پاورپوینت کامل فلاش بگ به دوربین های جنگ ۴۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل فلاش بگ به دوربین های جنگ ۴۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فلاش بگ به دوربین های جنگ ۴۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل فلاش بگ به دوربین های جنگ ۴۳ اسلاید در PowerPoint :

۴۵

آمریکایی ها را باید پیشگامان اولیه برای بهره برداری از سینما، آن هم به شکل مستند جنگی دانست. سال ۱۸۹۸ جنگ بین آمریکا و اسپانیا درگرفت و همزمان فیلم های تبلیغاتی در آمریکا به نمایش درآمد که شور و اشتیاق میهن پرستی را بین تماشاچیان برانگیخت و نشان داد چگونه یک فیلم مستند می تواند به مخاطبان خود بباوراند که یک سرباز آمریکایی چگونه در پی کسب قله های افتخار، دریاها و خشکی ها را درمی نوردد تا برای ملتش سربلندی را به ارمغان آورد. این جنگ برای ملت آمریکا در ردیف یکی از جنگ های پرافتخار گذشته محسوب می شود و سرمایه داران آمریکایی این افتخار را تا حد زیادی مدیون پدیده سینما هستند. از این تاریخ به بعد، تولید انبوه فیلم های مستند جنگی آغاز شد و هالیوود به عنوان بزرگ ترین مرکز تولید این نوع فیلم ها معرفی شد.

«چارلز اربن» آمریکایی را می توان نخستین پیشتاز ضبط فیلم های گزارش گونه جنگی نامید. او در لندن توانست نخستین فیلم برداران جنگی را استخدام کند و به ثبت رخدادهای عملیات آمریکا در فیلیپین و رویدادهای جنگ روسیه و ژاپن بپردازد. در جنگ های جهانی اول و دوم نیز دوربین ها به طور وسیعی در جبهه های جنگ متحدین و متفقین به کار گرفته شد و دوران شکوفایی سینمای مستند جنگی آغاز شد.

اما در ایران، از آن زمان که سینماتوگراف وارد کشور شد تا اولین روزهای نیمه دوم سال ۱۳۵۹ شمسی، یعنی ۱۸۰ سال پیش، هیچ جنگی به طور رسمی و گسترده اتفاق نیفتاد. به همین دلیل می توان اوایل مهر این سال را که مصادف با آغاز جنگ هشت ساله است، ایام تولد سینمای مستند جنگی ایران دانست.

مستند جنگی در ایران از آغاز تا پایان جنگ هشت ساله، دوران پر فراز و نشیب و متنوعی را پشت سر گذاشت. این جنگ، راهی جدید و افقی تازه را پیش روی مستندسازان کشور ما گشود. طولانی بودن این نبرد، بستر و فرصت کسب تجربیاتی ارزشمند را برای مستندسازان ایرانی فراهم کرد؛ تجربیاتی که در نوع خود در جهان کاملاً منحصر به فرد و بی نظیراند و بر اساس هویت اسلامی و شیعی ما ساخته شده اند. ذکر این نکته ضروری است که به غیر از سیدمرتضی آوینی، سایر مستندسازان جنگی نیز تجربیات ارزنده خود را از سال های جنگ ثبت و گردآوری نکردند و این تجربیات در سینه مستندسازان ما مکنون مانده است.

جنگ که آغاز شد، سینمای مستند جنگی ایران هیچ تجربه ای نداشت. گرچه در حمله متفقین در شهریور ۱۳۲۰ و یا کودتای ۲۸ مرداد ۳۲، خبرنگاران خارجی از اوضاع داخلی ایران فیلم هایی گزارش گونه گرفتند، اما هیچ فیلم ساز ایرانی در ضبط این تصاویر نقشی نداشت. جالب است که در سال های نخستین جنگ نیز فیلم سازان حرفه ای و با تجربه سینمای ایران هرگز به سراغ ساخت فیلم جنگی نرفتند. اگر اسامی مستندسازان آن سا ل ها را در ذهن مرور کنیم، نام هیچ فیلم ساز باتجربه ای را در آن نمی بینیم. البته در عرصه فیلم داستانی، کسانی مثل امیر نادری و محسن مخملباف که آن سال ها سخت داعیه دینداری داشت، فیلم هایی ساختند که این آثار، نه تنها هیچ تأثیری در روند جنگ ما نداشتند، بلکه فاصله ای آشکار با حال وهوای جنگ داشتند؛ اما فیلم سازان غیرحرفه ای که عموماً تحت تأثیر جوشش معنوی انقلاب قرار گرفته بودند وارد میدان شدند. آوینی در این باره تعبیر جالبی دارد: «ما وارد جهاد سازندگی شدیم تا برای خدا بیل بزنیم، اما ناخودآگاه دوربین برداشتیم و به فیلم سازی روی آوردیم.» اینکه امثال آوینی به مستندسازی جنگی علاقه مند بودند، انکارناپذیر است، اما دلیل مهم تر و اصلی تر این است که این فیلم سازان احساس تکلیف کردند تا درباره مهم ترین واقعه آن روزهای کشور فیلم بسازند و این چنین، اولین تجربیات مستند جنگی ایران آغاز شد.

