پاورپوینت کامل مهدویت، جهاد فرهنگی و راهبردی ما ۲۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مهدویت، جهاد فرهنگی و راهبردی ما ۲۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مهدویت، جهاد فرهنگی و راهبردی ما ۲۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مهدویت، جهاد فرهنگی و راهبردی ما ۲۸ اسلاید در PowerPoint :
مهدویت، باورداشت دینی است که همه زوایای زندگی ما را در برمی گیرد و بر رویکرد و رفتارهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما اثر می گذارد. شاید کمتر اندیشه دینی را بتوان سراغ گرفت که همانند مهدویت با ابعاد مختلف زندگی ما در هم تنیده شده و در ارتباط مستقیم بوده است. زوایای این بحث در مقالات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است؛ اما این مسئله مطرح است که آیا جامعه منتظر، جایگاه محوری و راهبردی مهدویت را به طور دقیق شناسایی کرده و برنامه ها و سیاست های خود را در این زمینه تعیین کرده است؟!
مشخص است که ما نتوانسته ایم آن گونه که شایسته است، مهدویت را نقطه کانون و محور برنامه و فعالیت های خود قرار دهیم و راهبردهای مشخصی برای آن ایجاد کنیم. علّت آن نیز نبودن برنامه جامع در «سیاست گذاری فرهنگی» است؛ یعنی، نه تنها راهبردها و استراتژی های خاص نسبت به مهدویت نداریم، بلکه سیاست ها و خط مشی های روشنی نیز در این زمینه نداریم. از این رو باید تغییر و دگرگونی اساسی در نوع نگاه ما نسبت به مهدویت صورت گیرد و جایگاه محوری و بنیادی آن نه تنها در سیاست ها و برنامه های کلان ما مشخص گردد؛ بلکه در جهت، ترویج و تبلیغ آن نیز برنامه ها و راهبردهای مشخصی اجرا شود.
این امر نیازمند این است که نوع نگاه و رویکرد ما نسبت به مهدویت و بهره مندی از گنجینه های ارزشمند معارفی آن (روایات، ادعیه، زیارات و…) تغییر یابد و در مسیر درست آن قرار گیرد تا در این زمینه بتوان به آسانی نظریه پردازی کرد؛ تغییر و اصلاح و بازسازی امور مهم و بنیادین، به راحتی قابل تحقّق نیست و فرجام بهینه ای برای آن تصوّر نمی شود. در این گونه موارد دو رویکرد باید اتّخاذ شود:
۱. جهاد و کوشش مداوم؛
۲. برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک).
در کنار کوشش همه جانبه، داشتن استراتژی (راهبرد) درست و مناسب است.
«راهبرد، الگویی از اهداف نهایی، سیاست ها، برنامه ها، اقدامات، تصمیم ها یا تخصیص منابع است که سازمان، کار سازمان و چرایی انجام دادن آن را تعریف می کند».
برنامه ریزی راهبردی نیز به شیوه نظام یافته بر مطالعه و بررسی اهداف و راه های رسیدن به آنها تکیه دارد تا از این راه آمادگی رویارویی با تغییرات آینده ایجاد شود.
به طور کلی چهار استراتژی اصلی (راهبرد) جهت پاسخ گویی به مسائل عمومی وجود دارد:
الف. استراتژی انفعالی؛
در این استراتژی، سازمان به مسائل عمومی و اجتماعی تحت قلمرو خود توجّهی نمی کند و در مقابل اهداف وضع شده نیز از خود مقاومت به خرج نمی دهد.
ب. استراتژی انطباقی؛
سازمان، آسان ترین روش خود را با تغییرات پیش آمده در محیط و اهداف عمومی، منطبق کرده و تلاش می کند به سرعت خود را در مسیر اصلی کارها قرار دهد.
ج. استراتژی اثرگذار؛
در این استراتژی، سازمان کارهایی را برای پیش بینی مسائل عمومی توسعه می دهد و به جای جنگ، با تغییر یا انطباق با آن، استراتژی تأثیرگذاری را پیش می گیرد.
د. استراتژی تعاملی؛
سازمان مشروعیت خط مشی های عمومی را به عنوان فرآیندی نشأت گرفته از انتظارات عمومی، تشخیص داده و به این واقعیت رسیده که سازمان و جامعه، دارای روابطی متعامل هستند، در پاره ای اوقات بر افکار عمومی تأثیر گذاشته و در شرایطی دیگر، رفتار خود را تغییر می دهد.
برای پیشبرد بهینه امور و تحقّق سیاست ها و خط مشی ها و پاسخ گویی به مسائل عمومی، باید بتوان استراتژی مناسبی انتخاب کرد و بر اساس آن، تاکتیک ها و شیوه های اجرایی بهتر و کارآمدی را به کار بست.
در اینجا مسئله این است که راهبرد فرهنگی ما نسبت به آموزه مهدویت، باید چگونه باشد؟! در واقع مناسب ترین استراتژی فرهنگی در برابر مسائل و موضوعات مهدوی چیست؟
ابتدا باید بدانیم به عنوان جامعه منتظر، چه وظایف و مسئوولیت هایی نسبت به «مهدویت» داریم و بهترین راه ها برای عمل به این مسئولیت ها چیست؟ باید دانست چند مسئولیت اصلی متوجّه جامعه است که بیشتر عامل ثبات، بالندگی، تعالی و حرکت هستند:
۱. بصیرت آرمانی؛ دانایی و فهم ایمان است ناظر به آرمان قدسی و معطوف به جامعه مطلوب قرآنی که منجر به بالا رفتن قدرت تمییز و تشخیص می شود.
۲. انتظار هویت ساز؛ بازسازی هویت جمعی و جهانی شیعه و قرار گرفتن آنها در یک تشکل واحد که به صورت مؤثر جهان را به سمت جامعه موعود سوق
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 