پاورپوینت کامل معرفی و بررسی کتاب عصر زندگی ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل معرفی و بررسی کتاب عصر زندگی ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل معرفی و بررسی کتاب عصر زندگی ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل معرفی و بررسی کتاب عصر زندگی ۱۲۰ اسلاید در PowerPoint :

۱

مطالعه و نقد و بررسی کتاب هایی که در مقوله مهدویت به رشته نگارش درآمده،
از جمله مواد درسی «مرکز تخصصی مهدویت » است . همایش برترین های «مهدویت » در دهه
هفتاد، فرصتی بود که کتاب های این مقوله، در گروه های مختلف مورد بررسی و
ارزیابی قرار گیرد . کتاب «عصر زندگی » به دلیل کسب رتبه چهارم کتاب های
برگزیده این دهه، در رشته پژوهشی – تحلیلی در میان ۱۱۷ عنوان، انگیزه ای ایجاد
کرد که آن را به طور جدی مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم .

آنچه در ذیل می آید، معرفی و نقد و بررسی این کتاب و بیان شایستگی ها و
کاستی های آن است . امید است این کار، گامی هر چند کوچک، در مسیر بالندگی
کتاب های مهدویت و آگاهی افزون تر رهروان این راه باشد .

گزارشی کوتاه از کتاب

مساله بشریت، پس از سرخوردگی ها، مساله آینده است و این آینده است، که با
هر تفسیری ارائه گردد و با هر نظریه ای توام آید، برای انسان وظایفی رقم
می زند و ناخودآگاه بر عهده او می گذارد . طبق ترسیم و تبیینی که اسلام – به
ویژه مکتب تشیع – در پاسخ به سرخوردگی ها و ناامیدی ها، ارائه می دهد، آینده ای
روشن، زیبا و ساحلی زندگی زا در انتظار بشر است; بشری که در میان یاس و
سرخوردگی و ظلم و ستم، هنوز طعم حیات و زندگی را نچشیده است . و این بشارت،
بیانگر حکومت حضرت مهدی (عج) است که روح افزا، حیات بخش و «عصر زندگی » است .
این دوران و اقدامات و برنامه های آن حضرت، دارای ویژگی هایی است که
جناب آقای محمد حکیمی، با هدف تبیین بخشی از آن در کتاب «عصر زندگی » (در ۳۱۰
صفحه و بیست بخش) بدان ها پرداخته است . مطالعه این کتاب ارزشمند، به عموم
مردم به ویژه قشر تحصیل کرده و فرهیخته – توصیه می شود (۱) . آنچه در کتاب آمده،
به شرح ذیل است:

بخش اول: عدالت اجتماعی

بشر از ظلم و ستم و تبعیض ها به ستوه آمده و «عدالت » از مهم ترین رسالت های
منجی عالم بشریت است که در روایات مورد تاکید فراوان می باشد . در این بخش،
به معانی عدل و قسط پرداخته و به نمونه هایی از شیوه های اجرای عدالت الهی در
حکومت حضرت مهدی (عج) اشاره شده است . هم چنین اثرات آن در تمام ابعاد
زندگی مورد بررسی قرار گرفته و تاکید شده که اصل عدالت در ریز و درشت مسائل،
عملی می شود و حتی در درون خانه ها، قانون عدل حاکم می گردد . در آن دوران، نخست
از کارگزاران و دست اندرکاران و همه مجریان امر، خواسته می شود که به
موازین عدالت پایبند باشند و بدان عمل کنند . راه یابی و نفوذ عدالت در درون
روح افراد و برقراری عدل و تعادل اخلاقی و تربیتی در میان توده مردم، از
ابعاد مهم و زیربنایی در ساختن جامعه عادلانه است که در آن روزگار روی
می دهد .

