پاورپوینت کامل امام و جنگ در جغرافیای ایمان ۱۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل امام و جنگ در جغرافیای ایمان ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل امام و جنگ در جغرافیای ایمان ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل امام و جنگ در جغرافیای ایمان ۱۹ اسلاید در PowerPoint :
۲۰
اگر ما در جنگ هشت ساله با دنیای استکبار شکست می خوردیم و قسمتی از خاک ایران عزیز اسلامی اشغال می شد و هرگز نمی توانستیم آن را پس بگیریم، چه تفسیری از جنگ هشت ساله داشتیم؟ اساساً تفسیر ما از پیروزی در جنگ چیست؟ قصد داریم به نقطه کانونی این سؤالات و از زبان امام، پاسخ بدهیم.
هر کس کوچک ترین شناختی از امام (ره) داشته باشد، اعتراف می کند که مرکز ثقل و کانون نگرش امام به هر پدیده ای«جهان بینی توحیدی» وی بود چنان که بهترین شاگرد مکتب او، مقام معظم رهبری(حفظه الله) می فرمایند: «همه رفتار ها و همه مواضع امام حول محور خدا و معنویت دور می زد. امام به اراده تشریعی پروردگار اعتقاد و به اراده تکوینی او اعتماد داشت و می دانست کسی که در راه تحقق شریعت الهی حرکت می کند، قوانین و سنت های آفرینش کمک کار اوست. او معتقد بود که: «و لله جنود السماوات و الارض و کان الله عزیزا حکیما.» لذا اندیشه و عمل امام نیز به مثابه یک کل منسجم می تواند نگریسته شود و مؤلفه های مدیریتی و عرفانی و تربیتی از آن استخراج گردد.
جنگ در نگاه توحیدی امام به عنوان صحنه آزمایش و ابتلاء الهی معرفی می شود: «ملت شهید پرور ایران بدانند این روز ها روز امتحان الهی است.» ایشان به حال کسانی که در این صحنه بی تفاوت بودند، تأسف می خورند و هدفی که در این صحنه امتحان ترسیم شده را چنین بیان می کنند: «خداوندا! تو خود می دانی که ما برای برپایی پرچم دین تو قیام کرده ایم و برای برپایی عدل و داد در پیروی از رسول تو، در مقابل شرق و غرب ایستاده ایم.» با چنین نگاهی می توان جنگ را به «کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِتالُ وَ هُوَ کُرْهٌ لَکُمْ وَ عَسی أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ وَ عَسی أَنْ تُحِبُّوا شَیْئاً وَ هُوَ شَرٌّ لَکُمْ وَ اللَّهُ یَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُون » تفسیر کرد و آن را نعمتی الهی دانست. چرا که آنچه معیار ارزش گذاری در همه پدیده ها است، نسبت میان آن پدیده و «سبیل الله» است؛ پس اگر در مسیر تحقق کلمه توحید و اعتلای آن بود، ارزشمند است و الا ضد ارزش؛ «قتال در راه خدا و راه مستضعفین در رأس همه برنامه های اسلام است. وَ ما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَ الْمُسْتَضْعَفین …».
در اندیشه امام آنچه مهم است، قدم نهادن در «مسیر تحقق اهداف اسلامی» برای «انجام تکلیف» شرعی است و این نقطه ای است که بر آن پای خواهیم فشرد.
با توجه به نگاهی که حضرت امام داشتند «تدبیر» در ذیل «تکلیف» است و مسئله جدایی از آن نیست که بخواهیم به صورت مستقل مورد تحلیل و تفسیر قرار دهیم. مهم، شناخت صحیح تکلیف است که امام به عنوان عارف و اسلام شناس آگاه به زمان و مکان، تکلیف را تشخیص می دهد و آن را به سربازان و مدیران لایق خود یعنی بسیجیان غیرتمند با ایمان و «تکلیف گرا» آموخته اند.
امام راحل در باب تکلیف می فرمایند: «ما بنا داریم به تکلیف عمل کنیم. ما مکلفیم که با ظلم مقابله کنیم… ما مکلفیم از طرف خدای تبارک و تعالی که با ظلم مقابله کنیم.» بنابر چنین دیدگاهی، «شکست» و «پیروزی» به معنای مصطلح آن، م
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 