پاورپوینت کامل یک، دو یا سه؟(قسمت دوم) ۲۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل یک، دو یا سه؟(قسمت دوم) ۲۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل یک، دو یا سه؟(قسمت دوم) ۲۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل یک، دو یا سه؟(قسمت دوم) ۲۵ اسلاید در PowerPoint :

۲۹

در شماره پیشین مجله در خصوص تفکر انتقادی با شما سخن گفتیم و مطالبی در خصوص اهمیت تفکر، چیستی تفکر نقادانه، ارزیابی اولیه، ارزیابی ثانویه و … را به عرض رسانیدم. اینک به بیان پاره ای مطالب در خصوص اهمیت تفکر انتقادی در زندگی روزمره می پردازیم.

با کمال تعجب تحقیقات نشان می دهند که: «افراد ماهر در تفکر انتقادی، زنان و مردان ۳۰ تا ۳۵ ساله ای هستند که اکثراً در رشته های علوم پایه مشغول به تحصیل بوده و فرزند اول خانواده هستند.»

اگر شما با شنیدن یا خواندن عبارت فوق، هیچ شبهه ای در ذهنتان ایجاد نشود، شخصاً فردی هستید که نمی تواند به صورت انتقادی بیندیشد. یکی از بزرگترین نواقص سیستم آموزشی ما در همه سطوح این است که دانش آموز یا دانشجو، فقط به آموختن گمارده می شود و به نقد و نقادی آنها اهمیتی داده نمی شود. حال آن که ما در دوره ای به سر می بریم که به آن عصر «انفجار اطلاعات» گفته شده است. اینترنت، گستردگی رسانه های جمعی و فناوری اطلاعات از جمله ماهواره، همگی موضوعاتی هستند که ما رادائماً در معرض اطلاعات قرار می دهند و قاعدتاً اگر ما فاقد توانایی تشخیص اطلاعات کارآمد باشیم با مشکلات عدیده ای روبرو خواهیم شد. تفکر انتقادی یک فرآیند هدفمند و سازمان یافته است که با استفاده از آن فرد به بررسی اطلاعات موجود می پردازد. این اطلاعات طیفی از موضوعات را در بر می گیرد و از افکار و عقاید خود و دیگران تا مقاله ای را که در یک روزنامه یا مجله خوانده یا فیلمی را که دیده اید، در بر می گیرد.

در واقع با استفاده از سه فرآیند است که افراد، افکار خود و دیگران را بررسی و بر اساس آن، خود اطلاعات را پذیرفته یا نفی می کنند. محققین با ارزیابی عملکرد افراد نقاد، چهار ویژگی را در آنها تشخیص داده اند که عبارتند از:

۱ تفکر فعال:

تفکر انتقادی، مستلزم استفاده از هوشیاری، دانش و توانایی ها برای مقابله مؤثر با موقعیت های زندگی است. در تفکر فعال، وقتی فرد با یک موقعیت تصمیم گیری در بحران و انتخاب مواجه می شود، فعالانه به جمع آوری اطلاعات می پردازد. او راه حل های متفاوت را فهرست وار یادداشت می کند و تنها به یک راه حل اکتفا نمی کند، سپس به تحلیل راه حل ها می پردازد. معایب و مزایای هرکدام را بررسی می کند، احتمالات مختلف را بررسی نموده، با افراد باتجربه و متخصص مشورت می کند و سپس درباره تمامی این موارد به تفکر انتقادی می پردازد.

بنابراین در تفکر فعال، فرد به جای بی حرکت و ساکن ماندن، وارد فعالیت ها می شود و به جای این که به او بگویند، چطور فکر کند یا چه کار انجام دهد، خودش شروع به تصمیم گیری کرده و مسئولیت پیامدهای تصمیم خود را می پذیرد و به جای کناره گیری از مشکلات با آنها روبرو می شود و خود را متعهد به حل آنها می کند.

۲ بررسی دقیق موقعیت ها با سؤال کردن:

یعنی این که به حاشیه ها نباید پرداخت و توجه خود را به اصل موضوع متمرکز کرده و در حقیقت، توانایی پرسیدن سؤالات مناسب یکی از قدرتمندترین ابزارهای تفکر است که غالباً استفاده چندانی از آن نمی شود. پرسیدن سؤالات مناسب به فهم بیشتر ما کمک می کند و موجب می شود که فرد تصمیم های آگاهانه تری بگیرد. این سؤالات شکل های مختلفی دارند و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند؛ ولی به طور کلی می توان آنها را به شش دسته تقسیم کرد:

الف) حقایق: این دسته از سوالات در پی مشخص کردن اطلاعات اساسی یک موقعیت هستند که معمولاً با چه کسی، کجا، چه وقت و چگونه شروع می شوند و بیشتر به دنبال اصل موضوع به لحاظ موقعیت زمانی و مکانی هستند.

ب) تفسیر: این دسته از سؤالات در جستجوی کشف ارتباط بین افکار و عقاید یا حوادث هستند. این ارتباطات، می تواند شامل ارتباط های زمانی، علت، مقایسه و مقابله کردن باشد.

ج) تجزیه و تحلیل: هدف این دسته از اطلاعات، تحلیل یک موقعیت به اجزاء تشکیل دهنده آن و شناخت ارتباط این اجزاء با کل است.

د) ترکیب: هدف

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.