پاورپوینت کامل شهادت مظلومانه دکتر بهشتی ۴۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل شهادت مظلومانه دکتر بهشتی ۴۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل شهادت مظلومانه دکتر بهشتی ۴۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل شهادت مظلومانه دکتر بهشتی ۴۷ اسلاید در PowerPoint :
۴۱
اشاره/
هم حسینی، هم بهشتی
سید محمدمهدی موسوی
محله لومبان اصفهان، زادگاه فرزندی شد که هم «حسین» بود و هم «بهشتی». سید محمد،
چهار بهار، از عمرش گذشته بود که به مکتبخانه رفت، اما خیلی زود رشد کرد و فقط ۱۲
سال داشت که دانشآموز دبیرستان سعدی شد.
کمکم شوق و اشتیاق مدرسه علمیه صدر، وجودش را گرفت. سید محمد در حالی که فقط ۱۴
سالش بود، شده بود طلبه علوم دینی. چهار سال که گذشت، سید تشنه علم، به دریای حوزه
قم پا نهاد اما درس کلاسیکش را هم از یاد نبرد.
سال ۱۳۲۷ شمسی دیپلم ادبی گرفت و درس سال ۱۳۳۰ هم در رشته فلسفه از دانشگاه تهران
لیسانس گرفت.
خودش را برای اعزام به خارج آماده میکرد؛ یعنی میخواست از بورس اعزام استفاده کند
که یک حادثه نظرش را عوض کرد. ازاینرو ماند همینجا و رفت سراغ آموزش و پرورش حالا
دیگر سید دبیر شده بود؛ یک روحانی که زبان انگلیسی تدریس میکرد!
مدرسه دینودانش به سبک جدید برای دانشآموزان قمی و مدرسه علمیه حقانی برای طلاب،
از طرحهایی بودند که سید را به هدفش نزدیک میکردند. تدریس و تأسیس مدرسه، مانع
تحصیلات وی نبود. سال ۳۹، او از پایاننامه دکتری خود با عنوان «خدا در قرآن» در
رشته فلسفه دفاع کرد.
شروع مبارزات برای خیلی از شاگردان امام، فصل جدیدی در زندگی بود. سید هم که از
مهرههای اصلی به حساب میآمد به فعالیت پرداخت اما از سال ۴۴ تا ۴۹ در ایران نبود،
چون در مرکز اسلامی هامبورگ مدیریت آنجا را بر عهده داشت.
بعد از بازگشت به میهن، دوباره رفت سراغ آموزش و پرورش؛ اما این بار به تألیف
کتابهای دینی پرداخت. مبارزات که اوج گرفت و امام به فرانسه رفت، سید هم به پاریس
رفت و فرمان تشکیل شورای انقلاب را از امام گرفت.
انقلاب که پیروز شد، مجلس خبرگان قانون اساسی را با درایتی مثالزدنی اداره کرد؛
دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بود و به فرمان امام، رییس دیوان عالی کشور شد. آخرین
برگ دفتر زندگانیاش این بود که: «بهشتی مظلوم زیست؛ مظلوم مرد و خار چشم دشمنان
بود».[۳۴]
گفتار مجری
آشنایی با مهمترین دیدگاه های شهید بهشتی
شاخصههای اصول گرایی از نگاه شهید بهشتی
مطالبی که در قسمت ذیل میآید، اشاره به برخی از مهمترین شاخصههای اصول گرایی
انقلابی از دیدگاه شهید بهشتی است که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۸۵ و
در جمع مسؤولان نظام مبنی بر تبیین شاخصههای اصولگرایی در کشور تنظیم یافته است.
دیدگاههای آن شهید بزرگوار از این جهت میتواند دارای اهمیت باشد که بی هیچ تردیدی
ایشان به عنوان یک اصولگرا و اصلاح طلب واقعی، الگوی همه مسؤولان کشور میباشند.
ایمان و هویت اسلامی و انقلابی
شهید بهشتی در زمینه هویت اسلامی و انقلابی حرفهایی دارد که میتواند چارهساز
امروز و فردای ما باشد؛
ما آگاهانه در راه با شرف زیستن، سرافراز زیستن، خدایی زیستن، با خود بودن و از آن
خود بودن همه این رنجها را تا آن افق دور به جان خریدهایم.
عالیترین خواست در انسان، عشق به خدا، عشق به خیر و عدل مطلق است که به دنبالهی
ان علاقه خدمت به انسانها، خدمت به خلق در راه رضای خالق را هم میتوان نام برد.
انقلاب ما اسلامی است، ما مسلمانیم، ما برای اسلام مبارزه میکنیم نه برای
سرزمینها نه برای قدرتها و قدرت طلبها.
انسان مسلمان و دست پرورده اسلام دربرابر همه جلوههای ظلم و فساد حساس است و هرگز
بیتفاوت و خونسرد نیست. ما مجموعهای از انسانهای باایمان، مجاهد، پیکارگر حساس
لازم داریم.
