پاورپوینت کامل انتخاب حضرت ایت الله خامنه ایبه رهبری ۷۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل انتخاب حضرت ایت الله خامنه ایبه رهبری ۷۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۷۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل انتخاب حضرت ایت الله خامنه ایبه رهبری ۷۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل انتخاب حضرت ایت الله خامنه ایبه رهبری ۷۵ اسلاید در PowerPoint :
۹۵
پنج شنبه
۱۴ خرداد ۱۳۸۸
۱۰ جمادی الثانی ۱۴۳۰
۴. Jun. 2009
ـ یک جرعه آفتاب
ـ اشاره
ـ گفتار مجری
ـ نکته ها
ـ زلال قلم
ـ کوتاه و گویا
ـ با خاطرات
ـ نظر شما چیه؟
یک جرعه آفتاب
فقیهان شیعه روایت هایی برای اثبات ولایت فقیه بیان می کنند که مهم ترین آنها عبارتند از:
۱. توقیع شریف امام زمان(عج) خطاب به اسحاق بن یعقوب کلینی:
وَ امّا الْحَوادِثُ الواقِعَه فَارْجِعُوا فِیها الی رواهِ حَدِیثِنا فِاَنَّهُم حُجَّتِی عَلَیْکُم وَ أَنا حجّه اللِه عَلَیْهِم.[۱]
اما در پیش آمدهای روزگار به راویان حدیث ما رجوع کنید؛ چرا که آنان حجت من بر شما هستند و من حجّت خدا بر آنانم.
صاحب جواهر در توضیح این روایت می فرماید: «ظاهر این جمله به روشنی دلالت دارد که فقیه، حجّت امام زمان(عج) و دارای تمام اختیاراتی است که خداوند تعالی به آن حضرت داده است».[۲]
۲. روایت امام حسین(ع): «مجراهای امر در احکام به دست علمای الهی است که امین بر حلال و حرام خدا هستند».[۳]
۳. روایت امام صادق(ع)، به نقل سکونی: «قال رسول الله(ص): الفقهاء اُمناء الرسل؛ فقیهان، امانت داران پیامبرانند…».[۴]
۴. روایت علی بن حمزه از امام کاظم(ع): «لاِنَّ المْومِنینَ الْفُقَهاءُ حصُونُ الاسْلامِ کَحِصْنِ سُورِ الْمَدَینه لها؛ … مؤمنان فقیه، دژهای محکم و استوار اسلام هستند، همان گونه که دژها و حصارهای اطراف شهر، شهر را محافظت می کنند…».[۵]
۵. روایت پیامبر اسلام از زبان علی(ع) به نقل از شیخ صدوق در من لا یحضره الفقیه: «خدایا به جانشینان من رحمت عطا کن». پرسیدند: «یا رسول الله! جانشینان شما کیستند؟» فرمود: «کسانی هستند که پس از من می آیند و حدیث و سنت مرا روایت می کنند».
اشاره
ولایت فقیه
فاطره ذبیح زاده
فقیهان بزرگ شیعه از آغاز سامان دهی نگارش فقه، در کنار و همراه بحث های فقهی هر جا شایسته دیده اند، به مسئله ولایت فقیه اشاره کرده اند. همچنین در بحث های گوناگون فقهی مانند: نماز جمعه در زمان غیبت، جمع آوری و مصرف خمس و زکات، حکم به رؤیت هلال، جهاد، انفاق، حدود و… به پاره ای از زوایای ولایت فقیه پرداخته اند که از آن جمله می توان به صاحب جواهر، شیخ انصاری(ره)، سید محمد بحرالعلوم(ره)، آخوند خراسانی(ره)، میرزای نائینی و محقق رشتی اشاره کرد.
بی گمان، نقش امام خمینی(ره) در احیای مسئله ولایت فقیه، روشنگری و استوارسازی جایگاه بلندِ آن و سرانجام نهادینه کردن آن، چشم گیر و ستودنی است.