بخش دوم: در سایه شمشیر

برقراری عدالت اجتماعی، بدون کارشکنی های بزرگ و مخاطره آمیز و ویرانگر
انجام نخواهد یافت . بنابراین، راهی جز زدودن موانع نیست; لذا قیام امام
زمان (عج) به ناچار با جهاد و مبارزه همراه است . آری، از شمشیر امام عصر
(عج)، برای خون آشامان پست، درندگان متمدن و ابرقدرتان نا انسان، خون و
مرگ و برای انسانیت درد کشیده خرد شده، رحمت و حیات می بارد . گفتنی است،
اسلام جنگ را نه به عنوان هدف و آرمان; بلکه به عنوان راه و وسیله برای
تحقق هدف پذیرفته است .

بخش سوم: تدارک جنگ و تربیت جنگاوران

پس از ذکر لزوم جنگ در بخش پیشین، در این بخش به چگونگی تربیت جنگاوران و
تعداد یاران امام زمان (عج) پرداخته شده است; چرا که راه دستیابی به عدل،
جنگ و پیکار با مخالفان و معاندان لجوج است و این مهم بدون تدارک و تربیت
افراد مبارز ممکن نمی نماید . بنابراین دستیاران اصلی قیام و انقلاب، در
دوران پیش از ظهور، به هدایت عام و خاص حضرت مهدی (عج) تربیت می شوند .

بخش چهارم: قاطعیت

یکی از ویژگی های امام عصر (عج) و حکومت ایشان، قاطعیت و سازش ناپذیری است .
آن حضرت توبه ریاکارانه را نمی پذیرد; از هیچ مقام و قدرتی نمی هراسد; بدون
هیچ ملاحظه ای تبه کاران را کیفر می کند و صالحان زاهد و ساده زیست و بی آلایش
را در مصادر امور می گمارد .

بخش پنجم: تصحیح انحراف های فکری و توجیهی

یکی از برنامه های امام زمان (عج)، از بین بردن همه تحریف ها و نشان دادن
چهره واقعی اسلام به جهانیان است . از این رو، نویسنده پس از ذکر مبارزه
با دشمنان عنود در بخش های گذشته، در این بخش به پیکار با کج فهمی ها و کج
اندیشان پرداخته و ستیز امام عصر (عج) با عاملان تحریف ها و بدعت ها را، مطرح
کرده است .

بخش ششم: وحدت عقیدتی

از نظر نویسنده، اختلاف در مبانی جهان بینی، موجب ناسازگاری انسان در
محیط اجتماعی است . از این رو در دوران حکومت عدل مهدوی (عج)، جهان بینی واحدی
بر جهان حاکم می گردد و راه و روش و برنامه ها یکی گشته و یکپارچگی واقعی
در عقیده و مرام پدید می آید .

بخش هفتم: رفاه اقتصادی و معیشتی

پس از استقرار حکومت جهانی امام زمان (عج)، اقتصاد شکوفا شده، بشریت به
طور کامل به رفاه اقتصادی و بی نیازی دست می یابد .

در سایه حاکمیت قرآنی، محمدی و علوی امام مهدی (عج) و با اجرای اصل عدالت
اجتماعی – که سیره انکارناپذیر آن امام بزرگ است – ، تمام نابسامانی ها،
سامان می یابد و نیازها برآورده می گردد . رفاه اقتصادی و آسایش معیشتی بر
تمام بخش ها و زوایای زندگی بشر پرتو می افکند . بدیهی است این همه، با امور
ذیل تحقق می یابد:

۱ . برقراری عدالت اجتماعی،

۲ . اجرای اصل مساوات،

۳ . عمران و آبادی زمین،

۴ . پیشرفت فنون،

۵ . باران های مفید و پیاپی،

۶ . برنامه ریزی درست و از یک نقطه،

۷ . بهره برداری از معادن و منابع زیر زمینی،

۸ . بازپس گیری ثروت های غصب شده،

۹ . استفاده از همه اموال، (۲)

۱۰ . کنترل و نظارت دقیق مرکزی .

بخش هشتم: مساوات

از مهم ترین اقدامات حضرت، اجرای مساوات در تمام شؤون زندگی بشر است;
یعنی: مساوات در نظام تکوین و آفرینش; در برابر قانون; در بهره برداری
از موهبت های طبیعی; در تقسیم بیت المال و مطرح بودن مساوات به عنوان نوعی
مسؤولیت اجتماعی .

