پاورپوینت کامل وقتی فتنه می آید (قسمت اول) ۳۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل وقتی فتنه می آید (قسمت اول) ۳۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل وقتی فتنه می آید (قسمت اول) ۳۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل وقتی فتنه می آید (قسمت اول) ۳۷ اسلاید در PowerPoint :

۲۲

استاد حسن رحیم پور ازغدی در خصوص فتنه های زمان حکومت امیرالمومنین علی(ع) و منحرف شدن بسیاری از سابقه داران جهاد و شهادت(خواص) و در پی آن مردم، و تطبیق آن با زمان حاضر سخنرانی طولانی داشته اند که از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

با توجه به اهمیت این بحث، خلاصه ای از آن را طی چند شماره به محضرتان ارائه می کنیم.

پدر عشق و جهاد و شهادت در فرهنگ ما امام علی بن ابیطالب(ع) است و برای حفظ عشق باید حتماً به معرفت شناسی عشق و ریشه های معرفتی عشق توجه کرد. اگر آگاهی نباشد عشق هم نخواهد بود. بنابراین شما اگر می خواهید پرچم عشق را سردست نگه دارید حتماً باید پرچم آگاهی را هم سر دست نگه دارید. یک راه مهم، مطالعات اسلامی حساب شده و متراکم است. بدون کتاب خواندن، بدون زحمت کشیدن هیچ کس، حافظ هیچ فرهنگی نمی تواند باشد. با صرف احساسات، هم خطر افراط و تفریط هست هم اندیشه های صحیح نهادینه و ریشه دار نمی شوند و با وزش یک طوفان و آمدن یک بحران و یک فتنه، یک شبه زیر و رو می شود.

هر چقدر خالص و صادق باشید اگر راه را از چاه نشناسید بازی می خورید. بررسی وضعیت یک نمونه از این بازی خوردگان در تاریخ مشخص می کند که با وجود ایمان و عشق و شهادت طلبی هم اگر پشتوانه ی معرفتی درستی نداشته باشیم، هر آن ممکن است که بلغزیم و اگر نلغزیم چون ثبات نداریم بعد از یک مدتی دچار تردید می شویم و حتی پشیمان می شویم. ما دیدیم آدم هایی را که در اوایل جوانی سراپا شور و عشق بودند و بعد از یک مدتی به این نتیجه رسیدند که اشتباه کردند برای این که نه عاشق شدنشان بر اساس حساب و کتاب بود و نه ترک عشقشان براساس استدلال و منطق هر دوی آنها یک بادی بود آمد و یک وقت همان باد رفت و یک وقت از این طرف وزید و یک وقت از آن طرف وزید.

اگر به دوره ی چند ساله ی ولایت و امامت (حکومت) امیرالمؤمنین(ع) نظری بیاندازیم از جهاتی با توجه به شرایط ما خیلی کمک می کند تا بدانیم در چه موقعیتی از تاریخ انقلاب و این جهاد بزرگ و مقدس قرار گرفته ایم.

تاریخ را به دو صورت می توان خواند یک صورت قصه بخوانیم. یعنی همین که بدانیم قبلاً چه اتفاقی افتاده به قصد آفرین یا نفرین گفتن به کسانی، این خوب است اما اصلاً کافی نیست.

صورت دیگری برای خواندن تاریخ و بازخوانی تاریخ و سیره ی پیامبر و اهل بیت(ع) هست که ما را به این روش توصیه کرده اند یعنی بازخوانی تاریخ که قصه خوانی نیست و آن خواندن به قصد اعتبار و عبرت گرفتن است (فاعتبروا یا اولوالالباب) قرآن هم تقریباً هر جا که اشاره می کند به سرگذشت انبیاء و اولیاء یا اقوام صالح و فاسد به یک زبانی دعوت به اعتبار می کند و یک «فاعتبروا» بعدش می گوید. یعنی ما نخواستیم فقط یک قصه ای گفته باشیم.

