی همه مسؤولان کشور می­باشند.

ایمان و هویت اسلامی و انقلابی

شهید بهشتی در زمینه هویت اسلامی و انقلابی حرف­هایی دارد که می­تواند چاره­ساز
امروز و فردای ما باشد؛

ما آگاهانه در راه با شرف زیستن، سرافراز زیستن، خدایی زیستن، با خود بودن و از آن
خود بودن همه این رنج­ها را تا آن افق دور به جان خریده­ایم.

عالی­ترین خواست در انسان، عشق به خدا، عشق به خیر و عدل مطلق است که به دنباله­ی
ان علاقه خدمت به انسان­ها، خدمت به خلق در راه رضای خالق را هم می­توان نام برد.

انقلاب ما اسلامی است، ما مسلمانیم، ما برای اسلام مبارزه می­کنیم نه برای
سرزمین­ها نه برای قدرت­ها و قدرت طلب­ها.

انسان مسلمان و دست پرورده اسلام دربرابر همه جلوه­های ظلم و فساد حساس است و هرگز
بی­تفاوت و خونسرد نیست. ما مجموعه­ای از انسان­های باایمان، مجاهد، پیکارگر حساس
لازم داریم.

عدالت

شهید مظلوم دکتر بهشتی اجرای اسلام بدون عدالت را ناقص می­داند و سرچشمه فساد را
بی­عدالتی عنوان می­کند؛

در جامعه­ای که به راستی اسلام باشد، هیچ ضد عدلی نباید وجود داشته باشد. این فاصله
فراوان درآمدها و زندگی­ها به هیچ عنوان با عدل اسلامی سازگار نیست.

عدالت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و عدالت معنوی در جامعه تنها براساس حاکمیت
ضابطه­ها و صداقت­ها به وجود می­آید و نه براساس رفاقت­ها و رودربایستی­ها.

جمهوری اسلامی تا زمانی که موفق به ایجاد عدل اقتصادی و عدل سیاسی و اجتماعی نشود،
این بعد از رسالت انبیا را تحقق نداده است.

استقلال طلبی

شهید بهشتی به درستی حفظ استقلال کشور و نظام را خنثی کننده توطئه­های دشمنان
می­دانست؛

قرار ما این است که خود بکاریم، خود بخوریم و در زمین خود بنشینیم و باج به هیچ
قدرت دیگری ندهیم.

خط قرآن و خط اسلام می­گوید جامعه جمهوری اسلامی باید یک جامعه به تمام معنا مستقل
باشد.

همه عربده­کشی­های نوکران آمریکا از همین است که چرا ما خودمان تصمیم می­گیریم و
مستقلیم.

تصمیم قاطع اتخاذ کرده­ایم که استقلال پرعظمت خود را به هیچ قیمت و هیچ عنوان و تحت
هیچ شرایطی از دست ندهیم.

جهاد علمی

اگر می­خواهید به آن سرزمین مقدس عمران و آبادی، استقلال و آزادی، معنویت و فروغ
الهی برسیم باید با شکیبایی و قناعت و استقامت از این طیف و این بیابان اقتصادی
سرگردان عبور کنیم.

فرهنگ جامعه ما فرهنگ حرکت، پویایی، آگاهی و قهرمانی است.

باید نظام اجتماعی را طوری درست کنیم که برای مردم سعادت بیاورد. هیچ کس نباید از
دست­یابی به سعادت در این نظام ناامید باشد.

سیستم دانشگاه ما باید در خدمت نیازهای جامعه و انقلاب باشد.

جامعه ما می­خواهد این تحصیل­کرده­ها وقتی از دانشگاه بیرون می­آیند به درد مردم
برسند.

خودباوری و اعتماد به نفس

دکتر بهشتی معتقد بود هیچ مسلمانی حق یأس و نومیدی ندارد. یک مسلمان باید امید و
نشاط باشد؛

انسان موجودی است مسابقه­جو، اگر این مسابقه جویی نبود، علم­ها، هنرها و خیلی
چیزهای دیگر نبود.

انسان موجودی خودساز و محیط­ساز است و اسلام انسان را این­طور به ما معرفی نموده
است.

ای مسلمان! هیچ وقت خودت را به دست حوادث و جریان­ها مسپار که خدا تو را آفریده است
تا به وجود آورنده جریان­ها باشی نه تسلیم شونده در برابر جریان­ها.

اگر در دام سختی­ها گرفتار آمدی، نومید مشو و دست از تلاش مکش، حرکت کن و از خدا
بخواه زیرا تو هرگز نمی­توانی پیش­بینی قطعی کنی که راهی به سوی خلاصی از این
سختی­ها نداری.

اصلاح طلبی

برای نظارت در اداره جامعه اسلامی به من چه و به تو چه­ای وجود ندارد و برای دخالت
البته وجود دارد.

اگر کسی بخواهد جلوی انتقاد سازنده را بگیرد، از اسلام منحرف است. انتقاد سازنده
هیچ منافاتی با حمایت ندارد.

برادران و خواهران، صمیمانه می­گویم که حتی هر نقد تلخ صریحی را هم که مطرح کنید،
خوشحال می­شویم، عرض کردم ما با کسی تعارف نمی­کنیم البته به شرط اینکه واقعاً
انتقاد کردن­هایمان انتقاد مخلصانه باشد نه عجیب­جویی مغرضانه، قصد نیش زدن و
هوچی­گری در کار نباشد. قصد بیان کردن نقطه­نظرها و سازندگی باشد.

آزادی و آزاد اندیشی

اسلام، انسان را موجود آزاد می­داند و حتی به این موجود آزاد نهیب می­زند که در هر
شرایط اجتماعی هستی، نایست، بمیر یا بمیران یا لااقل هجرت کن، به هر حال تسلیم محیط
فساد نشو.

در اسلام آزادی­های فردی، محدودیت­های اجتماعی نیز دارد، انسان آزاد است اما در
چهارچوب حدود الله و در چهارچوب قوانین الهی.

کوشش اسلام این است که انسان آزاد تربیت کند، آزاد از بند هوی­وهوس، آزاد از تسلط
خشم و شهوت و آزاد از تسلط دیگران تا بتواند راه خویش را آزادانه انتخاب کند.

آزادی و انتخاب آزادانه است که زندگی ما را زندگی و شخصیت ما را شخصیت انسانی
می­کند.

شکوفایی اقتصادی

<

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.