بخش نهم: حاکمیت فراگیر جهانی

در این بخش، نویسنده با بررسی روایات مربوط به حکومت امام زمان (عج)، به
اثبات فراگیر و جهانی بودن حکومت آن حضرت (عج) پرداخته و نوشته است که
بر سر راه چنین آرمانی عظیم، دو مانع بزرگ وجود دارد:

۱ . عوامل سلطه و استکبار جهانی،

۲ . عقب ماندگی فرهنگی و نبود تربیت درست انسانی .

این دو عامل، در آن دوران و به دست با کفایت امام مهدی (عج) ریشه کن خواهد
شد .

بخش دهم: حکومت مستضعفان

در جامعه و نظامی که امام مهدی (عج) بنیان می نهد، زمام همه امور در دست
مستضعفان است . آنان حکم می رانند و به اداره جامعه می پردازند . آری،
حاکمیت مستضعفان، از شاخه های اصلی اجرای عدالت مطلق است .

بخش یازدهم: آیین و روش جدید

از آن جایی که پیش از ظهور، بیشتر احکام تعطیل یا تحریف شده است، با اجرای
برنامه های واقعی اسلام از سوی حضرت ولی عصر (عج)، مردم می پندارند که آن
حضرت آیین و روش جدیدی آورده است .

بخش دوازدهم: رشد عقلی و تکامل علم

در سایه آموزه های امام زمان (عج)، عقل بشر به تکامل می رسد و علومی بی سابقه
تحصیل می کند . آن حضرت از حقایق گسترده و جهانی، پرده بر می دارد و
شناخت های ناب و خالص را به ارمغان می آورد . با توجه به روایات، دانش ها و
شناخت های بشری، پیش از دوران تکامل علم و عقل، نسبت به دوران ظهور، بسیار
ناچیز محسوب می شود .

بخش سیزدهم: امنیت اجتماعی

نویسنده در این بخش، به یکی دیگر از اقدامات آن حضرت (امنیت اجتماعی و
نقش آن در جوامع) اشاره کرده، می نویسد: امام مهدی (عج) پدید آورنده امنیتی
است که بشریت در تمام دوران تاریخ خود، مانند آن را ندیده است . همه
معیارها و ضوابط غیر انسانی و نادرست را کنار زده و علل و عوامل دلهره،
نگرانی، و ترس را نابود می کند . در نتیجه دارالسلام و جامعه ای امن و زندگی
آرام و آسوده ای که نمونه زندگی در بهشت جاوید است، نصیب انسان می گردد .

بخش چهاردهم: رشد تربیت انسانی

از برنامه های امام عصر (عج)، به کمال رسانیدن انسان از نظر روحی و اخلاقی
است . توضیح این مطلب و راه کارهای آن در این بخش بیان شده است .

بخش پانزدهم: اصول بیعت

از اقدامات حضرت مهدی (عج) اخذ بیعت و بستن عهد و پیمان با یاران است .
این پیمان و بیعت بر اصول ذیل مبتنی است:

۱ . احترام به ارزش انسان،

۲ . احترام به حقوق انسان ها،

۳ . دادگری و عدالت گستری،

۴ . دوری از هرگونه مال اندوزی،

۵ . دوری از ظلم،

۶ . ساده زیستی،

۷ . ایثار،

۸ . پذیرش زندگی دشوار و خاکی .

خود آن حضرت نیز – که تجسم حق و عدل و منزه از گناه و ترک اولی است – با
آنان عهد می بندد که به این اصول عمل کند .

بخش شانزدهم: وضع معابد

حضرت مهدی (عج) در دوران حکومت خویش، مساجد و معابدی که مدنظر اسلام نباشد،
ویران ساخته، از هرگونه تجمل و اشرافی گری در مساجد جلوگیری می کند .