عدالت
شهید مظلوم دکتر بهشتی اجرای اسلام بدون عدالت را ناقص میداند و سرچشمه فساد را
بیعدالتی عنوان میکند؛
در جامعهای که به راستی اسلام باشد، هیچ ضد عدلی نباید وجود داشته باشد. این فاصله
فراوان درآمدها و زندگیها به هیچ عنوان با عدل اسلامی سازگار نیست.
عدالت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و عدالت معنوی در جامعه تنها براساس حاکمیت
ضابطهها و صداقتها به وجود میآید و نه براساس رفاقتها و رودربایستیها.
جمهوری اسلامی تا زمانی که موفق به ایجاد عدل اقتصادی و عدل سیاسی و اجتماعی نشود،
این بعد از رسالت انبیا را تحقق نداده است.
استقلال طلبی
شهید بهشتی به درستی حفظ استقلال کشور و نظام را خنثی کننده توطئههای دشمنان
میدانست؛
قرار ما این است که خود بکاریم، خود بخوریم و در زمین خود بنشینیم و باج به هیچ
قدرت دیگری ندهیم.
خط قرآن و خط اسلام میگوید جامعه جمهوری اسلامی باید یک جامعه به تمام معنا مستقل
باشد.
همه عربدهکشیهای نوکران آمریکا از همین است که چرا ما خودمان تصمیم میگیریم و
مستقلیم.
تصمیم قاطع اتخاذ کردهایم که استقلال پرعظمت خود را به هیچ قیمت و هیچ عنوان و تحت
هیچ شرایطی از دست ندهیم.
جهاد علمی
اگر میخواهید به آن سرزمین مقدس عمران و آبادی، استقلال و آزادی، معنویت و فروغ
الهی برسیم باید با شکیبایی و قناعت و استقامت از این طیف و این بیابان اقتصادی
سرگردان عبور کنیم.
فرهنگ جامعه ما فرهنگ حرکت، پویایی، آگاهی و قهرمانی است.
باید نظام اجتماعی را طوری درست کنیم که برای مردم سعادت بیاورد. هیچ کس نباید از
دستیابی به سعادت در این نظام ناامید باشد.
سیستم دانشگاه ما باید در خدمت نیازهای جامعه و انقلاب باشد.
جامعه ما میخواهد این تحصیلکردهها وقتی از دانشگاه بیرون میآیند به درد مردم
برسند.
خودباوری و اعتماد به نفس
دکتر بهشتی معتقد بود هیچ مسلمانی حق یأس و نومیدی ندارد. یک مسلمان باید امید و
نشاط باشد؛
انسان موجودی است مسابقهجو، اگر این مسابقه جویی نبود، علمها، هنرها و خیلی
چیزهای دیگر نبود.
انسان موجودی خودساز و محیطساز است و اسلام انسان را اینطور به ما معرفی نموده
است.
ای مسلمان! هیچ وقت خودت را به دست حوادث و جریانها مسپار که خدا تو را آفریده است
تا به وجود آورنده جریانها باشی نه تسلیم شونده در برابر جریانها.
اگر در دام سختیها گرفتار آمدی، نومید مشو و دست از تلاش مکش، حرکت کن و از خدا
بخواه زیرا تو هرگز نمیتوانی پیشبینی قطعی کنی که راهی به سوی خلاصی از این
سختیها نداری.
اصلاح طلبی
برای نظارت در اداره جامعه اسلامی به من چه و به تو چهای وجود ندارد و برای دخالت
البته وجود دارد.
اگر کسی بخواهد جلوی انتقاد سازنده را بگیرد، از اسلام منحرف است. انتقاد سازنده
هیچ منافاتی با حمایت ندارد.
برادران و خواهران، صمیمانه میگویم که حتی هر نقد تلخ صریحی را هم که مطرح کنید،
خوشحال میشویم، عرض کردم ما با کسی تعارف نمیکنیم البته به شرط اینکه واقعاً
انتقاد کردنهایمان انتقاد مخلصانه باشد نه عجیبجویی مغرضانه، قصد نیش زدن و
هوچیگری در کار نباشد. قصد بیان کردن نقطهنظرها و سازندگی باشد.
آزادی و آزاد اندیشی
اسلام، انسان را موجود آزاد میداند و حتی به این موجود آزاد نهیب میزند که در هر
شرایط اجتماعی هستی، نایست، بمیر یا بمیران یا لااقل هجرت کن، به هر حال تسلیم محیط
فساد نشو.
در اسلام آزادیهای فردی، محدودیتهای اجتماعی نیز دارد، انسان آزاد است اما در
چهارچوب حدود الله و در چهارچوب قوانین الهی.
کوشش اسلام این است که انسان آزاد تربیت کند، آزاد از بند هویوهوس، آزاد از تسلط
خشم و شهوت و آزاد از تسلط دیگران تا بتواند راه خویش را آزادانه انتخاب کند.
آزادی و انتخاب آزادانه است که زندگی ما را زندگی و شخصیت ما را شخصیت انسانی
میکند.
شکوفایی اقتصادی
<
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 