امام خمینی(ره) از دیرباز در اندیشه تشکیل حکومت اسلامی، با رهبری فقیه آگاه به مسائل روز و سیاست ، عادل و پرهیزگار، مدیر و مدبّر بود. بر اساس همین باور فقهی به مبارزات ضد طاغوتی شدت و گسترش بخشید. او در حوزه علمیه نجف اشرف به طور رسمی، اندیشه حکومتی خود را با نام «ولایت فقیه» به بحث گذاشت و مبانی فقهی آن را به درستی روشن کرد.
امام تا دست یابی به نظام سیاسی و استوارسازی ساختار حکومتی جمهوری اسلامی به رهبری ولی فقیه، از تلاش باز نایستاد.
در روزگار غیبت کبری که جامعه از فیض وجود امام معصوم به ظاهر بی بهره است، باید دید برای اجرای احکام و قانون های دینی، دفاع از کیان اسلام و حفظ مرزها، سالم نگه داشتن جامعه از رهزن های اندیشه، اداره اجتماع و حفظ حقوق مردم چه برنامه ای وجود دارد و چه باید کرد؟
امام خمینی(ره) در این باره می فرماید:
اگر خدا شخص معینی را برای حکومت در دوره غیبت تعیین نکرده است، لکن آن خاصیت حکومتی را که از صدر اسلام تا زمان حضرت صاحب(عج) موجود بود، برای بعد از غیبت هم قرار داده است که این خاصیت عبارت از علم به قانون و عدالت باشد… که اگر با هم اجتماع کنند، می توانند حکومت عدل عمومی در عالم تشکیل دهند. اگر فرد لایقی که دارای این دو خصلت باشد، به پا خاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم(ص) در امر اداره جامعه داشت، دارا می باشد و بر همه مردم لازم است از او اطاعت کنند.[۶]
همچنین ایشان درباره برخی شرایط ولی فقیه می فرماید:
اجتهاد مصطلح در حوزه ها کافی نمی باشد، بلکه یک فرد اگر اعلم در علوم معهود حوزه ها هم باشد، ولی نتواند مصلحت جامعه را تشخیص دهد و یا نتواند افراد صالح و مفید را از افراد ناصالح تشخیص دهد و به طور کلی در زمینه اجتماعی و سیاسی فاقد بینش صحیح و قدرت تصمیم گیری باشد، این فرد در مسائل اجتماعی و حکومتی، مجتهد نیست و نمی تواند زمام جامعه را به دست بگیرد.[۷]
گفتار مجری
فقه و عدالت
فاطره ذبیح زاده
دو ویژگی اصلی ولایت فقیه، «فقه» و «عدالت» است؛ یعنی ولی فقیه باید در پرتو اجتهاد و فقاهت، به قانون اسلام آگاهی داشته باشد. افزون بر این، عادل نیز باشد؛ یعنی با پرهیزکاری، از هرگونه گناه دوری کند. انسانی که دارای این دو ویژگی است، از هرگونه خودکامگی، انحصارطلبی و انحراف می پرهیزد و خود را مطیع محض اسلام می داند و ذره ای از حریم آن تجاوز نمی کند؛ همان اسلامی که اکثریت قاطع ملت آن را پذیرفته و خواهان اجرای آن اند. بنابراین، ولایت فقیه، تحقق بخشنده خواسته ملت و آموزه های اسلام است.
ولایت فقیه هدیه الهی به انسان هاست؛ چرا که «فقه» و «عدالت» را جانشین ناآگاهی، پلیدی و خودکامگی می کند و حاکمیت الله را در زمین تحقق می بخشد که در پرتو آن، نابرابری و فساد جای خود را به عدالت و ارزش ها می دهد و در سایه این ارزش ها، تنش ها و دغدغه ها را به آرامش تبدیل می سازد.
