پاورپوینت کامل پیاده روی از منظر روان شناسی اجتماعی ۳۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل پیاده روی از منظر روان شناسی اجتماعی ۳۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پیاده روی از منظر روان شناسی اجتماعی ۳۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل پیاده روی از منظر روان شناسی اجتماعی ۳۴ اسلاید در PowerPoint :

چند سالی است که شاهد پیاده روی شیعیان به سوی حرم امام حسین علیه السلام در اربعین حسینی هستیم. این سنت زیبا که قبلاً بیشتر در کشور عراق و میان شیعیان آنجا رونق داشت، اینک به رفتاری بین المللی تبدیل شده است و هر سال تعداد زیادی از دوستداران امام حسین علیه السلام از کشورهای دیگر به جمع عاشقان می پیوندند. مردم کشور اسلامی ایران نیز در روزهای منتهی به اربعین، بار سفر می بندند و راهی کوی یار می شوند. نکته هایی از این رفتار جمعی قابل توجه است که به برخی از آنها اشاره می شود:

۱. امام حسین علیه السلام همانند دیگر پیشوایان معصوم، محور وحدت دوستداران است و عاملی برای نزدیکی کشورهای اسلامی و قلب های محبان است. این موضوع با توجه به روان شناسی اجتماعی، نوعی همبستگی مثبت را میان جامعه اسلامی راه انداخته که نتایج آن بسیار پربار است.

۲. زمانی که مسلمانان، همدل و همراه باشند، قدرت عظیمی در برابر دشمنان دارند. قدرت های پوشالی ایجاد شده در منطقه، با تأثیر از چنین پیام مهمی به حاشیه رفته و هر روز ضعیف تر شده اند.

۳. عشق همراه معرفت به امام حسین علیه السلام سبب شده است تا میزبانان، تمام سرمایه های مادی و معنوی خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم به کار گیرند که از توانمندی جامعه دینی برای اداره وضعیت خاص اجتماعی حکایت می کند. بر اساس آمار اعلام شده، هر سال میزبانان برای میلیون ها نفر غذا تهیه می کنند که با توان بین المللی، برای مداخله در بحران های کشورها، بسیار فاصله دارد. بر این اساس، روی دیگر توانایی مسلمانان به رخ جهانیان کشیده می شود.

۴. با توجه به تهاجم فرهنگی علیه جامعه اسلامی به ویژه شبهه افکنی، ربایش مذهبی جوانان شیعه و دیگر ترفندهایی که هویت دینی جامعه اسلامی را به خطر می اندازد، ظهور و بروز سنت هایی چون پیاده روی، سازوکار مناسبی علیه چنین شیطنت هایی است. جوان شیعی با نگاه به آنچه از شور و شعور در برنامه اربعین روی می دهد، به هویت خود افتخار می کند و خویشتن را وابسته به جامعه ای شکوهمند می داند.

۵. رشد اخلاقی جامعه با ارتباط گیری با مکان های مقدس و برنامه های معنوی، سرعت بیشتری می یابد. در نتیجه سبب مصونیت های اخلاقی زائرانی می شود که از چشمه زلال محبت حسینی علیه السلام سیراب شده اند و خویشتن را آماده جهاد اکبر می کنند. با چنین رشدی می توان انتظار داشت که خویشتنداری در دیگر مسائل نیز بروز کند که یکی از بهترین پادزهرها در برابر مکر های دشمن به شمار می آید.

متن ادبی

ما همچون رقیه نرسیدیم به اربعین

قربان صحرایی چاله سرایی

ای زائران شیدایی ارباب بی کفن

سلام تان باد، خوش آمدید

سرمه چشمان ماست، گرد و غبار نشسته بر پای مجروح تان

ای عاشقان رهسپار شده به کوی حسین

پای تان زده تاول در سفر عشق

مرحبا! رفتید و رسیدید به وادی دوست

امّا دلمان تاول زد از نرفتن و ماندن

جراحت پای را مرهمی است، خوب می شود

جراحت دل را چه کنیم که آتش اشتیاق گداخته ترش می کند؟

ای همسفران ام المصائب، زینب کبری

بگویید چه خبر آورده اید از حسین مان؟

آیا تلّ زینبیه بود بر جای؟

در خیمه گاه آیا، خیمه ای بود بر پای؟

چه خبر آورده اید از گودی قتلگاه؟

ما همچون رقیه نرسیدیم به اربعین

گشتیم اسیر نفس و واماندیم در بند خویش

ای شمایان که هم پای سجادالعباد رسیدید به کربلا

بگویید از پای و دست و گردن مجروح زینت عابدان

ای جان به فدای بوسه گاه آن غل و زنجیر

آیا نهاده بودند مرهمی بر پیکر زخمی اش؟

زهی سعادت بر شما، شاد کردید دل مجروحش را

از عباس دلاور چه خبر آورده اید؟

این شب ها می تابید ماه آسمان آیا؟

یا حیا می کرد از طلوع در مقابل ماه کربلا؟

علقمه روزگاریست پنهان گشته ز شرم حضور

آیا جاری بود فرات آب؟

از دستان عباس بگویید برایمان

دستانی که تکیه گاه است آسمان را

ای به قربان کف العباس الایسر و الایمن

که بوسه گاه پنج امام بوده و هست

ای به مروه رفتگان و جرعه نوشان زمزم حسین

در هروله بین الحرمین چه صفا دیده اید شما؟

ای مَحرمان مُحرِمِ حریم حَرم

و ای حاجیان قبله گاه عشق و دلدادگی

از ام لیلای مجروحْ دل بگویید برای ما

آیا لب نهادید بر کف پای علی اکبرش؟

ای به فدای ادبش که نهاده بر زانوی بابا، سرش

چه خبر از رباب خونین جگر آورده اید؟

جرعه ای آب رسید آیا به اصغرش؟

یا سیراب گشت با تیر سه شعبه حنجرش؟

چه آمد بر سیمای لاله رخ و گلوی پرپرش؟

بر ما بگویید از قاسم و عون و جعفرش

وا حسینای ام البنین رسید به گوش تان، آیا؟

یا هم نوا بودید با ناله زینب پریشان و دلفکار؟

ای سفرکردگان وادی عشق و جنون

ای راهیان اربعین به دشت حماسه و خون

ای جابران[۱] زمانه و ای معطرشدگان به شمیم حسین!

چه عطیه و التیام آورده اید برای ما بیچاره و درماندگان؟

اگر تو زینبی پس کو حسینت؟

قربان صحرایی چاله سرایی

در قصری مجلل و باشکوه زندگی می کرد. در حقیقت ملکه قصرش بود و از کالاهای روزآمد دنیا چیزی کم نداشت. با اشاره ای ندیمه ها و کنیزها به سرعت خودشان را به خدمتش می رساندند و از هیچ گونه خدمت گزاری دریغ نمی کردند. اصلاً آن قدر قدرتمند بود که کسی جرئت نداشت لحظه ای دیر به حضور رسد.

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.