بخش هفدهم: سامان یابی زندگی

نویسنده در این بخش، به اصلاحات آن حضرت، در مقابل انحرافات جامعه
اسلامی – که در دوران پیش از ظهور رخ داده – می پردازد و انحرافات ذیل را
مطرح و مورد بحث قرار می دهد:

۱ . انحراف در معیارها برای شناخت حق،

۲ . گسیختن روابط انسانی و روابط خانوادگی،

۳ . انگیزه های غیر انسانی و روابط سود جویانه و استثماری،

۴ . حاکمیت معیارهای سرمایه داری (نظیر پول پرستی، مستی ثروت، ثروت اندوزی،
رباخواری و) … ،

۵ . تضییع عبادت،

۶ . جدایی و تفرقه،

۷ . کنار گذاشتن اصول و چنگ زدن به فروع .

بخش هجدهم: انتظار

امید به «تداوم حیات » ، به زندگی کنونی معنا و مفهوم می بخشد و پویایی و نیروی
لازم برای ادامه آن را تامین می کند . از این رو ماهیت زندگی با انتظار
پیوندی ناگسستنی دارد .

جامعه منتظر، با انتظاری راستین و صادقانه، دست کم می تواند در حوزه خود،
مشکلات و نابسامانی های مردمی را بر طرف کند و خواسته ها و آرمان های
امام موعود را، در محیط خویش تحقق بخشد .

آنچه در این بخش، مورد بررسی قرار گرفته مفهوم صحیح انتظار، اثر و ویژگی های
آن، وظایف منتظران و اموری دیگر، (مانند انتظار و رافت امام) است که در
پاره ای از روایات، مهربانی و احساس لطیف و عمیق امام همچون برادر یا
مادری مهربان نسبت به فرزندان خردسال دانسته شده و امام مهربان تر و
رحیم تر از خود افراد به آنان و در شادی ها و تلخی های زندگی، شریک آنان معرفی
شده است .

بخش نوزدهم: سیره عملی و روش شخصی امام عصر (عج)

امام مهدی (عج)، مانند همه پیامبران و رهبران راستین و شایسته الهی، بسیار
ساده زیست است . با آسایش و تن آسایی، هیچ آشنایی ندارد . و در سطح پایین ترین
طبقات; بلکه دشوارتر از آنان زندگی می کند . او تجلی دوباره زندگی پیامبر
اکرم صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام و دیگر امامان علیهم السلام
است .

بخش بیستم: تداوم راه پیامبر صلی الله علیه و آله

راه و روش امام مهدی (عج)، راه و روش پیامبران است; اما از آن جا که شکل
نهایی جامعه های ترسیم شده در ادیان و اسلام، تحقق نیافته و به عینیت ملموس
در نیامده است; نوید پدید آمدن آنها در آینده داده شده است .

روش ها و اقدام ها و برنامه های امام موعود، از امیدآفرین ترین بخش های
تعالیم اسلام است که از فرجام خوش تاریخ و سرانجام دلپذیر و آرمانی زندگی
انسان، سخن گفته و مژده آن را داده است .

نویسنده در این بخش، با اشاره به مفهوم «بقیه الله » و «ذخیره الله » ، امام
زمان (عج) را تنها یادگار همه پیامبران و اولیاء; وارث معارف و تعالیم
آنان; مجری سازش ناپذیر آن و عینیت بخش اصول و آرمان ها و تعالیم آنها معرفی
کرده است .

نقد و بررسی

نویسنده، در میان موضوعات مطرح درباره حضرت مهدی (عج)، موضوعی را برگزیده
که کار آمد، به روز، عطش آفرین و تا حدی دارای سخنی تازه در مسائل
اجتماعی و سیاسی عصر حاضر است . آنچه کتاب در تمام بخش ها به آن می پردازد،
«عدالت اجتماعی » است; موضوعی که جهان تشنه آن است چرا که جهان تشنه عدالت
است و عدالت تشنه مهدی (عج .)

مطالبی که در این کتاب مطرح شده، تا حد زیادی کاربردی است و مخاطب را به
تامل وا می دارد . تنوع مباحث بر اهمیت کتاب می افزاید، خصوصا این که این
امور با ارائه مطالب آماری و علمی روز (در پانوشت کتاب) ذکر شده است .