عدالت ولی فقیه و حاکم اسلامی، یک شرط مترقّی و ممتاز است؛ چرا که در هیچ جای دنیا و هیچ قانونی، عدالتِ زمامدار شرط نیست. ولی فقیه باید از گناهان بزرگ و اصرار بر گناهان کوچک بپرهیزد. اگر این شرط را نداشته باشد، مشروعیت ندارد. عدالت او ایجاب می کند حضور ملت را در صحنه ها ارج نهد و مصلحت جامعه را بر هر چیز مقدم دارد و در این راه ذره ای کوتاهی نکند.
نام آور بزرگ دوران معاصر یعنی امام خمینی(ره)، دانشمندی پارسا، خردمندی پرهیزکار، حکیمی سیاست مدار، مؤمنی نواندیش، عارفی شجاع، فرمانروایی عادل و مجاهدی فداکار بود.
خصلت های برجسته خداداد، با آنچه خود از معارف قرآنی آموخته و دل و جانش را به آن آراسته بود، با هم درآمیخت و شخصیت عظیم، جذاب و اثرگذاری پدید آورد که چهره های برجسته یک قرن اخیر در برابر آن کم جاذبه و تک بعدی و کوچک به نظر می آمدند. امام با تعیین دقیق مکتب سیاسی اسلام و اصل مترقی ولایت فقیه، بر یک قرن و نیم توطئه دشمنان برای حذف کامل اسلام از زندگی جوامع مسلمان خط بطلان کشید.
پس از ارتحال جان سوز امام خمینی(ره)، در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸، مجلس خبرگان رهبری با انتخاب شایسته آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، بار عظیم سوگ امام را که بر شانه های مردم سنگینی می کرد، تسکین دادند.
ایشان فرزند به حق و همراه صدیق امام است. امام نیز بارها آشکار و پنهان، محبت خود را به ایشان ابراز می کرد. به عبارت دیگر، امت اسلامی، انتخاب شایسته رهبر معظم انقلاب را مدیون اشارات هوشمندانه آن حکیم فرزانه اند که چون پدری مهربان مسیر راه آینده انقلاب را ترسیم کرد.
«اگرچه رفته بود رهبر م شکفت آفتاب دیگر ما».
مختصری از زندگی نامه مقام معظم رهبری
رهبر عالی قدر، حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای فرزند مرحوم حجتالاسلام و المسلمین حاج سیدجواد حسینی خامنه ای در ۲۴ تیرماه سال ۱۳۱۸ در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود. ایشان دومین پسر خانواده بود. رهبر بزرگوار با بیان نخستین خاطره های زندگی خود از وضع و زندگی خانواده شان چنین می گوید: «پدرم روحانی معروفی بود، اما خیلی پارسا و گوشه گیر… زندگی ما به سختی می گذشت. من یادم هست شب هایی اتفاق می افتاد که در منزل ما شام نبود! مادرم با زحمت برای ما شام تهیه می کرد و…. آن شام هم نان و کشمش بود».
همچنین منزل پدری شان را این گونه توصیف می کند: «منزل پدری من که در آن متولد شده ام، تا چهار ـ پنج سالگی من یک خانه ۶۰ ـ ۷۰ متری در محله فقیرنشین مشهد بود که فقط یک اتاق داشت و یک زیرزمین تاریک و خفه ای! هنگامی که برای پدرم مهمان می آمد، همه ما باید به زیرزمین می رفتیم تا مهمان برود. بعد عده ای که به پدر ارادتی داشتند؛ زمین کوچکی را کنار این منزل خریده، به آن اضافه کردند و ما دارای سه اتاق شدیم».
در حوزه علمیه مشهد
ایشان پس از آشنایی با جامع المقدمات و صرف و نحو در دبیرستان، وارد حوزه علمیه شد و در طول پنج سال و نیم، دوره مقدمات و سطح را به پایان رساند. از هجده سالگی درس خارج فقه و اصول را نزد مرجع بزرگ آیت الله العظمی میلانی در مشهد آغاز کرد.