عبرت گیری یعنی جوهر تاریخ را بشناس و موارد مشابه را در دوران خودتان پیدا کنیم و از سوراخی که کسانی در آن دوره گزیده شدند ما دیگر گزیده نشویم. در چاله هایی که کسانی افتادند ما نیفتیم. عبرت گرفتن از تاریخ یعنی مواجهه ی صحیح و تجربه اندوزانه با تاریخ. بفهمیم چه کسانی چه کردند و چرا، و چه نکردند و چرا و اینک ما چه باید بکنیم و چه نباید بکنیم.

می دانید که خوارج نه آدم های منافق بودند و نه کافر بودند و نه فاسد، آدم های بسیار پاک باز و مومنی بودند و در همان اهدافی هم که داشتند خالص بودند. اهل نمازشب و اهل توجه و … بودند. شهادت طلب بودند. اینها وقتی پیمان بستند برای ترور امیرالمومنین(ع) پیمان را در مسجدالحرام بستند. آن ها در مسجدالحرام پیمان بستند و گفتند تمام مشکلات جهان اسلام زیر سر سه نفر است علی و معاویه و عمروعاص. ما باید این سه نفر را در یک شب ترور کنیم و اگر خودمان هم کشته شدیم شهید راه خدا هستیم این سه نفر را ترور می کنیم جهان اسلام از این جنگ داخلی و اختلافات رها می شود. در مسجدالحرام پیمان بستند و شب قدر را که برای عبادت بود انتخاب کردند و گفتند ما که می خواهیم یک عبادت بزرگ انجام دهیم چه بهتر که در شب های قدر این کار را انجام دهیم.

در زمان علی بن ابیطالب(ع) قبل از ایشان و بعد از ایشان و بعد از رحلت پیامبر مسایلی راه افتاد که بهترین تعبیر از آن فتنه و شبهه است. به این دو کلید واژه فتنه و شبهه توجه کنید.

درگیری هایی که در زمان حکومت امیرالمومنین(ع) پیش آمد هیچ کدام دعوای بین اسلام و کفر نیست. دو طرف هر یک از درگیری ها، یعنی جمل و صفین و نهروان مسلمانند نه تنها مسلمانند بلکه در دو طرف جبهه اصحاب پیامبر هستند، خویشان و بستگان پیامبر هستند و کسانی هستند که سابقه ی جهاد و سربازی برای اسلام داشتند، سابقه داران جهاد و مبارزه و انقلاب بودند، کسانی که بارها برای اسلام شمشیر زده بودند و تا مرز شهادت رفته بودند.

هر سه، دعواهای جناحی بود. جنگ هایی که بین جناح های داخل خود اسلام بود. واقعاً بعضی وقت ها خیلی ها تردید و تشکیک می کردند. هم خودشان به شک می افتادند و هم بعضی ها دیگران را به شک می انداختند که اصلاً دعوای حق و باطل نیست چه کسی با چه کسی در حال جنگ است؟ حق کجاست؟ باطل کجاست؟ چگونه تشخیص دهیم؟

به همین دلیل از آن به فتنه تعبیر می گردید، فتنه یعنی چیزی که نه فقط عوام بلکه گاهی خواص را هم به اشتباه می اندازد. کسانی که سابقه دار و آگاه اند هم گاهی اوقات ممکن است به اشتباه بیفتند.

چند بار خطاب به مسلمانان فرمودند که حق را با آدم ها نسنجید ملاک تان آدم ها نباشد. آدم ها عوض می شوند. آدم ها گاهی سابقه ی خوب دارند بعد کارهای غلط انجام می دهند ممکن است بهترین ثواب ها را داشته باشند و بعد ضربه بزنند، حتی خیانت کنند. همه ی ما در خطر فساد هستیم. کسانی که خیانت کردند هیچ کدام خائن به دنیا نیامده اند، هیچ کس فاسد به دنیا نیامده و همه ی ما کم کم فاسد می شویم کم کم خائن می شویم و جبهه عو

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.