سعی نویسنده بر آن بوده که مسائل را با نگاه روز بنگرد و احساس تشنگی
را از همان آغاز – ولو با عنوان کتاب «عصر زندگی » – به خواننده متذکر شود .
او کوشیده مباحث را به صورتی تحلیلی با کمک گرفتن از آیات و روایات
فراوان و تبیین و تفسیر آنها، ارائه دهد; به گونه ای که در هر موضوع، بستر
طرح آیات و روایات فراهم گشته، آن گاه با ذکر و تحلیل آن، موضوع برای
مخاطب روشن می شود .

مؤلف با استفاده از حدود سیصد نمونه از آیات و روایات در کتاب حدود سیصد
صفحه ای خویش، خواننده را به سخن امروزی داشتن آیات و روایات و تامل در
آنها فرا خوانده است .

«عصر زندگی » می کوشد با تحلیل های نسبتا مناسب، در بخش های متفاوت کتاب، به
بعضی از بیماری ها و آفات اخلاقی یا اجتماعی بشر و مشکلات و آسیب های
جریانات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … پیش از ظهور بپردازد و علت پیدایش آن
را ذکر و راه برطرف شدن آنها را نیز توضیح دهد . از این رو نمونه های ذیل رخ
می نماید:

۱ . آثار اجتماعی دروغ، کینه توزی، آزمندی، مال اندوزی و … و چگونگی از بین
رفتن آنها در عصر زندگی;

۲ . مصلحت زدگی و تاثیرپذیری از تبلیغات دشمنان داخلی و خارجی و چگونگی محو
آن در حکومت امام عصر (عج .)

۳ . هشدار درباره جریان هایی که پس از هر انقلاب پدید می آیند و نحوه
مقابله حضرت مهدی (عج) با آنان;

۴ . هشدار درباره آسیب های یک انقلاب; (نظیر کسانی که پس از انقلاب، وظیفه
ومسؤولیت را به عنوان پست بنگرند) ;

۵ . بی عدالتی و چگونگی راه یابی و نفوذ عدالت در درون روح افراد و برقراری عدل
و تعادل اخلاقی و تربیتی در میان توده ها و … گویا عصر ظهور بادوره پیش
ازظهور مقایسه می شود . هشدار از سویی و الگو از سوی دیگر .

از موارد مثبت دیگر، این است که نویسنده، جریان مبارزات، و سختی ها و
شیرینی های دوران پس از ظهور و حکومت حضرت مهدی (عج) را امری خارق العاده و
دور از دسترس قلمداد نکرده; بلکه به طبیعی بودن مشکلات و مسائلی که در
مقابل هر انقلاب و حکومتی – مخصوصا انقلاب و حکومت دینی – قد علم می کند،
پرداخته است; یعنی، حضرت مهدی (عج) نیز، مانند همه پیامبران و امامان علیهم
السلام، درگیر مشکلات و مسائلی خواهد بود و حکومت ایشان نیز روالی طبیعی داشته و
بر مجرای واقعیت است . گرچه امدادهای غیبی نیز نفی ناشدنی است . مؤلف این مسائل
را در مطالبی نسبتا مرتبط مطرح می کند و با اشاره ای تطبیقی به حکومت
پیامبر صلی الله علیه و آله و حضرت علی علیه السلام ، خوانندگان را با نوع حکومت
امام زمان (عج)، آشنا می سازد .

وی مشکل اساسی بشر را، یاس و سرخوردگی و «عصر زندگی » را امیدی فرا روی بشر
می داند و در این میان مساله «انتظار» ، را بسیار خوب مطرح کرده است و منتظر
را به فضای انتظار کشانده، احساس صمیمانه ای بین او و امامش برقرار
ساخته است .

