پاورپوینت کامل انواع بازی ۳۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل انواع بازی ۳۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل انواع بازی ۳۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل انواع بازی ۳۴ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل انواع بازی ۳۴ اسلاید در PowerPoint
پاورپوینت کامل انواع بازی ۳۴ اسلاید در PowerPoint، یکی از مباحث مطرح شده در روانشناسی بوده و در بخشهای گوناگونی مانند روانشناسی رشد، یادگیری و یا حتی در بحث درمان مورد استفاده قرار گرفته است. ژان پیاژه، بازی را براساس ساخت تفکر کودک به سه دسته تمرینی، رمزی و قاعدهدار تقسیم میکند که در این مقاله به این بحث میپردازیم.
فهرست مندرجات
۱ – بازیهای تمرینی
۱.۱ – نوع اول
۱.۲ – نوع دوم
۱.۳ – نوع سوم
۱.۴ – نوع چهارم
۱.۵ – نوع پنجم
۲ – بازیهای رمزی یا نمادین
۲.۱ – نوع اول
۲.۲ – نوع دوم
۲.۳ – نوع سوم
۲.۴ – نوع چهارم
۲.۵ – نوع پنجم
۲.۶ – نوع ششم
۲.۷ – نوع هفتم
۲.۸ – نوع هشتم
۲.۹ – نوع نهم
۳ – بازیهای باقاعده
۴ – پانویس
۵ – منبع
بازیهای تمرینی
کودک در مرحله حسی – حرکتی از تکرار فعالیتهایی که قبلا آنها را برحسب تصادف، به منظور سازش با محیط یافته است، لذت میبرد. پیاژه بازیهای تمرینی را وسیلهای برای لذت بردن از حواس میداند. زیرا کودک لمس کردن، چشیدن، گوش کردن، حرکات اعضای بدن و احساس کیفیت مختلف اشیاء را از راه بازی و به یاری حواس درمییابد و لذت میبرد. این بازیها که از بدو تولد تا ۱۸ ماهگی در کودکان مشاهده میشود، جنبه جسمی دارند و عنصر تخیل در آنها کمتر وجود دارد. همچنین هیچگونه شیوه خاصی در آنها وجود ندارد و تنها تکرار فعالیتهای اکتسابی است.
[۱] احمدوند، محمدعلی، روانشناسی بازی، ص۵۷، تهران، پیام نور، ۱۳۷۸، چاپ دوم.
پاورپوینت کامل انواع بازی ۳۴ اسلاید در PowerPointهای تمرینی عبارت اند از؛
نوع اول
از ماههای اول، کودک پایش را تکان میدهد و یا سعی میکند اصواتی را تولید کند. از یکسو این فعالیتها به منزله یک یادگیری و پیشرفت و رسیدن به یک مرحله تعادل است و از سوی دیگر، در بسیاری از موارد فقط جنبه یک فعالیت کنشی و تمرینی را به عنوان یک بازی دارد.
[۲] احمدوند، محمدعلی، روانشناسی بازی، ص۵۹، تهران، پیام نور، ۱۳۷۸، چاپ دوم.
نوع دوم
تکرار یک روانبنه (schema) برای کسب لذت در حکم بازی است. فعالیتهایی که براساس یک روانبنه انجام میگیرند، منحصرا فعالیتهایی سازشیافته نیستند، بلکه در پارهای از موارد و بدون دنبال کردن هدف تعادلجویی بهکار میافتند و این عمل را میتوان بازی نامید.
نوع سوم
بازیهای حرکتی که کمی پیشرفتهتر از دو نوع قبلی هستند. در این مرحله، چند عمل ممکن است یک فعالیت بدون هدف را تشکیل دهند و منظور از اجرای آنها یک عمل سازشیافته نباشد. همچنین لزوما به دنبال یک عمل سازشیافته به صورت تکرار اعمال قبلی نیز نباشند. در واقع در اینجا مجموعه اعمال حرکتی ممکن است منحصرا قبل از فعالیتهای سازشیافته به صورت بازی ظاهر شوند و مقدم بر آنها باشند.
نوع چهارم
بازیهای ساختمانی بیهدف: در این نوع بازیها کودک سعی میکند اشیاء را روی هم بریزد و انباشته کند یا آنها را به شکل برج درآورد و در این بازیها هیچ هدفی را دنبال نمیکند.
نوع پنجم
بازیهای ساختمانی باهدف: این نوع بازیها به فعالیتهای سازندگی کودک منتهی میشوند و جنبه هنری و کارهای سازشیافته را به خود میگیرند.
[۳] منصور، محمود، روانشناسی ژنتیک، ص۲۵۸، دانشگاه تهران، ۱۳۷۸، چاپ اول.
بازیهای رمزی یا نمادین
این بازیها معمولا از سن حدودا ۲- ۵/۱ سالگی آغاز میشود. یعنی زمانی که ساختمان ذهنی کودک بهاندازهای از رشد رسیده که میتواند در غیاب اشیاء آنها را مجسم کند. به عنوان مثال کودک جعبهای را در مسیری هل میدهد و در این موقع جعبه را به عنوان یک ماشین، تصور مینماید و در واقع جعبه، سمبولی از ماشین میباشد.
[۴] جمعی از نویسندگان، روانشناسی رشد، ص۲۷۴، تهران، سمت، ۱۳۷۷، چاپ هشتم.
بازیهای رمزی مستلزم تفکر میباشند و بر مقایسه ذهنی عنصری محسوس و عنصری تصوری دلالت مینمایند. بازی رمزی نقطه اوج بازیهای کودکانه است و بیش از شکلهای دیگر بازی، نقش اساسی را در زندگی کودک ایفا میکند. زیرا کودک همواره ناگزیر است خود را با دنیای اجتماعی بزرگترها که رغبتها و قواعد آن برای او برونی است و با جهان مادی که آن را درست درک نمیکند، سازگار کند.
کارکرد بازی رمزی درونسازی است که واقعیتها را با “من” کودک وفق میدهد. این کارکرد به شکلهای متفاوت ظاهر میشود و بیشتر در خدمت فعالیتهای عاطفی است، اما گاهی نیز در جهت فعالیتهای شناختی گام برمیدارد. در این نوع بازیها کشمکشهای عاطفی کودک ظاهر میشود. مثلا اگر مشاجره مختصری بر سر میز غذا رخ داده باشد، کودک به یقین یکی دو ساعت بعد، همان صحنه را در موقع بازی با عروسکش تکرار میکند و سعی مینماید که ماجرا را به خوبی به پایان برساند. بنابراین در بازی رمزی به طور کلی، تصفیه کشمکشها و جبران نیازهای ارضانشده کودک نیز اتفاق میافتد. در واقع این بازی در استقلال و رشد “من” کودک نقش اساسی ایفا میکند.
بازی رمزی عموما تا ۶- ۵ سالگی با فراوانی بیشتر مشاهده میشود ولی تا پایان عمر به صورت جزئی وجود خواهد داشت.
[۵] احمدوند، محمدعلی، روانشناسی بازی، ص۶۰-۶۱، تهران، پیام نور، ۱۳۷۸، چاپ دوم.
پاورپوینت کامل انواع بازی ۳۴ اسلاید در PowerPointهای رمزی عبارتاند از؛
نوع اول
روانبنههای رمزی: یک روانبنه از عمل سرچشمه میگیرد، به این معنی که یک روانبنه حسی – حرکتی جنبه تجسمی و رمزی به خود میگیرد. مثلا وقتی کودک در رختخواب خود را به خواب می
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 