در حوزه علمیه قم
از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۳ در حوزه علمیه قم به تحصیلات عالی در فقه و اصول و فلسفه مشغول بود و از محضر بزرگانی چون آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی(ره)، شیخ مرتضی حائری یزدی و علامه طباطبایی استفاده کرد.
سپس در سال ۱۳۴۳ به دلیل بیماری پدرشان بین ماندن در قم و ادامه تحصیل در حوزه و رفتن به مشهد و مراقبت از پدر، هجرت به مشهد را انتخاب کرد. ایشان دراین باره می گوید: «به مشهد رفتم و خدای متعال توفیقات زیادی به ما داد، به هر حال، به دنبال کار و وظیفه خود رفتم. اگر بنده در زندگی توفیقی داشتم، اعتقادم بر این است که ناشی از همان برّی (نیکی) است که به پدر، بلکه به پدر و مادرم انجام داده ام».
ایشان در مشهد از ادامه درس دست برنداشت و جز ایام تعطیل یا مبارزه، زندان و مسافرت، تحصیل فقه و اصول را تا سال ۱۳۴۷ در محضر استادان بزرگ حوزه مشهد ادامه دادند.
آغاز مبارزات سیاسی
ایشان خود را از شاگردان فقهی، اصولی، سیاسی و انقلابی امام خمینی(ره) معرفی می کند، ولی نخستین جرقه های سیاسی و مبارزه با طاغوت را مجاهد بزرگ، شهید نواب صفوی در ذهن ایشان زد. ایشان دراین باره می گوید: «همان وقت جرقه های انگیزش انقلاب اسلامی به وسیله نواب صفوی در من به وجود آمده و هیچ شکی ندارم که اولین آتش را مرحوم نواب در دل ما روشن کرد».
همراه با نهضت امام خمینی(ره)
آیت الله خامنه ای از سال ۱۳۴۱ در قم حضور داشت و هم زمان با آغاز مبارزات امام، وارد میدان شد. شانزده سال تمام با شکنجه ها، و تبعیدها و زندان ها دست و پنجه نرم کرد. بعد از چندین بار زندان در اواخر سال ۱۳۵۶ دستگیر و به مدت ۳ سال به ایران شهر تبعید شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی
در این دوران نیز همچنان پرشور و پر تلاش به فعالیت های ارزشمند خود برای نزدیک شدن به اهداف انقلاب اسلامی ادامه داد که در زمان خود بی نظیر و مهم بود:
ـ پایه گذاری حزب جمهوری اسلامی با همکاری همرزمانی چون: شهید بهشتی، شهید باهنر، هاشمی رفسنجانی و… .
ـ معاونت وزارت دفاع در سال ۱۳۵۸.
ـ سرپرستی سپاه پاسداران در سال ۱۳۵۸.
ـ امام جمعه تهران، نماینده امام در شورای عالی دفاع، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سال ۱۳۵۸.
ـ حضور فعال و مخلصانه در لباس رزم در جبهه های دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹.
ـ ترور نافرجام ایشان به دست منافقان در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران.
ـ ریاست جمهوری پس از شهادت محمدعلی رجایی در سال ۱۳۶۰ با به دست آوردن بیش از شانزده میلیون رأی مردمی و همچنین از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ برای دومین بار.
ـ ریاست مجمع تشخیص مصلحت در سال ۱۳۶۶.
ـ ریاست شورای بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸.
ـ رهبری و ولایت امت اسلامی از روز چهاردهم خرداد سال ۱۳۶۸، پس از رحلت رهبر کبیر انقلاب.
نکته ها
در گفتار پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) درباره شرایط و ویژگی های حاکم جامعه اسلامی بسیار سخن به میان آمده است. برای نمونه، چند ویژگی را برمی شماریم:
۱. تقوا و اخلاص در سطح بال
راهنمای خرید:
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 