نویسنده به دنبال گشودن دریچه امید به فردای باطراوت برای بشریت
گرفتار یاس و سرخوردگی است که با ظهور مهدی موعود (عج) تحقق خواهدیافت و
برای این کار، مطالب ارزشمند و وزینی ارائه می دهد; لکن این کتاب – به رغم
نقاط مثبت و ویژگی های مطلوب و ارزشمند – از برخی جهات مورد کم توجهی واقع
شده است . اگر جهات زیر مورد توجه بیشتر مؤلف محترم و اندیشمند قرار
می گرفت، و کاستی های موجود در آن برطرف می گردید، بر قدر و وزانت آن افزوده
می شد:

۱ . حقیقت زندگی،

۲ . تحلیل های یک سویه، ناقص و ناصواب،

۳ . وحدت عقیدتی،

۴ . روحانیت،

۵ . مالکیت،

۶ . مهربانی،

۷ . عدم تبویب مناسب،

۸ . عدم بررسی سندی روایات و استفاده از روایات غیر معتبر،

۹ . استفاده از منابع غیر مرجع،

۱۰ . عدم دقت در نقل،

۱۱ . اشتباهات در ترجمه،

۱۲ . اشتباهات در اعراب،

۱۳ . اشکال های ویرایشی و نبود یک فهرست جامع (آیات، روایات و .) … (۳)

۱ . حقیقت زندگی

«عصر زندگی » چیست؟ آیا به راستی عصر زندگی، عصری است که در عدالت اجتماعی و
رفاه اقتصادی و … خلاصه شود؟ آیا گمشده های انسان همین ها است؟ در حالی
که برای به دست آوردن آنها لزوما نیازی به امام نیست و چه بسا بتوان در
آینده به آن رسید و این که تاکنون نرسیده ایم، دلیل بر این نیست که از این
پس هم نمی توان رسید . به راستی اگر کشوری در قلمرو خویش توانست به همه
اینها برسد، آیا دیگر دغدغه ای ندارد و امام معصومی نمی خواهد؟

مؤلف، اشاره وار، عصر زندگی را عصر شکوفایی و به فعلیت رسیدن استعدادهای
انسان می داند; اما اگر خواننده بخواهد تلقی ایشان را از این شکوفایی
دریابد به سادگی پی می برد که آن چه از سوی ایشان به عنوان جلوه های این
شکوفایی طرح شده است، رفاه و عدالت است و امنیت و … و اگر مساله تربیت
انسانی نیز طرح شده، در برابر آن بحث های مفصل و طولانی، واقعا به هیچ بیشتر
شباهت دارد لیکن براساس معارف بلند اسلامی، عصر زندگی، عصر رویش انسان و جهت
عالی یافتن استعدادهای آدمی است «و هیئ لنا من امرنا رشدا» (۴) عصر زندگی، زمان
برداشتن تمامی غل ها و زنجیرها از دست و پای آدمی است . «و یضع عنهم اصرهم و
الاغلال التی کانت علیهم » . (۵)

عصر زندگی، عصر حکومت فراگیر معصوم و دوران حضور و درک رهبری است که
می خواهد آدمی را تا قرب خدا پیش برد . قلمرو حکومت او، نه دنیا، که هستی است و
اهداف حکومتش نه رفاه و آزادی و امنیت، که عبودیت انسان ها است . طرح
این اهداف کوتاه، به عنوان اهداف نهایی برای انسانی که به شهادت
استعدادهای عظیمش، بزرگ تر از هستی است، از سوی صالح پیامبر (۲۵۰۰ سال قبل از
پیامبر اسلام) مورد بازخواست قرار گرفته است . «اتترکون فیما هیهنا
آمنین فی جنات و عیون و زروع و نخل طلعها هضیم و تنحتون من الجبال بیوتا
فارهین » ; آیا شما تصور می کنید همیشه در نهایت امنیت در نعمتهایی که
اینجاست می باشید در این باغ ها و چشمه ها – در این زراعتها و نخلهایی که
میوه هایش شیرین و رسیده است و از کوه ها خانه هایی می تراشید و در آن به عیش و
نوش می پردازید .» . (۶)

البته اینها به عنوان اهداف میانی و بستری برای رشد انسان، در مقاطعی
مطرح است; اما هرگز به عنوان هدف نهایی نیست .

بنابراین، عصر زندگی را در اهدافی چون عدالت اجتماعی خلاصه کردن و جامع

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.