پاورپوینت کامل دوره های ترتیل قسمت آخر ۲۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل دوره های ترتیل قسمت آخر ۲۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل دوره های ترتیل قسمت آخر ۲۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل دوره های ترتیل قسمت آخر ۲۸ اسلاید در PowerPoint :

۶۵

چند سالی است که نوارهایی پراکنده و سپس مجموعه های کاملی از قرائت ترتیبی برخی
قاریان کشور عربستان سعودی وارد کشورمان شده است، این قاریان کسانی هستند که در
مساجد کشور عربستان به اقامه نماز جماعت مشغول اند. نوارهای مزبور یا از نمازهای
جماعت و تراویح ضبط شده و یا به سبک و سیاق آنها خوانده و ضبط گردیده است.

گفتنی است، نماز تراویح، عبارتست از نمازهایی مستحبی که اهل سنّت در شب های ماه
مبارک رمضان می خوانند و امام جماعت، پس از سوره مبارکه حمد، در هررکعت بخشی از
ایات سوره های قرآن را از اول تا آخر می خواند. لازم به ذکر است، از ابتدای قرآن،
سوره های بزرگ به واحدهای موضوعی کوچکتری تقسیم شده و پایان هرواحد ـ در برخی
قرآن ها ـ با علامت «ع» (رکوع) مشخص گردیده است. تقسیم بندی فوق، در قرآن کریم
بسیار نظام مند و دقیق است و انس با آنها و رعایت آنها، قاری را در تدبّر و فهم
مراد ایات و سور، یاری می رساند. باری هریک از این تقسیمات به طور معمول در یک رکعت
نماز خوانده می شود و به این ترتیب قرآن کریم به طور مقطّع در نمازها ختم می شود.

نکته دیگری که قابل ذکر است این است که در برخی بلاد اهل سنّت، هنگامی که جوانی
قرآن را حفظ می کند، به عنوان امام این گونه نمازها برگزیده می شود تا یک دوره قرآن
را به صورت فوق در نمازها بخواند.۱ گروهی از شیوخ و اساتید نیز در صف اول می ایستند
و ضمن به جای آوردن نماز، قرائت وی را بررسی می کنند و در مواقع لازم به او کمک
می رسانند.

برخی از این دوره ها، در اصل از ترکیب قطعاتی به یکدیگر حاصل شده که عیناً در
نمازها

خوانده شده است، به همین دلیل، نقاط اتصال مشخص، و همراه با تغییر شدید سرعت و
ارتفاع صوت خواننده است.

همچنین از آنجا که اهل سنّت هنگام خواندن نماز خود را ملزم به گفتن «بسم اللّه
الرحمن الرحیم» در اوایل سور نمی دانند، در برخی از این نوارها (نظیر نوارهای
«عبدالرحمن السدیس»، «هانی عبد الرحیم الرفاعی» و «احمد العجمی») «بسم اللّه» توسط
شخص دیگری در اوایل سوره ها خوانده شده است. برخی از این نوارها (نظیر نوارهای
«شاطری») به کلی فاقد بسم اللّه الرحمن الرحیم ـ نه با صدای قاری و نه با صدای کسی
دیگر ـ است و متأسفانه این گونه دوره ها، به عنوان «دوره تلاوت قرآن» به بیرون عرضه
گردیده است. در شمار دیگری از نوارها (نظیر نوارهای «سعد العامری» و «محمد ایوب»)
اصل گفتن «بسم اللّه» توسط قاری با صدای بلند رعایت می شود. نا گفته نماند که در
احادیث ائمه معصومین(س)، به گفتن «بسم اللّه» و بلند گفتن آن تأکید شده و از نگفتن
آن به سرقت کریم ترین و عظیم ترین ایه قرآن تعبیر شده است.۲

این نوارها توسط اشخاص مختلفی خوانده شده که شمار آنها نیز رو به افزایش است و در
این نوشتار به دلیل رعایت اختصار و پرهیز از مکررات، قصد بررسی تک تک نوارها و
دوره ها وجودندارد، بلکه کلیاتی که بربیشتر آنها منطبق و ذکر آنها لازم است، بیان
می گردد.

نوارهای مزبور یک اثر هنری خارق العاده که توسط یک یا چند قاری حرفه ای معدود
خوانده شده باشند نیستند، بلکه قرائت موجود در آنها، در درجه اول، یک فریضه و وظیفه
انسان مسلمان، یعنی «قرائت قرآن در نماز» می باشد.

اتصال و پیوند مبارک «قرائت قرآن و نماز»، آثاری نظیر موارد زیر را به دنبال آورده
است: در این نوارها تقید به برخی قید و بندهای مسأله تجوید وجود ندارد. و قرائت، کم
و بیش حالت عادی یک شخص عرب زبان را دارد. پیش از این، در آغاز نوارهایی که متعلق
به «خالد بن عبد اللّه القحطانی» هست گوینده ای ضمن بیان تعلّق بخش های تلاوت شده
به نماز تراویح، به مسأله بالا نیز تصریح کرده است. چنین مسأله ای در مورد نوارهای
افراد دیگر نیز صدق می کند. اگر گاهی شخصی مانند «علی عبد الرحمن الحذیفی» کوشیده
تا نکات و قواعد تجوید مصطلح را به کار گیرد، قرائت وی از حالت توازن طبیعی خارج
شده و به سوی مبالغه و افراط در برخی زمینه ها نظیر «استعلاء»، «استفال»، «اخفا»،
«قلقله» و… رفته است.

این نوارها، همچنین، عاری از نغمه ها و آهنگ های مصطلح می باشند. نا گفته نماند، در
کشور عربستان نظیر بسیاری از دیگر کشورهای اسلامی، خواندن قرآن با آهنگ و موسیقی
ویژه، مرسوم و متداول نمی باشد، در عین حال، پیوند بین «قرائت قرآن» و «نماز»، خود
عاملی بازدارنده در این زمینه است. نبود آهنگ

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.