مرحوم رسول ملاقلی پور، یکی از کسانی بود که به عنوان عکاس وارد جنگ شد و جزو معدود هنرمندانی بود که اشغال خرمشهر را به چشم دید و چند روز قبل از سقوط کامل این شهر از آن خارج شد. او در جریان فیلم برداری در خرمشهر مجروح شد و بخش هایی از فیلم هایش نیز از تلویزیون پخش شد.

گروه تلویزیونی جهاد که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، فیلم سازی را آغاز کرده بود، مستندهایی درباره ظلم خوانین در جهرم، سیستان و بلوچستان، درگیری های ترکمن صحرا و … با عنوان« خان گزیده ها»، « شش روز در ترکمن صحرا»، «حقیقت» و… ساخت. در این گروه علاوه بر آوینی، کسانی مثل علی طالبی که در سینمای قبل از انقلاب فیلم بردار بود و حسین هاشمی که فارغ التحصیل سینما از کانادا بود نیز حضور داشتند.

زمانی که هنوز جنگ به طور رسمی آغاز نشده بود و گروه جهاد در مناطق مرزی حضور داشت، حسین هاشمی به دست عراقی ها اسیر شد و اولین اسیر ایرانی نام گرفت.

گروه تلویزیونی جهاد علاوه بر فیلم برداری از درگیری های قبل از شروع جنگ، از روزهای نخستین جنگ نیز فیلم های خوبی گرفت. در عملیات طریق القدس، علی طالبی به عنوان فیلم بردار اصلی روایت فتح و عنصر کلیدی این گروه به شهادت رسید و گروه جهاد و شخص آوینی (به نوعی) خلع سلاح شدند. این دوران را باید دوران حضور مستقیم آوینی در جبهه دانست. بعد از آن، بیشتر وقت او به تدوین، نویسندگی و گویندگی روایت فتح می گذشت.

«گروه تلویزیونی جهاد» فیلم های پراکنده ای تا قبل از عملیات کربلای پنج تهیه و تولید کرد، اما در این عملیات و سپس در والفجر هشت که نام گروه به «روایت فتح» تغییر یافته بود، فیلم های ماندگاری خلق کرد. پاتک روز چهارم، شب عاشورایی، علمدار و… حاصل تجربیات گروه در این برهه زمانی است.

ستاد تبلیغات جنگ، همزمان با تشکیل گروه جهاد در سال ۶۱، گروهی را به نام «چهل شاهد» تشکیل داد که تعدادی از بسیجیان در آن آموزش فیلم سازی دیدند تا رویدادهای جنگ را به ثبت برسانند. از این گروه صدها ساعت فیلم باقی مانده که گرچه به لحاظ هنری چندان برجسته نیستند، اما به لحاظ ثبت تاریخی بسیار تحسین برانگیزاند. همچنین در سپاه پاسداران و ارتش هم گروه های مستندسازی شکل گرفت که اعضای برجسته آن، به ویژه از سپاه، به روایت فتح پیوستند. ابراهیم حاتمی کیا، شهید امیر اسکندر یکه تاز، سعید سعدی و… جزو این افرادند.

عزیزالله حمید نژاد که نامی آشنا در سینمای داستانی جنگی است، دو مستند برجسته و ماندگار خلق کرد. او در سال ۶۵ در واحد جنگ شبکه یک مستند «زندگی در ارتفاعات» را ساخت کوشید زندگی رزمندگان در پشت جبهه را به تصویر بکشد و کارگردان آن در ضبط تصاویر در میان برف و کولاک سنگین غرب کشور، زحمات فراوانی کشید. در حمله شیمیایی عراق به حلبچه نیز حمیدنژاد، مستند «مرثیه حلبچه» را کارگردانی کرد.

جواد شمقدری، معاون کنونی سینمایی وزارت ارشاد نیز چند مستند به یادماندنی در سال های جنگ

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.